"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوي شهرام احدی با مهدى مهدوى كيا : تا ۲۰۰۷ در هامبورگ مي مانم و به اين تيم كمك مي كنم، صداي آلمان

مهدى مهدوى كيا
«با حمايت تماشاچيان هامبورگ حريفان را شكست ميدهيم»


تيم هامبورگ در هفته گذشته، با پيروزى غيرمنتظره بر تيم صاحبنام شالكه، شانس خود را براى كسب رده هاى بالاى جدول حفظ كرد. مهدى مهدوى كيا ملى پوش باشگاه هامبورگ در گفتگويى با صداى آلمان از تلاشهاى اين تيم براى رسيدن به اين هدف و راهيابى به رقابتهاى اروپايى و همچنين شانس تيم ملى فوتبال ايران براى حضور در جام جهانى ۲۰۰۶ در آلمان سخن گفته است.

مصاحبه گر: شهرام احدی

دويچه وله: آقای مهدوی کيا، آيا شما اصلا تصورش را می کرديد که در ديدار اخير، در زمين «شالکه»، پيروز ميدان را ترک کنيد و ۳ امتياز به خانه ببريد؟

مهدوی کيا: با توجه به اينکه ما ۳ هفته نتايج خيلى بدى گرفته بوديم و در ۳تا بازی فقط يک امتياز كسب كرده بوديم و در واقع کمی از آن هدفمان داشتيم دور می شديم که می خواستیم به جام «يوفا» برويم، تمام توانمان را گذاشتيم که بتوانيم بازی با شالکه را ببريم و خدا را شکر در نيمه ی دوم خيلی خوب بازی کرديم و توانستيم به اين مهم دست پيدا کنيم.

دويچه وله: شما در ديدار، در واقع بعد از مدتها در ترکيب آغازين هامبورگ بوديد و لحظاتی پيش از پايان بازی تعويض شديد. به عقيده ی مجله ی «کیكر» شما یکی از چهره های برتر در اين بازی بوده اید. ارزيابی خودتان چطور است؟

مهدوی کیا: خوب من خيلی خوشحالم که در وهله ی اول توانستم به تيم هامبورگ کمک کنم، چون هدف من اين است که تيم هامبورگ در سال آينده بتواند در جام اروپايی بازی کند، و برای خود هم خيلی خوشحالم که بعد از دو سه ماه مجددا در ترکيب اصلی بودم و توانستم يک بازی قابل قبولی را انجام بدهم و مربی تيم هم خيلی رضايت داشت و به نظر کارشناسان يک بازی خيلی خوبی را انجام دادم. اميدوارم که بتوانم در اين ۵ هفته ی پايانی جزو نفراتی باشم که به تيم هامبورگ کمک کند.

دويچه وله: چطور شده که Thomas Doll سيستم بازی هامبورگ را تغيير داده است؟

مهدوی کیا: بعد از مدتها بالاخره هامبورگ با ۳ مهاجم مقابل شالکه بازی کرد، و در نيمه ی دوم دوباره برگشته ايم به آن روش قديمی ولی خوب، خيلی دوست داشتيم ما در شالکه بازی را ببريم. به خاطر همين يک مقدار هجومی تر بازی كرديم و شالکه را شکست داديم.

دويچه وله: اين هفته هامبورگ در زمين خودش به مصاف «روستوک» می رود که در واقع در آستانه سقوط به ليگ دسته دوم است. فکر می کنيد به راحتی بتوانيد از سد اين تيم رد بشويد؟

مهدوی کيا: من فکر می کنم يکی از سخت ترين بازی های ما باشد، چون در حال حاضر تيم هايی که دارند به دسته دوم سقوط می کنند خيلی جنگنده تر بازی می کنند و اين يکی از بازی های سخت ماست. ولی باتوجه به اينکه ما در هامبورگ بازی می کنيم و حمايت تماشاچيان مان را داريم، اميدوارم که بتوانيم يک بازی خيلی خوبی انجام بدهيم و اين تيم را شکست بدهيم.

دويچه وله: شانس قرار گرفتن هامبورگ در بين ۶ تيم اول جدول را چطور می بينيد؟ هرچه باشد ۲ رقيب سرسخت شما، يعنی «هرتا برلين» با «لورکوزن»‌ اين هفته بترتيب با «شالکه» و «وردربرمن» بازی دارند.

مهدوی کيا: خوب، تا پايان رقابتهاى بوندسليگا فقط ۵ بازى مانده، ولی کار ما خيلی سخت است با توجه به اينکه تيم ششم هم الان مستقيم به جام «يوفا» راه پيدا کند، ما فکر می کنيم که بايد اين مکان را حفظ کنيم و با امتيازاتی که جمع می کنيم انشااله مستقيم به جام «يوفا» راه پيدا می کنيم.

دويچه وله: چند وقت پيش ها در رسانه ها صحبت از این به ميان آمده بود که هامبورگ علیرغم اعتبار قراردادتان تا سال ۲۰۰۷، شما در ليست فروش قرار داريد. اين مسئله با حضور اخير شما در ترکيب آغازين پس منتفی شده است؟

مهدوی کيا: نه چنين چيزی مطرح نبود. چون من تا سال ۲۰۰۷ با تيم هامبورگ قرارداد دارم و اصلا هم قصد ندارم اين تيم را ترک کنم و اميدوارم که بتوانم در ۵ هفته ی پايانی بسيار کمک کنم و انشااله تا سال ۲۰۰۷ در خدمت تيم هامبورگ هستم.

دويچه وله: بحث هامبورگ را ترک کنيم و نگاهی هم به تيم ملی بيندازيم. خيلی ها با توجه به موفقيت های اخير راهيابی ايران به جام جهانی را حتمی می دانند. نظر شما چیست؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدوی کیا: ما خوشبختانه از دور قبل ۷ امتياز کسب کرديم و نيمی از راه را رفته ايم و همه چيز در دست خودمان هست. انشااله با ۲ بازيی که در تهران داريم در برابر کره ی شمالی و بحرين بايد کار را تمام کنيم. من فکر می کنم که کار راحتی نداريم، چون ۲ تيم مقابل ما قطعا تدافعی بازی می کنند. ولی من اميدوارم که ما بتوانيم اين ۲ تيم را شکست بدهيم و مستقيما به جام جهانی راه پيدا کنيم که بزرگترين رويداد فوتبال در سطح دنياست و يکی از آرزوهای من و تمام فوتباليست های ايران است که انشااله در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان حضور پيدا کنند.

دويچه وله: حضور فريدون زندی را در تيم ملی چطور می بينيد؟ تا چه اندازه توانسته جذب تيم ملی بشود؟

مهدوی کيا: فريدون در بازی اول زياد هماهنگ نبود با تيم، با توجه به اينکه ۲ جلسه با تيم تمرين کرده بود. ولی خوب، همانطوری که ديديم در بازی با ژاپن و کره ی شمالی يکی از ياران خوب ما بود و بازیکنی ست که خيلی می تواند به ما کمک کند، با تجربه ی خيلی خوبی که در بوندس ليگا دارد.

دويچه وله: مثلا در چه عرصه هايی می تواند کمک کند؟

مهدوی کيا: به هر حال بازیکنی ست که در بوندسليگا بازی کرده و تجربه ی خيلی بالايی دارد. من اميدوارم که کمی هماهنگی اش با تيم بيشتر بشود، با توجه به اردوى دراز مدتی که ما در آينده خواهيم داشت و بتواند به تيم ما بیشتر کمک کند. من اميدوارم که در ماههای آينده ما اين هماهنگی را در تيم ملی بيشتر ببينيم و فريدون بيشتر خودش را در تيم ملی ما پيدا کند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21427

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوي شهرام احدی با مهدى مهدوى كيا : تا ۲۰۰۷ در هامبورگ مي مانم و به اين تيم كمك مي كنم، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016