"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تضاد آشكار دو تيم ظاهراً ملى، تيم ذوالفقارنسب به درد تيم ملى نمى خورد، آرش رستم نمدى، ايران ورزشي

اصولاً در هر كشورى تيم«ب» يا دوم آن كشور كه زير نظر سازمان تيم هاى ملى يا مجموعه يى مشابه آن فعاليت مى كند، در حقيقت يك منبع تغذيه كننده براى تيم ملى و ميدانى براى محك زدن نفراتى كه در تيم ملى به آنها كمتر بازى رسيده، توسط مربيان تيم اصلى است ولى به نظر مى رسد كه در ايران اين قضيه كاملاً برعكس شده است.
در مجموعه يى كه تحت عنوان تيم«ب» با مربيگرى دكتر بيژن ذوالفقارنسب در عربستان و در تورنمنت فوتبال بازيهاى كشورهاى اسلامى شركت كرده است، تعدادى از بازيكنان با توجه به شرايط سنى و نوع بازى هيچ شانسى براى حضور در تيم ملى ندارند و در كل روند حركتى و انتخاب نفرات اين تيم كاملاً در تضاد با افكار و برنامه هاى برانكو ايوانكوويچ است. سيستم اتخاذ شده براى بازيهاى تيم نيز به طور كامل با سيستم تيم ملى متناقض است و اصولاً هيچ گونه هماهنگى بين برانكو و ذوالفقارنسب براى تشكيل تيم«ب» انجام نشده است و اين نكته كه تيم«ب» مى تواند پشتوانه خوبى براى تيم ملى و پر كردن جاى خالى غايبان احتمالى اش باشد، در حال حاضر عملاً منتفى به نظر مى رسد.
معمولاً تيم ب هر كشورى از لحاظ ميانگين سنى حداقل يك يا ۲ سال از تيم ملى كوچكتر است ولى در ايران چنين تفاوتى حس نمى شود چرا كه ميانگين سنى ۲۲ بازيكن اعزامى به عربستان
۳۱/۲۵ سال است. در حالى كه معدل سنى نفرات تيم ملى فوتبال در دو ديدار اخير با ژاپن و كره شمالى ۳۸/۲۵ سال بود.
از طرف ديگر تيم ملى تحت نظر برانكو با شيوه ۱-۳-۲-۴ بازى مى كند و به جز موارد خاص اين سيستم كه مورد علاقه فراوان مرد كروات است، هيچ تغييرى نمى كند ولى تيم«ب» با سيستم ۲-۴-۴ در ميدان حاضر مى شود كه با توجه به تفكرات دكتر ذوالفقارنسب در اكثر مواقع شكل ۲-۵-۳ را به خود مى گيرد.
در تيم ملى مدافعان كنارى به خصوص حسين كعبى در عين انجام وظايف دفاعى معمولاً اين آزادى عمل را دارند كه حتى تا داخل محوطه جريمه حريف نفوذ كنند يا از هافبك تهاجمى خود به هنگام حملات حمايت كامل بكنند ولى در تيم ملى نفرات كنارى به خصوص مدافعان كمتر در عرض حركت مى كنند و پس از انجام حركات طولى معمولاً توپ ها را روى دروازه سانتر مى كنند.
در تيم ملى سيستم تك مهاجمى باعث مى شود كه اين نوك حمله از سوى ۲ نفر از هافبك هاى تهاجمى نزديك به خود حمايت شود ولى در تيم ب به دليل حضور ۲ مهاجم كار گلزنى از داخل ۱۸ قدم به جز در ضربات ايستگاهى به عهده آنها است و هافبك ها ترجيح مى دهند ضمن تغذيه مهاجمان اگر فرصتى دست داد، با شوت هاى از راه دور بخت خود را بيازمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در تيم ملى همواره ۲ هافبك تدافعى براى كمك به خط دفاعى و بيمه كردن فضاى پشت محوطه جريمه خودى حضور دارند اما در تيم«ب» اين نقش را يك نفر بر عهده دارد و ۳ هافبك ديگر توان خود را بين كارهاى تهاجمى و تدافعى تقسيم مى كنند...
تفاوت هايى از اين دست بسيارند و در مجموع هر بيننده كنجكاوى را به اين نتيجه مى رساند كه تيم«ب» در خطى كاملاً مجاز از تيم ملى فقط به صورت خلق الساعه تشكيل شده و با توجه به تضاد اهداف و افكار مربيان دو تيم نمى توان انتظار داشت، تيمى كه در عربستان مشغول بازى است بتواند يك پشتوانه واقعى براى تيم ملى باشد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21109

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تضاد آشكار دو تيم ظاهراً ملى، تيم ذوالفقارنسب به درد تيم ملى نمى خورد، آرش رستم نمدى، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016