"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فوتبال كشورهاى اسلامى: امشب؛ ايران - عمان، ديدار كاملاً تشريفاتى، ايران ورزشي

امروز تيم ملى «ب» ايران در حالى به مصاف عمان مى رود كه اين بازى بيشتر جنبه تشريفاتى دارد. از آنجا كه از گروه هاى مقدماتى رقابت هاى فوتبال كشورهاى اسلامى، دو تيم به مرحله دوم صعود مى كنند، ايران و عمان به خاطر دو بردى كه به دست آورده اند، پيش از بازى امروز صعود كرده اند.
در اين حالت بازى عمان _ ايران بيشتر تكليف تيم هاى اول و دوم گروه را مشخص مى كند. هم اينك ايران با تفاضل بيشتر نسبت به حريف خود در صدر جدول گروه A ايستاده است. اگر ملى پوشان كشورمان امروز عمان را شكست دهند به عنوان تيم اول احتمالاً مقابل الجزاير قرار مى گيرند اما در غير اين صورت به مصاف عربستانى مى روند كه مدعى اول عنوان قهرمانى اين رقابت ها است. اين معادلات در مورد عمان هم صدق مى كند. تيمى كه با هدايت سرچكو يورچيچ سرمربى سابق بحرين با تمام قوا پا به اين مسابقات گذاشته است.
عمان فعلى، اسكلت همان تيمى است كه در جام ملت هاى چين با قدرت، ايران را متوقف كرد. اگر گل دقايق پايانى محمد نصرتى نبود، شاگردان برانكو در آن بازى سخت، شكست مى خوردند و به دور بعد راه پيدا نمى كردند. تيم فعلى عمان به لحاظ بازيكنان خود با گذشته فرق زيادى نكرده است اما يورچيچ با حضورش سيستم و تاكتيك هاى جديدى به اين تيم تزريق كرده. استفاده از سيستم ۲-۴-۴ و ۲-۵-۳ از جمله تغييراتى است كه با حضور سرمربى سابق بحرين، در عمان انجام شده است.
تيم ملى اين كشور از جمله تيم هاى حوزه خليج فارس است كه در دو سال گذشته پيشرفت زيادى كرده. آنها به همراه بحرين و قطر جزو تيم هايى هستند كه در اين منطقه بيشترين پيشرفت را به خود اختصاص داده اند. عمان هم اينك در آسيا رده يازدهم را از آن خود كرده ولى در فيفا با ۵۸۲ امتياز تيم پنجاه و هفتم جهان است.
تيمى مثل استراليا هم در اين رده بندى از عمان عقب افتاده تا ثابت شود فوتبال اين كشور در قاره كهن سير صعودى زيادى داشته است اما تمام اين مسائل دليل نمى شود كه عمان امروز بتواند در عربستان، ايران را متوقف كند. على رغم اينكه ايران با تيم دوم خود پا به رقابت هاى كشورهاى اسلامى گذاشته اما با نتايجى كه در دو بازى اول خود به دست آورده، يكى از مدعيان قهرمانى است.
ايران در ديدار اول خود تاجيكستان را ۹ بر صفر شكست داد. در بازى دوم هم سودان را ۴ بر صفر از پيش رو برداشت تا در فينال گروه A مقابل عمان قرار بگيرد اما حريف عرب نسبت به ايران نتايج ضعيف ترى به دست آورده است. آنها ابتدا ۴ بر يك بر سودان غلبه كردند و در بازى دوم خود نيز تاجيكستان را ۳- صفر شكست دادند تا به لحاظ تفاضل گل از ايران عقب بيفتند.
عمان البته در بازى دوم خود مقابل تاجيكستان در حد و اندازه هاى يك تيم مدعى نشان نداد. آنها گرچه حريف را ۴ بر صفر بردند اما در مجموع بازى خوبى انجام ندادند.
از دست دادن موقعيت ها توسط مهاجمان بزرگترين مشكل عمان در اين بازى بود. حتى اغلب روزنامه هاى اين كشور هم به مهاجمان عمان خرده گرفتند. عمادعلى كه در ديدار اول هت تريك كرده بود، مقابل تاجيكستان روز كم فروغى را پشت سر گذاشت و با از دست دادن چند موقعيت، سرانجام يك گل به ثمر رساند.
با اين حال امروز آنها تمام تلاش خود را مى كنند تا در مرحله بعد به عربستان نخورند. سرچكو يورچيچ شناخت زيادى از فوتبال ايران دارد و بى شك نتايج بازيهاى اين تيم و ايران نمى تواند ملاك تعيين كننده يى در ديدار امروز باشد. آيا او و تيمش دوباره مقابل ايران شاخ مى شوند؟

نتايج كامل جدول گروه A به شرح زير است:
ايران ۹ - تاجيكستان صفر
عمان ۴ - سودان يك
ايران ۴ - سودان صفر
عمان ۳ - تاجيكستان صفر
بازيهاى امروز
ايران - عمان
تاجيكستان - سودان

ايران ۴ - سودان صفر
گل ها: مهرداد اولادى، مجتبى جبارى، محمد نوازى و آندرانيك تيموريان
ايران: وحيد طالب لو، اميرحسين صادقى، حميدرضا فرزانه، ابراهيم تقى پور محمد نوازى، آندرانيك تيموريان (على عشورى زاد ۵۷)، ستار زارع (امير حسين يوسفى ۶۰)، مجتبى جبارى، مهدى رجب زاده (على قربانى ۷۲)، فريدون فضلى و مهرداد اولادى

--------------------------------------------------------------------------------
عمان در خط حمله مشكل دارد اما ...

يورچيچ دوست ندارد به ايران ببازد

عملكرد عمان مقابل تاجيكستان چندان دلچسب نبود. مهاجمان اين تيم آنقدر موقعيت خراب كردند كه فقط ۳ بار توپ به تور تاجيكستان رسيد. نكته جالب اينجاست كه حريف عمان از دقيقه ۵۲ ده نفره شد با اين حال شاگردان يورچيچ تنها توانستند ۲ گل ديگر وارد دروازه تاجيكستان بكنند. سايت خبرى «Omanabsever» روز گذشته با انتقاد از عملكرد عمان مقابل حريف خود نوشت: «در شبى كه ايران ۴- صفر سودان را شكست داد، عمان با ارايه يك بازى نسبتاً ضعيف تاجيكستان را ۳- صفر برد. در روز دوم بازيها عمان برخلاف بازى اول، خود را در حد و اندازه يك تيم مدعى نشان نداد. در ۴۰ دقيقه نيمه اول شاگردان سرچكو يورچيچ على رغم اينكه موقعيت هاى فراوانى به دست آوردند، با اشتباهات متعدد نتوانستند دروازه تاجيكستان را باز كنند اما دقايقى بعد «فوزى بشير» روى پاس احمد حديد تنها گل عمان را در نيمه اول به ثمر رساند تا عمان برنده به رختكن برود.
البته نكات فنى يورچيچ در بين دو نيمه هم باعث نشد تا عمان در نيمه دوم ناكامى هاى وقت اول را جبران كند. «Omanabsevder» ادامه مى دهد: «در اين نيمه موقعيت هاى بيشترى نصيب عمان شد اما نبود يك تمام كننده ششدانگ در نوك حمله، يورچيچ را نگران كرد. وقتى در دقيقه ۵۲ يكى از بازيكنان تاجيكستان اخراج شد، عمان تسلط بيشترى بر توپ و زمين پيدا كرد. حتى يك پنالتى نصيب عمان شد اما احمد مبارك با بى دقتى توپ را به دستان الكساندر موكاكيف كوبيد تا بازى همچنان يك- صفر بماند. اگرچه خود او در دقيقه ۶۳ با يك ضربه استثنايى گل دوم عمان را به ثمر رساند.
انتظار مى رفت بازى با همين نتيجه به پايان برسد اما در دقيقه ۸۸ هاشم صالح بازيكن جانشين عمان توانست گل سوم را بزند تا يورچيچ با نتيجه يى بهتر تاجيكستان ضعيف را شكست دهد.»
اين سايت مى نويسد: «حالا عمان و ايران به دور بعد صعود كرده اند اما تكليف تيم صدرنشين گروه فردا (امروز) مشخص مى شود. سرچكو يورچيچ به هيچ وجه تمايل ندارد مقابل ايران شكست بخورد. چون در اين صورت مى داند شانس چندانى در مقابل تيم مدعى عربستان نخواهد داشت. عمان نمى خواهد در مقابل ايران اشتباهات بازى تاجيكستان را تكرار كند.»

--------------------------------------------------------------------------------
سرمربى سودان:

هدف، نزديكى مسلمانان جهان است

محمد حسن سرمربى تيم ملى فوتبال سودان بعد از شكست تيمش مقابل ايران گفت: «هدف اصلى بازيهاى همبستگى كشورهاى اسلامى وحدت و نزديك شدن مسلمين جهان به يكديگر است و برد و باخت در درجه دوم قرار دارد.
محمد حسن كه در پايان ديدار تيمش در مقابل تيم ملى ايران در ورزشگاه امير عبدالله شهر جده به همراه بيژن ذوالفقارنسب در يك كنفرانس مطبوعاتى شركت كرده بود گفت: «تيم ما آمادگى كافى نداشت ولى به دليل اهميت اين بازيها براى كشورهاى اسلامى ما حضور خود را در اين مسابقات ترجيح داديم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ذوالفقارنسب سرمربى تيم ملى ب فوتبال ايران نيز گفت: «بازيكنان جوان تيم ما از برد مقابل حريفان خوشحالند ولى همه ورزشكاران و مسؤولان ورزش جمهورى اسلامى بيش از هر چيز از اجتماع مسلمين جهان در سرزمين وحى خشنود هستند. بازيهاى كشورهاى اسلامى علاوه بر نتايج معنوى زياد ميدان رقابت خوبى براى بازيكنان تيم ها و زمينه مناسبى براى آشنايى بيشتر ورزشكاران با صحنه هاى رقابت هاى منطقه يى و جهانى است. تيم ملى ب كه متشكل از بازيكنان باشگاه هاى كشور است در نيمه دوم هر دو ديدار خود همه تعويض ها را انجام داده تا بازيكنان بيشترى در صحنه رقابت ها حضور پيدا كنند.»

--------------------------------------------------------------------------------
يك بازى ساده براى ذخيره كردن انرژى

تايمز عمان _ تيم هاى عمان و ايران به دور دوم مسابقات همبستگى كشورهاى اسلامى صعود كردند.
تيم عمان با كسب يك پيروزى ۳ بر صفر ساده مقابل تاجيكستان و تيم ايران با پيروزى چهار بر صفر مقابل سودان و با دو پيروزى متوالى صعود خود را از گروه A مسابقات قطعى كردند. حالا جدال دو تيم ايران و عمان در روز پنجشنبه براى تعيين سرگروهى مهم است چرا كه سرگروه اين گروه به مصاف تيم دوم گروه C مى رود و تيم دوم گروه A با تيم اول گروه C روبرو مى شود. در گروه C صعود عربستان سعودى ميزبان و الجزاير قطعى شده است و نبرد دو تيم تعيين كننده سرگروه اين گروه است.
در بازى عمان و تاجيكستان كه اولين بازى خود را با نتيجه ۹- صفر مقابل ايران شكست خورده بود با يك تركيب كاملاً دفاعى و براى كمتر گل خوردن به ميدان آمد. اما بالاخره دفاع پرتعداد تيم در دقيقه چهلم و با ضربه سر سعيدالبشير شكسته شد. بازيكنان عمان كه اين بازى را ساده گرفته بودند در نيمه دوم يك بازى تمرينى و بدون فشار را انجام دادند تا انرژى خود را براى بازى مقابل ايران ذخيره كنند. الكساندر دروازه بان تاجيكستان هم بارها با درخشش خود مانع از گلزنى بازيكنان عمان شد اما بالاخره احمد مبروك (كانو) در دقيقه شصت و دوم با يك ضربه سنگين براى بار دوم دروازه اين تيم را باز كرد. سومين گل عمان را هاشم بازيكن ذخيره يى كه در دقيقه ۷۵ به جاى هانى الضابط وارد ميدان شده بود در دو دقيقه مانده به پايان بازى به ثمر رساند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21024

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فوتبال كشورهاى اسلامى: امشب؛ ايران - عمان، ديدار كاملاً تشريفاتى، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016