"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

همه ليگ برتر ديدار سپاهان - فولاد را نگاه مى كند، ايران ورزشي

* فولاد به دنبال فتح آخرين خاكريزها

سپاهان _ فولاد
آخرين خاكريزها براى فتح قهرمانى
زمان: ساعت ۱۷جمعه ۲۶/۱/۸۴
مكان: ورزشگاه نقش جهان اصفهان
چارچوب: ليگ برتر باشگاه هاى كشور
هفته بيست و پنجم
غايبان: سعيد رمضانى (سپاهان- اخراج در بازى قبلى) پژمان منتظرى (فولاد- ۳ اخطاره)
ديدار رفت: (جمعه ۶/۹/۸۳- ورزشگاه تختى اهواز) فولاد صفر- سپاهان صفر

سپاهان

نقطه قوت: دفاع پرتعداد

از زمان حضور استانكو سپاهان به شيوه ۲-۵-۳ روى آورده و با استفاده از دفاع پوششى و هافبك دفاعى ثابت عملاً يك لوزى تدافعى پرتعداد در محوطه جريمه خود ايجاد كرده كه به هنگام حملات حريفان كار را بر آنها دشوار مى كند. به خصوص كه مهمترين ويژگى تهاجمى فولاد حمله به قلب دفاع حريفان است و اين دفاع پر تعداد مى تواند عامل مهمى در توقف ماشين جنگى صدرنشين ليگ باشد.


نقطه ضعف:
غيبت سعيد رمضانى

سعيد رمضانى در نقش يك هافبك مركزى نقش مهمى در حملات تيم سپاهان ايفا مى كند. او در واقع تنظيم كننده حركات تيمش است و غيبت او در ميانه ميدان اين تيم خلأ جبران ناپذيرى ايجاد مى كند چون هيچ بازيكنى با ويژگى هاى او كه هم در كار دفاع مشاركت داشته باشد و هم در حملات، در تيم سپاهان وجود ندارد و بايد ديد كه غيبت او را استانكو با چه تدبيرى پشت سرخواهد گذاشت.


ستاره: عباس آقايى

در روزى كه سعيد رمضانى به دليل محروميت در زمين حضور ندارد، عباس آقايى به عنوان نزديك ترين هافبك سپاهان به مهاجمان اين تيم مى تواند نقش ويژه يى در اين ميدان داشته باشد.
فراموش نكنيم كه او در سپاهان بازوى راست است و تقابل او با مبعلى كه بيشتر به سمت چپ خط ميانى گرايش دارد مى تواند حتى در تعيين سرنوشت بازى بسيار مؤثر باشد.


فولاد

نقطه قوت:
نيمكت قوى

حضور بيش از ۲۰ بازيكن توانا در اين تيم فرانچيچ را قادر مى كند در هر زمانى كه احساس نياز كرد، با توجه به نيمكت پرمهره و توانايش تغييرات لازم را در تاكتيك تيمش ايجاد كند. فردا روزى است با توجه به سيستم بازى سپاهان به نظر مى رسد كه شيوه معمول فولادى ها به بن بست بخورد و اين نيمكت قوى مى تواند كمك حال مرد كروات باشد.

نقطه ضعف: دفاع پرنوسان

كاملى مفرد و علوى ملى پوش هستند و منتظرى هم از لحاظ فردى دست كمى از تيم ملى ندارد ولى مجموعه آنها آنچنان كه شايسته صدرنشين ليگ است، مستحكم نشان نمى دهند. دفاع فولاد در مقابل حملات سرعتى آسيب پذير است و بعضى وقت ها هم در جايگيرى اشتباهات فاحشى انجام مى دهد و اين مسأله در مقابل مهاجم فرصت طلبى چون خطيبى مى تواند باعث دردسر اهوازى ها شود.

ستاره: ايمان مبعلى

فكر نمى كنيم كسى در مورد اين قضيه ترديدى داشته باشد.
هر چه در تيم ملى به ويژگى هاى ارزشمند مبعلى كم محلى مى شود، در تيم فولاد چهره درخشان ترى از خود ارايه مى كند.
مبعلى هم پاسور قهارى است كه شالوده حملات تيمش را طراحى مى كند و هم با ضربات ايستگاهى ديدنى، خود را به عنوان بهترين گلزن تيمش معرفى كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۱- فردا خوان دوم از هفت خوان قهرمانى فولاد در پيش روى اين تيم قرار دارد. پس از پشت سرگذاشتن استقلال، اين بار قرمزهاى اهوازى مجبورند كه در نقش جهان رودرروى زردپوشان سپاهان قرار بگيرند و براى حفظ موقعيت خود در صدر جدول بايد از اين ميدان هم با دست پر خارج شوند. از دست دادن امتياز در اين ميدان يعنى به مخاطره افتادن صدرنشينى در روزهاى آينده.
۲- سپاهان كه در يك ماه آينده روزهاى پرالتهاب و پرفشارى را در عرصه ليگ قهرمانان آسيا و جام حذفى پيش رو خواهد داشت، به ليگ برتر به چشم يك تدارك جدى و تمرين مناسب براى مسابقات حساس تر خود نگاه مى كند. البته آنها گر چه با منطقه سقوط فاصله قابل توجهى دارند ولى تضمين بقا و مطمئن شدن از بابت حضور در ليگ پنجم مى تواند خيال اين تيم را در بازيهاى فشرده آينده راحت تر كند.
۳- سپاهان را مى توان يكى از داوران تعيين قهرمان ليگ دانست چون بعد از مسابقه با ذوب آهن، فردا هم رودرروى فولاد مى ايستد و در آينده يى نه چندان دور بايد با پرسپوليس هم روبرو شود. نقش اين تيم و نتايج كسب شده اش برابر مدعيان مى تواند در تعيين قهرمان ليگ بسيار تعيين كننده باشد و بايد ديد كه آيا سپاهانى ها مقابل فولاد و پرسپوليس هم همان گونه كه مقابل ذوب آهن ظاهر شدند، با انگيزه خواهند بود يا خير؟
۴- سپاهان در خوش بينانه ترين حالت مى تواند در صورت پيروزى در اين ميدان تا رده دهم جدول خود را بالا بكشد ولى در صورت باخت وضعيتش در پايين جدول كمى تا قسمتى نگران كننده مى شود. فولاد هم در صورت كسب هر نتيجه يى از صدر جدول پايين نخواهد آمد ولى از دست دادن امتياز مى تواند در روزهاى آينده براى قرمزهاى اهوازى گران تمام شود.

سوژه بازى: تبانى؟!

ديروز شايعه يى دهان به دهان پيچيد كه سپاهانى ها با توجه به وابستگى مشترك با ميهمان اهوازى خود به صنعت فولاد، ممكن است خيلى با انگيزه مقابل اين تيم ظاهر نشوند و به اصطلاح چراغ سبز را براى ادامه مسير قهرمانى فولاد روشن كنند و نگاهى به جدول رده بندى و وضعيت خطرناك فولاد اين قضيه را تا حدود زيادى منتفى مى كند. به هر حال تا فردا منتظر مى مانيم.

دوئل: خطيبى _ كاملى مفرد

رسول خطيبى اين روزها خوب گل مى زند و اميد اول سپاهان براى فتح دروازه هر تيمى محسوب مى شود. از طرف ديگر جلال كاملى مفرد كه جايگاه خود در تركيب ثابت تيم ملى را از دست داده است تلاش مى كند تا اين مكان را دوباره به دست آورد و به همين خاطر جدال اين دو بازيكن مى تواند حساس ترين دوئل فردا باشد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21023

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همه ليگ برتر ديدار سپاهان - فولاد را نگاه مى كند، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016