"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هاشميان ديدار مقابل چلسي و بوندس ليگا، گفتگوي ايران ورزشي با وحيد هاشميان مهاجم بايرن مونيخ

وحيد هاشميان

هاشميان: فكر مى كردم جلوى چلسى بازى مى كنم
ماگات دفاعى بازى كرد و نتيجه اش را ديد

نيما حسينى
نيمكت نشينى مقابل چلسى دوباره همه چيز را به حالت اول برگرداند. در حالى كه همه چيز خبر از حضور فيكس وحيد در تركيب بايرن مى داد، تركيب دفاعى ماگات او را روى نيمكت مهر كرد تا منتظر روزهاى آينده باشد. وحيد هاشميان تمرين مى كند و مثل هميشه همه چيز را به پايان فصل موكول مى كند.
عدم حضورت مقابل چلسى تعجب آور بود؟
< به هر حال بازى كردن دست من نيست. اين موضوع بستگى به شرايط مربى دارد. خودم نمى دانم چرا بازى نكردم ولى قبلاً شنيده بودم كه ممكن است از اول در تركيب باشم. تصميم گيرنده نهايى، مربى است. او تصميم گرفت با همان تركيب بازى را ادامه بدهد كه نتيجه اش را هم ديديد.
قبل از بازى خودت فكر مى كردى فيكس باشى؟
< حدس نمى زدم اما شنيده بودم.
شخص خاصى اين خبر را داده بود؟
< نه ولى به خاطر مصدوميت پيزارو و ماكاى صحبت بازى من خيلى زياد بود. روزنامه ها خيلى به اين موضوع پرداختند، حتى «اولى هونس» (منيجر تيم) هم گفته بود وحيد در شرايط خيلى خوبى به سر مى برد. فعلاً كه همه چيز تمام شده، من هم نمى خواهم زياد درباره اش صحبت كنم.
خيلى ها معتقد بودند تركيب بايرن تدافعى بود و به خاطر همين فرصت بازى به تو نرسيد؟
< ما با يك فوروارد بازى كرديم. گررو جلو بود و حميدزيچ و زى روبرتو پشت سرش. تفكرات مربى بود و نتيجه اش را ديد. حالا بايد ببينيم در بازى برگشت چه كار مى كند.
با اين شرايط فكر مى كنى بشود در بازى برگشت جبران كرد؟
< خيلى سخت است. ما بايد ۲ _ صفر ببريم. آنها خط حمله خيلى خوبى دارند. در مجموع تيم خوبى هستند ولى ما هم اين شانس را داريم كه بتوانيم به مرحله بعد صعود كنيم.
در بازى آخر با مونشن گلادباخ هم نامت در ليست ۱۸ نفره تيم نبود؟
< بله! نبودم. كادرى كه همراه خودش برد بيشتر دفاعى بود. در ليست ذخيره ها فقط هافبك ها برده بودند، نه خبرى از دفاع بود نه مهاجم. من تمام بازى را ديدم. بايرن از موقعيت هايش بهتر استفاده كرد و بعد از ۱۰ نفره شدن آنها نتيجه به نفع ما شد.
وضعيت بايرن در بوندس ليگا را چطور مى بينى؟
< شك نكنيد كه ما قهرمانيم
از اينكه مقابل چلسى با وجود تمام آمادگى بازى نكردى ناراحت نيستى؟
< كار من فوتبال است و در فوتبال هم اين چيزها عادى است. بالا و پايين زياد دارد. اگر بخواهم با يك اتفاق نااميد بشوم كه همه چيز خراب مى شود. ان شاءالله بازيهاى بعد نوبت من هم مى شود. فعلاً بايد بدنم را آماده نگه دارم.
از پيشنهادهاى تازه خبرى هست؟
< هفته پيش به شما گفتم باز هم تكرار مى كنم كه آخر فصل تصميم مى گيرم. بستگى به شرايط آن موقع دارد، يا مى مانم يا مى روم.
در مورد مسائلى كه براى مهدى پيش آمده چه نظرى دارى؟
< من خبر ندارم، از خود مهدى بپرسيد بهتر است.
--------------------------------------------------------------------------------

وحيد هاشميان

هاشميان و ۲۵۵ دقيقه حضور بدون گل در ۲۸ بازى بوندس ليگا

يك فصل جنگ بيهوده

بايرن مونيخ توانست مونشن گلادباخ را شكست دهد، اما اين بار هم وحيد هاشميان نتوانست براى حتى يك ثانيه پايش را به زمين چمن ورزشگاه المپيك مونيخ بگذارد. اين دفعه ماكاى و پيزارو مصدوم بودند و تنها مهاجمان سرپاى بايرن مونيخ وحيد هاشميان و گوئررو به حساب مى آمدند. با اين حال وحيد حتى روى نيمكت هم راه پيدا نكرد تا ماجراى هاشميان در بايرن مونيخ به يك ابهام بزرگ بخورد. فليكس ماگات كه اخيراً در انتخاب مهاجم دستش بسته شده باز هم براى به ميدان فرستادن وحيد لجبازى مى كند. وحيد در اين فصل از مسابقات بوندس ليگا هيچ وقت يك ۹۰ دقيقه كامل را در زمين تجربه نكرده، فقط ۷ بازى را با پيراهن بايرن مونيخ انجام داده. در ۴ بازى از زمين بيرون كشيده شده و در سه بازى از روى نيمكت به بازى گرفته شده.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جالب اينجاست كه او از بازى هفدهم بايرن در بوندس ليگا به بعد فقط در يك مسابقه و آن هم به مدت ۱۸ دقيقه بازى كرده. ۱۸ دقيقه در سه ماه اخير! آمار كاملاً نااميد كننده است. البته نه به اندازه آمار كلى حضور او در بوندس ليگا. هاشميان در اين ۲۸ مسابقه فقط ۲۵۵ دقيقه بازى كرده. يعنى زمانى كمتر از مدت سه مسابقه ۹۰ دقيقه يى!او در اين ۲۵۵ دقيقه اصلاً گل نزده و هيچ كار خاصى نكرده.البته وحيد غير از بوندس ليگا براى ۲۰ دقيقه هم در مسابقات ليگ قهرمانان به ميدان رفته. در دو بازى بايرن در مرحله گروهى فقط در ۱۰ دقيقه پايانى بازى كرد. اضافه بر اينكه يك بازى كامل در مسابقات جام حذفى آلمان داشته و در يك مسابقه ديگر هم ۲۷ دقيقه پايانى بازى را تجربه كرده. تنها گلى كه هاشميان امسال با پيراهن بايرن زده در همين بيست و هفت دقيقه بوده. او جلوى اشتوتگارت در حالى كه بايرن بازى را با هفت گل برد، ششمين گل تيم را زد. بعيد است در هشت بازى آخر بوندس ليگا تغييرى در حال هاشميان به وجود بيايد. او احتمالاً اين دو ماه را هم تحمل مى كند تا پس از اتمام فصل تصميمش را بگيرد. انتخابى كه از اول سال همه را معلق نگه داشته. هانوفر، بوخوم يا هرتابرلين!

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20935

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشميان ديدار مقابل چلسي و بوندس ليگا، گفتگوي ايران ورزشي با وحيد هاشميان مهاجم بايرن مونيخ' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016