"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

آقاي گل فوتبال جهان، آرزوي حضور در جام جهاني را در سر مي‌پروراند، ‌گزارش خبرگزاري فرانسه از علي دايي، ايرنا

علي دايي

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۷‬

خبرگزاري فرانسه روز چهارشنبه در گزارشي آورده است: "علي دايي" برترين گلزنان جهان، آرزوي حضور در رقابتهاي فوتبال جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان را درسر مي‌پروراند.

به‌گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، دايي به تازگي ‪ ۳۶‬سالگي خود را جشن گرفته است اما برترين گلزن جهان، تمايلي به كناره‌گيري از فوتبال ندارد و قصد دارد در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان حضور يابد.

كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران و يكي از برترين بازيكنان تاريخ فوتبال آسيا، در نوامبر سال ‪ ۲۰۰۴‬با به ثمر رساندن يكصدمين گل ملي خود، نام خود را در تاريخ فوتبال جهان ماندگار كرد.

وي با پشت سر گذاشتن ركورد "فرانس پوشكاش" بازيكن افسانه‌اي تيم ملي مجارستان با ‪ ۸۴‬گل و "په‌له" اسطوره برزيلي با ‪ ۷۷‬گل، تعداد گلهاي خود در ‪ ۱۳۶‬مسابقه ملي را به عدد ‪ ۱۰۴‬رسانده است.

علي دايي

دايي كه تيم كشورش با صدرنشيني گروه دوم مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا در مسير صعود به اين رقابتهاست، گفت: حضور در جام جهاني آرزوي هر فوتباليستي است.

وي افزود: در ده سال گذشته من به اميد راهيابي به جام جهاني به سختي تلاش كرده‌ام. ما توانستيم به مسابقات ‪ ۱۹۹۸‬فرانسه صعود كنيم با وجود اين ناكامي براي حضور در جام جهاني ‪ ۱۹۹۴‬آمريكا و ‪ ۲۰۰۲‬ژاپن و كره جنوبي طعم بسيار تلخي داشت.

دايي كه طي مدت بازيگري خود در باشگاه‌هاي بسياري از جمله بايرن مونيخ، آرمينيابيلفلد و هرتابرلين آلمان و همچنين السد قطر توپ زده است، اكنون به خاك ميهن خود بازگشته و در عضويت تيم صبا باتري قرار دارد.

اين بازيكن همانند "هيده‌تاشي ناكاتا" از ژاپن و "فان ژيي" از چين، از پيشگامان بازيكنان آسيايي حاضر در اروپا به شمار مي‌رود.

وي به رغم ركورد گلزني خود كه برخي از آنها به دليل رويارويي با تيمهاي ضعيف آسيايي جدي تلقي نشده‌اند، تاكيد كرد: من يك بازيكن معمولي هستم. گلزني، حرفه من است. تيم خوبي دارم و همواره از حمايت بسياري برخوردار بوده‌ام.

علي دايي

دايي در گفت‌وگو با سايت "فيفا وورلد كاپ" اظهار داشت: اينها دلايل ركورد بالاي گلزني من در سالهاي گذشته است. اين گلها تنها متعلق به من نيست بلكه به تيم، مربي و هوادارانم تعلق دارد. به نظر من هركس بايد هميشه بهترين عملكرد را از خود به نمايش بگذارد. من زندگي ساده‌اي دارم و تلاش مي‌كنم همه چيز را تا آنجا كه امكان دارد، آسان بگيرم. من به قدري خود را وقف فوتبال كرده‌ام كه بسياري از چيزها را در زندگي از دست داده‌ام اما هميشه نهايت تلاش خود را براي ارايه بهترين عملكرد و تمركز روي حرفه‌ام انجام داده‌ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: من هميشه سعي خود براي به ثمر رساندن تعداد گلهاي ممكن براي تيم كشور و باشگاهم انجام داده‌ام و اميدوارم تا پيش از آغاز جام جهاني آلمان، ركورد خود را به ‪ ۱۲۰‬گل برسانم.

بنابراين گزارش، آلمان جايگاه ويژه‌اي در قلب دايي دارد.

دايي توسط "فرانس بكن باوئر" اسطوره فوتبال آلمان براي پيوستن به بايرن مونيخ ترغيب شد و با پيوستن به هرتابرلين به عنوان نخستين بازيكن آسيايي در مسابقات جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا حضور يافت.

"برانكو ايوانكوويچ" سرمربي تيم ملي ايران كه با وجود مصدوميت دايي از مهاجم كهنه كار اين تيم براي سفر به پيونگ يانگ و ديدار حساس ايران برابر كره شمالي دعوت كرده بود در اين مورد گفت: دايي كاپيتان ماست و نقش مهمي در تركيب تيم دارد. حضور وي براي بالا بردن روحيه تيم از اهميت بسياري برخوردار است.

برانكو افزود: من به دايي به خاطر ركورد گلزني‌اش تبريك مي‌گويم. درخشش وي منحصر به فرد است و ما بايد موفقيت اين بازيكن را جشن بگيريم.

ايران ديدار با كره شمالي را با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر به سود خود خاتمه داد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20168

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقاي گل فوتبال جهان، آرزوي حضور در جام جهاني را در سر مي‌پروراند، ‌گزارش خبرگزاري فرانسه از علي دايي، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016