"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گزارش نخستين كنفرانس مطبوعاتي برانكو سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در سال جديد، ايسنا

برانكو ايوانكوويچ:
مردانم تنها شايسته‌ي تقديرند
انتقادات در مورد بازي كريمي را قبول ندارم
دعوت مجدد از دايي و خداداد بستگي به شرايط آنها دارد
---------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

نخستين كنفرانس مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در سال جديد بعدازظهر امروز در آكادمي فوتبال كمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ايوانكوويچ در ابتداي اين كنفرانس با تبريك سال نو دليل تاخير در برگزاري كنفرانس‌هاي مطبوعاتي خود را تعطيلات سال نو و برگزاري دو ديدار مهم برابر ژاپن و كره عنوان كرد و تاكيد كرد كه از اين پس اين نشست‌ها به طور مداوم برگزار مي‌شود.

وي همچنين براي تيم‌هاي سپاهان و پاس در ليگ قهرمانان آسيا آرزوي موفقيت كرد.

وي همچنين حادثه‌ي دردناك كشته شدن چند تن از تماشاگران فوتبال پس از بازي ايران و ژاپن را به مردم كشورمان تسليت گفت و افزود: اين حادثه‌اي است كه همه چيز حتي نتيجه‌ي مسابقه را زير سوال برد.

برانكو افزود: در دور رفت مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني هفت امتياز كسب كرديم و در گروه خود اول هستيم و گام بسيار بزرگي را برداشته‌ايم ولي هنوز به نزديكي هدفمان كه همان رفتن به جام جهاني است نرسيده‌ايم.

برانكو بازي‌هاي خانگي برابر كره‌ي شمالي و بحرين را بازي‌هاي كليدي ايران عنوان كرد و گفت: مسابقه برابر بحرين كليد‌ي‌ترين بازي تيم ايران خواهد بود.

برانكو گفت: آنچه كه مي‌خواهم بر آن تاكيد كنم حس جنگندگي و كيفيت بالاي بازيكنان ما بود، چون موفق شدند در مدت زماني كوتاه دو مسابقه‌ي پرفشار را با موفقيت پشت سر بگذارند.

سرمربي تيم ملي فوتبال همچنين از دادكان به خاطر تامين بهترين امكانات در سفر تيم ملي به كشور كره‌ي شمالي، تشكر كرد.

وي افزود: از امتيازات كسب شده راضي هستم ولي بيشتر از آن از نحوه‌ي تاثيرگذاري بازيكنانمان كه اثبات كردند يك تيم فوتبال هستند خوشحالم و اين هم نتيجه‌ي فرايندي است كه تيم ما مستمر بازي مي‌كند و پيروز مي‌شود و توانسته سطح فوتبال ايران را به آن سطحي كه خواستار آن هستيم برساند.

در ادامه‌ي كنفرانس مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي پرسيد علي كريمي مانند گذشته قابل قبول بازي نمي‌كند تصريح كرد: طبيعتا با اين نظريات موافق نيستم. كريمي در سال گذشته بهترين بازيكن آسيا بود و مثل ساير بازيكنان جهان زمان دارد. يعني آن كه گاهي در بهترين فرم و يا زماني در فرم ضعيف‌تري ظاهر مي‌شود. كريمي بهترين بازيكن جام ملت‌هاي آسيا بود و دو سال تمام است كه حتي يك روز نيز استراحت نداشته است. دو گل زيباي ايران در بازي با ژاپن و كره‌ي شمالي حاصل حركات خوب كريمي بود.

برانكو تصريح كرد: كريمي باعث توجه خاص بازيكنان حريف مي‌شود و بازيكنان حريف سعي مي‌كنند به شيوه‌هاي گوناگون جلوي حركت وي را بگيرند.

برانكو در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه از وي در مورد سكونشيني مبعلي، كاظميان و عنايتي و برهاني در دو بازي اخير تيم ملي سوال كرد خاطر نشان ساخت: هيچ گاه مجموعه‌ي بازيكناني را كه نام برديد را بر روي سكو قرار ندادم. در بازي با ژاپن كاظميان و مبعلي بر روي سكو بودند و در بازي با كره عنايتي و برهاني.

برانكو تصريح كرد: در مورد نيكبخت واحدي نيز تشخيص اينكه اين بازيكن در فرم ايده‌آل است يا نه بر عهده‌ي من است.

وي افزود: در ميان مهاجمان همواره يك نفر بهتر و يك نفر ضعيف‌تر است و اين ارزيابي مربي است كه از كدام بازيكن استفاده كند.

ايوانكوويچ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد شايعات مربوط به تمارض علي دايي به مصدوميت در بازي با ژاپن سوال كرد تاكيد كرد: علي دايي مصدوم شده است و در حال حاضر اطلاعات چنداني در مورد سطح مصدوميت وي ندارم كه فردا از آن مطلع مي‌شوم. در مورد آينده‌ي بازي علي دايي در تيم ملي نيز صحبت كردن دشوار است چرا كه سرعت ترميم مصدوميت و فرم بازي وي در اين تصميم تاثيرگذار است.

خبرنگاري از برانكو در مورد تيم ملي ب و احتمال استفاده از بازيكنان اين تيم در تيم ملي سوال كرد كه برانكو پاسخ داد: براي تيم ملي ب در مسابقات عربستان آرزوي موفقيت دارم چرا كه هر نتيجه‌اي توسط اين تيم و دو تيم ايراني حاضر در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا باعث افزايش قدرت فوتبال ايران خواهد شد. اما در مورد دعوت از بازيكنان تيم ب بايد بگويم براي دعوت شدن يك بازيكن چند بازي و يا زدن يك گل كافي نيست بلكه خوب بازي كردن بازيكنان بايد استمرار داشته باشد تا بتوانند به تيم ملي راه پيدا كنند. يك بازيكن بايد در كنار معلومات و دانش فوتبال خصوصيات ويژه‌اي را نيز داشته باشد. به عنوان نمونه در پيونگ يانگ شاهد بوديم كه يك ميل متعصبانه در بين بازيكنان ما براي كسب نتيجه‌ي خوب وجود داشت و هيچ درگيري نبود كه توپ از دست بازيكنان ما برود.

در ادامه‌ي كنفرانس مطبوعاتي يكي از خبرنگاران از بگوويچ مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي در مورد ضعف ميرزاپور در زدن ضربه‌ي دروازه و همچنين عملكرد ضعيف رحمتي در بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا سوال كرد كه بگوويچ پاسخ داد: ميرزاپور به نحوي كه برانكو از وي مي‌خواهد بازي مي كند. اگر تيم قصد حمله داشته باشد وي توپ‌هاي بلند ارسال مي‌كند واگر هدف حفظ نتيجه باشد ميرزاپور حفظ توپ بيشتري مي‌كند و بازي دروازه‌بان‌ها به تاكتيك ايوانكوويچ بستگي دارد.

وي در مورد رحمتي تصريح كرد: با چند عملكرد ضعيف نبايد يك دروازه‌بان را در مقابل جوخه‌ي آتش قرار داد چرا كه بهترين دروازه‌بان‌هاي دنيا نيز دچار اشتباه مي‌شوند. ولي رحمتي در تيم ملي رقيب خوبي به نام محمدي دارد كه اگر در ليگ فوتبال نيز به اشتباهات خود ادامه دهد احتمال جايگزيني محمدي به جاي وي وجود دارد.

برانكو ايوانكوويچ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد سردرگمي بازيكنان ايران در بازي برابر ژاپن سوال كرد خاطر نشان ساخت: ما در تهران برابر قهرمان آسيا بازي مي‌كرديم. ژاپن تيمي است كه در هفت سال گذشته در خاورميانه به هيچ تيمي نباخته است و در قاره‌ي آسيا نيز تنها يك بار مغلوب كره‌ي جنوبي شده است. در فوتبال دنيا نيز هيچ گاه يك تيم نود دقيقه حاكم بر زمين نيست و مرتكب اشتباه مي‌شود ولي در برابر ژاپن ايران بسيار بهتر بود و بازي را سزاوارانه به نفع خود خاتمه داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: از ميان چهار تيم حاضر در گروه ايران سه تيم در مرحله‌ي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا حضور داشتند و با توجه به اين كيفيت بازي‌هاي سختي در دور برگشت همانند دور رفت در انتظار تيم ملي ايران خواهد بود.

ايوانكوويچ در ادامه در واكنش به اظهارات خبرنگاري كه از سوال‌هاي انتقادي خبرنگاران ابراز نارضايتي كرد پاسخ داد: من نيز وقتي اين سوالات را ديدم كمي مايوس شدم چراكه بازيكنان ايران در بازي با ژاپن حداكثر سزاواري را داشتند و من انتظار يك حمايت خوب را نسبت به بازيكنان به خصوص در دو مسابقه‌ي اخير كه بسيار دشوار و طاقت‌فرسا بود داشتم چرا كه بازيكنان ما تنها شايسته‌ي تعريفند.

ايوانكوويچ در مورد احتمال برگزاري بازي‌هاي تداركاتي در فاصله‌ي بازي با ژاپن نيز تصريح كرد: قصد داشتيم دو بازي تداركاتي برگزار كنيم اما بايد در نظر داشته باشيم كه بازيكنان لژيونر ما نمي‌توانند زودتر از پايان بازي‌هاي ليگشان مراجعه كنند و به همين دليل از انجام آن منصرف شديم.

ايوانكوويچ همچنين در مورد احتمال دعوت نشدن از بازيكنان ايراني خارج از كشور نيز تصريح كرد: در مورد فريدون زندي چهار سال اين بازيكن را زير نظر داشتم و اگر بخواهيم بازيكن جديدي را جذب كنيم بستگي به نياز و موقعيت تيم ملي دارد.

خبرنگار ديگري در مورد حضور هاشميان و زندي در سمت چپ و احتمال دعوت نشدن خداداد عزيزي در بازي‌هاي آينده سوال كرد برانكو پاسخ داد: قرار دادن بازيكنان در پست‌هايي كه بازي مي‌كنند بستگي به تيم حريف و وضعيت تيم ملي دارد و در چنين شرايط است كه بايد طراحي كنيم كه چه بازيكناني در چه پست‌هايي بازي مي‌كنند.

برانكو در مورد خداداد عزيزي تصريح كرد: بايد ديد شرايط چگونه پيش مي‌رود. عزيزي در سفر به كره‌ي شمالي به خاطر مصدوميت قوزك پا همراه تيم ملي نيامد و احتمال دعوت مجدد از وي بستگي به ميزان شرايط آمادگي وي دارد.

ايوانكوويچ در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا كه از وي در مورد برنامه‌هاي تداركاتي تيم ملي در اردوي اروپايي خود سوال كرد خاطر نشان ساخت: قصد داريم در ماه ژوئيه و پيش از بازي با ژاپن اردويي دو هفته‌اي را در اروپا برگزار كنيم و به همين منظور در چند روز آينده سفري را به آلمان و اتريش انجام مي‌دهم و در آنجا از چهار كمپ تمريني بازديد خواهم كرد تا بتوانم به موقع تصميم‌گيري كنم كه به كدام يك از اين كمپ‌ها خواهيم رفت. البته طبيعي است كه در اردوي اروپايي بازيكنان لژيونر را در اختيار نداشته باشيم.

وي همچنين در مورد انجام بازي‌هاي دوستانه پس از پايان دور مقدماتي جام جهاني تصريح كرد: اين كار طبيعتا به عنوان فازي از مشاركت ايران در جام جهاني آلمان خواهد بود. به همين دليل در ماه اكتبر، سپتامبر و نوامبر در مجموع شش بازي و در صورت وجود شرايط مناسب در ماه دسامبر نيز يك بازي دوستانه و تداركاتي برگزار مي‌كنيم.

ايوانكوويچ همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد بازي هاشميان سوال كرد تاكيد كرد: هاشميان در بازي برابر ژاپن و كره بسيار خوب كار كرد. فوق‌العاده جنگيد و حتي در دفاع نقش بسيار خوبي داشت وگل دوم ايران به طور كامل نتيجه‌ي همكاري خوب هاشميان و كريمي به همراه نكونام بود.

برانكو در مورد برنامه‌هاي تيم ملي و براي رويارويي با كره‌ي شمالي و بحرين نيز گفت: طبق برنامه‌هاي در نظر گرفته شده رقابت‌هاي ليگ برتر و جام حذفي بيست و چهارم ارديبهشت ماه به پايان مي‌رسد و ما از بيست و هشتم ارديبهشت اردوي خود را براي بازي‌هاي مقابل كره و بحرين آغاز مي‌كنيم.

ايوانكوويچ در خاتمه در مورد امكان استفاده از اطلاعات يوريچيچ هموطن خود كه سرمربي سابق تيم ملي بحرين نيز بوده است تصريح كرد: اطلاعاتم از تيم بحرين بسيار كافي است و اكنون بايد منتظر باشم تا سرمربي جديد اين تيم تعيين شود چرا كه به طور يقين تيم بحرين با توجه به افكار اين مربي بازي خواهد كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20142

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش نخستين كنفرانس مطبوعاتي برانكو سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در سال جديد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016