"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-03-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هفته‌ بيست و سوم ليگ برتر: شكست فولاد خوزستان صدرنشين از تيم پايين جدولي شموشك و شکست استقلال تهران برابر ذوب آهن ، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

هفته‌ي بيست و سوم ليگ برتر فوتبال كشور با شكست صدرنشين پيگيري شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم فولاد خوزستان، صدرنشين ليگ برتر پس از چندين هفته پيروزي، طعم شكست را چشيد و اين بار در ديداري كه در ورزشگاه شهداي نوشهر برگزار شد، با نتيجه دو بر يك مغلوب ميزبان خود شموشك نوشهر شد. با آن كه اين شكست در اين هفته تاثيري در صدرنشيني فولاد ندارد، اما به طور يقين حاشيه امنيت اين تيم را تا حدود زيادي از بين مي‌برد.

شموشك نيز با توجه به پيروزي در بازي امروز با كسب 24 امتياز و انجام دو بازي بيشتر از سپاهان بالاتر از اين تيم در رده‌ي دوازدهم جدول رده‌بندي قرار گرفت.

در ساير ديدارهاي برگزار شده از هفته‌ي بيست و سوم ليگ برتر، تيم ملوان بندر انزلي نيز با تساوي يك بر يك برابر ميهمان خود برق شيراز متوقف شد.

با كسب اين نتيجه، تيم ملوان بندرانزلي با كسب 31 امتياز مكان خود را در رده هفتم جدول حفظ كرد و برق شيراز نيز با 19 امتياز در مكان چهاردهم جدول جاي گرفت.

پگاه گيلان نيز در ورزشگاه حافظيه‌ي شيراز برابر ميزبان خود فجر سپاسي به تساوي يك بر يك رسيد تا با كسب 13 امتياز در قعر جدول در مكان شانزدهم باقي بماند و پيكان و سايپا نيز به تساوي بدون گل رضايت دادند، تا سايپا با كسب 26 امتياز به رده نهم جدول صعود كند و پيكان نيز با 14 امتياز در مكان پانزدهم باقي بماند.

در زيباترين ديدار هفته‌ي بيست و سوم ليگ برتر، ذوب آهن اصفهان، ميزبان خود استقلال تهران را شكست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حساس‌ترين ديدار هفته بيست و سوم، دو تيم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در حالي در ورزشگاه يك‌صد هزار نفري آزادي به مصاف يكديگر رفتند كه شكست فولاد خوزستان در اين هفته فرصت مناسبي را در اختيار هر دو تيم قرار داده بود تا با كسب پيروزي فاصله امتياز خود را با صدرنشيني كمتر كنند.

استقلال كه در سه هفته گذشته بازي‌هاي جذاب و موفقي را پشت سر گذاشته بود در اين ديدار بسيار زود از ميهمان خود عقب افتاد.

خطاي سعيد لطفي بر روي طهماسبي در محوطه جريمه باعث شد تا مسعود مرادي داور اين بازي در دقيقه چهار بازي نقطه پنالتي را نشان دهد تا فراز فاطمي نخستين گل ذوب آهن را در اين بازي به ثمر برساند.

بازيكنان ذوب آهن پس از اين گل عقب كشيدند و توانستند توسط گئورگ استرتولات و طهماسبي، دو موقعيت خطرناك را بر روي دروازه استقلال ايجاد كنند كه نتيجه‌اي در بر نداشت.

در ادامه‌ي بازي حركت پا به توپ عنايتي فرصت مناسبي را در اختيار ميثم بائو قرار داد كه ضربه اين بازيكن توسط آرمناك پتروسيان دفع شد.

پتروسيان هم‌چنين لحظاتي بعد با واكنش تماشايي سانتر خطرناك گيلائوري را نيز دفع نمود. در اواسط نيمه اول استقلال دوبار توسط پيروز قرباني و رضا عنايتي تير دروازه ذوب آهن را به لرزه درآورد، اما بازيكنان اين تيم موفق به گل‌زني نشدند.

در ادامه بازي تيم ذوب آهن اصفهان توانست بر خلاف جريان بازي به گل دست پيدا كند. در دقيقه 37 پاس محمدپور توسط علي طهماسبي به گل دوم ذوب آهن منجر شد.

عملكرد ضعيف مدافعان استقلال باعث شد تا امير قلعه نويي، سرمربي اين تيم حسين كاظمي و فرد ملكيان را جايگزين سعيد لطفي و پيروز قرباني كند.

در نيمه دوم استقلال بر فشار حملات خود افزود اما مدافعان ذوب آهن به خوبي توانستند اين حملات را دفع كنند.

درخشش آرمناك پتروسيان در نيمه دوم بازي نيز ادامه پيدا كرد.

در دقيقه 55 بازي ضربه محكم عنايتي توسط پتروسيان دفع شد.

در حالي كه حملات پردامنه استقلال توسط ذوب آهن دفع مي‌شد، سپهر حيدري هافبك جوان ذوب آهن توانست گل سوم تيم خود را نيز به ثمر برساند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از اين گل استقلالي‌ها بر شدت حملات خود افزودند، اما سدي به نام آرمناك پتروسيان باعث شد تا اين حملات بي‌نتيجه بماند.

ضربه پنالتي نيز نتوانست مشكل گلزني استقلال را در اين بازي برطرف كند.

خطاي مدافعان ذوب آهن بر روي عليرضا منصوريان در دقيقه 78 بازي منجر به اعلام يك ضربه پنالتي به نفع استقلال شد كه ضربه رضا عنايتي را پتروسيان به كمك تير دروازه دفع كرد.

بر خلاف هفته‌هاي گذشته، اين بار بازيكنان استقلال در دقايق پاياني نيز كاري از پيش نبردند تا زيباترين ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر با پيروزي سه بر صفر ذوب آهن به پايان برسد.

در نيمه‌ي دوم اين بازي مجاهد خذيراوي به جاي اكبرپور در تيم استقلال به ميدان آمد و فاطمي، طهماسبي و همرنگ نيز در تيم ذوب آهن اصفهان جاي خود را به ساجدي، كريميان و قوسي دادند.

هم‌چنين در اين بازي پربرخورد سعيد لطفي، حسين كاظمي و فرزاد مجيدي از استقلال و فرشاد بهادراني، احمد محمدپور، علي طهماسبي و عبدالله قوسي از ذوب آهن اخطار دريافت كردند.

با كسب اين نتيجه ذوب آهن اصفهان با كسب 46 امتياز در يك امتيازي فولاد صدرنشين قرار گرفت و استقلال نيز با 42 امتياز در رتبه سوم باقي ماند.

روز گذشته نيز ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال اهواز به تساوي يك بر يك انجاميد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016