"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو در جمع خبرنگاران: بازيكنان جديدي را به تيم ملي دعوت مي‌كنم، ايسنا

- نظرات مطبوعات ژاپن نشان دهنده احترام آنان به فوتبال ماست
- هاشميان در شرايط رقابتي بسر مي‌برد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعدازظهر امروز در فدراسيون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه با حضور برانكو ايوانكوويچ، همايون شاهرخي و پهلوان دبير كل فدراسيون فوتبال برگزار شد، در ابتدا پهلوان هدف از برگزاري اين كنفرانس را تعامل بيشتر بين فدراسيون و رسانه‌ها اعلام كرد و گفت: از اين پس براي آن كه رسانه‌ها بتوانند دسترسي كامل به كادر فني تيم داشته باشند جلسات مستمر و مشخصي را با فاصله‌ي زماني معين ترتيب مي‌دهيم تا از پراكنده كاري جلوگيري شود و تمامي رسانه‌ها در جريان مسايل قرار گيرند.

وي در ادامه با اشاره به ديدار پيش روي تيم ملي كشورمان با تيم ملي ژاپن تصريح كرد: بايد دست به دست دهيم تا در اين بازي كه تيم كشورمان ميزبان است از شرايط ميزباني كمال استفاده را ببريم و امتياز كامل را به دست آوريم.

در ادامه‌ي اين نشست، برانكو ايوانكوويچ با اشاره به حادثه‌ي زلزله در زرند به بازماندگان اين حادثه تسليت گفت و ابراز اميدواري كرد تا با همدلي مردم ابعاد اين تراژدي خفيف‌تر شود.

برانكو در مورد كنفرانس مطبوعاتي گفت: مشاهده مي‌كنيد كه براي جايگاه مطبوعات احترام قائل هستم و اين كنفرانس نيز براي اطلاع رساني بهتر صورت مي‌گيرد و آماده هستم تا تمام اطلاعاتي را كه رسانه‌ها نياز دارند در اختيار آنها قرار دهم.

ايوانكوويچ سپس به شرح برنامه‌هاي آتي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت و گفت: بزرگ‌ترين مسابقه‌ي ليگ حرفه‌اي كشور روز جمعه در پيش است كه طبيعتا به عنوان سرمربي تيم ملي براي تماشاي اين ديدار در ورزشگاه حضور پيدا مي‌كنم.

وي افزود: روز شنبه عازم آلمان مي‌شوم و در آنجا بازي هرتابرلين و هامبورگ را از نزديك تماشا مي‌كنم و همچنين با بازيكنان ايراني شاغل در ليگ آلمان ملاقات مي‌كنم.

وي افزود: پس از آن مرحله‌ي آماده‌سازي براي بازي با ژاپن آغاز مي‌شود البته پيش از آغاز اردو بايد منتظر بازي سپاهان و پاس در جام باشگاه‌هاي آسيا باشيم كه اميدوارم نتايج خوبي از آن به دست آيد.

برانكو تصريح كرد: آماده‌سازي تيم ملي براي ديدار با ژاپن از سيزدهم ماه مارس (بيست و سوم اسفندماه) آغاز مي‌شود كه البته لژيونرها ديرتر به ما ملحق خواهند شد چرا كه آنها در آخرين هفته‌ي قبل از سال نو در ليگ‌هاي اروپايي بازي مي‌كنند.

وي افزود: براي انجام چند بازي دوستانه نيز در حال مذاكره هستيم ولي از آنجا كه ملي‌پوشان ما در تيم‌هاي پاس و سايپا مسابقات خود را در جام باشگاه‌هاي آسيا دارند ممكن است اين بازي‌ها برگزار نشود.

وي افزود: بازيكنان اين دو تيم نيز از بيست اسفند ماه به ما ملحق مي‌شوند.

برانكو تصريح كرد: پس از بازي با ژاپن فورا عازم پكن مي‌شويم و دو روز در آنجا مي‌مانيم و سپس نهم فروردين دو روز مانده به بازي با كره‌ي شمالي عازم پيونگ يانگ مي‌شويم.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان كرد: اسامي بازيكنان پس از هفته‌ي بيست و سوم ليگ برابر با بيست و دو اسفند اعلام مي‌شود كه در تلاش هستيم تا يك كنفرانس مطبوعاتي ترتيب دهيم و در خلال آن اسامي نفرات را اعلام كنيم.

ايوانكوويچ در ادامه در مورد شرايط بازيكنان تيم ملي گفت: نيكبخت واحدي مجددا مصدوم شده است و كعبي نيز امروز در ليگ قطر بازي مي‌كند. فريدون زندي به علت بيماري بازي تيمش را از دست داد ولي خوشحالم كه رحمان رضايي در بازي برابر يوونتوس درخشان عمل كرد. علي كريمي نيز با وجود محروميت تمرينات تقويتي خود را انجام مي‌دهد و انتظار دارم مهدوي‌كيا نيز در بازي اين هفته‌ي تيمش به ميدان بيايد.

وي افزود: متاسفانه نويدكيا هنوز نتوانسته داخل رقابت با ساير بازيكنان تيم شود.

برانكو در مورد مصدومان تيم ملي نيز گفت: مصدوميت عزيزي برطرف شده است و علوي و بداوي نيز كار تمرينات خود را با تيم‌هاي باشگاهي‌شان شروع كرده‌اند.

در ادامه‌ي اين كنفرانس مطبوعاتي خبرنگاران سوالات خود را از سرمربي تيم ملي پرسيدند.

در ابتدا خبرنگاري به انتقاد از برخورد سليقه‌اي ايوانكوويچ با مطبوعات پرداخت كه اين موضوع با واكنش ايوانكوويچ و پهلوان دبير كل فدراسيون فوتبال روبرو شد و پهلوان گفت: اميدوارم كه حريم‌ها حفظ شود و فدراسيون فوتبال به كار ايوانكوويچ اعتقاد دارد چرا كه وي در تمامي شرايط با فدراسيون كار كرده است و به عنوان سالم‌ترين فرد براي هدايت تيم ملي انتخاب شده است.

در ادامه خبرنگاري در مورد احتمال دعوت از بازيكنان جديد به تيم ملي و تيم ملي ب سوال كرد كه پهلوان به اين سوال نيز پاسخ داد و گفت: فدراسيون فوتبال سازماني است با تشكيلات منسجم و هر كاري كه در چارچوب تيم ملي است در سازمان تيم‌هاي ملي بررسي مي‌شود كه رياست آن با رييس فدراسيون است و تمامي امور با مشورت و هماهنگي صورت مي‌گيرد.

وي افزود: تيمي كه اكنون براي شركت در مسابقات كشورهاي اسلامي تدارك مي‌بيند تيم ملي ب نيست بلكه تيم منتخب باشگاه‌هاي ايران است.

ايوانكوويچ نيز در مورد احتمال دعوت از نفرات جديد به تيم ملي گفت: مطمئنا براي حضور بازيكنان در تيم منتخب باشگاه‌ها انتخاب‌هايي صورت گرفته است كه ممكن است با انتخاب‌هاي ما همسان باشد.

وي افزود: تيم منتخب باشگاه‌ها فرصتي است براي بازيكناني كه شانس حضور در تيم ملي را ندارند تا بتوانند كيفيت كار خود را در آنجا نشان دهند.

ايوانكوويچ تصريح كرد: با توجه به همزماني آغاز ديدارهاي كشورهاي اسلامي با بازگشت ما از سفر كره‌ي شمالي به احتمال زياد سه تا چهار بازيكن جديد را براي حضور در تيم ملي دعوت خواهم كرد.

ايوانكوويچ همچنين در پاسخ به سوالي كه در مورد نظم در تيم منتخب باشگاه‌ها سوال شد تصريح كرد: البته اطلاعات مربوط به تيم منتخب باشگاه‌ها را بايد از ذوالفقارنسب بگيريد اما تا جايي كه من مطلع شدم بازيكناني كه نتوانستند خود را به اردوي اين تيم برسانند دلايل موجهي داشتند و قطعا دلايل آنها از طرف كادر فني مورد قبول است.

ايوانكوويچ در ادامه در مورد حضور نفرات تيم منتخب باشگاه‌ها در تيم ملي تصريح كرد: البته بازي در تيم ملي براي هر كسي احساس غرور و افتخار دارد اما اين كه آنها بخواهند براي حضور در تيم ملي وارد رقابت شوند كار سختي است به خصوص آن كه تيم ملي ايران در يك سال اخير نتايج خوبي را به دست آورده است. ولي به هر حال براي هر بازيكني افتخار خواهد بود كه بتواند در تيم ملي كشورش بازي كند.

وي افزود: اكنون نيز شانس براي اين بازيكنان پديدار گشته است و اين كه آنها چگونه از اين شانس استفاده كنند به عملكرد خودشان بازمي‌گردد.

پهلوان نيز در مورد عدم حضور چند بازيكن در تمرينات تيم منتخب باشگاه‌ها گفت: وضعيت نامساعد جوي و ايام عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني دو دليل عمده‌ي عدم حضور اين بازيكنان در تمرينات بوده است.

دبير فدراسيون فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد مقطعي بودن فعاليت تيم منتخب باشگاه‌ها تصريح كرد: هدف ما اين است كه اين تيم با توجه به محسنات خود كارش را ادامه دهد و پس از بازي‌هاي كشورهاي اسلامي نيز اين تيم حفظ شود ضمن آن كه در ادامه بازيكنان جديدي نيز شانس حضور در اين تيم را خواهند داشت.

وي افزود: ذوالفقارنسب بلافاصله پس از پايان رقابت‌هاي ليگ برتر تيم منتخب ليگ را طبق برنامه‌هاي خود تدارك مي‌كند.

پهلوان افزود: مسابقات كشورهاي اسلامي در جده فرصت مناسبي است تا در زماني كه به علت بازي‌هاي تيم ملي ليگ تعطيل است بازيكنان در شرايط مسابقه حفظ شوند و در ضمن اين بازيكنان در شرايط رقابت واقع‌بينانه‌تري قرار گيرند و براي بازيكنان ليگ شرايط مسابقه‌ي بين‌المللي فراهم شود.

وي تصريح كرد: اميدواريم رسانه‌ها نيز از اين تيم منتخب حداكثر حمايت را به عمل آورند.

در ادامه‌ي اين كنفرانس، برانكو ايوانكوويچ در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا كه از وي در مورد ابراز نظرهاي مطبوعات ژاپن در مورد ضعف تيم ملي ايران در انجام كارهاي تيمي سوال كرد اظهار داشت: ابراز نظرهاي مطبوعات ژاپن نشان دهنده‌ي احترام آنان به فوتبال ماست و اين نشان مي‌دهد كه آن‌ها داراي اخلاق ورزشكاري هستند و بر روي تيم سوم آسيا حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند و هر حريفي را رعايت مي‌كنند.

وي افزود: مي‌دانم كه ايده‌آل اين است كه نفرات ما فوق‌العاده باشند. خط دفاع ما خوب كار كند و مهاجمان ما در هر بازي پانزده فرصت گل ايجاد كنند و پنج گل بزنند. اما هر بازي شرايط خاص خود را دارد البته قبول دارم كه در بازي با بحرين ما فوق‌العاده عمل نكرديم. اما فكر مي‌كنم نتيجه‌ي خوبي گرفتيم و در بازي با ژاپن در تهران وضعيت ما بسيار بهتر خواهد بود.

ايوانكوويچ در مورد برنامه‌هاي تداركاتي تيم ملي نيز گفت: در حال مذاكره براي انجام چند بازي در دوبي و سه نوبت تمرين در آنجا هستيم اما به نظر مي‌رسد وضعيت فعلي و به خصوص حضور سپاهان و پاس در جام باشگاه‌هاي آسيا سبب مي‌شود كه نتوانيم آن بازي‌ها را انجام دهيم.

در ادامه خبرنگاري در مورد وضعيت فرهاد مجيدي و خودداري تعمدي او از حضور در بازي‌ با بحرين سوال كرد كه ايوانكوويچ پاسخ داد: تا جايي كه مي‌دانم اطلاعات من با شما فرق مي‌كند، من در همان روز مسابقه مجيدي در ليگ امارات با وي تماس داشتم، او بازي كرد اما اين در شرايطي بود كه ناآماده بود. دليل آن كه مجيدي را براي بازي با بحرين دعوت نكردم همين بود چرا كه وي هفت روز تمرين نداشت و كاملا ناآماده بود و اگر مي‌آمد نتيجه‌ي آن مانند اتفاقي بود كه براي نيكبخت افتاد كه در بازي اين هفته‌ي الوصل با وجود ناآمادگي به ميدان رفت و مجددا مصدوم شد.

ايوانكوويچ در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد دليل تعويض نشدن علي دايي و مهدي مهدوي‌كيا در بازي با بحرين، گفت: هر كسي تحليل خود را نسبت به مسابقه دارد. من نيز معتقدم مهدوي‌كيا و چند بازيكن ديگر كه از ابتدا در تركيب قرار داشتند چندان آماده نبودند و به همين دليل نيز تعويض‌هايي را انجام دادم و نويدكيا را وارد زمين كردم. البته اين موضوع كه مي‌توانستم نفراتي مانند مبعلي، برهاني يا كاظميان را وارد زمين كنم بينش رسانه‌ها را نشان مي‌دهد. اما تمامي اين تحليل‌ها پس از پايان مسابقه اعلام شد. در حالي كه پيش از بازي با بحرين در هيچ جا نديدم كه در مورد ناآمادگي بازيكنان لژيونر صحبت شود و يا پيشنهاد داده شود كه بازيكناني مثل كاظميان و مبعلي را از ابتدا در تركيب قرار دهم.

وي افزود: شما در مطبوعات آناليز خود را انجام مي‌دهيد و من نيز به طور مداوم با آنها برخورد دارم و از آن استفاده مي‌كنم اما آنچه كه قابل احترام و خوشحال كننده است اين است كه بازيكناني داريم كه مدام در حال تلاش هستند تا به تيم ملي راه پيدا كنند.

ايوانكوويچ در ادامه تاكيد كرد: من هيچ گاه ادعا نكردم كه تيم ايران در بازي با بحرين فوق‌العاده كار كرد و همواره در گفتگوها به شكل منتقدانه به مسايل نگاه مي‌كنم اما هر بازي نكات مثبت و منفي خود را دارد به عنوان مثال ما با آن كه ضعف‌هايي داشتيم بوسني را شكست داديم و اين طبيعي است كه هر بازي نكات قوت و ضعف خاص خود را داشته باشد.

وي افزود: من هم اطمينان دارم كه بازيكنان ما مي‌توانند از اين هم بهتر بازي كنند.

ايوانكوويچ در پاسخ به سوالي در مورد احتمال استفاده از دو مهاجم در بازي‌هاي آينده‌ي تيم ملي گفت: در بازي با بحرين با چهار مهاجم كار كرديم و اگر آناليز صحيح صورت بگيرد به طور عملي ما از دو يا سه مدافع بيشتر استفاده نكرديم.

وي افزود: ساير نفرات بيشتر گرايش به حمله داشتند و اين موضوع در تيم ايران بارها نشان داده شده است به عنوان مثال جواد نكونام تاكنون پنج شش گل براي تيم ملي زده است.

خبرنگاري در مورد ناآمادگي وحيد هاشميان و علت بازي نكردن او در بايرن مونيخ سوال كرد كه برانكو پاسخ داد: بين بازيكني كه مصدوم است و بازيكني كه فرصت بازي پيدا نمي‌كند تفاوت است منظور از بازيكن ناآماده بازيكني است كه در تمرينات شركت ندارد اما هاشميان در يك رژيم كامل تمريني به سر مي‌برد و شرايط وي كاملا ايده‌آل است و در مورد بازي روز گذشته‌ي بايرن مونيخ نيز اگرچه هاشميان در بين هيجده نفر اصلي نبود ولي بازيكني مثل بالاك نيز به دليل مصدوميت حاضر نبود و شاهد هستيم كه حتي در آلمان نيز بازيكنان ملي‌پوش در باشگاه‌ها بر روي نيمكت مي‌نشينند اما براي تيم ملي‌شان بازي مي‌كنند.

وي افزود: نبايد فراموش كرد كه در تيم بزرگ بايرن مونيخ قرار گرفتن حتي در بين هيجده نفر اصلي نيز بسيار دشوار است و همين كه او در بين بيست و دو نفر اصلي حضور دارد بسيار مهم است ضمن آن كه در دوبي تمرينات هاشميان را از نزديك ديدم. برخورد وي با تمرينات بسيار خوب و جدي بود و اكنون او شرايط عالي دارد و در فرم رقابتي به سر مي‌برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايوانكوويچ تصريح كرد: شرايط كاري در بايرن مونيخ نيز يكسان نيست ولي يك بازيكن براي آن كه حتي در تمرينات حضور داشته باشد بايد 120 درصد فعاليت كند. ضمن آن كه هاشميان در همان زمان كه در بايرن مونيخ فرصت بازي پيدا نمي‌كرد دو گل به قطر زد.

بنابر گزارش ايسنا، در ادامه خبرنگاري در مورد اسپانسر بودن علي دايي در تيم ملي و حضور همزمان وي در تيم سوال كرد كه پهلوان پاسخ داد: فدراسيون فوتبال اعتقاد دارد كه علي دايي بهترين فوتباليست ايران است و اين موضوع كه وي در تركيب حضور پيدا كند از اختيارات كادر فني است و مسلما هيچ مربي دوست ندارد تا از بهترين نيروهايش براي پيروزي استفاده نكند ضمن آن كه هيچ تحميل و اجباري براي استفاده از وي وجود ندارد.

پهلوان تصريح كرد: ما هيچ گاه برانكو را براي استفاده از علي دايي تحت فشار قرار نداديم ضمن آن كه بحث اسپانسر بودن دايي با بحث بازي كردن او كاملا متفاوت است و هيچ ربطي به هم ندارد. در ضمن اسپانسر تيم ملي ايرانول است نه علي دايي.

در ادامه از ايوانكوويچ در مورد افرادي كه براي آناليز بازي كره‌ي شمالي و ژاپن به توكيو رفته بودند سوال شد كه سرمربي تيم ملي در جواب اظهار داشت: نتايج آناليزهاي آنها در اختيار ما قرار گرفت كه ما دوست نداشتيم تا همه‌ي آنها را بگوييم.

وي افزود: البته قرار بود همراه ذوالفقارنسب دو نفر ديگر نيز به ژاپن بروند چرا كه براي آناليز همزمان هر دو تيم نياز به كارشناسان بيشتري بود كه متاسفانه به علت شرايط نامساعد جوي امكان سفر اين دو نفر مهيا نشد.

برانكو تصريح كرد: مسايلي كه از اين سفر به دست آمد براي مصارف داخلي تيم ملي است و بعضي از نكات نبايد مطرح مي‌شد اما به هر حال نكاتي كه لازم بود در اذهان عمومي مطرح شود به اطلاع عموم رسانديم.

در ادامه خبرنگاري از دبير كل فدراسيون فوتبال در مورد نحوه‌ي برخورد با تماشاگران تيم‌هاي همگروه ايران سوال شد كه پهلوان پاسخ داد: تاكنون از تيم‌هاي همگروه ايران تنها ژاپن متقاضي حضور تماشاگران خود شده است كه به نظر مي‌آيد نزديك دو هزار تماشاگر همراه اين تيم به ايران بيايند.

وي افزود: ما اعتقاد داريم كه بر خلاف برخوردهايي كه در نقاط ديگر با ما مي‌شود بايد بهترين سرويس‌دهي را براي تيم‌هاي ميهمان انجام دهيم.

وي افزود: به همين دليل طبق دستور رييس فدراسيون تماشاي بازي ايران و ژاپن براي تماشاگران ژاپني رايگان است و قرار است آنها در جايگاهي كه مناسب باشد قرار گيرند و از آنجا كه ممكن است به صورت خانوادگي بيايند به تمامي امكانات دسترسي داشته باشند.

پهلوان در پايان گفت: ما قصد مقابله به مثل با هيچ يك از كشورها را نداريم و برخورد ما با تماشاگران آنها دوستانه خواهد بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18673

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو در جمع خبرنگاران: بازيكنان جديدي را به تيم ملي دعوت مي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016