"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

کلیه دیدارهای خانگی تیم ملی فوتبال کره شمالی در مرحله دوم دیدار های مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه پیونگ یانگ برگزار خواهد شد، مهر

- میزبانی کره شمالی به ضرر ژاپنی ها خواهد بود

نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی کره شمالی در مرحله دوم دیدار های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان را تایید کردند . به این ترتیب کلیه دیدارهای خانگی این تیم در خاک کره شمالی و ورزشگاه پیونگ یانگ برگزار خواهد شد .
به گزارش خبرنگار"مهر" بدنبال اعتراضاتی که تیم های ژاپن و بحرین نسبت به عدم برخورداری کشور کره شمالی از امکانات و شرایط مناسب میزبانی دیدارهای مقدماتی جام جهانی داشتند، کنفدارسیون فوتبال آسیا با اعزام گروهی کارشناسی مرکب از نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدیر تیم های ژاپن و بحرین به این کشور کلیه شرایط میزبانی کره شمالی شامل وضعیت هتل ، محل تمرین ، امکانات ورزشگاه و مسائل امنیتی را مورد بازدید قرار دادند و طی گزارشی نتایج سفر خود را به مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کردند .
دکتر حسن غفاری رئیس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ضمن تایید این مطلب به خبرگزاری "مهر" گفت : قرار بود بنده نیز به نمایندگی از کشورمان در سفر نمایندگان کنفدراسیون به کره شمالی حضور داشته باشم اما بدلیل اینکه چندین بار تاریخ این بازدید تغییر کرد و از سوی دیگر ناهماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفت ، انجام این سفر ممکن نشد ولی از طریق گزارشهای نمایندگانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته مسابقات ارائه کردند ، از هر نظر درجریان وضعیت میزبانی این کشور قرار دارم .
غفاری اضافه کرد : بر اساس مدارک و مستندات موجود و بویژه عکس هایی که از محل اسکان تیم ها، محل تمرین ، رختکن ، مسائل امنیتی ورزشگاه و ... به ایران ارسال شده ، کره شمالی از استانداردهای مورد نظر فیفا و AFC برای برگزاری دیدارهای خانگی برخوردار است و مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بر روی این امر نظر مساعد دارند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصریح کرد : در جلسه داخلی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشتیم نیز به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به اینکه تیم ملی سابقه بازی در زمین کره شمالی را دارد و به جو ورزشگاه و تماشاگر آشناست ، میزبانی کره شمالی در مجموع به نفع فوتبال ما خواهد بود . ضمن اینکه بدلیل مسائل سیاسی حاکم بر روابط کره شمالی و ژاپن ، تیم ژاپن دیدار دشواری را در پیونگ یانگ پیش رو خواهد داشت و رقابت این دو تیم می تواند به سود فوتبال ما تمام شود .
غفاری در بخش دیگری از اظهارات خود به نتایج بدست آمده در اولین دیدار تیم ملی اشاره کرد و با بیان اینکه ارزش یک امتیاز دیدار با بحرین در بازیهای آینده مشخص خواهد شد خاطرنشان کرد : بحرین در چند سال اخیر رشد بسیارخوبی در سطح فوتبال آسیا داشته است و نباید کسب یک امتیاز بیرون از خانه مقابل این تیم را نتیجه ضعیفی تلقی کرد. به نظر من این تیم در بحرین می تواند برای ژاپن دردسرساز شود و حتی ژاپن را با شکست روبرو کند .
وی تاکید کرد : ما باید تلاش کنیم سرنوشت صعودمان را بدست خودمان رقم بزنیم و کاری به نتایج حریفانمان نداشته باشیم . به اعتقاد من تیم ملی اگر بتواند ژاپن را در تهران شکست دهد نیمی از راه صعود را پیموده است هر چند ژاپن تیم منضبط و با برنامه ای است و با بکار گیری چند بازیکن جدید نسبت به جام ملتهای آسیا قوی تر شده است ولی با تمام اینها پیروزی تیم ملی در ورزشگاه آزادی دوراز دسترس نیست و باید تمام توان خود را برای شکست دادن قهرمان آسیا در تهران بکار بگیریم .

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016