"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مقايسه آمارى زندى و نكونام، محافظه كار كم اشتباه، جسور پراشتباه، نويد مولا، ايران ورزشي

فريدون زندى و جواد نكونام

بالاخره پس از مدت ها فريدون زندى با پيراهن تيم ملى ايران به ميدان رفت اما عملكرد او پس از اين همه انتظار مثبت بود يا منفى؟ شايد بتوان از روى عملكرد آمارى زندى در اين بازى بهتر قضاوت كرد.
در بازى با بحرين ايران با همان سيستم آشناى ۱-۳-۲-۴ به ميدان رفت، زندى و نكونام در اين سيستم دو هافبك دفاعى تيم ايران بودند. با توجه به شرايط خاص بازى مشخص بود كه او خيلى محافظه كارانه بازى مى كرد و ريسك نمى كرد و وظايف تدافعى اش را بر وظايف تهاجمى مقدم مى دانست. در مجموع زندى توپ هاى بسيار كمى را از دست داد و در اغلب زمان حضورش در ميدان سعى كرد پاس هاى كوتاه، مطمئن و ساده بدهد. اتفاقاً يكى از پاس هاى زندى بودكه تنها موقعيت ايران در داخل محوطه جريمه بحرين را در طول بازى رقم زد، زمانى كه پاس او به على كريمى رسيد و ضربه پاى چپ او توسط دروازه بان حريف خنثى شد. زندى يك بار هم يك ضربه آزاد زد كه نتيجه يى در بر نداشت.
در مقايسه با او بايد گفت كه عملكرد جواد نكونام هم كاملاً شبيه او بود. تفاوت بازى اين دو در اين بود كه نكونام مى كوشيد تا از پاس هاى بلند استفاده كند و قفل دفاع بحرين را باز كند، به همين دليل هم درصد اشتباه او بالاتر رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در واقع جواد نكونام بيشتر از فريدون زندى توپ گرفت و تكل زد اما درصد اشتباه او در ارسال پاس ها هم بيشتر بود. نكونام دو شوت از راه دور زد كه يكى از آنها كاملاً خطرناك بود اما هر دو ضربه از كنار دروازه به خارج رفت.
مقايسه آمارى دو بازيكن را در زير بخوانيد.
فريدون زندى
نيمه اول:
تماس با توپ: ۲۵
پاس رو به جلو: ۱۱
پاس رو به عقب: ۳
پاس عرضى به راست و چپ: ۶
پاس اشتباه يا برگشت خورده: ۲
تكل موفق / موفقيت در نبردهاى هوايى: ۳
تكل هاى ناموفق: ۴


نيمه دوم (تا دقيقه ۶۲)
تماس با توپ: ۹
پاس رو به جلو: ۲
پاس رو به عقب: -
پاس عرضى: ۲
پاس اشتباه: ۳
تكل موفق / موفقيت در نبردهاى هوايى: يك
تكل ناموفق: يك

جواد نكونام
نيمه اول
تماس با توپ: ۲۸
پاس رو به جلو: ۱۰
پاس رو به عقب: ۵
پاس عرضى: ۳
پاس اشتباه: ۱۰
تكل موفق/ موفيقت در نبردهاى هوايى: ۹
تكل ناموفق: يك
نيمه دوم (تا دقيقه ۶۲)
تماس با توپ: ۱۰
پاس رو به جلو: ۶
پاس رو به عقب: يك
پاس عرضى: يك
پاس اشتباه: ۲
تكل موفق / موفقيت در نبردهاى هوايى: ۲
تكل ناموفق: يك

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18416

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقايسه آمارى زندى و نكونام، محافظه كار كم اشتباه، جسور پراشتباه، نويد مولا، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016