"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پاس - استقلال ساعت ۱۷امروز در استاديوم آزادي، ايران ورزشي

- وحشت از كارت زرد

- داور بازى امروز:دو كارته هاى استقلال را نمى شناسم

- پيش بازى نفسگير دربى
-------------------------

استقلال

ستاره: غلامرضا عنايتى

او هم جزو كسانى است كه در بحرين به سكوها تبعيد شد و حال به عنوان بهترين گلزن ليگ در نيم فصل نخست، قصد دارد تا با بازى خود به برانكو ثابت كند كه اشتباه كرده است، از طرف ديگر در نبود سامره بايد تلاش خود را چند برابر كند تا شعارهاى آنچنانى از سكوها شنيده نشود. او دوست دارد كه مدافعان پاس نصف خط دفاع صباباترى اشتباه كنند.

نقطه قوت: توازن جناحين

حال كه نيكبخت رفته، دو جناح راست و چپ استقلال به تعادل رسيده اند. نه اينكه نيكبخت يك بازيكن ضعيف باشد بلكه با وجود او همه حملات آبى ها از چپ شكل مى گرفت ولى حالا كه او رفته مجيدى هم در جناح راست به اندازه پيستون چپ تيمش صاحب توپ مى شود و پاسى ها ديگر نمى توانند نقطه قوت آبى ها را به راحتى شناسايى و خنثى كنند.

نقطه ضعف: مواجهه با ۳ مهاجم

استقلال مدتهاست كه در ليگ با هر تيمى مسابقه مى دهد، با يك يا حداكثر ۲ مهاجم حريف روبرو مى شود ولى حالا بايد با ۳ مهاجم پاس آن هم از نوع آماده و خلاقش مواجهه كند و بايد ديد كه دفاع استقلال از اين آزمون چگونه خارج مى شود. هرچه باشد قلعه نويى مى تواند دفاعش را براى بازى با پرسپوليس هم محك بزند چون قرمزها هم با ۳ فوروارد بازى مى كنند.

پاس

ستاره: آرش برهانى

جوان اول پاس در برابر بحرين فرصت عرض اندام پيدا نكرد تا انگيزه هايش براى اين بازى چند برابر شود. حال كه مدافعان استقلال هم مجبورند براى رسيدن به بازى با پرسپوليس دست به عصا حركت كنند، مجال هنرنمايى برهانى و استفاده از سرعت و تكنيك قابل توجهش بيشتر مى شود. هواداران استقلال چه عذابى روى سكوها متحمل خواهند شد.
نقطه قوت: روحيه بالا

۳ بازى متوالى را پيروز شده اند و در حال حاضر همان احساس روزهاى سرورى ليگ سوم را دارند. اگرچه به قهرمانى ليگ اميد چندانى ندارند ولى انگيزه رويارويى با تيم پرطرفدار پايتخت و جبران شكست دور رفت آن هم در شرايط خوب فعلى مى تواند يك وزنه روحى مثبت براى شاگردان مصطفى دنيزلى باشد كه در آستانه ليگ آسيايى حسابى به كارشان مى آيد.

نقطه ضعف: فضاى پشت سر پيستون ها

دنيزلى به سيستم ۳-۴-۳ علاقه عجيبى دارد و به محض حضور در پاس اين روش را در تيمش جا انداخت ولى پيستون هاى انتخابى او يعنى ترائوره در راست و رجبى در چپ از خصلت دفاعى زيادى برخوردار نيستند و در برگشت از حملات چندان موفق عمل نمى كنند و فضاى پشت سر آنها در صورت هوشيارى استقلالى ها مى تواند پاشنه آشيل پاس باشد.


پاس- استقلال
زمان: ساعت ۱۷ چهارشنبه ۲۸/۱۱/۸۳
مكان: ورزشگاه آزادى تهران
چارچوب: ليگ برتر باشگاه هاى ايران
هفته: بيستم
غايبان: مهدى اميرآبادى (استقلال- جراحى)
ديدار رفت: (يكشنبه ۲۶/۷/۸۳- ورزشگاه آزادى) استقلال ۲ (على سامره ۲۶ و ۵۱)، پاس يك (آرش ب

خوب يا بد، استقلال مجبور بود قبل از رويارويى با رقيب سنتى خود (پرسپوليس) با پاس مصاف دهد ولى آنها از اين كه نتوانستند در هفته نوزدهم با پگاه بازى كرده و ۳ امتياز احتمالاً راحت را به حساب خود واريز كنند، شاكى هستند. بحث هماهنگى پس از يك ماه بازى نكردن هم مطرح است.

بالاخره مصطفى دنيزلى هم بايد به آزمون هاى سخت خود برسد. كسب ۳ پيروزى متوالى در ۳ مسابقه يى كه هدايت پاس را بر عهده داشته، گشايش اعتبار خوبى براى اين مربى سرشناس تركيه يى بود ولى مصاف با استقلال مى تواند عيارسنج مناسبى براى او باشد، بخصوص كه يك ماه هم فرصت تمرين و القاى خواسته هاى تاكتيكى خود به مجموعه تيم را داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استقلال براى اولين بار در غياب سامره بازى مى كند. مردى كه دست بر قضا در ديدار رفت، مسبب اصلى باخت پاس هم بود و حالا بايد قلعه نويى ثابت كند كه جدايى او و نيكبخت تأثيرى در روند حركتى تيمش نخواهد داشت چرا كه در غير اين صورت، سكونشينان هوادار استقلال ثابت كرده اند كه تحمل زيادى ندارند و ممكن است حتى در نيمه اول هم موج منفى آنها به راه بيافتد.

پاس فقط از لحاظ رياضى و در صورت بروز برخى اتفاقات عجيب و غريب مى تواند به قهرمانى ليگ دست يابد ولى آنها در عمل به اين ليگ به چشم يك تدارك جدى براى عرصه آسيايى نگاه مى كنند. حدود دو هفته ديگر بايد رو در روى الريان قرار بگيرند و جدا از مسأله هماهنگى، برترى بر آبى پوشان مى تواند يك وزنه روحى مثبت و عظيم براى آنها باشد.

سوژه بازى: جاهاى خالى
عادت كرده بوديم كه در اين مسابقه همواره چشم به هنرنمايى سامره و نيكبخت داشته باشيم. كيانوش رحمتى هم هميشه در مقابل استقلال خوب بازى مى كرد.
در ۳ بازى آخر هم به حضور مجيد جلالى عادت كرده بوديم. جاى خالى شان بدجورى توى ذوق مى زند. بايد ببينيم اين بار چه كسانى بيشتر از سايرين خود را مطرح خواهند كرد.

اتفاق ويژه: احتياط استقلال
گرچه هميشه مى گويند كه دربى سنتى فقط يك بازى است و ۳ امتياز دارد ولى هر دو طرف دوست دارند تا با كمترين تلفات به اين مسابقه حيثيتى برسند.
بيچاره عناصر دفاعى استقلال كه همگى دو اخطاره هستند و در كنار مهار مهره هاى تهاجمى كارامد پاس، خودشان هم بايد مراقب باشند كه با گرفتن كارت زرد، بازى با پرسپوليس را از دست ندهند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18371

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاس - استقلال ساعت ۱۷امروز در استاديوم آزادي، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016