"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

خداداد جانانه‌تر از برانکو از تيم‌ملى‌ دفاع‌ کرد! گفتگوي "خبر ورزشي" با خداداد عزيزي

* من‌ توريست‌ تيم‌ملى‌ بودم
*‌ ژاپن‌ خيلى‌ بهتر از بحرين‌ است، ولى‌ مى‌بازد!

طى‌ روزهاى‌ اخير صحبتهاى‌ بسيارى‌ از ملى‌پوشان‌ را درخصوص‌ بازى‌ ايران‌ و بحرين‌ شنيديم‌ اما براى‌ همگان‌ شنيدن‌ حرفهاى‌ مرد محبوب‌ فوتبال‌ ايران‌ که‌ هميشه‌ حرف‌ دلش‌ را مى‌زند جالب‌ است. خداداد عزيزى‌ مصدوم‌ بود و غيبت‌ او در ميان‌ ستاره‌هاى‌ جوان‌ حاضر در ترکيب‌ باز هم‌ مشهود به‌ نظر مى‌رسيد چون‌ هيچکدام‌ از مردان‌ تکنيکى‌ و پاسور تيم‌ملى‌ حتى‌ يکى‌ از پاسهاى‌ طلايى‌ خداداد را براى‌ ديگرى‌ مهيا نکردند تا يک‌ موقعيت‌ آنچنانى‌ در مقابل‌ دروازه‌ بحرين‌ خلق‌ شود.
خداداد! منامه‌ خوش‌ گذشت؟
(مى‌خندد) البته‌ من‌ توريست‌ بودم‌ و معلوم‌ بود که‌ به‌ بازى‌ نمى‌رسم‌ اما به‌ خواسته‌ مسئولان‌ و مربيان‌ به‌ بحرين‌ رفتم‌ تا در کنار بچه‌ها باشم.
انگار رابطه‌ برانکو با تو هنوز آنطور که‌ بايد و شايد خوب‌ و صميمى‌ نشده؟
ما رابطه‌ خوب‌ و معقولى‌ داريم، حتى‌ برانکو به‌ من‌ آزاديهاى‌ زيادى‌ داده‌ تا آنطور که‌ صلاح‌ است‌ سريع‌ خودم‌ را آماده‌ کنم‌ و اميدوارم‌ بتوانم‌ هم‌ به‌ تيم‌ملى‌ کشورم‌ و هم‌ به‌ او کمک‌ کنم.
پيرامون‌ علل‌ عدم‌ پيروزى‌ تيم‌ملى‌ در منامه‌ صحبتهاى‌ زيادى‌ شده‌ است، خداداد عزيزى‌ به‌عنوان‌ يک‌ ملى‌پوش‌ که‌ در بحرين‌ از روى‌ سکو به‌ بازى‌ اشراف‌ داشت‌ چه‌ نظرى‌ دارد؟
بازى‌ اول‌ آن‌ هم‌ در اين‌ شرايط‌ حساس، سخت‌ است، ما از نظر نفر خيلى‌ سرتر از بحرين‌ هستيم‌ اما بايد شرايط‌ را هم‌ درنظر گرفت. اينکه‌ جمعى‌ از بازيکنان‌ خوب‌ و فيکس‌ ما دو روز قبل‌ از بازى‌ به‌ اردو ملحق‌ شدند و مسلماً‌ هماهنگى‌ لازم‌ را نداشتند و در اين‌ ميان‌ نه‌ لژيونرها مقصرند نه‌ کادر فني. شرايط‌ اينگونه‌ بود و نمى‌شد آن‌ را تغيير داد انگار که‌ بگوئيد چرا در هفته‌ اخير هوا برفى‌ بود!
از سويى‌ بحرينى‌ها بازى‌ فشرده‌اى‌ را ارائه‌ کردند و بازيکنان‌ ما عليرغم‌ توانايى‌ بالا و تلاش‌ فراوان‌ نتوانستند به‌ گل‌ برسند اين‌ را هم‌ از حالا بگويم‌ همين‌ بحرين‌ در بازى‌ برگشت‌ حداقل‌ 2 گل‌ خواهد خورد.
کيفيت‌ بد زمين‌ را هم‌ درنظر بگيريد که‌ اجازه‌ ارائه‌ يک‌ فوتبال‌ خوب‌ را نمى‌داد.
يعنى‌ از زمين‌هاى‌ خودمان‌ هم‌ بدتر بود؟
از زمين‌ آزادى‌ بدتر بود. از زمينى‌ که‌ زندي، مهدوى‌کيا، هاشميان‌ در آلمان، رضايى‌ در ايتاليا، کعبى‌ در قطر و کريمى‌ در امارات‌ ماهها رويش‌ تمرين‌ و بازى‌ کرده‌اند هم‌ خيلى‌ بدتر بود!
پاسخهاى‌ تو از دلايل‌ کادر فنى‌ هم‌ قانع‌کننده‌تر است؟!
من‌ حقيقت‌ را گفتم‌ و خودم‌ هم‌ معتقدم‌ بازى‌ خوبى‌ انجام‌ نداديم.
شرايط‌ روحى‌ و روانى‌ تيم‌ چگونه‌ بود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خوشبختانه‌ تمام‌ نفرات‌ با روحيه‌ و سرحال‌ بودند.
بازى‌ با ژاپن‌ را چگونه‌ پشت‌ سر خواهيم‌ گذاشت؟
ژاپن‌ از لحاظ‌ نفر، تاکتيکي، تکنيکى‌ و کلاً‌ ساختارى‌ سرتر از بحرين‌ است‌ و تا حدودى‌ فوتبالش‌ شبيه‌ آلمانيهاست‌ اما مطمئن‌ باشيد تيم‌ملى‌ تا 5 فروردين‌ در مرز آمادگى‌ بالاى‌ فردى‌ و تيمى‌ خواهد بود و در آزادى‌ ژاپن‌ را شکست‌ خواهد داد.
وضعيت‌ پايت‌ چطور است؟
از 2 روز قبل‌ تمريناتم‌ را آغاز کرده‌ام‌ و الحمدا... درد مچ‌ پايم‌ از بين‌ رفته‌ است.
پس‌ به‌ بازى‌ استقلال‌ و پاس‌ مى‌رسي؟
سعى‌ مى‌کنم‌ که‌ همراه‌ تيمم‌ باشم، اما همه‌ چيز فردا معلوم‌ مى‌شود.
پاس‌ با دنيزلى‌ هر 3 بازى‌اش‌ را برده‌ و در نبرد چهارم‌ به‌ استقلال‌ رسيده‌ است، چقدر احتمال‌ مى‌دهى‌ اين‌ بازى‌ را ببريد.
اوضاع‌ تيم‌ خيلى‌ خوب‌ است‌ و اميدوارم‌ با ارائه‌ يک‌ فوتبال‌ خوب‌ و منسجم‌ نتيجه‌ مناسبى‌ کسب‌ کنيم.
با گذشت‌ بيش‌ از يک‌ ماه‌ از حضور مصطفى‌ دنيزلى‌ در پاس، کار او را چطور ارزيابى‌ مى‌کني؟
من‌ با مربيان‌ زيادى‌ کار کرده‌ام‌ و چه‌ در اروپا، آمريکا و کشورهاى‌ عربى‌ مربيان‌ مختلفى‌ را ديده‌ام‌ و معتقدم‌ مصطفى‌ دنيزلى‌ نيز يک‌ مربى‌ حرفه‌اى‌ است‌ و اين‌ مربى‌ حرفه‌اى‌ گام‌ به‌ فوتبال‌ آماتور ايران‌ گذاشته‌ و در تلاش‌ است‌ تا بازيکنان‌ ما را چه‌ از نظر فکرى‌ و چه‌ فوتبالى‌ به‌ يک‌ سطح‌ ايده‌آل‌ برساند. من‌ که‌ تا امروز از صحبتها و تمرينات‌ او خيلى‌ خوشم‌ آمده‌ و سعى‌ مى‌کنم‌ از دانش‌ و تجربياتش‌ استفاده‌ کنم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18324

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خداداد جانانه‌تر از برانکو از تيم‌ملى‌ دفاع‌ کرد! گفتگوي "خبر ورزشي" با خداداد عزيزي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016