"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بازنگري در عملكرد تيم ملي؛ فركي: ديگر فرصت‌ها را از دست نمي‌دهيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
ديدار نخست تيم ملي كشورمان در مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني در حالي پايان پذيرفت كه تساوي در منامه بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي داخلي و خارجي داشت. كسب تساوي در ديدار برابر بحرين و بازي ضعيف تيم ملي در اين ديدار كه دلايل فراواني را به همراه داشت با موج انتقادات رسانه‌ها و افكار عمومي عليه تيم ملي همراه شد. اما بايد پذيرفت كه انتقاد از بازي بازيكنان كشورمان برابر بحرين هشداري براي ديدارهاي آينده است. اين مرحله، دوره‌اي است كه بايد از شكست از اردن در تهران درس گرفت و از تجارب مرحله اول مقدماتي براي رسيدن به هدف نهايي تيم ملي استفاده كرد چرا كه در اين مرحله هيچ شكستي جاي جبران ندارد.
گروه ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نظرات مربيان و كارشناسان فوتبال را در اين زمينه جويا شده است:
مربي تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: حضور در دوره‌ي نخست مقدماتي جام جهاني و شكست برابر اردن در تهران تجربه‌ي خوبي بود و هم اكنون بايد براي رسيدن به هدف كه همان رسيدن به جام جهاني است از آن تجربه استفاده كنيم.
حسين فركي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: شايد يكي از دلايل شكست برابر اردن، دست كم گرفتن حريف بود و همه فكر مي‌كردند كه ما حتما با چهار گل اين تيم را شكست مي‌دهيم.
وي افزود: اين شكست مشكلات عديده‌اي را براي ما ايجاد كرد و مجبور شديم كه دو ديدار خود را با اردن و قطر در خانه‌هاي آنها پيروز شويم.
فركي دليل اصلي پيروزي در آن دو ديدار را، حمايت بي‌سابقه‌ي رسانه‌ها، حمايت مردم و يك دل بودن تيم ملي عنوان كرد و ادامه داد: اين حمايت باعث دلگرمي بازيكنان شد و اين موضوع به نقطه‌ي قوت تيم تبديل شد و اين باعث شد كه ما حريفان خود را دست كم نگيريم و آن زمان توانستيم در مقابل قطر و اردن، نتيجه‌اي غير ممكن را ممكن كنيم.
فركي افزود: بايد در مرحله‌ي كنوني واقع‌گرا باشيم و نبايد بي‌جهت تيم‌هاي قدرتمندي همچون ژاپن، بحرين و كره‌ي شمالي را ضعيف بشماريم چرا كه اين كار باعث مي‌شود توقعات عمومي در برابر تيم ملي بي‌جهت بالاتر از حد معمول رود و در نتيجه اين مساله فشار زيادي را به بازيكنان و كادر فني وارد مي‌كند.
وي تصريح كرد: بايد قدرت تيم‌ها را به صورت واقعي به مردم بشناسانيم، هر قدر به قدرت حريفانمان بپردازيم تيم ملي با واقعيتي روبه‌رو مي‌شود كه در ديدارهاي رو در رو به سود ما تمام خواهد شد.
مربي تيم ملي درباره‌ي استفاده از تجارب گذشته در اين مرحله، گفت: ديگر نمي‌توانيم در مرحله‌ي كنوني فرصت‌ها را از دست بدهيم چرا كه هر ديدار از اهميت بالايي برخوردار است و نبايد اشتباهات دور نخست را تكرار كنيم چرا كه جاي جبران باقي نمي‌ماند.
وي با اشاره به تيم‌هاي همگروه كشورمان در مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني اظهار داشت: از همان ابتدا كه قرعه‌كشي انجام شد بارها اعلام كرديم كه در گروه بسيار سختي قرار گرفته‌ايم. در فوتبال نمي‌توان هيچ نتيجه‌اي را پيش بيني كرد و نبايد هيچ تيمي را دست كم گرفت.
فركي ادامه داد: كادر فني و بازيكنان هيچ تيمي را دست كم نمي‌گيرند و تمام حريفان ما در اين مرحله قدرتمند هستند كه نمونه‌ي آن را مي‌توان در ديدار كره‌ي شمالي و ژاپن مشاهده كرد كه كره‌ي شمالي تنها در دقيقه‌ي نود اين ديدار را از دست داد. در حالي كه پيش از اين بازي، قضاوت‌ها از ضعيف بودن كره‌ي شمالي حكايت داشت اما ديديم كه اين مساله واقعيت ندارد.
وي به نقش رسانه‌ها در بيان واقعيت‌ها و ارايه‌ي اطلاعات صحيح به مردم اشاره كرد و به ايسنا گفت: رسانه‌ها نقش مهمي را در بيان واقعيات به مردم بر عهده دارند و موفقيت تيم ملي در گرو داشتن اطلاعات واقعي از حريفان است. شكي نداريم كه كوچك شمردن حريفان به ضرر ما خواهد بود و در نتيجه ممكن است ما در عين ناباوري نتيجه‌ي لازم را با دست نياوريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فركي ادامه داد: رسانه‌ها بايد واقع بينانه حريفان ما را ارزيابي كنند و قدرت تيم‌ها را همان طور كه هستند بيان كنند.
وي در مورد برنامه‌ريزي تيم ملي براي حضور قدرتمند برابر تيم ملي ژاپن، گفت: تيم ملي فوتبال مادر اين چندساله به جز ديدار برابر عمان در جام ملت‌ها در تمامي ديدار برنامه‌ريزي داشته است و نمي‌توان تيم ملي را محكوم به بي‌برنامگي كرد. در همين ديدار برابر بحرين ما برنامه‌ي بسيار دقيقي داشتيم چرا كه اگر برنامه نداشتيم به طور قطع به مانند گذشته از مسايل حاشيه‌اي و فني ضربه مي‌خورديم كه با توجه به لطف خداوند و برنامه‌ريزي و اجراي دقيق برنامه‌ها توسط بازيكنان با كوچك‌ترين مشكلي برخورد نكرديم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18282

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازنگري در عملكرد تيم ملي؛ فركي: ديگر فرصت‌ها را از دست نمي‌دهيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016