"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو: زمين، توپ، شرايط آب و هوايي و بازي فشرده حريف دلايل عدم پيروزي ما بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
نشست مطبوعاتي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان بعدازظهر امروز در آكادمي فوتبال كمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه تمامي كادر فني به جز احمد سجادي حضور داشتند ايوانكوويچ با تشكر از فدراسيون فوتبال و اعضاي آن براي ايجاد امكانات براي تمرينات تيم ملي، كنفرانس خبري تشكيل شده را يكي از عوامل تسهيل كننده‌ي امور در تيم ملي ارزيابي كرد و افزود: ما در بحرين نتيجه‌ي بسيار خوبي را كسب كرديم. كسب اين امتياز سرآغاز بسيار خوبي براي صعود ما به جام جهاني است. بازيكنان هر دو تيم بسيار خوب كار كردند و از لحاظ تاكتيكي فكر مي‌كنم كمتر بازي‌ را در اين حد شاهد بوديم.
وي افزود: ما با بحرين و ژاپن در ميان بهترين‌هاي آسيا قرار داريم و بازي كردن در برابر حريفي همچون بحرين و كسب تساوي در خانه‌ي حريف مي‌تواند در آينده به كمك ما بيايد.
پس از سخنان ايوانكوويچ خبرنگاران سوالات خود را از سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان مطرح كردند.
برانكو در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي پرسيده بود چرا ما شانسي براي گل زدن به دروازه‌ي بحرين پيدا نكرديم گفت: خوشحالم كه تعداد زيادي از خبرنگاران در بحرين حضور داشتند و بازي را به صورت زنده مشاهده كردند. زنده نگاه كردن مسابقه تفاوت زيادي با تماشاي آن از تلويزيون دارد. پس از پايان اين بازي من و يوريچيچ هر دو از بازي ابراز رضايت كرديم چرا كه اين ديدار از لحاظ تاكتيكي كيفيت بسيار بالايي داشت و جنگ بزرگي بين بازيكنان وجود داشت كه نمونه‌ي آن را مي‌توانيد در نيمه‌ي نخست و هنگامي كه علي كريمي صاحب توپ مي‌شد مشاهده كنيد.
وي دفاع فشرده‌ي حريف را مهم‌ترين عامل در موقعيت‌هاي اندك تيم ملي بر روي دروازه‌ي بحرين عنوان كرد و افزود: بحرين بسيار با احتياط بازي مي‌كرد هميشه ده نفر از بازيكنان اين تيم پشت توپ حضور داشتند و به سختي مي‌شد از دفاع آنها نفوذ كرد، من نقل قول يوريچيچ را بدون كم و كاستي خدمت شما مي‌گويم، او گفت: «اگر كمي در اين ديدار ريسك مي‌كردم نتيجه را از دست مي‌دادم».
برانكو اضافه كرد: زمين، توپ، شرايط آب و هوايي همه و همه دست به دست هم داد كه نتوانيم در اين بازي به پيروزي دست پيدا كنيم اما اين بازي، بازي بسيار مشكلي بود.
خبرنگاري از ايوانكوويچ درباره‌ي مشكلات خط دفاعي پرسيد كه برانكو گفت: به هيچ وجه موافق نيستم كه بازي ضعيفي را در بحرين انجام داديم اما معتقدم كه مي‌توانستيم بهتر از اين باشيم. كيفيت بازي هميشه به ما بستگي ندارد بلكه به حريف نيز بستگي دارد. تيم بحرين در دو سال گذشته تنها يك بازي را در خانه باخته است و در جام ملت‌ها به تمام تيم‌هايي كه با آن مسابقه داشت دو گل را زده و در مسابقات جام خليج فارس نيز با نتايجي بسيار قاطع كويت و عربستان را از پيش رو برداشته است. من قبول ندارم كه در اين ديدار ضعيف بوديم و شكي ندارم كه خط دفاع ما بسيار عالي كار كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي در مورد وظايف دايي پرسيده بود گفت: در مورد دايي بسيار صحبت مي‌شود اما نمي‌دانم چرا شما در مورد ساير بازيكنان نمي‌پرسيد. اما جواب شما را مي‌دهم. وقتي كه بازيكني بسيار كامل در تركيب يك تيم قرار دارد نشان دهنده‌ي اين است كه آن بازيكن وظايفش را به خوبي انجام داده است. دايي در بسياري از بازي‌ها گل به ثمر رسانده است. ولي خوب در بعضي بازي‌ها نيز موفق نمي‌شود گل بزند، او به همراه ساير مهاجمان در نيمه‌ي نخست با وارد آوردن فشار بالا به دفاع و بازيكنان مياني بحرين اجازه‌ي بازي‌سازي را به حريف نداده است و همين طور دايي در كليه‌ي ضربات ايستگاهي حريف وظايف دفاعي خود را به خوبي انجام داد و او بسيار موثر بازي كرد.
برانكو درباره‌ي حضور فريدون زندي از ابتداي بازي برابر بحرين تصريح كرد: زندي بايد به عنوان يك ملي‌پوش بازي‌اش را روزي آغاز مي‌كرد حالا اين بازي مي‌توانست يك بازي دوستانه باشد يا يك مسابقه‌ي حساس. به عنوان مثال اولين مسابقه‌ي ملي ستار زارع در ديدار حساس ما برابر ژاپن در جام ملت‌هاي آسياي چين بود. تاكيد مي‌كنم زندي از كيفيت بالايي برخوردار است و خوشحال مي‌شوم كه او بتواند بيشتر در تمرينات تيم حضور پيدا كند.
به گزارش ايسنا، خبرنگاري از ايوانكوويچ درباره‌ي آناليز تيم ملي ژاپن توسط ذوالفقارنسب پرسيد كه در اين بين همايون شاهرخي پاسخگوي اين سوال بود. وي در اين باره گفت: در مورد ذوالفقارنسب آقاي برانكو كمتر مي‌داند، آناليز وي براي فدراسيون و جلسه‌ي پيشكسوتان است و نظراتش براي من قابل احترام است اما كسي كه از طرف كادر فني مسووليت آناليز تيم ملي ژاپن را بر عهده گرفته است كس ديگري است و گزارش خود را به برانكو خواهد داد. اما به طور قطع ما از تجربيات تمامي كارشناسان استفاده مي‌كنيم.
برانكو در مورد صحبت‌هاي مطرح شده مبني بر اين كه كسب يك امتياز در ديدار برابر بحرين مي‌تواند باعث صعود ايران به جام جهاني شود گفت: به هيچ وجه من نگفتم كه كسب اين يك امتياز براي صعود ما به جام جهاني كافي است حتي اگر پيروز هم مي‌شديم من اين چنين نمي‌گفتم. مسابقه برابر بحرين گام نخست ما بود و اين كه توانستيم با موفقيت گام نخست را برداريم باعث خوشحالي است.
وي به بازي پيش روي كشورمان برابر ژاپن اشاره كرد و گفت: ما مسابقه‌ي بسيار دشواري با قهرمان آسيا خواهيم داشت هيچ كس نمي‌تواند ادعا كند كه ما كار راحتي را برابر ژاپن داريم. از زماني كه قرعه‌كشي انجام شد من مدام تاكيد داشتم كه گروه ما گروه بسيار مشكلي است و براي صعود به جام جهاني بايد مبارزه‌ كنيم.
خبرنگاري از سرمربي تيم ملي درباره‌ي تداركات ديدار برابر ژاپن پرسيد كه برانكو گفت: سيزده مارس اردوي آمادگي خود را براي ديدار با ژاپن شروع مي‌كنيم و احتمال دارد در هجدهم مارس ديدار دوستانه‌ي سبكي را برگزار كنيم و البته اين تيم تيم ملي برزيل نخواهد بود و اميدوارم كه بتوانيم پنج روز پيش از بازي با ژاپن سه لژيونر خود را در اختيار داشته باشيم.
به گزارش خبرنگار ايسنا، برانكو درباره‌ي انتقاد برخي از مطبوعات و جبهه‌گيري رسانه‌ها پس از كسب تساوي در ديدار برابر بحرين گفت: من از انتقادات مطبوعات تعجب زده نشدم و انتظار چنين چيزي را داشتم . وقتي دو ماه پيش در مورد قدرت بحرين تذكر مي‌دادم مي‌دانستم كه ديدار مشكلي را با اين تيم خواهيم داشت. چهار سال پيش اين تيم موفق شد چهار امتياز از ما بگيرد و از زماني كه موفق شد يك امتياز از عربستان بگيرد گويي جهان را فتح كرده است ولي آنها در جام خليج فارس ماه گذشته مقتدرانه عربستان را مغلوب كردند. در مطبوعات بسيار از ما انتقاد كرده‌اند اما من اصلا به هيچ وجه از اين انتقادات ناراحت نيستم تنها تلاش مي‌كنم بينش خود را تكميل كنم.
وي افزود: در برخي از روزنامه‌ها مشاهده مي‌كنيم كه مي‌نويسند كه ژاپن حريف آساني براي ما خواهد بود و اگر نتوانيم با كمتر از سه گل اين تيم را شكست دهيم اين باعث شكست ما خواهد بود. ما بايد همه ورزشكار باشيم و براي تيم حريف ارزش قايل شويم حال اين حريف چه لائوس باشد و چه ژاپن. اما اين را بگويم اگر در ديدار برابر لائوس هم جديت نداشته باشيم شكست ما حتمي خواهد بود. تاكيد مي‌كنم ظرف يك سال و نيم گذشته بيست و دو مسابقه را برگزار كرده‌ايم كه تنها يك شكست برابر اردن داشته‌ايم. مقابل عمان نيز ضعيف بوده‌ايم، در برابر اردن در تهران نيز خوب نبوديم اما به هيچ وجه در بازي برابر بحرين بازي ضعيفي را ارايه نداديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگاري از برانكو درباره‌ي استفاده از روانشناس در تيم ملي پرسيد كه وي گفت: آماده‌سازي روحي رواني بازيكنان بسيار مهم است. روانشناسان مختلفي پيشنهاد مي‌شوند كه مي‌خواهند يك شبه معجزه كرده و تمام مشكلات را حل كنند ولي تا آنجايي كه من اطلاع دارم ثبات روحي را نمي‌شود يك شبه به وجود آورد، اين يك برآيند دراز مدت است، فكر مي‌كنم استفاده از متخصص مسايل رواني در باشگاه‌ها لزوم داشته باشد. تا جايي كه من مشاهده كرده‌ام بازيكنان ما بسيار باثبات بوده‌اند.
وي درباره‌ي شايعات مطرح شده در مورد نيكبخت و مشكل اين بازيكن با فريدون زندي گفت: نيكبخت به دليل مصدوميت نتوانست تيم ملي را همراهي كند. او تازه سه روز است كه تمريناتش را با الوصل شروع كرده است و اگر مصدوم نبود و آماده بود از وي استفاده مي‌كرديم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيده بود چرا بازيكنان در ديدار برابر بحرين پاسكاري‌هاي زيادي را انجام ندادند گفت: هر مسابقه جوانب مثبت و منفي زيادي دارد يكي از بخش‌هاي منفي ما در ديدار برابر بحرين اشتباهات اوليه‌اي بود كه مسبب‌هاي زيادي داشت كه يكي از آنها زمين سفت بود، يكي توپ ناآشنا و ديگري مشكلاتي بود كه تيم حريف با فشرده بازي كردن براي ما ايجاد كرده بود.
خبرنگار يكي از روزنامه‌هاي ورزشي درباره‌ي تعطيلي ليگ پيش از ديدار برابر بحرين پرسيد كه برانكو گفت: شاهرخي و من نخستين جانبداران برگزاري ليگ هستيم به همين خاطر برنامه‌ي دو ساله‌ي خود را به فدراسيون ارايه كرده‌ايم تا آنها در مورد ليگ برنامه‌ريزي كنند و معتقد هستيم يكي از عوامل پيشرفت آمادگي بازيكنان برگزاري رقابت‌هاي منظم ليگ است.
وي درباره‌ي استفاده از هاشميان در گوش چپ گفت: هاشميان زماني كه در بوخوم بازي مي‌كرد در پست‌ گوش‌هاي چپ، راست و مركزي بازي كرده است و او در اين پست امتحان خود را پس داده بود.
وي درباره‌ي عدم استفاده از برهاني، كاظميان، عنايتي و ... گفت: صلاح ديديم كه كريمي، هاشميان و مهدوي‌كيا را در تركيب اصلي قرار دهيم چون اين بازيكنان، بازيكنان بسيار خوبي هستند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18281

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو: زمين، توپ، شرايط آب و هوايي و بازي فشرده حريف دلايل عدم پيروزي ما بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016