"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گزارش ذوالفقارنسب از بازي دو تيم كره شمالي و ژاپن: ژاپن در بازي‌هاي خانگي استرس دارد، ژاپن نسبت به جام ملت ها ضعیف تر شده است، ايسنا و مهر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
دكتر بيژن ذوالفقارنسب كه براي تحليل و آناليز بازي دو تيم كره شمالي و ژاپن به شهر توكيو سفر كرده بود، گزارش خود را فردا (يكشنبه) به فدراسيون فوتبال ارايه مي‌دهد.

دكتر ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ژاپني‌ها در اين ديدار با همان تركيب ديدار برابر سوريه به ميدان رفتند چرا كه با توجه به عملكرد موفقيت آميز اين تركيب، زيكو در اين بازي نيز بر روي آن حساب باز كرده بود.

وي افزود: تيم ژاپن در اين ديدار يك نيمه خوب بازي كرد اما در نيمه دوم ضعيف ظاهر شد و به لطف گل دير هنگام خود در دقيقه 93 كره‌ي شمالي را شكست داد.

اين كارشناس فوتبال در مورد شرايط بازي افزود: بازيكنان كره‌ي شمالي در نيمه اول از نظر انجام كارهاي تاكتيكي و نظم تيمي بسيار مبتدي و ضعيف ظاهر شدند و به همين دليل ژاپن خيلي زود به گل رسيد و حتي مي‌توانست گل‌هاي بيشتري را نيز به ثمر برساند.

ذوالفقارنسب خاطر نشان كرد: در نيمه دوم تيم كره‌ي شمالي به طور كامل دگرگون شد و بسيار خوب بازي كرد و حتي ژاپن را تحت فشار قرار داد به نحوي كه ژاپني‌ها براي حفظ نتيجه دست به دفاع زدند و در نهايت ژاپني‌ها در دقايق پاياني و بر اثر اشتباه دروازه‌بان كره به گل برتري رسيدند.

ذوالفقار نسب در مورد برداشت خود از دو تيم كره شمالي و ژاپن نيز اظهار كرد: كره شمالي تيم متوسطي است و مي‌توان اين تيم را كم‌اميدترين تيم گروه دانست، البته ژاپني‌ها نيز مشكلاتي را دارند چرا كه تماشاگران آنها بسيار متوقع هستند واين موضوع استرس ژاپني‌ها را در بازي‌هاي خانگي افزايش مي‌دهد.

وي در ادامه پيش بيني كرد: با پيروزي ايران و ژاپن در خانه كره‌ي شمالي اين تيم به طور عملي از دور مسابقات كنار مي‌رود و رقابت اصلي بين سه تيم ديگر گروه ادامه پيدا مي‌كند.

ذوالفقارنسب افزود: در مورد بحرين نيز فكر مي‌كنم آنها بسيار ضعيف‌تر از تيم چهار سال پيش و يا حتي جام ملت‌هاي آسيا در چين باشند.

عضو كميته آناليز تيم ژاپن در ادامه در مورد حضور لژيونرهاي تيم ژاپن در اين بازي نيز گفت: بر خلاف آن چه كه گفته مي‌شد لژيونرهاي ژاپني از جمله تاكاهارا مهاجم تيم هامبورگ به ميدان آمدند و ساير لژيونرها نيز به جز ناكاتا كه با زيكو اختلاف دارد و يكي، دو بازيكن مصدوم در تيم حضور داشتند.

وي بازي دو تيم ايران و ژاپن را در روز پنجم فروردين بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: تيم ملي ايران توانايي پيروزي برابر ژاپن را دارد و اگر در ادامه مسابقات كمي با انگيزه‌تر و با برنامه‌تر ظاهر شويم به راحتي به جام جهاني صعود مي‌كنيم.
--------------------

دکتر بیژن ذوالفقار نسب در گفت و گو با " مهر" :

* از شکست کره شمالی خوشحال شدم
* ژاپن نسبت به جام ملتها ضعیف تر شده است
* آنها مستحق برد نبودند

ژاپن مقابل کره شمالی فوتبال دو گانه ای را ارائه کرد و از اقبال بلندی برخوردار بود که در پایان با پیروزی این میدان را پشت سر گذاشت.

دکتر بیژن ذوالفقارنسب که برای تجزیه و تحلیل دیدار تیم های ملی فوتبال ؤاپن و کره شمالی به توکیو سفر کرده بود در بازگشت به ایران ضمن بیان این مطلب به خبرنگار " مهر" افزود : این دیدار برای کره ای ها بسیار حیاتی بود و تا حدودی جنبه های سیاسی به خود گرفته بود به طوریکه ژاپنی ها ناچارشدند این دیدار را تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ذوالفقارنسب ادامه داد : در این دیدار که در حضور 60 هزار تماشاگر برگزار می شد ژاپن فوتبال دو گانه ای را به نمایش گذاشت به طوریکه در نیمه اول بسیار مسلط و بابرنامه نشان داد و با به ثمر رساندن یک گل زود هنگام به خوبی به اداره بازی پرداخت. اما در نیمه دوم کره ای ها تغییر روش دادند و از لاک دفاعی خارج شدند و 35 دقیقه تیم ژاپن را تحت فشار قرار دادند که علاوه بر زدن گل تساوی فرصت های زیادی را از دست دادند.

کارشناس اعزامی فدراسیون فوتبال به ژاپن با بیان اینکه تیم میزبان با انجام سه تعویض خود چهره تهاجمی تری یافت خاطر نشان ساخت : در اواخر بازی ژاپن تیم برتر میدان بود و اشتباه مسلم دروازه بان کره در دقایق تلف شده سه امتیاز خانگی حساس را برای این تیم به ارمغان آورد.

ذوالفقارنسب با اشاره به اینکه از برد تیم ژاپن خوشحال شدم اظهار داشت : در مجموع ژاپن در این دیدار برتری کلاسی و فنی محسوسی نسبت به حریف داشت و به نظر من باید از برد این تیم خوشحال باشیم چرا که با وجود صعود دو تیم از این گروه باید هر چه زودتر چهره تیم های مدعی مشخص شود.

وی تاکید کرد: ژاپنی ها نیز پس از این دیدار خود را مستحق این برد نمی دانستند و به اعتقاد من ژاپن نسبت به جام ملتها ضعیف تر شده است.
کارشناس اعزامی فدراسیون فوتبال در پایان گفت : به اعتقاد من ژاپن در این گروه حریف اصلی ماست و ما ناگزیریم در تهران این تیم را شکست دهیم تا کارمان برای صعود به روز آخر نکشد. ضمن اینکه باید در دیدارهای دیگر نیز باید حداکثر امتیازات لازم را به دست آوریم.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016