"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-02-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بحرين زير ذره بين: سرگيجه يورچيچ روى نيمكت، ميانگين سنى بحرين پايين است، ايران ورزشي

سرگيجه يورچيچ روى نيمكت

امير صدرى
ولفگانگ سيدكا سرمربى سابق بحرين تمايل زيادى داشت كه اين تيم را با آرايش ۲-۴-۴ به ميدان بفرستد. مربى آلمانى كه در بحرين به نام «شيد» شهرت دارد در زمان انتخابش به عنوان سرمربى بحرين يك اقدام شجاعانه انجام داد و با ميدان دادن به جوانان ۲۰ و ۲۱ ساله كه ريشه در تيم موفق بحرين در جام جهانى ۱۹۹۷ داشتند شمارى از بازيكنان قديمى و پا به سن گذاشته را از تركيب تيم ملى خارج كرد. گرچه سيدكا نتوانست با بحرين به افتخارى مناسب برسد اما موفقيت بحرين و كسب عنوان پيشروترين در قاره آسيا و چهارمى جام ملت هاى آسيا رامرهون زحمات او مى دانند.
سرچكويورچيچ اما پس از جانشينى سيدكا سيستم اين تيم را به ۲-۵-۳ تغيير داد، سيستمى كه البته با فرم قديمى آن تفاوت هايى داشت و با سيستم دفاع سه نفره خطى و سه بازيكن ميانى متمايل به دفاع درواقع چيزى شبيه به سيستم ۲-۲-۳-۳ بود. يورچيچ كه متوجه ضعف خط دفاعى تيمش شده بود در همان زمان در مصاحبه هايش اعلام كرد كه نقاط ضعف خط دفاعى بحرين را برطرف خواهد كرد. او جدا از جايگزينى چندبازيكن قديمى و با تجربه خط دفاعى بحرين با بازيكنان جوانتر كوشيد تا با استفاده از سيستم جديد تعداد نفرات تيمش را در دفاع بالا ببرد. يورچيچ كه به خوبى دريافته مدافعان بحرين در جدال با مهاجمان تيم هاى درجه اول آسيا در نبردهاى تك به تك به آسانى مغلوب
مى شوند احتياط را دستور اول كارى تيم خود قرار داد و از كليه بازيكنانش خواست كه در امور دفاعى شركت كنند. اينگونه شد كه بحرين گاه در زمان دفاع با هشت يا نه بازيكن در يك سوم زمين خودى جمع مى شود و مى كوشد تا ضعف هاى انفرادى مردان دفاعى خود را با اصل پوشش برطرف كند.
بحرين در جام ملت هاى آسيا تقريباً يك تركيب مشخص داشت كه به ندرت در اركان آن تغييرى ايجاد مى شد. البته ضعف درون دروازه موجب شد كه بحرين در آن مقطع هر سه دروازه بان خود را به كار بگيرد اما خط دفاعى سه نفره اين تيم با تركيب حسين حسن بابا، سيدمحمد عدنان و محمد حسين تقريباً در تمامى بازيها براى اين تيم به ميدان مى رفتند.
در بازيهاى چين قاضى الكوارى پيستون راست ثابت بحرين بود و در سمت چپ سلمان عيسى و محمود جلال به تناوب بازى مى كردند. در اكثر بازيها صالح فرحان هافبك تدافعى تيم بود و طلال يوسف و محمد هبيل نقش دو بازوى كنار او را ايفا مى كردند و علا هبيل و حسين على مهاجمان تيم بودند اما بعد از مسابقات جام ملت ها يورچيچ چند تغيير در تركيب تيمش انجام داد. حفظ بعضى بازيكنان در پست هاى قوى نشانگر رضايت يورچيچ از اين بازيكنان و تغييرات مكرر در برخى پست هاى ديگر نشانگر نارضايتى از پيدا نكردن بازيكن مناسب براى اين پست ها بود.
على سعيد عبدالله حالا دروازه بان شماره يك بحرين است و به احتمال زياد او در بازى با ايران در درون دروازه خواهد ايستاد.
خط دفاعى سه نفره اين تيم با حسين على بابا، محمد جمعه بشير (كاپيتان تيم) و سيد محمد عدنان شكل مى گيرد.
طلال يوسف و محمد سالمين دو هافبك متمايل به بخش تهاجمى تيم خواهند بود و راشد مجال و داعى ناصر مهاجمان اين تيم خواهند بود.
اما اينكه چه نفراتى پيستون ها و چه نفرى هافبك دفاعى تيم خواهند بود را نمى توان به سادگى حدس زد. البته محمود جلال ابراهيم تقريباً در ماه هاى اخير پيستون چپ ثابت بحرين شده است اما در سمت راست يورچيچ، سلمان عيسى، محمد هبيل و حتى راشد الدوسارى را آزموده است و در واقع نسبت به هيچ كدام آنها اطمينان صد در صد پيدا نكرده است.
استفاده از راشد الدوسارى در نقش هافبك دفاعى در بازى با نروژ و نيمى از بازى با لبنان نشانگر اين موضوع است كه يورچيچ از صالح احمد فرحان بازيكنى كه هافبك تدافعى آشناى بحرين شناخته
مى شود چندان راضى نيست. به هر حال نفراتى كه در بالا به آنها اشاره شد به همراه حسين على، عبدالله عبدالرحمن رزوقى و حسين سلمان سكى تمام گزينه هاى در دسترس يورچيچ هستند.
آنچه كه مشخص است اين است كه حضور على سعيد عبدالله (دروازه بان)، حسين على بابا، محمد جمعه بشير، سيد محمد عدنان (مدافعان ميانى)، سيد جلال (پيستون چپ)، محمد سالمين (هافبك طراح و پاسور)، طلال يوسف (هافبك تهاجمى) و راشد جمال و داعى ناصر (مهاجمان) در تركيب تيم بحرين بسيار محتمل است. صالح فرحان، راشد الدوسارى، محمد هبيل و حسين على هم كانديداهاى جدى براى اشغال دو پست خالى مانده ديگر هستند. (البته حسين على مهاجم بحرين آلترناتيو جدى دو مهاجم ديگر براى قرار گرفتن در تركيب اصلى است)

-----------------

ميانگين سنى بحرين پايين است

جوان اما باتجربه

سعيد اكبرى
ميانگين سنى تيم ملى بحرين پايين است. زمانى كه سرچكو يورچيچ سرمربى كروات در رأس كادر فنى اين تيم قرار گرفت فقط به جوانگرايى فكر مى كرد. او اغلب بازيكنان وقت بحرين را كنار گذاشت تا تيمى جوان تشكيل دهد. يورچيچ فكرهاى زيادى در سر داشت و در همان سال ۲۰۰۳ اكثر بازيكنان تيم ملى جوانان بحرين را به بزرگسالان دعوت كرد تا اسكلت بندى تيم اوليه را كاملاً منحل كند و اسكلتى جديد را تشكيل دهد. البته او چند بازيكن باتجربه را در تركيب تيمش نگه داشت تا از تلفيق آنها تيمى دونده و باتجربه در اختيار داشته باشد. كسانى مانند عبدالعزيز فيصل ۳۶ ساله و جوما محمد ۲۸ ساله و ... به خاطر هماهنگى با سيستم جديد توانستند خودشان را در تيم سرچكو يورچيچ جا كنند. البته اكثر اين بازيكنان باتجربه فقط يك سال در تيم بحرين دوام آوردند و چرخه قبلى دوباره از سوى يورچيچ اجرا شد تا دوباره و در دور جديد تمرينات بحرين برخى از بازيكنان تيم المپيك اين كشور جاى باتجربه ها را بگيرند. هم اينك از بين نسل گذشته فوتبال بحرين، بازيكنى مثل عبدالعزيز فيصل توانسته خود را در جريان اين چرخه حفظ كند. او در ليست جديد يورچيچ هم جاى گرفته و دوست دارد در آخرين سال هاى بازيگرى اش افتخار حضور در جام جهانى را به دست بياورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بعد از فيصل، اختلاف سنى بازيكنان خيلى كم است. در رده دوم، طلال يوسف ستاره ۵ گله بحرين در جام خليج فارس قرار دارد. او كه با درخشش خود، نام علاهبيل را از سر زبان ها انداخت، ۲۹ ساله است.
طلال يوسف كه توانايى بازى در خط حمله و هافبك را دارد، هم اينك در باشگاه هاى كويت بازى مى كند. او قدرت زيادى در هنگام نفوذ دارد و در عمق پاس هاى خوبى مى دهد.
سلمان عيسى علوم ۲۷ ساله بعد از طلال يوسف و فيصل، مسن ترين بازيكن بحرين هستند. او كه در تاريخ ۷/۱۱/۱۹۷۷ به دنيا آمد، در جام ملت هاى آسيا هم براى اين تيم بازى مى كرد. پست تخصصى عيسى مدافع راست است و تجربه زيادى دارد. او به احتمال فراوان در دور دوم رقابت هاى مقدماتى يكى از بازيكنان اصلى سرچكو يورچيچ است.رده سنى ساير بازيكنان بحرين بين ۲۰ تا ۲۵ سال است كه محمد هبيل، محمد سيد و يكى دو نفر ديگر با ۲۰ سال سن جوانترين بازيكنان فعلى اين تيم هستند.
اكثر بازيكنان كليدى بحرين، على رغم اينكه باتجربه نشان مى دهند سن و سال زيادى ندارند، مثلاً محمد سالمين و راشد الدوسرى ۲۴ ساله هستند، دعيج ناصر فقط ۲۱ سال سن دارد و علاهبيل هم فقط يك سال از ناصر بزرگتر است.
ميانگين سنى بحرين نشان
مى دهد كه سرچكو يورچيچ در صورت صعود به جام جهانى مى تواند تا چند سال ديگر تيمى بيمه شده در اختيار داشته باشد. بازيكنانى جوان و تاكتيك پذير كه اغلب در تيم هاى ملى جوان و المپيك بحرين همبازى بوده اند.
البته ليست فعلى بحرين كه متشكل از ۲۴ بازيكن است، نسبت به كادر اين تيم در جام ملت ها تا حدودى تغيير كرده است. بازيكنانى مثل عباس عادل، الكوارى، المساوى و ... ديگر به اردوى جديد بحرين دعوت نشده اند تا در عوض چهره هاى جديدى مثل محمد حسين بهزاد، على حسن على و برخى ديگر فرصت بازى پيدا كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17987

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بحرين زير ذره بين: سرگيجه يورچيچ روى نيمكت، ميانگين سنى بحرين پايين است، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016