"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-01-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فيفا: كره‌ شمالي رقيب سختي براي ايران، ژاپن و بحرين خواهد بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
سايت رسمي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، در گزارشي به رقابت ميان تيم‌هاي ملي فوتبال كره‌ي شمالي و كره‌ي جنوبي پرداخته و به روند آماده‌سازي كره‌ي شمالي براي ميزباني از تيم‌هاي ژاپن، ايران و بحرين در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان اشاره كرده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين گزارش آمده است:« حضور قدرتمندانه‌ي كره‌ي جنوبي در جام جهاني 2002 و صعود اين تيم به مرحله‌ي نيمه نهايي، شوك عصبي را به كره‌ي شمالي وارد آورد. پيش از اين كره‌ي شمالي با حضور خود در مرحله‌ي يك چهارم نهايي جام جهاني 1966 در انگلستان توانسته بود بهترين مقام يك تيم آسيايي در جام جهاني را از آن خود كند.»
پيتر ولاپان در اين باره مي‌گويد:« در كنار تفاوت‌هاي سياسي ميان اين دو كشور، كره‌ي شمالي و كره‌ي جنوبي رقابت ورزشي سختي را با يكديگر دارند. پس از كسب مقام چهارمي جنوبي‌ها در جام جهاني، شمالي‌ها سخت به دنبال رقابت با كره‌ي جنوبي بودند.»
وي مي‌افزايد:« چهل سال از نخستين حضور كره‌ي شمالي در رقابت‌هاي فوتبال آسيا مي‌گذرد و آنها معتقد هستند كه هم اكنون زمان مناسبي براي بازگشت به دوران طلايي گذشته است.»
در ادامه اين گزارش به چگونگي صعود اين تيم به مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني اشاره شده و آمده است: صعود آنها به اين مرحله نيز تعجب‌آور است چرا كه كره‌ي شمالي توانست تايلند، يمن و امارات متحده‌ي عربي را از پيش رو بردارد. ژاپن، ايران و بحرين براي صعود به جام جهاني رقابت سختي را با كره‌ي شمالي خواهند داشت اما با وجود رقباي قدرتمندي در اين گروه، نمي‌توان از كره‌ي شمالي به سادگي چشم پوشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولاپان در ادامه مي‌گويد:« در بازديدهاي فراواني كه از پيونگ يانگ داشتم، هميشه جوانان پرشوري را مشاهده مي‌كردم كه خيلي خوب براي تيم‌هاي باشگاهي خود بازي مي‌كردند. اما آنها با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌كنند چرا كه در شش ماه سال به دليل سرماي زياد و بارش برف امكان استفاده از استاديوم‌ها وجود ندارد.
فدراسيون فوتبال كره‌ي شمالي سخت در حال تلاش است كه بتواند كشورش را براي ميزباني از ژاپن، ايران و بحرين آماده كند. كارلونوهرا، يكي از اعضاي اعزامي AFC به پيونگ يانگ درباره‌ي ميزان آمادگي كره‌ي شمالي مي‌گويد: «ما سفر بسيار خوبي به پيونگ يانگ داشتيم. آنها از آمادگي بالايي براي ميزباني برخوردار هستند كه اگر بهترين نمره را پنج تصور كنيم، كره‌ي شمالي چهار نمره را كسب كرده است.»
همچنين پيتر ولاپان روز گذشته به رويترز، گفت: «فدراسيون فوتبال كره‌ي شمالي همكاري بسيار خوبي را با ما داشته است و مطمئن هستيم كه آنها تمام شرايط را براي كسب اعتماد آماده خواهند كرد و همه‌ي بازي‌ها در پيونگ يانگ به خوبي ميزباني خواهد شد.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17634

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيفا: كره‌ شمالي رقيب سختي براي ايران، ژاپن و بحرين خواهد بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016