"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-01-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

شروع نااميد كننده بوندس ليگا براى ايرانى ها: مهدى روى نيمكت ، وحيد روى سكو، شرق

خيلى ها منتظر بودند با شروع نيم فصل دوم سرنوشت متفاوتى براى وحيد هاشميان و مهدى مهدوى كيا رقم بخورد و اين دو بازيكن ايرانى كه در نيم فصل اول در معدود بازى هاى تيمشان در تركيب اصلى قرار داشتند در دور برگشت بوندس ليگا از جايگاه بهترى برخوردار باشند، اما جمعه شب، شب بسيار نااميد كننده اى براى وحيد هاشميان، مهدى مهدوى كيا و هواداران اين دو لژيونر بود. جمعه نيم فصل دوم بوندس ليگا با ديدار حساس بايرن مونيخ و هامبورگ آغاز شد كه در اين بازى بايرن موفق شد با سه گل مهمان خود را شكست دهد. مهدى مهدوى كيا و وحيد هاشميان در اين بازى حتى يك دقيقه هم به ميدان نرفتند تا مشخص شود در بين تعطيلات زمستانى هيچ تغييرى در شرايط اين دو به وجود نيامده و حتى با بازى پريروز روشن شد كه اوضاع بدتر از گذشته هم است.
پس از آمدن توماس دال به هامبورگ مهدوى كيا در هيچ يك از بازى هاى اين تيم در تركيب اصلى قرار نگرفت و در اكثر بازى ها در ۱۵ ، ۲۰ دقيقه پايانى به ميدان رفت اما در بازى با بايرن «دال» چند دقيقه بازى را هم از مهدى دريغ كرد. اين در حالى بود كه مصدوميت «پيوتر تروچووسكى» هافبك جديد هامبورگ در همان ابتداى بازى مى توانست اين فرصت را براى مهدى فراهم كند كه به ميدان برود اما دال ترجيح داد به جاى اين بازيكن از بنيامين استفاده كند تا مشخص شود دال هيچ اعتقادى به ستاره ايرانى پنج سال گذشته هامبورگ ندارد. مهدوى كيا به علت حضور در جام ملت ها تمرينات ابتداى فصل را از دست داده بود و همين مسئله هم در حضور ناموفق او در نيم فصل نخست تاثير داشت اما با حضور با انگيزه در تمرينات بين دو فصل اين اميد را داشت كه جايگاه خود را پس بگيرد اما در همان بازى هاى تداركاتى بين فصل هم او جايى در بين يازده نفر منتخب توماس دال نداشت و هم اكنون هم مربى جوان هامبورگ براى پست هافبك راست بازيكنانى چون بركو و ياردليم را به مهدوى كيا ترجيح مى دهد. مهدوى كيا در بازى برابر آلمان و قطر نمايش قابل قبولى ارائه كرد و در كل بعيد است كه او آنقدر افت كرده باشد كه براى پست هافبك راست هامبورگ نفر دوم يا سوم هم محسوب شود. مشكل اصلى هافبك شماره ۷ هامبورگ اين است كه مربى اعتقادى به او ندارد و گويا مهدى به يك بن بست در هامبورگ رسيده است و فقط يك اتفاق بزرگ و غير منتظره مى تواند او را نجات دهد. شرايط هاشميان در بازى افتتاحيه نيم فصل دوم بدتر از هموطنش در تيم هامبورگ بود. او حتى در ليست ذخيره ها هم قرار نداشت. روى ماكاى و كلوديو پيزارو مهاجمان اصلى بايرن هستند كه هر دو بازيكن در بازى جمعه شب گل زدند. گويره رو، الكساندر زيكلر، روكه سانتا كروز و وحيد هاشميان هم ديگر گزينه هاى خط حمله بايرن به شمار مى روند كه در اين ميان با حضور اين مهاجمان هاشميان حتى براى حضور روى نيمكت هم شانس زيادى ندارد و احتمال دارد اكثر بازى هاى نيم فصل دوم را همانند بازى با هامبورگ از روى سكو ها تماشا كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«هلى كوپتر» هم اسير همان مشكلى شده كه مهدوى كيا با آن دست و پنجه نرم مى كند، البته با توجه به اينكه هاشميان ۶ ماه است كه به بايرن آمده اين شانس را دارد كه در آينده با استفاده از فرصت هايى كه نصيبش مى شود جايگاه بهترى براى خود در اين تيم بزرگ ژرمن ها دست و پا كند و در كل نمى توان از همين حالا آينده كاملاً سياهى را براى اين دو ترسيم كرد چرا كه احتمال دارد اتفاقات فوتبال در هفته هاى آينده براى آنها شانس بازى را به وجود بياورد و آن موقع اين دو بايد از اين فرصت به بهترين شكل استفاده كنند و شرايط را به نفع خود تغيير دهند. به هر حال هم اكنون دوران اصلاً بر وفق مراد وحيد و مهدى نيست به ويژه براى مهدوى كيا كه پس از ۵ سال دوران باشكوه در هامبورگ بايد از روى نيمكت تماشاگران بازى كسانى را ببيند كه در گذشته با حسرت پاس گل هاى او را مى شمردند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17312

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شروع نااميد كننده بوندس ليگا براى ايرانى ها: مهدى روى نيمكت ، وحيد روى سكو، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016