"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-01-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت‌وگوي فيفا با حسين كعبي: بعضي‌ها در مورد قامت كوچك من بدگمان هستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
«كعبي كوچك گام‌هاي بلندي براي ايران برمي‌دارد».
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين عنوان اصلي گزارش ويژه‌ي سايت رسمي فيفا در مورد پديده‌ي فوتبال ايران است. در ادامه‌ي مطلب سايت رقابت‌هاي جام جهاني فيفا آمده است:« ديگر هيچ رازي وجود ندارد. استعداد بي‌نظيري مانند حسين كعبي خودش را به برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي ايران تحميل كرده است. كعبي با قامت كوتاه و يك و هفتاد و چهار متري خود يكي از سريع‌ترين بازيكنان فوتبال كره‌ي خاكي است. او انتخاب نخست برانكو ايوانكوويچ است. هنگامي كه از او پرسيده شد صد متر را در چند ثانيه مي‌دود او با غرور گفت:« فكر مي‌كنم زير ده ثانيه اين كار را انجام بدهم!»
حسين كعبي در سن هفده سالگي به تيم ملي دعوت شد. براي اين تازه وارد قرار گرفتن در تركيب اصلي آن هم ميان ستارگان فراوان ايران دشوار بود. اگرچه او در تيم ملي بزرگسالان و زير بيست و سه ساله‌ها سال 2004 عالي بود و پاسخ وفاداري ايوانكوويچ را داد. اكنون كه تنها يك ماه به رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2006 آلمان در آسيا مانده است هدف آينده‌ي بازيكن 29 ساله رسيدن به مرحله‌ي نهايي است.

بازيكن زيرك و گريز پاي ايران
در چيدمان 1ـ 3 ـ 2 ـ 4 تيم ملي ايران، ايوانكوويچ حسين كعبي را در منطقه‌ي راست خط دفاعي در كنار يحيي گل محمدي مدافع 34 ساله، رحمان رضايي كه در ايتاليا حرفه‌اش را دنبال مي‌كند و علي بداوي قرار داده است. با وجود اين كه اين وظيفه براي بازيكن جوان و سبك وزن (حسين كعبي تنها 65 كيلوگرم وزن دارد) سخت به نظر مي‌رسد ستاره‌ي فولاد در تكل‌ها و نبردهاي تن به تن بي‌رحم است.
ايمان مبعلي هم تيمي او در باشگاه فولاد و تيم ملي در اين باره گفت:« او (حسين) بسيار قابل اطمينان است و با وجود قامت كوچك، سرعت و توانايي فراواني دارد. نكته‌ي جالب اين كه كعبي ويژگي‌هايي مانند تكل‌هاي سنگين و واكنش‌هاي سرعتي را كنار يكديگر دارد.»
كعبي نشان داده است كه مي‌توان در خط دفاعي به او اطمينان كرد. ساير هم تيمي‌هايش به او احترام مي‌گذارند. اما ايوانكوويچ از اين بازيكن جوان و سرعتي انتظار بيشتري دارد.
حسين كعبي كه بازي هجومي را مي‌پسندد يك كابوس حقيقي براي حريفانش است. سرعت و واكنش‌هاي زيركانه به حسين كمك مي‌كند تا خودش را در لحظه‌هاي تعيين كننده و سرنوشت ساز نشان دهد و نبوغ خود را به نمايش بگذارد. كعبي به علي كريمي كمك كرد در ديدار برابر جمهوري كره‌ در جام ملت‌هاي آسيا گل بزند.
مهدي مهدوي‌كيا توپ بلندي را كه به نظر دسترسي به آن ممكن نبود به روي دروازه فرستاد، كعبي با سرعت خيره كننده آن را به دست آورد و ارسال دقيقي براي كريمي داشت، او هم با ضربه‌ي سر دروازه‌ي كره را باز كرد.
به گزارش ايسنا حسين كعبي در اين باره گفت:« مي‌دانم بعضي‌ها در مورد قامت كوچك من بدگمان هستند. زياد بلند قد يا قدرتمند نيستم اما اين ويژگي به من سرعت بيشتري داده است، واكنش‌هاي سريع هم دارم. فوتبال به هر نوع از بازيكنان نياز دارد و باور دارم شرايط جسماني من به سود تيم است.»

بازيكن جوان و خونسرد
ايمان مبعلي درباره‌ي ويژگي‌هاي ديگر حسين گفت:« او بسيار باهوش و زيرك است و مي‌تواند در منطقه‌هاي فراواني بازي كند.»
كعبي جاي مبعلي را در پيروزي سه بر صفر ايران برابر نيوزلند در ديدار قهرمانان AFC و اقيانوسيه در سال 2003 پر كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با شروع جام ملت‌هاي آسيا 2004 كعبي براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم ايران مبارزه مي‌كرد. اكنون كه تيم ملي خودش را براي جام جهاني 2006 آلمان آماده مي‌كند او يكي از بازيكنان اصلي است:« خودم را زير نظر ايوانكوويچ نشان دادم و تجربه‌ي ارزشمندي را به دست آوردم البته هنوز به پيشرفت نياز دارم.»

آينده‌ي روشن
توانايي و سخت كوشي كعبي تنها در دايره‌ي فوتبال آسيا به چشم نيامده است. باشگاه‌هاي اروپايي هم به دنبال او هستند. سال 2003 او به انگلستان سفر كرد و سه هفته با ولور همپتون واندرز تمرين كرد. اين سفر اعتماد به نفس كعبي را دو چندان كرد و او را يك قدم ديگر به علي دايي اسطوره‌ي ايران نزديك كرد. او در اين باره گفت:« بازي كردن براي يك تيم برجسته‌ي اروپايي فرصت مناسبي است. در اين راه با سرعت بيشتري توانايي‌هايم پيشرفت مي‌كند و تجربه‌هاي بيشتري به دست مي‌آورم اما مي‌دانم كه هنوز جوان هستم و بايد براي رسيدن به آرزوهايم تلاش كنم.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17067

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوي فيفا با حسين كعبي: بعضي‌ها در مورد قامت كوچك من بدگمان هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016