"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-12-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مجيد جلالي سرمربي سابق تيم فوتبال پاس در نشست مطبوعاتي ايسنا: با پاس به شركت خوب و قوي در جام باشگاه‌هاي جهان فكر مي‌كردم

- ‌با تمديد قرارداد به تحليل خودم پشت كردم

- نمي‌گذارم فوتبال دوستانم را از من بگيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني مجيد جلالي سرمربي سابق تيم فوتبال پاس تهران امروز (چهارشنبه) در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه نمايندگان رسانه‌هاي گروهي حضور داشتند، مجيد جلالي در آغاز اين نشست اظهار كرد: اميدوارم در طول دو سال‌ونيم كه در كنار تيم پاس بودم (يك سال آن در قالب مدير فني تيم‌هاي پايه و يك سال‌ونيم آن به عنوان سرمربي) عملكرد و به خصوص آثار عملكردم براي پاس و جامعه‌ي فوتبال مطلوب باشد. چراكه مي‌دانم خداوند بنده‌هايش را با عملكرد و آثار آنان طبقه بندي مي‌كند. سال اول، در تيم پاس به عنوان مدير فني تيم‌هاي پايه، استراتژي قوي را براي تيم‌ها بنا كرديم. حضور مربي‌هاي جوان و خوب و استعداديابي مناسب از اقدامات خوب و باارزش ما بود كه آثار آن در تيم‌هاي پايه‌ي پاس و به خصوص امسال در كليه‌ي رده‌هاي سني پديدار شده است و تيم‌هاي پايه‌ي پاس را به يكي از تيم‌هاي خوب و آينده‌دار فوتبال تبديل كرده است.
جلالي خاطر نشان كرد: در طول يك سال‌ونيم مربي‌گري نيز توانستم، سيستم آناليز فوتبال را طراحي كنم. اين كار جديدي بود و با همكاري دوستان در تيم پاس از روش‌هاي جديدي استفاده كرديم. براي اولين بار از تكنولوژي به عنوان يك ابزار مهم براي پيشرفت فوتبال استفاده كرديم؛ (از آن جمله مي‌توان به استفاده‌ي بهينه از رايانه اشاره كرد) همچنين نرم‌افزارهاي مفيدي تهيه شد كه در مسير قهرماني سال گذشته به پاس كمك زيادي كرد. حتي امسال نيز اين روند ادامه داشت. اما از نظر نتيجه كارنامه‌ي موفقيت‌آميزي نداشتيم.
وي سه عامل موفقيت يك فرد را آرامش، سلامتي و عشق به كار عنوان كرد و گفت: يك فرد پس از انجام فعاليتش، بايد احساس آرامش داشته باشد. اين كه ببيند كار خود را به بهترين شكل انجام داده است يا خير، از مسايلي است كه كمك مي‌كند، فرد احساس آرامش داشته باشد. همچنين وقتي با خودمان تنها مي‌شويم، بايد از نظر جسم و روح در امنيت كامل باشيم. مطمئن باشيم كاري را كه انجام داده‌ايم در نهايت سلامت بوده است. پس از كار نيز خودمان از نظر جسمي سالم هستيم. در مورد عشق به كار نيز، بي‌ترديد اگر اين ويژگي در وجود انسان نباشد، بعد از انجام كار سرخورده مي‌شود. اكنون نيز كه كار من با پاس به پايان رسيده، همه‌ي اين عوامل در من وجود دارد. اكنون در نهايت آرامش و سلامتي هستم و عشق به فوتبال و كار نيز بيش از پيش در من ايجاد شده است.
جلالي افزود: به دليل وجود همين سه عامل، كار مجموعه‌ي باشگاه پاس موفقيت‌آميز بود. مي‌خواهم به دليل اين كار از تمامي كساني كه به من اعتماد كردند، تشكر ‌كنم. روزي كه در پاس سرمربي بودم، سردار آجرلو اعتماد زيادي به من نشان داد و تلاش زيادي كرد. هميشه اين لطف وي در ياد من مي‌ماند. همچنين از هيات مديره‌ي پاس، كادر فني، مربيان، پزشكان و حتي تداركات باشگاه كمال قدرداني را دارم. بازيكنان كه تا آخرين لحظه با تمام وجود كار كردند و براي موفقيت تلاش زيادي انجام دادند، از اين قاعده مستثني نيستند.
وي تصريح كرد: چيزي كه اهميت دارد، اين است كه تمام مجموعه‌ي ما دست به دست هم دادند تا سال گذشته به قهرماني رسيديم. امسال نيز تمام تلاش خود را به كار گرفتند، تا وضعيت را تغيير دهند. حالا كه كارمان تمام شده است، ضمن اين كه احساس آرامش دارم، بايد از كليه‌ي اين افراد و از رسانه‌هايي كه در اين مدت، با نقد منصفانه به ما كمك كردند، تشكر كنم.
سرمربي سابق تيم پاس در مورد اين كه به چه دليل وضعيت تيم پاس در فصل جاري ليگ برتر نامساعد است اظهار كرد: يك عامل كلي وجود داشت؛ هر كاري را كه براي اولين بار انجام مي‌دهيم، دو نوع انگيزه براي ما وجود دارد. اول انگيزه‌ي معنوي و دوم انگيزه‌ي مادي گرايانه مانند كسب مدال و قهرماني است.
اما براي من انگيزه‌ي معنوي اهميت بيشتري داشت. زيرا زماني كه ما مي‌خواهيم كاري را براي اولين بار انجام دهيم و مثلا يك قله‌اي را براي نخستين بار فتح كنيم، احساس تعلق به يكديگر و انگيزه‌ي زيادي در انسان به وجود مي‌آيد، كه اين دو بعد انگيزشي در سال گذشته در تيم ما وجود داشت. به نظر مي‌رسيد زماني كه ما براي دومين بار اين راه را مي‌پيماييم به مراتب كار ساده‌تري داشته باشيم، زيرا نسبت به بار اول از شناخت بيشتري برخورداريم، اما براي بار دوم، در تيم ما آن بعد انگيزشي وجود نداشت. چراكه به هدف خود رسيده بوديم و تلاش مجموعه را بر روي قهرماني ليگ متمركز كرده بوديم. ولي نتوانستيم آنها را متوجه يك هدف بالاتر و مرتفع‌تر كنيم و بازيكنان فكر مي‌كنند به هدف رسيده‌اند كه شايد اين مهم‌ترين چالش ما بود.
وي افزود: به طور يقين مي‌گويم كه با تيم پاس به شركت خوب و قوي در جام باشگاه‌هاي جهان فكر مي‌كردم، اما اين گونه نيست كه همواره همه چيز مطابق ميل شما پيش برود. در اين زمينه از خودم بيش از ديگران گله مي‌كنم، زيرا بعد از پايان فصل به تحليل خودم، پشت كردم. اين به خاطر دوستي من با آجرلو و اعتماد وي به من بود و سبب شد تا كارم را در پاس ادامه دهم. در نهايت اميدوارم، كاري كه انجام داده‌ام، كاري خداپسندانه باشد. كاري باشد كه براي تيم پاس مفيد بوده و باعث موفقيت اين تيم در آينده شود.
سرمربي سابق پاس تصريح كرد: تمامي تيم‌هاي بزرگ دچار فراز و نشيب مي‌شوند، اما اين چالش براي آنها طولاني نيست و بي‌ترديد پاس نيز از اين مرحله‌ي سخت عبور مي‌كند و مي‌تواند به يكي از تيم‌هاي بزرگ كشور تبديل شود. هر كس مربي تيمي مانند پاس باشد، حتي براي چند روز به عنوان خود افتخار مي‌كند و من هم افتخار مي‌كنم كه يك سال‌ونيم در كنار پاس بودم. تجربيات اين دوره در آينده به من كمك زيادي مي‌كند.

مجيد جلالي در بخش ديگري از نشست مطبوعاتي خود در ايسنا، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي در پاسخ به نخستين سوال خبرنگاران كه از سوي خبرنگار روزنامه‌ي كيهان ورزشي در رابطه با نفس برگزاري اين جلسه در ايسنا گفت: بي‌ترديد در هر كجا اين كنفرانس برگزار مي‌شد، اين سوال از من پرسيده مي‌شد. اما شايد يكي از دلايل انتخاب ايسنا براي من اين بود كه مسايل گذشته ميان ايسنا و ايپنا از بين برود.
جلالي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما پس از كسب نتايج ضعيف در چهارده هفته‌ي ليگ، اين حق را به مسوولان پاس مي‌دهيد كه با اين نتايج شما را كنار بگذارند و آيا در پايان فصل گذشته براي تمديد قرارداد از سوي مسوولان اين تيم تحت فشار قرار داشتيد گفت: به تحليل‌هاي خود و مشكلاتي كه مي‌توانست در ليگ امسال براي من مشكل ساز شود را پيش بيني كرده بودم، من در اين تيم يك سال كار كرده بودم و مشكلات آن براي من قابل تجزيه و تحليل بود، اما وقتي فصل تمام شد به باشگاه اعلام كردم كه نمي‌توانم ادامه دهم و اين را در مصاحبه با ايسنا بيان كرده بودم، اما آن فشاري كه شما مي‌گوييد شايد به خاطر احساس اعتمادي بود كه ميان من و باشگاه وجود داشت و بايد به صراحت بگويم كه اين احساس صميميت و دوستي بين من و مديريت باشگاه وجود داشت، اما با اين حال تحليل من اين بود كه در يك سال آينده كاري سخت در پيش رو دارم.
جلالي در پاسخ به سوالي در مورد دلايل جدايي محصص و اين كه گفته مي‌شود محصص از تمام اطلاعات خود براي كمك به پاس استفاده نمي‌كرد تصريح كرد: به هيچ وجه اين طور نبود كه محصص همكاري نكرده باشد. وي با تمام وجود كار مي‌كرد و من با وجود ايشان دوران خوبي را در پاس داشتم و براي همان مدت از وي تشكر مي‌كنم، اما در مورد استعفاي وي بايد بگويم كه بعد از هفته‌ي پنجم و ديدار ما برابر استقلال وي عنوان كرد كه مي‌خواهد از تيم جدا شود و اين درست زماني بود كه من هم تصميم به جدايي از پاس گرفته بودم ولي محصص يكي دو بازي ديگر تحمل كرد و حتي بعد از ديدار ما برابر صباباتري در صحبتي كه با هم داشتيم وي نگفت كه مي‌خواهد از تيم جدا شود اما به ناگاه بعدازظهر آن روز از طريق رسانه‌ها متوجه جدايي محصص از پاس شديم.
وي درباره‌ي صحبت‌هايي مبني بر اينكه بركناري جلالي شكست علم بوده است يا پيشرفت آن گفت: اين چنين نيست كه با رفتن من از پاس علم شكست خورده باشد. علم يك راه ميان‌بر است كه مي‌تواند ما را به موفقيت برساند و هر كس كه در آن قدم بردارد به منفعت‌هايي خواهد رسيد. شما مسلم بدانيد كه من شكست خورده‌ام نه علم و استفاده از علوم. بنابراين در اين جا محكوم كردن علم به نظر من يك عقيده‌ي مناسبي نيست. اگر به آينده‌ي فوتبال كشورمان علاقه داريم بايد قدم در راه علم و استفاده از علوم بگذاريم و اين تنها راه پر كردن فاصله‌ي زياد فوتبال كشورمان با فوتبال جهان است.
خبرنگار ديگري از جلالي پرسيد با توجه به مشكلاتي كه شما پيش بيني كرده بوديد به نظر شما مربي بعدي كه به پاس مي‌آيد بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد كه وي اين چنين پاسخ داد: تيم پاس همانند هر تيم ديگر مشكلات مخصوص به خود را دارد. در همه‌ي تيم‌ها مشكلاتي وجود دارد كه در بين تيم‌هاي ديگر نيز يكسان هستند اما اين مشكلات ممكن است در بعضي مسايل مربوط به يك تيم باشد كه اگر اين مشكلات در پاس مرتفع شود به طور قطع اين تيم موفق خواهد شد.
وي افزود: پاس هم اكنون در مرحله‌ي بسيار حساسي قرار گرفته، بايد دو ماه ديگر در ليگ قهرمانان آسيا شركت كند و برشمردن اين مشكلات نمي‌تواند به موفقيت اين تيم كمك كند اما من اين مشكلات را به مسوولان تيم پاس منتقل كرده‌ام.
جلالي درباره‌ي اين نظر كه حضور و تمركز پاس بر روي يك جبهه همانند ليگ قهرمانان آسيا آيا نمي‌توانست به موفقيت تيم كمك كند خاطر نشان كرد: در هر صورت وقتي شما به چند جهت فكر مي‌كنيد نيرو، بودجه و تمركز شما تقسيم مي‌شود. شايد اين نظر صحيح باشد اما وقتي يك تيم قهرمان ليگ شده حتي اگر بتواند در ميان چهار تيم باشد مي‌توان در مورد او نگران نبود اما وقتي تيم قهرمان در جايگاه دهم قرار دارد بايد نسبت به آن تيم نگران بود.
خبرنگاري از جلالي پرسيد آيا جدا شدن شما از پاس به صورت استعفا بوده يا شما را بركنار كرده‌اند كه وي گفت: من پيش از اين دو بار از پاس استعفا دادم يكي پايان فصل گذشته و ديگري پس از ديدار برابر استقلال تهران، اما مسوولان پاس با استعفاي من موافقت نكردند. روز شنبه‌ي همين هفته بود كه سردار آجرلو پيش من آمد و در حالتي كه بسيار ناراحت بود اعلام كرد كه جمع‌بندي هيات مديره اين است كه شما ديگر در كنار ما نباشيد.
جلالي در پاسخ به سوالي مبني بر اعتقاد وي به كودتاي سبز و مصاحبه‌ي اخير خداداد عزيزي در مورد اين كه تيم پاس به شوك نياز دارد گفت: به كودتاي سبز باور ندارم. اما آن چيزي كه در يك هفته‌ي اخير از خداداد ديدم براي من غير منتظره بود. اما به هر حال فكر مي‌كنم كه براي خداداد مربي بدي نبوده‌ام.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: جمعه شب مصاحبه‌ي خداداد را ديدم و در همان زمان وقتي مصاحبه را تا انتها خواندم شايد متوجه شدم كه كار من در باشگاه پاس تمام است و من اين مساله را با مديريت باشگاه در ميان گذاشتم و وي به من ابراز اطمينان داد كه اين مساله و مسايل ديگر در بركناري من دخيل نبوده‌اند.
خبرنگاري از جلالي پرسيد چرا پيش از بركناري، پس از بازي آخر خود استعفا نداديد كه وي در اين باره گفت: تحمل اين كه تيمي همانند پاس پس از پايان چهارده هفته در اين جايگاه قرار بگيرد شايد سخت باشد. اگر در همان هفته‌ي پنجم استعفاي من پذيرفته مي‌شد فكر مي‌كنم هم براي من بهتر بود و هم براي تيم. البته من با آجرلو در اين باره نيز صحبت كرده‌ام كه اگر در همان زمان استعفاي من را مي‌پذيرفتي براي دو طرف بهتر بود اما بايد به آنها حق داد كه هر زمان كه بخواهند براي تيم خود تصميم بگيرند.
وي افزود: من از هيچ كس گلايه ندارم اما اي كاش كه آنها زودتر استعفاي من را مي‌پذيرفتند كه اين هم به نفع من و هم به نفع پاس بود. من هيچ كس را محكوم نمي‌كنم. من مشكلات موجود در پاس را پيش بيني كرده بودم و شايد به دليل پشت كردن به تحليل از خود بيش از همه گلايه داشته باشم.
خبرنگاري از جلالي پرسيد آيا فكر نمي‌كنيد با توجه به مطرح شدن نام‌هاي مربيان خارجي بركناري شما از اين تيم فرايندي داشته است كه سرمربي پيشين پاس در پاسخ به اين سوال گفت: شايد همين طور بوده كه شما مي‌گوييد اما خيلي مايل نيستم در مورد مسايلي صحبت كنم كه ذهنيت مثبتم را نسبت به باشگاه پاس تخريب كند.
وي افزود: تمام تحليل‌هايي كه من در پايان فصل گذشته كرده بودم منفي نبود و به جنبه‌هايي اميدوار بودم اما مطمئن بودم اين مشكلات پايدار خواهند بود و شايد تغيير، اين مشكلات را حل كند. حضور در ليگ قهرمانان يك تجربه‌ي خوب و نويي براي تيم پاس بود و من هم اكنون نيز به حضور قوي پاس در ليگ قهرمانان آسيا اميدوار هستم.
سرمربي سابق تيم فوتبال پاس در ادامه‌ي نشست خود در ايسنا در ‌پاسخ به سوالي در مورد زمان بركناري خود و احتمال تاثير اين موضوع در نتيجه‌گيري پاس در جام باشگاه‌هاي آسيا گفت: برنامه‌هاي من نتوانست اثرات مثبتي براي تيم پاس داشته باشد. بنابراين مشكلي وجود ندارد و مسلما فرد جديد مي‌تواند برنامه‌هاي بهتري را ارايه دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلالي همچنين در مورد انتقاد خداداد عزيزي از سيستم تيم پاس در بازي با ابومسلم تصريح كرد: خداداد در اين بازي ذخيره بود و در بين دو نيمه نيز در رختكن حضور نداشت. ما در بين دو نيمه روش تيم را تغيير داديم، اما خداداد به دليل اين كه در رختكن نبود از اين موضوع خبر نداشت و آن حرف‌ها را زد. همچنين خداداد بايد بداند كه هميشه‌ وظيفه‌ي يك بازيكن است كه با هر مربي‌اي كار مي‌كند به نظر آن مربي احترام بگذارد، زماني كه خداداد همواره در مصاحبه‌هاي خود به رعايت احترام به پيشكسوت تاكيد مي‌كند خودش نيز بايد همين كار را انجام بدهد.
وي همچنين در مورد نحوه‌ي انتخاب دستياران خود در اين فصل و اعمال نظر مديريت باشگاه گفت: به هيچ عنوان دخالتي وجود نداشت. زماني كه من از مدير باشگاه خواستم محصص به كادر فني اضافه شود وي پذيرفت. در مورد انتخاب خواجوي نيز محصص وي را پيشنهاد كرد و زماني كه من اين موضوع را به سردار آجرلو گفتم وي با اين انتخاب نيز موافقت كرد، حتي تا آخرين روزي كه اين دو مربي از پاس استعفا دادند هيچ كس از باشگاه به من نگفت كه اين دو مربي بروند و با توجه به اين كه محصص و خواجوي يك موضع دارند تصميم آنها نيز در كناره‌گيري از پاس يكسان بود.
جلالي در مورد ادامه‌ي فعاليت خود نيز گفت: پس از بركناري اوقات خود را با ديدن سي‌دي قهرماني پاس در فصل گذشته مي‌گذرانم و فكر مي‌كنم به يك دوره فرصت براي مطالعه و استراحت نياز دارم.
سرمربي بركنار شده‌ي تيم پاس همچنين در مورد جايگزيني محصص در پاس به جاي پيوس تصريح كرد: محصص هر چه كه از دستش برمي‌آمد انجام داد و فكر مي‌كنم مشكل از جاي ديگري بود.
جلالي همچنين در مورد اختلاف با خداداد و مسايل پيش آمده در پيش از بازي با ابومسلم اظهار داشت: مشكلي بين من و خداداد وجود نداشت، اما مسايلي پيش آمد كه منجر شد خداداد برود. اما انتظار اين است كه به خاطر پاس همه كمك كنند تا مشكلات اين تيم تمام شود و زمينه‌ي پيشرفت اين تيم در ليگ و جام باشگاه‌هاي آسيا فراهم شود بنابراين از باز كردن مسايل خصوصي باشگاه خودداري مي‌كنم.
خبرنگاري از وي در مورد آرزوهايش براي شركت در كلاس‌هاي مربيگري خارج از كشور و به دست آوردن مدارك معتبرتر در جهان پرسيد و اينكه جلالي سخت به دانش و نرم‌افزار نوين فوتبال اعتقاد دارد و حتي بعضي از گل‌هاي قهرماني پاس از ليگ‌هاي برتر جهان نمونه‌برداري شده بودند، كه او به اين سوال اين چنين پاسخ داد: خوشحالم مراتب مربيگري حرفه‌اي را گذرانده‌ام اما تنها به ده درصد روياهايم رسيده‌ام كه كليه‌ي آنها هم روي مطالعه و پيگيري است اما بايد پشتكار بيشتري در اين زمينه داشته باشم و توقع دارم فدراسيون فوتبال نيز در اين زمينه به ما كمك كند. كلاس‌هاي مربيگري حتي در پايين‌ترين سطح خود بهترين ايده‌ها را به من القا كرده است، به عنوان مثال زماني كه با «اندي روكسبورگ» در ليورپول تنها دو ساعت ملاقات داشتم به اندازه‌ي دو سال از او ايده گرفتم.
وي افزود: فكر مي‌كنم اگر ليگ ما به سمتي مي‌رود كه در آن احساس پيشرفت مي‌كنيم مرهون مربيان جواني است كه در ليگ شاغل شده‌اند و در اين زمينه بايد سرمايه گذاري كنيم زيرا اكنون سرمايه‌گذاري خوبي نشده و تنها از مربيان انتظار وجود دارد. فقط زمان شكست به مربيان اهميت داده مي‌شود و او را بركنار مي‌كنند.
جلالي ادامه داد: زماني كه ما به موفقيت مي‌رسيم براي موفقيت‌هاي بيشتر نياز به مربيان با مطالعه‌تري داريم، براي اين كار مي‌توانيم بهترين مدرسان را به كشورمان دعوت كنيم و يا مربيان را با فرستادن به كلاس‌هاي بين‌المللي در سطح بالاتري ببريم. بعضي از مربيان وقت نمي‌كنند به منابع رجوع كنند كه با حضور در اين كلاس‌ها به اطلاعات آنها افزوده مي‌شود.
جلالي تصريح كرد: مربياني مثل احمدزاده، پيوس، كاظمي مي‌توانند عامل پيشرفت فوتبال ما باشند براي همين بايد كمك كنيم تا آنها صاحب معلومات بيشتري شوند.
سرمربي پيشين تيم پاس همچنين در مورد علاقه به مربيگري در تيم ملي اظهار داشت: هر كس در هر جاي دنيا دوست دارد در زمان بازي كردن در تيم ملي بازي كند و زماني كه مربي نيز مي‌شود هدايت تيم ملي را برعهده بگيرد. من مي‌دانم كه مربيگري تيم ملي ايران عنوان پرافتخاري است اما كسي كه مربي ايران مي‌شود خيلي فرد خوشبختي نيست.
وي در مورد علت اين نظر خود گفت: به عنوان نمونه زماني كه بلاژويچ در ايران كار مي‌كرد مي‌گفت كه مربي براي كار در تيم ملي ايران بايد پوست كرگدن داشته باشد و مسلما فردي كه خوشبخت باشد نياز به پوست كرگدن ندارد.
جلالي در مورد ادامه‌ي فعاليت در يك تيم نظامي اظهار داشت: هر كس براي خود شاخصه‌هايي دارد كه نزد وي محفوظ است و شاخصه‌هايي كه براي من وجود دارد اين است كه در جايي كار كنم كه بتواند فضاي پيشرفت را توام با آرامش داشته باشد و برايم فرق نمي‌كند در چه تيمي مربيگري كنم چه صنعتي باشد چه نظامي، مهم اين است كه بتوانم جايي كار كنم كه بهترين بازده را داشته باشد.
جلالي در مورد نحوه‌ي جذب بازيكن در اين فصل خاطر نشان كرد: چندين بار ليست بازيكنان را به مديريت باشگاه دادم و شاهد بودم كه وي نيز براي جذب آنها بسيار تلاش كرد و همه‌ي آنها را به باشگاه آورد و با آنها صحبت كرد اما رقم‌هايي كه آنها عنوان مي‌كردند از توان باشگاه پاس خارج بود.
وي افزود: سه ليست پنج نفره را به مدير باشگاه دادم كه از ليست اول هيچ بازيكني را نتوانستيم جذب كينم و از ليست دوم تنها رزاقي راد و از ليست سوم فقط ترائوره را جذب كرديم. ما مي‌دانستيم كه تيم نياز به ترميم دارد ولي نتوانستيم به طور كامل اين كار را انجام دهيم.
جلالي همچنين در مورد كار در تيم‌هاي پايه گفت: در باشگاه پاس استراتژي ما براي تيم‌هاي پايه اولويت به سازندگي و سپس نتيجه‌گيري بود و بايد بگويم كه در زمينه‌ي بازيكن، پاس در آينده‌اي نزديك يكي از متمول‌ترين تيم‌هاي ايران و آسيا مي‌شود و شاهد خواهيد بود كه در آينده، در تيم ملي اميد، سهم پاس بيش از نيمي از تيم خواهد بود و اطمينان من به دليل استعدادهايي است كه در پاس جذب شده‌اند.
جلالي در خاتمه‌ي صحبت‌هاي خود اظهار داشت: فوتبال هميشه ادامه دارد و بهترين تيم‌ها روزهاي سخت دارند اما اين روزها را پشت سر مي‌گذارند. از تمامي كساني كه به من كمك كرده‌اند تشكر مي‌كنم برخي رسانه‌ها با مقاله‌هاي خودشان و انتقادها به من كمك كردند. اعتماد آجرلو نيز به من كمك زيادي كرد. اما چيزي كه براي من مهم است صميميتي است كه در فوتبال مي‌ماند. فوتبال باعث مي‌شود كه دوست‌هاي جديدتري پيدا كنم اما هيچ وقت به فوتبال اجازه نمي‌دهم كه دوستانم را از من بگيرد. فوتبال بسيار باارزش است كه مي‌تواند به ما موقعيت اجتماعي دهد و از نظر مالي به ما كمك كند و مي‌تواند ما را به تمام نقاط دنيا نشان دهد اما جنبه‌هاي منفي نيز دارد كه مي‌توان از سرايتش جلوگيري كرد.

يك فرهنگ خوب در بين مربيان ايران؛
سرمربي پيشين پاس و پيشنهادهاي همكاري
سرمربي بركنار شده‌ي تيم فوتبال پاس گفت: بلافاصله پس از اعلام خبر بركناري در چندين تماس از سوي تيم‌هاي ليگ برتري به من پيشنهاد همكاري شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجيد جلالي در حاشيه‌ي كنفرانس مطبوعاتي خود در مورد ادامه‌ي فعاليت خود در دنياي فوتبال گفت:‌ زماني را به مطالعه و استراحت اختصاص مي‌دهم اما در زمينه‌ي ادامه‌ي فعاليت نيز بلافاصله پس از اعلام خبر بركناري‌ام چندين باشگاه با من تماس گرفتند و پيشنهاد همكاري دادند.
وي در اين زمينه به نام باشگاه سايپا اشاره كرد.
جلالي همچنين به تماس چند مربي ليگ برتري پس از اعلام خبر بركناري خود اشاره كرد و افزود: فرشاد پيوس با من تماس گرفت و به مدت يك ربع براي رفتن به شموشك به من اصرار كرد كه اين كار وي از روي صداقت و محبتي است كه دارد. همچنين مربي‌هاي ديگري نظير كاظمي و كربكندي و چند مربي كه اكنون در ليگ برتر شاغل نيستند با من تماس گرفتند و حتي ميثاقيان در تماس با من بسيار تحت تاثير اين موضوع قرار گرفته بود و وقتي با من صحبت مي‌كرد اين موضوع مشخص بود.
جلالي تصريح كرد: اين يك نوع فرهنگ خوب است كه بين مربيان ما بوجود آمده است و مانند گذشته از هم پراكنده نيستند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016