"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-12-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

دادكان به اعتراض هاى غير كارشناسى دعوت از فريدون زندى پاسخ داد، ايران ورزشي

در تيم ملى به روى همه جوانان
برومند ايرانى باز است



امير عطا بخش
ساعت ۱۲ تا ۱۳ قرار مصاحبه مطبوعاتى دكتر محمد دادكان در گردهمايى مشترك رؤساى هيأت هاى فوتبال استان ها و اعضاى كميته هاى مختلف فدراسيون فوتبال در اصفهان است. اما به ساعت ۲۰:۱۲ رسيده ايم و خبرى از رييس نيست. همه خبرنگاران دور تا دور تالار افتخارات اداره تربيت بدنى اصفهان منتظر ورودش هستند. با ورود او و صحبت هاى عباس بهروان مجرى برنامه، جلسه پرسش و پاسخ جدى مى شود.
ورزشگاه نقش جهان دست ما نيست. اين ورزشگاه بزرگ بايد كارايى بيشتر از اين داشته باشد. من متأسف هستم كه ساخت و ساز اين ورزشگاه با كندى پيش مى رود.
رييس فدراسيون فوتبال در بخش ديگرى از صحبت هايش درباره استخدام مربى خارجى براى تيم ملى اميد صحبت كرد و گفت: «اصل بر اين است كه از هم اكنون براى تيم ملى اميد يك مربى طراز اول خارجى بياوريم ولى نمى توانم اسمش را بياورم.»
دادكان در مورد تيم ملى فوتسال و نتايج آن در جام جهانى گفت: «انصارى فرد جانشين ندارد. او به نحو احسن كار كرده و فعلاً قرار شده كماكان با آقاى انصارى فرد به كار ادامه دهيم اما مطمئناً يك كارشناس و مربى خبره خارجى را در كنار ايشان به كار مى گيريم.»
دادكان در مورد بازى با تيم گمنامى چون پاناما مى گويد: «در مقاطع مختلف تيم هاى زيادى دعوت ما را مى پذيرند و پاناما نيز روز شنبه مقابل ايران به ميدان مى رود اما من معتقد نيستم پاناما ضعيف است، تيمى كه با امريكا ۱-۱ مساوى مى كند حتماً تيم خوبى است. در ضمن پاناما مى تواند به عنوان تيم سوم كنكاكاف و با تيم پنجم آسيا در مقدماتى جام جهانى روبرو شود.
رييس فدراسيون فوتبال با اشاره به حضور نمايندگان باشگاهى فوتبال ايران در آسيا گفت:« فدارسيون فوتبال آمادگى همكارى همه جانبه از نظر اجرايى و... را دارد. همه گونه در خدمت نمايندگان كشور هستيم و مطمئناً افتخار آنها افتخار ما است. »
دادكان كمى به حاشيه رفت. او با انتقاد از نقادان مغرض گفت:« از واقعيت ها نخواستم فرار كنم. كسانى كه در زمان باخت ما به اردن در تهران مى نوشتند و ما را حذف شده مى دانستند و دايه مهربان تر از مادر بودند را همه مى شناسند. اما به لطف خدا و دعاى خير مردم به مرحله بعد صعود كرديم اما همان دوستان، بحرين و كره شمالى را تيم نمى دانند و به خاطر اينكه روحيه و انگيزه تيم را پايين بياورند اين جو را درست كرده اند. در طول ۲۸ ماهى كه من بوده ام جلوى آنها ايستاده ام و نگذاشته و نمى گذارم انگيزه هاى ملى بچه ها را پايين بياورند. بحرين همان تيمى است كه ما را در راه رفتن به جام جهانى ناكام كرده بود. دادكان در ادامه صحبت هايش رو به خبرنگاران مى كند و مى گويد: «خواهش مى كنم جنبه هاى مثبت را فعال تر كنيد تا انگيزه هاى تيمى و ملى پايين نيايد و تلاش كنيم تا شرايط مناسبى را ايجاد كنيم تا بتوانيم پاسخگوى محبت ها و احساسات غرورانگيز مردم باشيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادكان در پايان به وضعيت فريدون زندى اشاره كرد و افزود: «چندين جوان ايرانى در آلمان حضور داشتند كه از طرق مختلف مى خواستند به تيم ملى ايران راه پيدا كنند اما از لحاظ فنى تنها فريدون زندى بود كه مى توانست در تيم ملى بازى كند. او به خاطر فقط يك ۳ دقيقه و يك ۴۵ دقيقه بازى براى تيم ملى زير ۲۱ سال آلمان بايد صبر مى كرد تا زمان قانونى تغيير تابعيت بگذرد.
برانكو ايوانكوويچ را براى شركت در سمينارى به آلمان فرستاديم كه در آنجا او با فريدون زندى ملاقات داشت و زندى هم از برانكو ۲۰ روز وقت خواسته است تا جوابش را به ما اعلام كند. درهاى تيم ملى به روى همه جوانان برومند ايرانى كه لياقت و شايستگى دارند باز است.»
دادكان در پايان به بازى هاى دوستانه آينده تيم ملى اشاره كرد و گفت: «مطمئناً با تيم هاى آرژانتين، دانمارك و اتريش بازى مى كنيم. حتى با ايتاليا كه منتظر جواب آنها براى تعيين زمان بازى هستيم.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15606

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادكان به اعتراض هاى غير كارشناسى دعوت از فريدون زندى پاسخ داد، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016