"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-12-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فدراسيون فوتبال رسما ً تاييد كرد: فريدون زندى با پيراهن تيم ملى فوتبال ايران به ميدان مى آيد، ايران ورزشي

فريدون زندى

محمد محمد پور

سخنگوى فدراسيون فوتبال روز گذشته خبر داد فريدون زندى براى حضور در تيم ملى ايران اعلام آمادگى كرده است.
غلامحسين زمان آبادى ديروز به ايران ورزشى گفت: «با صحبت هايى كه بين برانكو و زندى رد و بدل شده، اين بازيكن پذيرفته است براى بازى كند. مشكلات او حل شده و مهم تر اينكه خود او مايل است براى ايران به ميدان بيايد.»
فريدون زندى كه هم اكنون در تيم كايزرسلاترن آلمان عضويت دارد، از پدرى ايرانى و مادرى آلمانى زاده شده است. او مى توانست در تيم ملى آلمان بازى كند اما در پى عدم دعوت از طرف يورگن كلينزمن، سرمربى آلمان، ترجيح داده است به عضويت تيم ملى ايران درآيد.
فدراسيون فوتبال ايران پس از آنكه خانواده او تمايل بسيارى به حضور فريدون زندى در تيم ملى ايران نشان دادند مداركى مبنى بر ايرانى بودنش به فيفا ارسال كردند كه به تأييد فيفا رسيد.دو هفته پس از تصميم رسمى فيفا مبنى بر ايرانى بودن فريدون زندى، فدراسيون فوتبال خبر داده است كه او مايل به بازى در تيم ملى ايران است.
پس از اعلام رسمى فيفا او تنها ۲۵ روز مهلت داشت كه تصميم خود را مبنى بر انتخاب يكى از دو تيم ايران يا آلمان بگيرد.
پيشتر نزديكان او خبر داده بودند كه فريدون احتياج به بررسى بيشتر دارد و تا قبل از كريسمس تصميم خود را علنى نمى كند. ديروز يكى از نزديكان او نيز گفت كه هنوز در جريان تصميم قطعى فريدون قرار ندارد.
برانكو ايوانكوويچ كه هم اكنون براى سپرى كردن يك دوره آموزشى در كرواسى به سر مى برد، گفته بود كه پس از حضور در ايران درباره زندى صحبت مى كند اما سخنگوى فدراسيون فوتبال گفت كه برانكو تمايل اين بازيكن را به اطلاع مقامات فدراسيون رسانده است.
سايت خبرى AFC روز گذشته نيز در گزارشى به گفت و گوى برانكو و زندى اشاره كرده و نوشته است: صحبت هاى سرمربى كروات ايران با زندى براى حضور او در ايران بى تأثير نبوده و اين هافبك ۲۴ ساله ايران را در راه صعود به جام جهانى همراهى مى كند.زندى پيش از اين، چند بار به اردوى تيم ملى دعوت شده بود كه آخرين آن به قبل از بازى رفت تيم هاى ايران و لائوس برمى گردد.
پس از آن او ديگر توسط برانكو فراخوانده نشد كه برخى مطبوعات، فدراسيون فوتبال و دايى را مقصر دانستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادكان رييس فدراسيون فوتبال، چندى پيش گفته بود كه اين فدراسيون به دور از هياهو و بدون توجه به برخى نوشته ها موضوع را نه از كانال رسانه ها، بلكه از طريق فيفا پيگيرى كرده و به نتيجه رسيده است.
على دايى كاپيتان تيم ملى نيز گفته بود زندى در بوندس ليگا بازى مى كند و هر بازيكنى كه در ليگ دسته اول آلمان توپ بزند، بازيكن بزرگى است.
سال ۱۳۸۱ و قبل از بازيهاى آسيايى بوسان پدر زندى با حضور در ايران تلاش هاى گسترده يى را آغاز كرده بود تا فدراسيون فوتبال و مربى تيم ملى را مجاب كند كه از فريدون زندى براى بازى در تيم ملى دعوت كنند.
در پى عدم دعوت از او، پدر فريدون زندى گفته بود كه دست هايى مانع از حضور فرزندش در تيم ملى شده اند اما پس از دو سال زحمات او به نتيجه رسيده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15436

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فدراسيون فوتبال رسما ً تاييد كرد: فريدون زندى با پيراهن تيم ملى فوتبال ايران به ميدان مى آيد، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016