"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-12-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گروه سخت و جذاب: گزارش فيفا از گروه B رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


سايت رسمي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، در تحليلي به وضعيت مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني در قاره‌ي آسيا و گروه B اين رقابت‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيفا در تحليل خود، گروه دوم اين رقابتها را گروه «مشكل و جذاب» ناميده است و با مقامات و مربيان چهار تيم حاضر در اين گروه گفتگو كرده است.

سرچكو يورچيچ (سرمربي بحرين)؛

سرمربي تيم ملي فوتبال بحرين درباره‌ي حريفان تيم خود مي‌گويد: «هيچ حريفي در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني آسان نيست به ويژه در اين مرحله سرنوشت‌ساز، ژاپن و ايران جزء بهترين‌هاي آسيا هستند و ما به آنها احترام مي‌گذاريم. اما ما هم تيمي خوب با بازيكنان بسيار پر استعداد داريم كه مي‌توانند در برابر هر تيمي بازي كنند. در جام ملت‌هاي آسيا با نتيجه‌ي بسيار نزديك چهار بر سه و آن هم در وقت اضافي از ژاپن شكست خورديم. ايران هم تيم بسيار تهاجمي است اما ما آنها را به خوبي مي‌شناسيم. از كره شمالي شناخت چنداني نداريم اما معتقدم كه ما بهتر از آنها هستيم.»


حسن غفاري (معاون فدراسيون فوتبال ايران)

معاون امور بين‌الملل فدراسيون فوتبال ايران درباره‌ي تيم‌هاي گروه B معقتد است: «اين گروه سخت اما جذاب خواهد بود. ژاپن قهرمان آسيا است و در اين تيم تاكتيك و تكنيك توامان وجود دارد و ما انتظار ديداري سخت را با اين تيم همانند ديدار در جام ملت‌هاي آسيا داريم. بحرين و كره‌شمالي نيز تيم‌هاي بسيار خوبي هستند كه نمي‌توان آنها را دست كم گرفت. گرچه تيم‌ ما در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني و جام‌ ملت‌هاي آسيا رشد داشت اما ما در ديدار برابر اردن شكست خورديم، اما در كل معتقديم كه مي‌توانيم به جام جهاني صعود كنيم.»


جونجي اوگارا (معاون فدراسيون فوتبال ژاپن)

معاون فدراسيون فوتبال ژاپن قرعه اين گروه را بسيار سخت دانست و گفت: «بسيار مشخص است كه ما در گروه سختي قرار گرفته‌ايم. ايران به طور حتم يكي از قويترين تيم‌هاي آسيا است و ما با آنها مشكل خواهيم داشت. بحرين نيز از پديده‌هاي فوتبال آسيا است كه پيشرفت و هوش بازيكنان آنها در جام ملت‌هاي آسيا به راحتي ديده شد. ما در ديدار يك چهارم نهايي اين جام با بحرين بازي كرديم و در ديداري نزديك توانستيم چهار بر سه پيروز شويم. چيز زيادي درباره‌ي كره شمالي نمي‌دانيم زيرا در چند سال اخير با آنها رو در رو نشده‌ايم. در ديدار برابر آنها براي تماشاگران و گزارشگران نگران هستيم چون تهيه‌ي ويزا براي پرواز آنها به پيونگ يانگ مشكل خواهد بود. همچنين يكي ديگر از مشكلات ما در ديدار برابر كره شمالي زمان آن است و بايد با آنها بحث كنيم تا اين بازي را براي پخش تلويزيوني در عصر برگزار كنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يونگ اين چول (نايب رئيس فدراسيون فوتبال كره شمالي)

نايب رئيس فدراسيون فوتبال كره شمالي، از همگروه شدن تيم كشورش با ايران، ژاپن و بحرين ابراز خوشحالي كرد و گفت: «هر هشت تيم اين مرحله بسيار قدرتمند هستند و تيمي اينجا نيست كه بتوان آن را مدعي دانست. ما بسيار خوشحال هستيم كه در گروه B در گروهي كه ايران، ژاپن و بحرين حضور دارند، قرار گرفته‌ايم. بسيار به تيم خود خوشبين هستيم و ما يكي از شانس‌هاي صعود هستيم. ژاپن تيم بسيار خوب و با تجربه‌اي است كه موفق به كسب قهرماني جام ملت‌هاي آسيا شد اما تيم جوان ما در چند سال اخير پيشرفت خوبي داشت اما من به قدرت تيم برابر تيم‌هاي قدرتمند اعتقاد دارم. ما مي‌توانيم در طول آن رقابتها در هر ديداري پيروز شويم. بايد در ديدار دوم خود در پيونگ يانگ از ژاپن ميزباني كنيم و البته كه به روزنامه‌نگاران و تماشاگران اين تيم خوش آمد خواهيم گفت.»


لي سونگ كون (مدير تيم ملي فوتبال كره شمالي)

لي سونگ نيز گروه دوم را گروهي بسيار سخت ارزيابي كرد و اظهار داشت: به تمام تيمهاي همگروه خود احترام مي‌گذاريم و تمام تيمهاي اين گروه شانس صعود هستند. زمان زياد براي تمرين با يكديگر نكته‌ي مثبت ما خواهد بود چون اين زمان طولاني باعث پيشرفت كار گروهي تيم ما خواهد شد. اين رقابتها شانس خوبي براي ما خواهد بود كه پس از چهل سال به جام جهاني صعود كنيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15368

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گروه سخت و جذاب: گزارش فيفا از گروه B رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016