"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-11-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت‌وگوي تفصيلي ايسنا با انصاري فر مربي تيم ملي فوتسال ايران پس از حذف در جام جهاني

- به شمسايي گفتم: تيم نتيجه نگيرد، آقاي گل شدن بي‌ارزش است

- تا موقعي كه تعهد دارم، انجام وظيفه مي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال

تيم ملي فوتسال كشورمان با دنيايي پر از اميد قدم در راه افتخار‌آفريني در جام جهاني فوتسال گذاشت و تا پيش از شروع اين رقابت‌ها، اميد فراواني براي شگفتي اين تيم وجود داشت اما با شروع جام جهاني پنجم، به يك باره كاخ آرزوهاي اين تيم، فرو ريخت و پرونده‌ي تيم ملي فوتسال كشورمان با دو شكست و يك پيروزي پايان يافت. به همين منظور گروه ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت‌وگويي را با محمد حسن انصاري فر انجام داده است:

** تحقير فوتسال در برابر فوتبال

انصاري فر درباره‌ي اعطاي ميزباني جام جهاني فوتسال به كشورهايي همچون، گواتمالا، تايوان، ميانمار و .. معتقد است: فيفا هميشه ميزباني مسابقات جهاني فوتسال را به كشورهايي داده شده كه در اين رشته جزو ضعيف‌ترين تيم‌ها هستند و اين تنها به اين خاطر است كه مسوولان فيفا دوست ندارند كه فوتسال رشد كند. به عنوان نمونه اين دوره‌ي جام جهاني به هيچ وجه بوي مسابقات مهمي همچون جام جهاني را نمي‌داد. در صورتي كه اگر برگزاري اين رقابت‌ها به كشوري همچون ايران داده مي‌شد به دليل استقبال زياد طرفداران فوتبال، مسابقات با گرمي بسيار بالايي انجام مي‌شد.

** نزديكي تيم‌هاي حاضر در جام پنجم

تمام تيم‌هاي شركت كننده در رقابت‌هاي اين دوره‌ي جام جهاني با برنامه‌ريزي خود با قدرت كامل در اين مسابقات حاضر شده بودند و تيم‌ها پيشرفت بسيار خوبي داشتند و كمتر تيمي از پيش بازنده بود و شاهد رقابت بسيار سنگيني ميان شانزده تيم بوديم.

** شكست در ديدار برابر پرتغال

در بازي با كوبا به نسبت ديدار با پرتغال راحت‌تر و روان‌تر بازي كرديم و علت عمده‌ي آن نيز به تغيير كف پوش رقابت‌ها و عدم آشنايي ما به تيم پرتغال بازمي‌گردد. پيش از حضور در جام جهاني تنها يك فيلم از پرتغال را مشاهده كرده بوديم كه اين فيلم هم با تيم حاضر اين تيم در جام جهاني از لحاظ روش و تاكتيك به طور كامل متفاوت بود. فوتسال به توجه بيشتري نياز دارد. ما پيش از جام جهاني بسيار خوب تمرين كرده بوديم اما در جام پنجم مسلح نبوديم. اكثر تيم‌ها در اردوها ومسابقات برون مرزي و خارجي شركت كرده بودند اما ما در مسابقات كمي حضور پيدا كرديم و بزرگ‌ترين ضعف ما عدم برگزاري ديدار تداركاتي بود.در ديدار برابر پرتغال ما غافلگير شديم چون پرتغال، آن تيمي نبود كه ما آناليز كرده بوديم.

** تلاش‌هاي درودگر براي انجام ديدارهاي تداركاتي

آقاي درودگر مكاتبات فراواني را با تيم‌هاي مختلف از جمله برزيل، لهستان، اسلووني و چند تيم ديگر كرده بود اما آنها اعلام كردند كه ديگر با ايران بازي نمي‌كنند و اين مساله يكي از بزرگ‌ترين مشكلات ما بود.

** مشكلات ناگفتني

سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان در گفت‌وگو با ايسنا از مشكلاتي سخن مي‌گويد كه قادر به بيان آنها نيست: ما بايد در فوتسال دقيق‌تر برنامه‌ريزي كنيم. يك سري مسايل وجود دارد كه هيچ موقع در مورد آنها صحبت نمي‌كنم اما ما بايد در فوتسال دقيق‌تر وارد شويم و به سطوح بالا فكر كنيم و با تمام قوا وارد جام جهاني شويم. حركت در جريان مثبت، نقاط ضعف را نشان نمي‌دهد و همه چيز را خوب جلوه مي‌دهد اما وقتي شكست مي‌خوريم متوجه مي‌شويم كه نقاط ضعف فراواني داشتيم.

** استفاده از بازيكنان با تجربه و قديمي

در تيم ما حيدريان، معصومي و داداشي با تجربه هستند و بقيه‌ي تيم جوان هستند. تيم ما مگر چند نفر بازيكن با تجربه دارد. كساني كه مغرضانه انتقاد مي‌كنند بايد بدانند كه نمي‌شود با جوان‌ها به رقابتي همچون جام جهاني پا گذاشت. در تيم ملي ما تلفيق جواني و تجربه به خوبي رعايت شد و ما از اين فاكتور به خوبي استفاده كرديم، كساني كه اين صحبت‌ها را مطرح مي‌كنند از روي غرض‌ورزي حرف مي‌زنند، اگر به زمان آنها برگرديم مشاهده مي‌كنيم كه همين منتقدين، به حيدريان بازي نمي‌دادند واز شمسايي، معصومي و داداشي در فوتسال كشور اسمي ديده نمي‌شد. اما هم اكنون اين بازيكنان با ديدن ميدان‌هاي مختلف رشد كرده‌اند تا حدي كه شمسايي و حيدريان هم اكنون سمبل فوتسال جهان شده‌اند. ضمن آن كه ما از جام جهاني گذشته تا كنون 9 تغيير را در تيم بوجود آورده‌ايم اما تيم‌هايي همچون برزيل و اسپانيا با كمترين تغيير پا به مسابقات جام جهاني فوتسال گذاشتند.

** عدم تعويض شمسايي در جام جهاني


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در كلاس‌هاي مربيگري معتبري كه تا كنون شركت كرده‌ام از نكاتي كه به مربيان آموزش داده‌اند اين است كه گلزنان هميشه آدم‌هاي خودخواهي هستند و برخورد كردن و مجادله با آنها اين خصوصيت و اعتماد به نفس را از آنها مي‌گيرد. شمسايي بازيكني است كه مهار كردنش مشكل است و به همين دليل زياد به او نمي‌گويم چه كاري را انجام دهد و چه كاري را انجام ندهد. نمي‌خواهم با وحيد مجادله كنم اما به او تذكر مي‌دهم و او هم بازيكن با ظرفيت و حرف گوش كني است. به همين دليل در بازي‌هاي جام جهاني بيشتر به او آزادي دادم تا از لحاظ فكري به هم نريزد. حيدريان و شمسايي دو بازيكن محوري تيم و بازيكنان استثنايي جهان هستند.

** تكروي بازيكنان وكسب مقام آقاي گلي!

تكروي را به بازيكنان گوشزد كرده‌ام واين كه به شمسايي نيز بارها گفتم كه اگر تيم نتيجه نگيرد، آقاي گل شدن تو نيز ارزشي ندارد. حتي من به او اين نكته را تذكر دادم كه تيم‌ها بر روي تو متمركز شده‌اند و به همين دليل بايد در كار تيمي شركت كني كه فشار از روي تو برداشته شود. اما يك مساله نيز وجود دارد و آن اين كه، زماني كه وحيد گل مي‌زند بقيه‌ي بازيكنان نيز گل مي‌زنند و آنها هم شارژ مي‌شوند.

** دلايل اصلي حذف از جام جهاني

تيم ملي فوتسال ايران در اين جام از دو ناحيه ضربه خورد؛ يكي مصدوميت محسن زارع كه يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي بود و ديگري به دليل تعويض كف پوش سالن برگزاري رقابت‌ها بود. ضمن آن كه ما بايد آماده‌تر و مسلح‌تر به اين جام مي‌آمديم. برنامه‌ريزي براي جام جهاني آينده بايد از هم اكنون انجام شود. مساله‌ي مهم در فوتسال، باشگا‌ه‌ها هستند. آنها بايد تامين كننده‌ي نياز تيم ملي باشند و تلويزيون و رسانه‌ها نيز بايد ارزش بيشتري را براي فوتسال قائل شوند. سرمايه‌گذاري بيشتري بايد در فوتسال انجام شود و ارتباط بيشتري را با كشورهاي اروپايي داشته باشيم. فوتسال كشور پتانسيل پيشرفت دارد اما امكانات بيشتري بايد آماده شود. ضمن آن كه بايد بگويم فدراسيون فوتبال حمايت خوبي از فوتسال داشته و خواهد داشت.

** ادامه‌ي همكاري تا پايان مدت تعهد

من ماهي 270 هزار تومان حقوق مي‌گيرم كه اين پول حتي، پول قبض موبايل من نيز نمي‌شود اما تا زماني كه تعهد دارم انجام وظيفه مي‌كنم. اگر در اين پست بمانم دست به تغييراتي خواهم زد چون قطعا در جام جهاني بعد نمي‌توانيم از حيدريان، داداشي و معصومي استفاده كنيم اما بازيكنان خوبي همچون فخيم، حنيفي و لطفي براي چهار سال بعد مي‌توانند جايگزين آنها شوند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14937

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوي تفصيلي ايسنا با انصاري فر مربي تيم ملي فوتسال ايران پس از حذف در جام جهاني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016