"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-11-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

جام جهاني فوتسال: نخستين شكست در اولين ديدار براي ايران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
تيم ملي فوتسال كشورمان در نخستين ديدار خود و در پنجمين دوره‌ي جام جهاني فوتسال مغلوب پرتغال شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،
تيم ملي فوتسال ايران با نتيجه‌ي چهار بر صفر از پرتغال شكست خورد تا براي صعود چشم به ديدارهاي آينده بدوزد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه لينكو، شهر «تائويوآن كانتي» تايوان برگزار شد، در دقايق ابتدايي نيمه‌ي نخست، پرتغال تيم برتر ميدان بود و حملات پر دامنه‌ را بر روي دروازه‌ي ايران تدارك ديد تا اين كه در دقيقه‌ي دهم، لوئيس سيلوا، نخستين گل پرتغال را به ثمر رساند.
پس از اين گل، بازيكنان تيم ملي فوتسال ايران، بر توپ و ميدان حاكم بودند، اما در يك ضد حمله، «لئو» در دقيقه‌ي چهاردهم گل دوم پرتغال را به ثبت رساند. با اين گل بازيكنان ايران شوت از راه دور را سرلوحه‌ي حملات خود قرار دادند. اما بيشتر اين شوت‌ها سهمگين اما بي‌دقت بود و در معدود ضربات داخل چارچوب دروازه‌بان پرتغال با واكنش‌هاي خوب خود مانع گلزني ايران شد؛ سرانجام در اين نيمه با نتيجه‌ي دو بر صفر به پايان رسيد.
با شروع نيمه‌ي دوم، محمدرضا حيدريان كه كمتر در نيمه‌ي اول در بازي حضور داشت، به ميدان آمد و اميدها براي جبران گل‌هاي خورده بيشتر شد. ولي تك‌روي و حركات كند بازيكنان تيم ملي ايران باعث شد كه به رغم در اختيار داشتن بيشتر دقايق اين نيمه «كويروش» گل سوم را در دقيقه‌ي بيست و هفتم براي پرتغال به ارمغان آورد.
حملات ايران پس از دريافت گل سوم همچنان ادامه داشت. اما نكته‌ي مشخص در حركات بازيكنان تيم ملي كشورمان، تك‌روي و بي‌هدف بودن بود.
در دقيقه‌ي سي‌وشش به دنبال پنج خطا شدن ايران، پنالتي از روي نقطه‌ي دوم براي پرتغال به دست آمد. ولي رضا ناصري‌ كه از معدود بازيكنان خوب ايران بود توانست اين ضربه را دفع كند. تيم ملي فوتسال پرتغال در حمله‌ي بعدي خود توانست توسط «ززي تو» به گل چهارم خود دست پيدا كند و نخستن شكست تيم ملي ايران با نتيجه‌ي چهار بر صفر به ثبت رسيد.
بازيكنان ابتدايي ايران:
رضا ناصري، سيامك داداشي، بابك معصومي، وحيد شمسايي، محمدرضا حيدريان.
بازيكنان ابتدايي پرتغال:
نبدتيو، ايوان خوئل، كويروش، آندرو، گونسالو
بازيكنان اخطاري:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امير حنيفي، فرهاد فخيم، سيامك داداشي.
در ديگر ديدار امروز، تيم ملي فوتسال برزيل از گروه B اين مسابقات با نتيجه‌ي ده بر صفر بر استراليا غلبه كرد. از ساعتي ديگر تيم ملي فوتسال آرژانتين از گروه D به مصاف كوبا خواهد رفت و جمهوري چك از گروه دوم اين مسابقات رو در روي تايلند قرار مي‌گيرد.
------------------------------

انصاريفر: به ديدارهاي آينده اميدوارم
دوارته: ايران بيش از حد به شمسايي وابسته بود

تيم ملي فوتسال كشورمان در نخستين ديدار خود در چارچوب پنجمين دروه‌ي جام جهاني فوتسال مغلوب پرتغال شد. اما هنوز محمد حسن انصار‌يفر براي صعود از اين مرحله اميدوار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پايان اين ديدار سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان در جمع خبرنگاران گفت:« من به ديدارهاي آينده اميدوارم، بازيكنان ما توانايي شكست دادن حريفان آينده و صعود از اين مرحله را دارند و مطمئنم كه ما بازي بعد را بهتر انجام خواهيم داد.»
سرمربي تيم ملي فوتسال پرتغال نيز با ستايش از بازيكنان خود گفت:« تيم ملي فوتسال ايران در ديدار برابر ما كيفيت بسيار خوبي را از خود ارايه داد. اما نكته‌ي منفي در اين تيم وابستگي بيش از حد آنها به وحيد شمسايي است. او بازيكن بزرگي است، ولي من بازيكنان خود را براي مقابله با او آماده كرده بودم.»
دوارته افزود:« اين يك نتيجه‌ي خوب براي ما بود، اما هنوز هيچ چيز تمام شده نيست؛ ما بايد مراقب ديدارهاي آينده باشيم و به هر بازي جداگانه فكر كنيم.»
گفتني است؛ تيم ملي فوتسال كشورمان در بازي بعدي خود، روز چهارشنبه از ساعت 13:30 به وقت تهران به ديدار كوبا مي‌رود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14741

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جام جهاني فوتسال: نخستين شكست در اولين ديدار براي ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016