"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-11-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو: ساختار دفاعي تيم ملي را ترميم مي كنيم، ايپنا

برانكو ايوانكوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران

- رسانه ها نقش مهمي در موفقيت تيم ملي داشته اند
- تركيب تيم ملي ايده آل است


تيم ملي فوتبال كشورمان در ورزشگاه آزادي تهران با نتيجه هفت بر صفر تيم لائوس را در هم كوبيد تا با كسب 15 امتياز با اقتدار كامل به مرحله بعدي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني صعود كند.
به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) برانكوايوانكوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان ضمن تبريك گفتن اين پيروزي به مردم راجع به زحمات علي دايي كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: قبل از هر چيز بايد پيوستن علي دايي به تاريخ فوتبال جهان را به همه تبريك بگويم.
او يك بازيكن بزر گ است با سابقه اي درخشان، امروز همه ما بايد به علي دايي افتخار كنيم، حضور او در صدر گلزنان فوتبال جهان انعكاس قابل توجهي در بساري از رسانه هاي جهاني داشت و اين مساله كم اهميتي نيست.
جالب اينجاست كه ما قبل از بازي با لائوس به ركورد او فكر نمي كرديم و همه فكر و ذهن ما كسب پيروزي بود اما اين خود او بود كه بارها و بارها در زمين بازي توانايي هاي بي شمار خود را به همگان ثابت كرد، او قبل از اينكه يك ورزشكار حرفه اي و قابل توجه باشد يك انسان واقعي است.
ايوانكوويچ در خصوص غيبت مهدوي كيا و هاشميان در بازي تيم ملي كشورمان برابر لائوس اذعان داشت: اگر مهدوي كيا و هاشميان به تهران مي آمدند فقط مي توانستند 24 ساعت استراحت كنند و اين خستگي به ضرر آنها تمام مي شد، ضمن اينكه باشگاه هاي اين دو بازيكن حق دارند در مورد حضور پي در پي مهدوي كيا و هاشميان حتي معترض باشند.
به هر حال حقوق اينها از باشگاه ها تامين مي شود و اصلا صلاح نبود كه آنها را براي يك بازي نه چندان مهم مثل لائوس به تهران بياوريم، اگر چه ميل باطني اين دو بازيكن براي حضور در اين بازي حتي باعث تعجب خود ما شد اما ترجيح داديم اين بازيكنان ارزشمند در اختيار باشگاه هاي خود باشند.
سرمربي تيم ملي كشورمان در رابطه با سختي رقابت هاي مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني تصريح كرد: اگرچه در مرحله بعد رقابت ها سخت تر خواهد شد اما من به عنوان سرمربي تيم ملي به كسب نتيجه خوشبين هستم.
بعضي از بازيكنان ما از رده اميد به بزرگسالان آمده اند و نياز به تجربه دارند و اين تجربه در سايه برنامه ريزي و كارهاي تمريني فشرده به دست مي آيد، تيم ملي ما جوان است و اعتقاد دارم بعد از هر مسابقه اي تجربه جديدي كسب مي كند و به موفقيت نزديك تر مي شود.
وي در ادامه افزود: ما براي مرحله بعدي رقابت ها برنامه هاي ويژه اي داريم، قصد داريم به مشكلات خط دفاعي بيش از پيش رسيدگي كنيم و ساختار دفاعي تيم ملي را طوري ترميم كنيم كه جريان دفاع از مهاجم نوك خط حمله ما شروع شود.
برانكو در مورد سيستم اصلي تيم ملي تاييد كرد: تا زماني كه من سرمربي تيم هستم سيستم 1-3-2-4 را ايده آل مي دانم.
ما با اين سيستم كار مي كنيم و فكر مي كنم بخش بزرگي از رقابت ها را تاكنون با همين سيستم موفق بوده ايم.
اينكه در مواقعي اين سيستم تغيير كرد امري اجباري بوده چرا كه ما در جام ملت هاي آسيا سه مدافع استاندارد خود را محروم ديديم و محروميت آنها باعث تغيير سيستم شد، به هر حال تيم ملي با اين سيستم كار مي كند و نتيجه هم خواهد گرفت.
ايوانكوويچ در خصوص دعوت از برخي بازيكنان جديد به تيم ملي خاطرنشان كرد: درهاي تيم ملي به روي همه بازيكنان باز است؛ آنها مي توانند با نمايش هاي خيره كننده خود را به كادر فني تيم ملي تحميل كنند،البته فاكتورهاي اخلاقي و رفتاري آنها براي ما بسيار مهم است و اينكه آنها با مسائل مختلف تيم ملي چطور برخورد مي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما تاجايي كه بتوانيم تيم ملي را استاندارد مي كنيم، گمان مي كنم حضور بازيكنان با تجربه مثل علي دايي ، مهدي مهدوي كيا ، هاشميان و عزيزي در كنار جوان تر هاي پرانگيزه تركيب جالب توجهي را بوجود آورده است و اين تركيب به لحاظ تئوريك ايده ال است.
سرمربي تيم ملي راجع به برگزاري رقابت هاي دوستانه قبل از شروع مسابقات مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني گفت: ترتيب دادن رقابت هاي دوستانه كار ساده اي نيست ونيازمند زمان و برنامه ريزي دقيق است كه در مورد آن نبايد عجولانه قضاوت كرد.
البته فوايد رقابت هاي دوستانه بر هيچ كس پوشيده نيست اما سختي هايي هم دارد كه در صورت حل آنها اين كار را در اولويت قرار خواهيم داد.
وي در خصوص نقش شاهرخي به عنوان مدير فني تيم ملي اذعان داشت: وجود شاهرخي به نفع تيم ملي بوده است، او كاملا در اختيار تيم ملي است و مراقبت خاصي در رابطه با حواشي تيم ملي دارد .
ما براي عدم برخورد با مشكلات مختلف از وجود شاهرخي استفاده مي كنيم و او در ترميم وضعيت هاي دشوار تبحر خاصي دارد.
برانكو در مورد مساله مشورت با مربيان تيم هاي ليگ برتر براي دستيابي به نتايج تازه تر در خصوص تيم ملي گفت: مشورت با هر يك از مربيان ليگ برتر فوايد خاصي دارد، تا به حال هم ازاين امر غافل نبوده ام و به طور مداوم با آنها در تماس هستم.
قبل از هر مسابقه اي خوب است كه با انها مشورت كنيم آنها به طور قطع نكات تازه اي را به ما گوشزد خواهند كرد و ما را در مسير رسيدن به موفقيت نهايي ياري خواهند داد.
برانكو در پايان گفت: مردم صاحبان اصلي فوتبال هستند حضور آنها در ورزشگاه ها به من دلگرمي خاصي مي بخشد، آنها واقعا قابل تقديرند.
البته از رسانه ها هم بايد تشكر و قدر داني كنم، آنها نقش مهمي در موفقيت تيم داشته اند و اميدوارم بعد از اين هم با ايجاد يك جو صميمي و مثبت تيم ملي كشورشان را ياري دهند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14615

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو: ساختار دفاعي تيم ملي را ترميم مي كنيم، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016