"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-11-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

استمرار در ليگ، فوتبال را زنده نگه مي دارد، جهانگير كوثري، همشهري

حالا به جرات مي توان علي كريمي را بهترين بازيكن فوتبال ايران دانست. اندوخته هاي تكنيكي او به اندازه اي است كه حتي مدافعان اروپايي نيز توان مهار و رودررويي با او را ندارند. علي كريمي در امارات به يك ستاره استثنايي تبديل شده است. با وجود هجوم بازيكنان اروپايي و آمريكاي جنوبي به امارات، علي كريمي از نظر كارشناسان و مربيان يكي از معدود بازيكنان شاخص يك دهه اخير است .او براي فوتبال ملي ما يك مهره موثر و تعيين كننده است. براي مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني علي كريمي به اتفاق ديگر لژيونرهاي ايران قادرند ما را به جام جهاني ببرند.
---------------------------------------

گروه ورزشي -جهانگير كوثري- ليگ ادامه مي يابد. پنج شنبه بازي ها در سخت ترين شرايط برگزار مي شود تا از برايند آن تيم ملي بتواند شش روز بعد قدرت خود را در مقابل لائوس با گلهاي بيشتر نشان دهد. برانكو خوب مي داند چه مي گويد: بازي با تمام قدرت و نفرات در مقابل لائوس. اين شيوه رفتاري در فوتبال يعني حس برتري جويي نسبت به حريفان و القاي قدرت و تفكر مثبت برتري در نزد بازيكنان خودي. در فوتبال امروز اين حس به بهترين شكل در تمام تيم هاي مطرح لحاظ مي شود. يوهان كرايف در هلند هفتاد و چهار با اين حربه تا فينال جام جهاني پيش آمد و سه بار با آژاكس به قهرماني اروپا رسيد. او در بارسلونا نيز با همين داشته اين تيم را صاحب افتخارات فراوان نمود. برانكو مي خواهد در گذر از لائوس موقعيت روحي تيم را براي مرحله دوم هموار نمايد و به گونه اي به بازيكنان تيم ملي تشخص و برتري بدهد. اتفاقاً اين ضعف و كمبود هميشه با تيم هاي ما بوده و هست. ليگ ادامه مي يابد تا تيم هاي سپاهان و پاس خود را براي قهرماني باشگاه هاي آسيا آماده كنند. هيچ رقابتي چون ليگ نمي تواند سپاهان و پاس را براي اين ديدارها آماده نگه دارد. از ادامه مسابقات ليگ موقعيت بين المللي فوتبال ما تثبيت مي شود.
مهم ترين رخداد براي ما جام جهاني و حضور ايران در سومين بار است. چهار تيم مستقيم به جام جهاني مي روند، تيم پنجم هم خواهد رفت و ايران با سابقه و قدمتي كه در فوتبال قاره دارد بايد يكي از چهار تيم يا پنج تيم صعودكننده باشد. اين اهداف ميسر نخواهد شد جز با استمرار مسابقات باشگاه ها. به بازي ها تا هفته هفتم بيشتر دقت كنيد تا متوجه شويد نياز فوتبال ما به برگزاري منظم ليگ چه اندازه مهم است. مسابقه، مسابقه، تنها باانجام بازي هاست كه مي توانيم توانمندي خود را در تمام بخش هاي فوتبال ببينيم.
وحيد هاشميان در ديدار با قطر آماده ترين بازيكن ازنظر آمادگي جسماني و قدرت بدني بود. اين ويژگي ها جدا از داشته هاي تكنيكي و شعور بازي گروهي او است. ويژگي هاي موجود در هاشميان تنها با حضور در تمرينات بوندس ليگا و تداوم در بازسازي و موقعيت خود به دست آمده است.
مهدي مهدوي كيا، رحمان رضايي نيز به طور جدي خود را در شرايط آرماني قرار داده اند. فوتبال حرفه اي جز اين نمي پذيرد.
علي كريمي در كوچكترين ليگ حرفه اي آنچنان خود را با تمرينات مستمر عادت داده است كه هر لحظه مي تواند در بزرگترين و مهم ترين بازي ها نتيجه بازي را تغيير دهد. درخشش كريمي و حركات اعجاب انگيز او جز با آمادگي جسماني صورت نمي گيرد.
او در شرايط حاضر يكي از ستاره هاي استثنايي فوتبال آسياست. كاش براي كريمي هم موقعيتي فراهم مي گشت تا در ليگ هاي اروپايي استعداد خود را خرج مي كرد. او اين توان را دارد كه در بزرگترين ليگ هاي اروپا به ميدان برود، اين يك واقعيت انكارناپذير است. در امارات نام كريمي با باشگاه الاهلي گره خورده است. فرهاد مجيدي هم خود را به گونه اي آماده نگه داشته است تا هر زمان به او نياز بود به تيم بپيوندد. مجيدي هم در ليگ امارات جزو گلزن هاي هميشگي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ليگ برتر خود نيز بايد فضايي بسازيم كه بقيه بازيكنان ملي ما نيز به اين نمودار آمادگي برسند. اصل اين حركت در استمرار مسابقات است و بس و رييس فدراسيون فوتبال خود بهتر مي داند يك يا دو هفته تعطيلي باعث چه ايست قلبي براي تيم ها مي شود. زماني كه ليگ تعطيل مي شود استقلال تهران به تورنمنت امارات مي رود و استقلال اهواز براي حفظ شرايط آمادگي خود در دوبي اردو مي زند.اين نشانه هاي حس كردن فوتبال حرفه اي است و ديگر تيم ها نيز آن را دريافته اند. حتي صباباتري كه با آرزوهاي بسيار به ليگ رسيد و دوست دارد جايگاه ويژه اي براي خود در ليگ دست و پا كند. ليگ كه تداوم داشته باشد كريم باقري به آمادگي و روزهاي استواري مي رسد. كريم باقري مي تواند حالا مركز ثقل تيم ملي باشد اين خواسته چندان دور نخواهد بود. در مجموع در گردش ليگ است كه مهره هاي اصلي به ظرف تيم ملي مي ريزند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14081

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استمرار در ليگ، فوتبال را زنده نگه مي دارد، جهانگير كوثري، همشهري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016