"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اظهارات ميرزاپور، برهاني، فرکي، دادکان، نصرتي، مبعلي، کريمي و عزيزي درباره ديدار با قطر، ايسنا

ابراهيم ميرزاپور:
كمر درد شديد نگذاشت بازي كنم
رحمتي بـر روي گل‌هـا مقصر نبود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
در حالي كه در بازي مقابل قطر همگان انتظار داشتند تا ميرزاپور همچون گذشته وظيفه‌ي حراست از دروازه تيم ملي را بر عهده داشته باشد، رحمتي در درون دروازه قرار گرفت و علت اين تغيير نيز آسيب ديدگي ميرزاپور عنوان شد.

ابراهيم ميرزاپور پس از بازگشت تيم ملي ايران به كشور در همين زمينه به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: صبح روز بازي نرمش كردم و پس از آن نيز به حمام رفتم و يك باره دچار كمر درد شديدي شدم به گونه‌اي كه حتي نمي‌توانستم كمر خود را خم كنم، به توصيه پزشكان تيم نيز چند قرص و آمپول استفاده كردم ولي نتيجه‌اي نداد و در زمان بازي نيز حتي براي گرم كردن به داخل زمين رفتم ولي شدت كمر دردم به حدي بود كه نتوانستم بازي كنم.

وي افزود: در حال حاضر نيز كمر دردم ادامه دارد و پزشكان دستور دادند تا دو، سه روز به استراحت مطلق بپردازم و نمي‌دانم كه بتوانم در بازي آينده فولاد در ليگ برتر نيز حضور داشته باشم.

ميرزاپور در مورد عملكرد رحمتي در بازي با قطر نيز تصريح كرد: در اين بازي فرصت چنداني روي دروازه ايران ايجاد نشد، البته رحمتي عملكرد خوبي داشت و بر روي گل‌ها مقصر نبود و اميدوارم در آينده موفق‌تر باشد.
------------------------------

آرش برهاني:
فكر نمي‌كرديم بازي چنين پيچيده شود

آرش برهاني زننده‌ي گل تساوي ايران برابر قطر بود، او با گل خود سرنوشت بازي را به طور كامل دگرگون ساخت و زمينه پيروزي تيم ايران را فراهم كرد.

مهاجم تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: با توجه به اين كه زمان ورودم به زمين، تيم ايران يك گل از قطر عقب بود احساس مسووليت زيادي داشتم و خوشبختانه توانستم گل تساوي را به ثمر برسانم و به لطف بازي خوب بازيكنان، قطر را شكست داديم.

وي افزود: در اين بازي قطري‌ها بسيار خوب كار كردند آنها با اضافه كردن چند بازيكن جديد نسبت به بازي رفت در تهران پيشرفت بسياري داشتند و حتي از اردن نيز بهتر كار كردند و من نيز مانند ساير بازيكنان تصور اين كه بازي تا اين حد پيچيده شود را نمي‌كردم، ولي به هر حال توانستيم با بازي خوب خود اشتباهات را جبران كنيم و برنده اين بازي مشكل شويم.
-----------------------------

حسين فركي با تشكر از رسانه‌هاي گروهي:
يكي از نمايندگان آسيا در جام جهاني هستيم
مشكلات خط دفاعي تا دور بعد برطرف مي‌شود

مربي تيم ملي فوتبال كشورمان، گفت: به رغم اين كه تا دقيقه‌ي هشتاد و نه با قطر مساوي بوديم اما كادر فني اعتماد كاملي به پيروزي تيم ملي و توانايي بازيكنان داشت و اين نتيجه و پيروزي قابل پيش بيني بود.
حسين فركي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: بازي را بسيار خوب شروع كرديم اما پس از به ثمر رساندن گل، بازيكنان نتوانستند توانايي خود را بروز دهند و به همين خاطر گل مساوي را دريافت كرديم و اين گل باعث رسيدن خودباوري نزد حريف شد.
وي افزود: با شروع نيمه‌ي دوم سراپا حمله شديم اما بر خلاف جريان بازي گل دوم را دريافت كرديم كه اين گل شوك بزرگي را به تيم وارد كرد اما بازيكنان با روحيه‌اي بسيار بالا دست از تلاش تا دقيقه‌ي آخر بر نداشتند و در نهايت سه امتياز اين ديدار مهم را كسب كردند.
مربي تيم ملي فوتبال ايران از صعود تيم ملي به جام جهاني 2006 آلمان، ابراز اطمينان كرد و گفت: با توجه به شكستي كه برابر اردن داشتيم حساسيت‌ها در اين گروه زياد شده بود اما در دور بعدي حساسيت‌ها كمتر خواهد بود و به طور قطع يكي از نمايندگان آسيا در جام جهاني خواهيم بود.
فركي ادامه داد: حمايت مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها در طول اين مسابقات به خصوص دو بازي آخر باعث ايجاد وفاق ملي شد و نتيجه‌ي آن هم صعود به دور بعدي مسابقات شد و من به عنوان يكي از اعضاي كادر فني از تمامي رسانه‌ها تشكر مي‌كنم.
وي درباره‌ي مشكلات خط دفاعي تيم ملي كشورمان، گفت: معتقد نيستم كه خط دفاعي ضعيفي داريم بلكه بازيكنان خط دفاع ما دچار اشتباهات فردي مي‌شوند چرا كه اگر به نام مدافعان تيم ملي نگاه كنيد، مي‌بيند كه اين نفرات از بهترين مدافعان ايران در چند سال اخير بوده و بازي‌هاي با كيفيت بالا نشان داده‌اند و اين مساله را نبايد فراموش كرد كه در تيم ملي دفاع خطي را به اجرا مي‌گذاريم و كمتر باشگاهي در ايران از اين نوع دفاع استفاده مي‌كند و هماهنگ‌تر شدن بازيكنان با اين دفاع مشكلات را كمتر خواهد كرد.
فركي اضافه كرد: براي هماهنگ شدن بازيكنان با اين سيستم زمان بيشتري مي‌خواهيم و از الان به بعد زمان كافي در اختيار داريم و به طور حتم اين مشكل تا زمان برگزاري مسابقات دور بعد برطرف خواهد شد.
------------------------------

رييس فدراسيون فوتبال:
بـازيكنـان بـه عهد خود وفـا كـردند
تفكر و همياري بيشتر صعود به جام جهاني را رقم مي‌زند

فدراسيون فوتبال كشورمان با در اختيار قرار دادن امكانات و ايجاد شرايط مساعد يكي از مهم‌ترين اركان‌هاي صعود تيم ملي فوتبال كشورمان به دور نهايي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان بوده است و اين فدراسيون به طور قطع تمام تلاش خود را براي صعود تيم ملي به جام جهاني 2006 انجام خواهد داد.
دكتر محمد دادكان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تبريك پيروزي تيم ملي فوتبال ايران بر قطر به ملت عزيز ايران، گفت: از اين كه بازيكنان به قول خود وفا كرده و قطر را در خانه‌اش شكست دادند و صعود به دور بعدي مسابقات را حتمي كردند بسيار خوشحال هستم و اميدوارم در دور بعدي نيز بازيكنان و كادر فني بتوانند دل مردم ايران را با بازي‌هاي خوب و صعود به جام جهاني خوشحال كنند.
وي، درباره‌ي ديدار چهارشنبه‌ شب برابر قطر، اظهار كرد: قطر، اردن و بحرين تيم‌هايي هستند كه اگر در ديدار با آنها شانس به طور مساوي بين ما و اين تيم‌ها تقسيم شود به دليل برتر بودن شرايط تيمي، پيروزي برابر آنها براي ما قطعي خواهد بود.
رييس فدراسيون فوتبال كشورمان از اهتمام فدراسيون براي صعود تيم ملي فوتبال به دور نهايي جام جهاني خبر داد و افزود: مسابقات در مرحله‌ي بعد به طور قطع مشكل‌تر خواهد بود اما تفكر و همياري بيشتر مي‌تواند باعث صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني شود و همه با هم تلاش خواهيم كرد كه اين مهم تحقق يابد.
دكتر دادكان در پايان شرايط ميزباني و جو ورزشگاه الاتحاد را بسيار خوب ارزيابي كرد.
------------------------------

محمد نصرتي:
برانكو درباره سانتر از جناحين هشدار داده بود
خود قطري‌ها نيز در گرماي دوحه كم آورده بودند

محمد نصرتي گفت: برانكو پيش از بازي با قطر در مورد سانتر از جناحين به ما هشدار داده بود.

مدافع تيم ملي فوتبال كشورمان پس از بازگشت تيم ملي از قطر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در برابر قطر بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم اما در مورد گل‌هايي كه دريافت كرديم نيز برانكو در تهران بر روي اين موضوع بسيار تاكيد داشت و تمرينات زيادي را نيز انجام داده بوديم ولي بايد تمرينات بيشتري را انجام دهيم تا تيم ملي ديگر از اين ناحيه ضربه نخورد.

نصرتي افزود: گرماي هوا بسيار شديد بود به طوري كه در بازي ما تاثير زيادي گذاشته بود و حتي خود قطري‌ها در آن وضعيت كم آورده بودند، در بين دو نيمه نيز مجبور شديم پيراهن‌هايمان را عوض كنيم و در مجموع با اين شرايط بازي خوبي را انجام داديم.

وي با اشاره به مرحله‌ي بعدي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني نيز تصريح كرد: به طور قطع با جديت بيشتري تمرين خواهيم كرد ولي فكر مي‌كنم در بازي‌هاي آينده بهتر خواهيم بود.
-------------------------

ايمان مبعلي:
تمام فكرم كمك به تيم ملي بود
سه گل هم عقب بوديم جبران مي‌كرديم

ايمان مبعلي پس از مدت‌ها فرصت پيدا كرد تا در تركيب تيم ملي حاضر شود و در مدت زماني كوتاه حضور خود در ميدان نيز بازي موثري را به نمايش گذاشت.

مبعلي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: زماني كه مي‌خواستم وارد زمين شوم تنها فكرم كمك به تيم ملي بود و قصد داشتم با حضور در زمين جان تازه‌اي را به تيم بدهم و خوشبختانه نيز توانستيم نتيجه‌ي مطلوبي را به دست آوريم.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد عملكرد بازيكنان تيم ملي نيز تصريح كرد: در نيمه‌ي اول گرماي هوا تاثير زيادي بر بازي بازيكنان ايران داشت ولي در نيمه‌ي دوم با توجه به خنك‌تر شدن هوا بازي بهتري را از سوي ايران شاهد بوديم و بچه‌ها بازي خوبي را به نمايش گذاشتند.

مبعلي در پايان خاطر نشان كرد: پيروزي در اين ديدار حق ايران بود و حتي اگر سه گل عقب مي‌افتاديم توانايي جبران آن را داشتيم.
-----------------------

علي كريمي:
گرماي هوا بيشتر از حد تصور ما بود
در بازي‌هاي آينده هوشيارتر عمل مي‌كنيم

علي كريمي در بازي با قطر پايه‌گذار گل اول ايران بود و در طول اين ديدار نيز با حركات تكنيكي خود بارها دفاع قطر را با مشكل رو به رو ساخت.

وي كه با تيم ملي به ايران بازگشت در فرودگاه مهرآباد به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: بازي با قطر بسيار سخت بود و گرماي هوا هم خيلي بيشتر از تصور ما بود، البته بازيكنان تيم ايران نيز براي كسب سه امتياز به ميدان رفته بودند و با آن كه بعد از زدن گل اول بر اثر دو ضد حمله از قطري‌ها عقب افتاديم ولي بازيكنان روحيه‌ي خود را از دست ندادند.

وي افزود: از اين كه توانستيم با پيروزي بر قطر مردم را راضي كنيم، خوشحالم. قطعا در بازي‌هاي آينده بهتر و هوشيارتر عمل خواهيم داد.
---------------------------

خداداد عزيزي:
قطـر چيزي بـراي گفتن نداشت
ما براي خودمان مشكل ايجاد مي‌كرديم
جو ورزشگـاه بسيـار بهتـر از سال 98 بود

خداداد عزيزي بازيكن با تجربه‌ي تيم ملي فوتبال كشورمان به رغم حضور اندك در ديدار چهارشنبه شب برابر قطر، نقش موثري در تيم داشت و پايه‌ساز گل سوم و حياتي تيم ملي كشورمان بود.

خداداد عزيزي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اين ديدار گفت: بازي مهمي بود و ما توانستيم با توكل به خدا و دعاي مردم و همت بازيكنان به سه امتياز اين ديدار حساس دست پيدا كنيم و اين پيروزي صعود ما را به مرحله‌ي نهايي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 قطعي كرد.

وي با بيان اين كه قطري‌ها تيم چندان قدرتمندي نبودند، ادامه داد: اين تيم به هيچ وجه در حد و اندازه‌هايي نبود كه بخواهد براي تيم ما مشكل ساز شود و قطري‌ها چيزي براي گفتن نداشتند، اما ما در دقايق مياني بازي داشتيم براي خودمان مشكل ايجاد مي‌كرديم و قطر در همان لحظات بر پيكره‌ي تيم ما فشار وارد كرد و نتيجه‌ي آن عقب افتادن تيم ما از قطر شد ولي دعاي مردم و همت بازيكنان باعث شد ابتدا به گل تساوي برسيم و سرانجام در دقايق پاياني گل پيروزي را نيز به ثمر برسانيم.

عزيزي كه عضو تيم ملي كشورمان در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 98 فرانسه نيز بود وضعيت جو استاديوم الاتحاد دوحه را بسيار بهتر از ديدار تيم ملي كشورمان برابر قطر در آن سال مي‌داند: «جو اين ورزشگاه بسيار بهتر از گذشته بود و حضور پرتعداد تماشاگران ايراني در اين ديدار توانسته بود تا حدود زيادي جو ورزشگاه را به سود ما كند و شكر خدا بازيكنان جوان تيم ما توانستند با شرايط استاديوم تطبيق پيدا كنند.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13140

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات ميرزاپور، برهاني، فرکي، دادکان، نصرتي، مبعلي، کريمي و عزيزي درباره ديدار با قطر، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016