"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-10-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تعويض‌هاي طلايي برانكو و درخشش هاشميان ؛ ايران نيمي از راه صعود به جام جهاني را پيمود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال

ايران 3 (وحيد هاشميان دقيقه 8 و 89، آرش برهاني 79)

قطر 2 (بلال محمد 18 ، يحيي گل محمدي)

داور جيون شيول كيو (كره جنوبي)

تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري مهم برابر قطر در ورزشگاه الاتحاد دوحا، موفق به شكست 3 بر 2 اين تيم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار وحيد هاشميان، بازيكن ارزشمند تيم ملي كشورمان موفق شد پس از مدت‌ها دوري از تيم ملي در ديداري حياتي دو گل سرنوشت‌ساز را براي ايران به ارمغان بياورد و آرش برهاني ديگر بازيكن جوان و آينده‌دار كشورمان در لحظات كوتاه خود دراين ديدار توانست با به ثمر رساندن گل تساوي اميد را به اردوي تيم ملي كشورمان بازگرداند.

تيم ملي فوتبال كشورمان در دقايق ابتدايي بازي با ارائه‌ بازي‌ برتر نسبت به حريف خود، توانست در دقيقه هشت بر روي حركت زيباي كريمي و شوت وحيد هاشميان، به گل نخست خود دست يابد.

پس از گل ايران اين تيم قطر بود كه با حركات خود،‌ دفاع نه چندان محكم تيم ملي كشورمان را آزمايش كرد تا اين كه در دقيقه 18، بلال محمد بر روي سانتر سيد علي بشير از سمت راست به گل تساوي دست يافت.

در ادامه‌ نيمه‌ نخست بازي در ميانه‌ ميدان جريان داشت، اما اين تيم ايران بود كه نبض بازي را در اختيار داشت و موقعيت‌هاي متعدد گل‌زني بوسيله مهاجمان با بي‌دقتي از دست مي‌داد.

مهم‌ترين موقعيت تيم ملي فوتبال كشورمان در نيمه‌ اول ضربه‌ ستار زارع بود كه با اختلاف بسيار كمي از كنار دروازه قطر به بيرون رفت.

با شروع نيمه‌ دوم حملات پردامنه‌ تيم ملي ايران ادامه يافت، اما بر خلاف جريان بازي و بر روي يك ضد حمله پاس رو به جلو جلال محمد با اشتباه يحيي گل محمدي موجبات پيش افتادن تيم قطر را فراهم كرد.

پس از اين گل حملات ايران ادامه يافت، تا اينكه آرش برهاني بازيكن تعويضي تيم فوتبال كشورمان با پاس تودر حسين كعبي، بازي را به تساوي كشاند.

خداداد عزيزي ديگر بازيكن تعويضي تيم ملي ايران در دقيقه 88 گلي را به ثمر رساند كه توسط كمك‌داور دوم اين ديدار اين گل مردود اعلام شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در لحظاتي پاياني و در دقيقه 89، پاس ديدني عزيزي به مهدوي كيا رسيد و اين بازيكن ارزشمند تيم ملي فوتبال كشورمان هاشميان را در موقعيت گل قرار داد كه اين بازيكن با هوش بالاي خود توپ را به سقف دروازه تيم قطر چسباند.

با اين پيروزي صعود تيم ملي كشورمان به دور نهايي انتخابي جام جهاني 2006 در منطقه آسيا قطعي به نظر مي‌رسد.

در ديگر ديدار اين گروه اردن در كشور لائوس توانست با نتيجه 3 بر 2 بر ميزبان خود چيره شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعويض‌هاي طلايي برانكو و درخشش هاشميان ؛ ايران نيمي از راه صعود به جام جهاني را پيمود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016