"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-10-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گزارش فيفا درباره ديدار سرنوشت‌ساز ايران - قطر، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
ايران نبرد دشواري را براي صعود به رقابت‌هاي جام جهاني برابر قطر پيش روي دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در گزارش ويژه‌ي فيفا آمده است:« ايران با وجود ديدار شنبه برابر آلمان به قطر مي‌انديشد. تنها چهار روز پيش از ديدار فشرده و سنگين برابر قطر براي راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 ايران حريف دوستانه و قدرتمندي به نام آلمان را در تهران ملاقات مي‌كند.
صد هزار هوادار پرشور، تيم ملي را براي گرفتن انتقام از آن شكست دو بر صفر در رقابت‌هاي جام جهاني 98 فرانسه تشويق خواهند كرد. اما با وجود اين ديدار بزرگ ايران تنها به ديدار سرنوشت ساز گروه يك مقدماتي جام جهاني در قاره‌ي آسيا در دوحه مي‌انديشد.
برانكو ايوانكوويچ و مردانش مي‌دانند كه اين آزمون بسيار سخت است. آنها بايد هر سه امتياز اين ديدار را به دست آورند.

تمديد قرارداد ايوانكوويچ
پس از بهتر شدن شرايط ايران براي راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان قرارداد ايوانكوويچ با فدراسيون فوتبال ايران (IRIFF) براي دو سال ديگر و پايان مرحله‌ي نهايي رقابت‌هاي جام جهاني تمديد شد. مربي كروات و با تجربه‌ي ايران كه پيشتر از علاقه‌اش براي كار در يك تيم باشگاهي خبر داده بود اكنون از قرارداد جديد با ايران راضي است:« خوشحالم در تيمي كه با آن كار خود را شروع كرده‌ام ماندم. به بازيكنانم براي نتايج خوبي كه تا كنون به دست آورده‌ايم افتخار مي‌كنم. از هواداران ايراني هم به خاطر حمايت‌هاي هميشگي‌شان قدرداني مي‌كنم. اين تشويق‌ها و حمايت‌ها براي پيشرفت تيم ملي حياتي است و اميدوارم كه ادامه داشته باشد. خوشحالم كه مي‌توانم ايران را براي دو سال ديگر و پايان جام جهاني 2006 آلمان هدايت كنم. هدف اصلي ما رسيدن به رقابت‌هاي جام جهاني است.»

علي دايي و غيبت در ديدار برابر قطر
علي دايي مهاجم ايران از اين كه قرارداد ايوانكوويچ تمديد شده خوشحال است:« او بهترين گزينه براي اين حرفه است و ايران زير نظر او به نتايج بسيار خوبي رسيده است. اميدوارم اين عملكرد او در آينده هم ادامه داشته باشد.»
خبر تاسف برانگيز براي هواداران تيم ملي؛ علي دايي به سبب مصدوميت ديدار برابر قطر را از دست مي‌دهد. اين بازيكن سي و پنج ساله براي ديدار دوستانه برابر آلمان انتخاب شده اما ممكن است كه به ميدان نرود:« سعي مي‌كنم كه به اين ديدار برسم. اما فكر نكنم كه شرايط به من اجازه بدهد.»
حتي بدون علي دايي ايران با وحيد هاشميان، مهدي مهدوي‌كيا و علي كريمي قدرت هجومي فراواني دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يك نبرد حياتي ديگر
پس از پيروزي سرنوشت ساز دو بر صفر برابر اردن اعتماد به نفس ايران دو چندان شد. اما براي ايوانكوويچ دومين مرحله رقابت براي صعود به جام جهاني شروع شده است. او مي‌داند كه ايران دو ديدار مهم برابر قطر و لائوس را پيش رو دارد. او به فيفا گفت كه گروهش قطري‌ها را حتي با وجود ديدار با مردان يورگن كلينزمن چهار روز پيش از آن ديدار سرنوشت ساز دست كم نمي‌گيرد:« اين مسابقه مانند رويارويي با اردن دشوار است. بايد به خوبي براي آن آماده شويم. لحظات سختي در دوحه در انتظار ماست.»
علي دايي نيز نسبت به حريف آينده‌ي ايران هشدار مي‌دهد:« اين ديدار حتي از ديدار برابر اردن هم دشوارتر است. بازيكنان بايد از تمام توان حرفه‌اي‌گري و انگيزه‌ي خود استفاده كنند. يك پيروزي ما را به جام جهاني مي‌رساند.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12772

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش فيفا درباره ديدار سرنوشت‌ساز ايران - قطر، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016