"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-09-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گزارش فيفا درباره‌ پيروزي ايران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
پيروزي ايران برابر اردن يكي از خبرهاي ويژه‌ي جام جهاني در سايت رسمي فيفا است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين گزارش آمده است: « پس از بدشانسي و شكست يك بر صفر در خانه برابر اردن، ايران با پيروزي راضي كننده‌ي دو بر صفر در ديدار چهارشنبه‌ي گذشته، تيم ملي را به صدر گروه يك مقدماتي جام جهاني در قاره‌ي آسيا بازگرداند. اكنون اين تيم با نه امتياز در كنار اردن در صدر جدول قرار دارد.

ايران كه پيشتر دو بار مرحله‌ي نهايي رقابت‌هاي جام جهاني را تجربه كرده است اكنون بايد برابر قطر و لائوس پيروز شود تا به تورنمنت بزرگ آلمان در سال 2006 راه پيدا كند. پيروزي در امان با گل‌هاي عليرضا واحدي نيكبخت و علي دايي مهاجم سي و پنج ساله‌ي اين تيم به دست آمد. البته اين گل‌ها در دقايق واپسين اين ديدار به ثمر رسيد.
نبرد حقيقي ميان خط حمله‌ي با استعداد ايران و دفاع نفوذناپذير اردن و ضد حملات خطرناك اين تيم درگرفت. ايراني‌ها با پيروزي آرامش را به تهران بازگرداندند. اردن يكي از بهترين و جذاب‌ترين پديده‌هاي كنوني قاره‌ي آسياست. علاوه بر شكست ايران در ديدار رفت مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني آنها در جام ملت‌هاي آسيا، كره‌ي جنوبي يكي از تيم‌هاي مرحله‌ي نيمه نهايي جام جهاني 2002 را متوقف كردند و برابر ژاپن عملكرد بي‌نظيري داشتند.»

بازگشت هاشميان
پس از سه سال غيبت، مهاجم ايراني بايرن مونيخ به تيم ملي كشورش بازگشت. حضور او روحيه‌ي تيمي ايران را دو چندان كرده بود. خداداد عزيزي همان مهاجمي كه سبب حذف استراليا در ديدار انتخابي جام جهاني 98 فرانسه شده بود نيز مانند هاشميان به تركيب اصلي ايران بازگشت. از همان زمان شنيده شدن سوت شروع اين ديدار، ايراني‌ها براي پيروزي در ميدان دويدند. نخستين فرصت در دقيقه‌ي سي اين ديدار توسط علي دايي به دست آمد كه با واكنش خوب «عامر شافي» سنگربان بيست و دو ساله‌ي اردني بي‌سرانجام ماند. نيمه‌ي نخست با نتيجه‌ي بدون گل به پايان رسيد. اين همان نتيجه‌اي بود كه محمد الجوهري براي آن برنامه‌ريزي كرده بود. اما در دقيقه‌ي شصت و چهار برانكو ايوانكوويچ سرمربي ايران، تعويض تعيين كننده‌اي را انجام داد. عليرضا نيكبخت واحدي به جاي خداداد عزيزي وارد ميدان شد و چهار دقيقه پس از آن بازيكن تازه وارد ايراني با ضربه‌ي سر دروازه‌ي اردن را گشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علي دايي پيروزي را قطعي كرد.
پس از نخستين گل، آهنگ هجومي اردن تغيير كرد. آنها با استفاده از تشويق هوادارانشان و به ويژه ميهمانان سرشناسي نظير پادشاه عبدالله و شاهزاده رانيا به سوي دروازه‌ي ايران يورش بردند. محمد شلبايه مي‌توانست با ضربه‌ي سر در اين دقايق بازي را به تساوي بكشاند. اما اين علي دايي بود كه توانست در يك ضد حمله نتيجه را دو بر صفر كند. مهاجم هميشه با طراوت ايران هنوز يكي از بهترين مهاجمان آسياست و گل او برابر اردن بي‌ترديد در اميدواري ايران براي راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني آلمان نقش مهمي داشت.
برانكو ايوانكوويچ يك بار علي دايي را بدون جانشين معرفي كرده بود و اكنون اين مهاجم سي و پنج ساله پاسخ اعتماد مربي كروات را داد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11850

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش فيفا درباره‌ پيروزي ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016