"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-08-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

جام ملت هاي آسيا تمام شد، به فكر ديدار با اردن باشيد، ايپنا

در اينكه ما ايراني‌ها انسان‌هاي نتيجه‌گرايي هستيم، هيچ مشكلي نيست. ما معمولاً براساس نتيجه‌اي كه مي‌گيريم قضاوت مي‌كنيم و كاري با آنچه كه مي‌بينيم، نداريم.
به اين توجه نمي‌كنيم كه تيم‌ملي خوب بازي مي‌كند يا نه. با يك برد به عرش مي‌رويم و با يك شكست به فرش مي‌آييم.
به همين دليل با كسب عنوان سومي در جام ملت‌هاي آسيا از خود بي‌خود شديم و گفتيم كه ما بهترين هستيم و البته برترين.
معمولاً پس از هر پيروزي ضعف‌ها و ايرادات به چشم نمي‌آيند و تحت‌الشعاع پيروزي و نتيجه‌اي كه به دست آمده قرار مي‌گيرند.
اين درست كه تيم‌ملي در سيزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي آسيا خوب بازي كرد و به مقام سوم دست يافت، اما با اين وجود اين تيم داراي ضعف‌هايي است كه اگر به آن توجه نشود در آينده براي تيم‌ملي ايران مشكل‌ساز خواهد شد.
تيم كشورمان كمتر از يك ماه ديگر يعني روز 18 شهريور در چارچوب دور برگشت مسابقات مقدماتي جام جهاني بايد در شهر امان به مصاف تيم‌ملي اردن برود.
تيمي كه در تهران صفر بر يك ايران را شكست داد و البته در ادامه روند صعودي خود در جام ملت‌ها هم نتايج خوبي گرفت و اگر در بازي با ژاپن دچار بدشانسي نمي‌شد چه بسا به مراحل بالاتر هم راه پيدا مي‌كرد.
روز يكشنبه كاروان تيم‌ملي به ايران بازگشت و طبعاً بايد چند روزي را به استراحت بگذارند، اما كار اصلي ملي‌پوشان پس از اين استراحت، تازه شروع مي‌شود.
باخت به اردن آن هم در تهران همه معادلات را بهم ريخت و حالا ايران براي صعود به جام‌جهاني محكوم به پيروزي در ديدارهاي باقي مانده است.
حتي يك شكست هم مي‌تواند حضور در جام جهاني را براي ما به رؤيا تبديل كند.
نكته ديگر اينكه همزمان با شروع تمرينات تيم‌هاي باشگاهي بازيكنان ملي‌پوش هم بايد در تمرينات تيم‌هاي باشگاهيشان شركت كنند و اين، كار را براي مربيان تيم‌ملي دشوار مي‌كند.
قطعاً دوباره شاهد تداخل اردوهاي تيم‌ملي و تيم‌هاي باشگاهي خواهيم بود. مسؤولان فدراسيون فوتبال بايد تدبيري بينديشند كه اين مسأله در روند تيم‌ملي خلل ايجاد نكند.
دوباره مثل سابق نشود كه در فاصله چند روز مانده به بازي با اردن، شاهد ناهمانگي‌هايي بين مسؤولان تيم‌ملي و باشگاهي باشيم.
دوست نداريم دوباره كار به جايي برسد كه بگوييم روز از نو روزي از نو، ديدار با اردن يك بازي حياتي و تأثيرگذار در سرنوشت‌ آينده تيم‌ملي است، اما در حال حاضر همه فكرها معطوف به اين شده كه تيم‌ملي در آسيا به مقام سوم دست يافته است.
امروز همه درباره ماندن و يا رفتن برانكو از ايران حرف مي‌زنند. مبادا اين قضيه باعث شود تا تيم‌ملي از هدف اصلي‌اش فاصله بگيرد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برانكو فدراسيون فوتبال و البته سازمان تربيت بدني بايد هر چه سريع‌تر به يك نتيجه مشترك دست يابند تا در فاصله كمتر از يك ماه تا بازي با اردن، تمام تمركز مربيان و مسؤولان تيم‌ملي روي اين بازي حساس معطوف شود.
جام ملت‌هاي آسيا هر چه بود تمام شد و به تاريخ پيوست. از امروز بايد براي آينده برنامه ريزي كنيم و نزديك‌ترين مسابقاتي كه در پيش است مسابقات مقدماتي جام جهاني است.
از همين امروز به فكر ترميم نقاط ضعف تيم‌ملي باشيم تا با رفع اين معايب با خيالي آسوده‌تر بازي‌هاي آينده ايران را تماشا كنيم.
بهتر است به جاي فكر كردن به گذشته، در فكر ساختن آينده‌اي بهتر باشيم. اين خواسته همه فوتبالدوستان است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10795

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جام ملت هاي آسيا تمام شد، به فكر ديدار با اردن باشيد، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016