"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-08-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت‌وگو با: مهرعليزاده‌، دادكان، برانكو، نوآموز، دايي، كريمي‌، مهدوي‌كيا، شاهرخي، تقي‌پور و گل‌محمدي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
تيم ملي فوتبال كشورمان پس از كسب عنوان سومي در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا، ساعت 15 امروز وارد كشور شد و مورد استقبال مهندس مهرعليزاده زاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني و علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني، مسوولان فدراسيون فوتبال و علاقمندان تيم ملي قرار گرفت.
در ذيل گفت‌وگو با رييس سازمان تربيت بدني، مسوولان فدراسيون فوتبال و قهرمانان تيم ملي كشورمان در پي مي‌آيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس مهرعليزاده در حاشيه‌ي ورود ملي پوشان به كشور گفت: اصولا استفاده از نفوذ و شرايط ميزباني در مسابقات مختلف قابل پيش بيني است و به نظر من در اين دوره از رقابت‌ها برخي اظهارنظرها و قضاوت‌ها دور از دايره‌ي انصاف بود.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: تمامي اين موارد به فدراسيون جهاني فوتبال و كنفدراسيون فوتبال آسيا منعكس خواهد شد تا از تكرار موارد مشابه در آينده جلوگيري شود. براي همگان مشخص بود كه تيم ايران قهرمان آسياست و شايد تدوام اين نوع رفتارها باعث شود، فوتبال در سطح آسيا افت كند.
وي خاطر نشان كرد: جوانان علاقه دارند، ورزش با سلامت ، دقت و رعايت اصول جوانمردانه انجام شود. در غير اين صورت ممكن است، مردم به تدريج علاقه‌ي خود به ورزش را از دست بدهند.
مهندس مهر عليزاده درباره‌ي اظهار نظر يكي از مسوولان سازمان تربيت بدني مبني بر اين كه فدراسيون فوتبال نبايد از گناه رحمان رضايي و علي بداوي چشم مي‌پوشيد، گفت:‌ فدراسيون دراين زمينه مي‌تواند تصميم‌گيرنده‌ي اصلي باشد. ولي به نظر من فدراسيون فوتبال كار خوبي انجام داد و بخشيدن اين بازيكنان را تاييد مي‌كنم.

*تيم ملي فوتبال توانست با دفاع از حقانيت فوتبال كشورمان، نقش بسيار خوبي را در اين دوره از مسابقات ايفا كند.
دكتر محمد دادكان رييس فدراسيون فوتبال پس از ورود كاروان تيم ملي به كشور، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: با توجه به مشكلاتي كه پيش رو داشتيم كه قصد ندارم مجددا آنها را در اينجا بازگو كنم،‌ اما نتايج مناسبي را كسب كرديم. اميدوارم بتوانيم جوابگوي محبت‌هاي مردم باشيم.
رييس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: مسايلي كه در خصوص عدم حضور علي كريمي در ورزشگاه هنگام انتخاب بهترين بازيكن مطرح شد، صحت ندارد. او مي‌توانست به عنوان بازيكن اول اين رقابت‌ها انتخاب شود و در زمينه‌ي گل‌زني هم به طور مشترك همراه با بازيكن بحريني جايزه‌ي AFC را دريافت كند. قطعا گفت‌وگوهاي لازم با مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام خواهد شد و از نظر ما حق علي كريمي به عنوان بهترين بازيكن، پايمال شد.
وي درباره‌ي تداوم حضور برانكو ايوانكوويچ و تمديد قرارداد با اين مربي كروات گفت: با برانكو هيچ مشكلي نداريم و اخبار منتشر شده در داخل ايران را باور نكنيد. مسايلي كه نوشته يا گفته شده است، مانند مسايلي است كه از طرف عرب‌ها در خارج از كشور به ما تحميل مي‌شود و در داخل نيز شاهد شرايط مشابه هستيم.
دكتر دادكان اظهار كرد: اين كه گفته مي‌شود در كنفدراسيون فوتبال آسيا نفوذ نداريم، مسايلي است كه در داخل مطرح مي‌شود. فعلا عرب‌ها بر AFC حاكم هستند. اشتباه ما در زمان برگزاري انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا بود. در آن زمان به شكلي عمل كرديم كه امروز براي ما آينده‌ي خوبي را ترسيم نكرد، بسياري از كشورهاي عربي در مسايل پشت پرده نقشي دارند و با توجه به اين كه از نزديك شاهد تمام مسايل بودم، آنها دوست ندارند كشوري به نام ايران در فوتبال آسيا نقش داشته باشد.
وي افزود: در اين راستا بحث نفوذ مطرح نيست، روزنامه‌هايي را به همراه دارم كه در فرصت مناسب آن‌ها را نشان خواهم داد كه سفراي دو كشور بحرين و عربستان پيش از بازي با بحرين نسبت به كشور ايران چه مسايلي را مطرح و چه جوايزي را تعيين كرده بودند. در صورتي كه در كشور ما اصلا چنين چيزي مرسوم نيست و ما فقط به قصد انجام بازي فوتبال به چين رفتيم، تا بتوانيم عنواني را كسب كنيم. ما به كسي جايزه نمي‌دهيم تا تيم مقابل را ببرد.
رييس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: حساسيت‌هايي بين پاره‌اي كشورهاي عربي و ايران نه تنها در صحنه ورزش بلكه در تمامي صحنه‌ها وجود دارد. ولي از آن جا كه علاقه‌مندان ورزش، مسايل فوتبال را تعقيب مي‌كنند،‌ اين موارد حادتر شده است.
وي درباره‌ي پرخاشگري برخي بازيكنان گفت: قبلا نيز گفته‌ايم كه اين مسايل در فوتبال رخ مي‌دهد، ولي بيش از حد لازم در كشور به آن پرداخته شد. از نظر فدراسيون اين بازيكنان تنبيه انضباطي شدند و خود ما آنها را محروم كرديم، پيش از اين كه AFC جلسه‌اي بگذارد، شرايط تيمي خود را در نظر گرفتيم و با توجه به جواني اين بازيكنان،آنها را بخشيديم تا بتوانند بازي‌هاي بعد را انجام دهند. هر دوي آن‌ها نيز ناراحت و متاثر هستند، ولي اين طور نيست كه دنيا براي آنها به آخر خط رسيده باشد. ما بايد رافت خود را نشان مي‌داديم، كه همين كار را انجام داديم.
دكتر دادكان درباره‌ي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده نسبت به رعايت موارد اخلاقي در تيم ملي خاطرنشان كرد: من هم از نوع برخورد انجام شده متاثرم، ولي چنين چيزي در فوتبال باز هم اتفاق خواهد افتاد و اگر بخواهم بگويم كه ديگر در كشور ما چنين كاري انجام نمي‌شود، اين طور نيست. ولي در كشورهاي اروپايي هم شاهد چنين مواردي هستيم، حتي در صحنه‌هاي سياسي. ولي در مجموع كار مورد تاييد نيست و بايد از آن پيشگيري شود.
وي تاكيد كرد: قطعا مسايل اخلاقي و پيروزي در مسابقات از اهميت بالايي در كنار يكديگر برخوردار است و اگر تيم ما در مسابقات شكست مي‌خورد و تنها جام اخلاق را مي‌گرفتيم، باز هم اين انتقاد را به ما وارد مي‌كردند كه ما برد مي‌خواهيم. در مجموع بايد تلاش كرد تا بازيكن بتواند فشارهاي حاكم بر بازي را تحمل كنند. پيش از اعزام تيم، بازيكنان تحت فشارهاي زيادي از جانب رسانه‌ها قرار داشتند و بعضا مي‌شنيدند كه اخراج خواهند شد و همه‌ي اين‌ها بازيكن را تحت تاثير قرار خواهد داد. بايد همه‌ي ما با كمك يكديگر اين مسايل را به حداقل برسانيم.

*برانكو ايوانكوويچ گفت: علي كريمي بدون ترديد بايد به عنوان بهترين بازيكن سيزدهمين دوره‌ي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا انتخاب مي‌شد، زيرا وي نمايشي عالي‌ را در تمامي مسابقات نشان داد.
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: كريمي يكي از بهترين گلزنان اين دوره از مسابقات شد و همگان نيز بر اين اعتقاد هستند كه عنوان بهترين بازيكن جام برازنده‌ي وي است. اين كه چرا مسوولان AFC كريمي را انتخاب نكردند، چيزي است كه از آن اطلاعي ندارم.
وي اظهار كرد: من درباره‌ي اين كه مسوولان AFC تصميمات ناعادلانه‌اي را نسبت به تيم ايران گرفتند، اظهارنظري نمي‌كنم. زيرا دقيقا از شرايط اخذ تصميمات اطلاعي ندارم، اما ديگر در موقعيتي نيستيم كه بتوانيم نسبت به اين تصميمات فكر كنيم، زيرا بازي‌ها به اتمام رسيده است.
ايوانكوويچ در خصوص آخرين تصميم خود نسبت به فعاليت در سطح باشگاهي گفت: همه چيز امكان پذير است و هيچ كس نمي‌داند در ادامه‌ي كار چه پيش خواهد آمد. اين كه مردم علاقه‌مند به حضور من در تيم ملي هستند برايم قابل احترام است. از ملت ايران تشكر مي‌كنم، اما هرگونه تصميم بستگي به دو جنبه دارد كه در واقع نظر من و فدراسيون فوتبال در اين مورد دخيل است. در اين ميان مسايلي مانند پول و ... براي من مطرح نيست و بايد ببينيم چه پيش خواهد آمد.
برانكو درباره‌ي اين كه فدراسيون فوتبال نيز علاقه‌مند به تداوم همكاري با وي است گفت: باز هم تاكيد مي‌كنم هر گونه تصميم از دو جنبه قابل بررسي است و نظر من نيز شرط است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: از نتايجي كه تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا كسب كرد، رضايت دارم و تمامي بازيكنان وظايف خود را به بهترين نحو ممكن انجام دادند. ما ديدارهاي دشواري را مقابل چين، بحرين، ژاپن و كره به بهترين نحو ممكن انجام داديم. ضمن اين كه اعتقاد دارم بحرين و ايران شايستگي حضور در ديدار پاياني را داشتند. زيرا بحرين تيم به مراتب بهتري در مقايسه با ژاپن بود و به دليل بدشانسي نتوانستند به فينال برسند. علاوه بر اين قضاوت داوران نيز عامل ديگري نسبت به عدم راهيابي آنها به ديدار پاياني بود. در مورد ايران نيز عملا شرايطي پيش آمد، تا بازيكنان خيلي زيادي را به روي نيمكت نداشته باشيم و از حداقل‌ها بهترين استفاده‌ي ممكن را ببريم.

*ناصر نوآموز، نايب رييس فدراسيون فوتبال ايران از نتايج تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا راضي است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوآموز در فرودگاه مهرآباد درباره‌ي شيوه‌ي ناعادلانه داوري در جام ملت‌ها گفت: هم اكنون در ميان كشورهاي عربي و با نفوذ آسيا قرار داريم و سياست ما دخالت در كارهاي AFC نيست. ايران بايد به اندازه‌اي قدرت و توان داشته باشد كه حتي تصميمات كنفدراسيون فوتبال آسيا، نتواند در شيوه‌ي نتيجه‌گيري اين تيم تاثيرگذار باشد. ما به دنبال نفوذ و يا مسايل ديگر در ‌AFC نيستيم. تنها به فوتبال مي‌انديشيم و در آينده با همين قدرت نتيجه مي‌گيريم.

*علي دايي كاپيتان تيم ملي ايران يكي از چهره‌هاي مورد توجه خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دايي از سوال خبرنگاران در مورد آينده‌ي وي و همچنين اخلاق گرايي در تيم ملي، آشفته شده بود.
كاپيتان تيم ملي ايران درباره‌ي بي‌رنگ بودن راي و نظر نمايندگان ايران در AFC گفت: اين شيوه‌ي قضاوت به ويژه در ديدار برابر چين و محروميت سنگين براي بازيكني نظير محمد نصرتي بسيار عجيب بود. شما حتي در نمونه‌هاي اروپايي هم، چنين محروميت‌هايي را نمي‌بينيد. زين‌الدين زيدان در ليگ قهرمانان به صورت حريف ضربه مي‌زند و تنها با دو جلسه محروميت روبرو مي‌شود. اما نصرتي بايد براي آن رفتار خود چهار جلسه بيرون از زمين قرار گيرد. ما اگر مي‌خواهيم در آينده اين اتفاقات رخ ندهد، بايد حضور بهتري در AFC داشته باشيم.
علي دايي درباره‌ي آرايش خط حمله‌ي ايران در جام ملت‌هاي آسيا و تصميم سرمربي تيم ملي درباره‌ي اين خط در ديدار سرنوشت ساز برابر اردن گفت: من نمي‌توانم در مورد چيدمان و آرايش تيم ملي نظر بدهم. اما ايوانكوويچ از عملكرد خط حمله در چين راضي بود. برابر اردن هم مربي درباره‌ي نفرات هجومي ايران تصميم مي‌گيرد. تغيير سيستم ايران در جريان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا به سبب غيبت و محروميت چند بازيكن بود.

*علي كريمي گفت: مسابقات سيزدهمين دوره‌ي جام ملت‌هاي آسيا به پايان رسيد و اكنون بايد به ديدارهاي آينده انديشيد.
بازيكن تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: اين كه گفته مي‌شود در هنگام انتخاب بهترين گلزن اين دوره از مسابقات و اعطاي كفش طلايي در ورزشگاه حضور نداشته‌ام درست نيست. از آنجا كه در ابتدا يك كفش طلا براي گلزن برتر پيش بيني كرده بودند، قرار شد تا اين كفش به بازيكن بحرين برسد و كفش ديگري را تهيه كرده و به فدراسيون فوتبال ارسال كنند.
كريمي در توضيح چگونگي نفوذ كشورهاي عرب در كنفدراسيون فوتبال آسيا خاطر نشان كرد: در اين باره نظر خاصي ندارم. ولي فدراسيون فوتبال بايد خيلي تلاش كند. زيرا نيازمند نفوذ در كنفدراسيون آسيا هستيم.
عضو تيم ستارگان فوتبال آسيا درباره‌ي انتخاب ناكامورا بازيكن تيم ملي فوتبال ژاپن به عنوان بهترين بازيكن اين مسابقات گفت: اين نظر كارشناسان بود كه در روز پاياني اعلام شد و ناكامورا را انتخاب كردند. اين كه بر اساس چه معيارهايي اين بازيكن انتخاب شده، چيزي است كه بايد مسوولان فدراسيون آسيايي پاسخگو باشند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش از شروع رقابت‌ها به كسب عنوان بهترين بازيكن در سطح آسيا فكر مي‌كرده است يا خير؟ خاطر نشان كرد: هرگز به چنين موضوعي فكر نمي‌كردم و مساله‌ي مهم انجام بازي‌هاي خوب براي تيم ملي بود و اين كه بتوانم مردم را خوشحال كنم.
كريمي در پايان در خصوص دريافت پيشنهاداتي از سوي باشگاه‌هاي اروپايي براي حضور در اين باشگاه‌ها اظهار كرد: تا كنون اطلاعي در اين باره ندارم و پس از بازگشت به امارات بررسي‌هاي لازم را انجام خواهم داد.

*مهدي مهدوي‌كيا درباره‌ي تصميم AFC نسبت به انتخاب بازيكن ژاپني به عنوان بهترين بازيكن جام ملت‌ها گفت: به نظر من اين تصميم بسيار خنده‌دار بود و علي كريمي بدون ترديد بهترين بازيكن اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود.
هافبك تيم ملي فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: حتي در سايت خبري AFC بيش از 80 درصد كاربران به علي كريمي راي دادند كه در نهايت كنفدراسيون آسيا تصميمي خنده‌دار را اتخاذ كرد.
وي درباره‌ي انتخابش به عنوان يكي از يازده بازيكن برتر آسيا گفت: پيش از هر چيز بسيار خوشحالم كه توانستيم نتايجي مناسب را كسب كنيم. اگر شانس بيشتري داشتيم و با ناداوري هم روبرو نمي‌شديم، مسلما مي‌توانستيم قهرمان اين دوره از مسابقات باشيم. به هر حال بسيار خوشحالم از اين كه به همراه كريمي بازي‌هاي قابل قبولي را انجام داديم و جزو يازده بازيكن برتر جام شديم.
مهدوي‌كيا درباره‌ي ضرورت نفوذ بيشتر در كنفدراسيون فوتبال آسيا خاطر نشان كرد: مسايلي كه در جام ملت‌ها پيش آمد، زنگ خطري براي فوتبال ايران بود كه مسوولين بايد بيشتر به فكر باشند و روابط و نفوذ بيشتري را در AFC ايجاد كنند. در اين دوره از مسابقات، كنفدراسيون فوتبال آسيا آنچه را كه مي‌خواست در حق تيم ما انجام داد.
وي درباره‌ي نفوذ فدراسيون فوتبال ژاپن و حضور بازيكن اخراجي اين تيم در ديدار فينال گفت: البته اين بازيكن به ناحق كارت قرمز گرفته بود. اما مساله‌ي مهم رايزني فدراسيون فوتبال ژاپن و حل مشكل بوجود آمده بود كه اميدوارم مسوولان فوتبال ما نيز بتوانند نفوذ لازم را داشته باشند.
مهدوي‌كيا در پايان در توضيح حركت انجام شده در دقايق پاياني بازي با بحرين و دريافت كارت قرمز تصريح كرد: من حركت خاصي را انجام ندادم كه مستوجب دريافت كارت قرمز باشد. تنها به قصد اعتراض به سمت داور رفتم زيرا او قصد داشت تنها به بازيكن خاطي بحرين كارت زرد نشان بدهد و در عمل كار خطايي انجام ندادم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*همايون شاهرخي، سرپرست تيم ملي ايران نتايج به دست آمده در جام ملت‌هاي آسيا را اميدوار كننده مي‌داند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شاهرخي در اين باره به خبرنگار ايسنا، گفت: با توجه به استعدادهاي تيم ملي، نتايج خوبي به دست آورديم. اكنون مي‌توان به آينده اميدوار بود.
سرپرست تيم ملي درباره‌ي تصميمات جنجالي AFC گفت: اكنون زمان مناسبي براي سخن گفتن در مورد نفوذ ايران در AFC و تصميمات داوري نيست و در آينده با نظر كارشناسي در اين باره تصميم مي‌گيريم.

*ابراهيم تقي پور گفت: مسابقات جام ملت‌ها از نظر كيفيت در سطح بالايي برگزار شد و نشان داديم كه مي‌توانيم تيم برتر آسيا باشيم.
بازيكن تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: متاسفانه ناداوري‌ها باعث شد تا ايران عنوان سوم را كسب كند. ولي در مجموع از نتايج كسب شده راضي هستم.
وي درباره‌ي حكم محروميت شش ماهه‌ي خود خاطر نشان كرد: حكم AFC اصولا بايد سه ماه قبل صادر مي‌شد ولي آنها قصد داشتند تا از نظر روحي ـ رواني به شدت ما را تحت فشار قرار بدهند. از قبل نيز گفته مي‌شد، مسابقه‌ي ايران و بحرين در عمل جنگ ايران و عرب است و بايد حتما اين مسابقه به سود عرب‌ها به پايان برسد. ولي ما هرگز تحت تاثير چنين مسايلي قرار نگرفتيم و ثابت كرديم كه مي‌توانيم حرف اول را بزنيم.
تقي پور درباره‌ي پرخاشگري برخي بازيكنان يادآور شد: اين درگيري‌ها را مي‌توان به عنوان نوعي مشكل خانوادگي تلقي كرد كه طبيعي است، صدور كارت‌هاي قرمز از سوي داوران به دليل محكم بازي كردن نفرات ما بود كه نوع قضاوت داور شرايطي را فراهم كرد تا بيشتر در معرض چنين كارت‌هايي قرار بگيريم. اما در مسابقات آينده قطعا چنين مواردي را نخواهيم ديد.

*يحيي گل محمدي گفت: هنگام قرار گرفتن پشت توپ و نواختن آخرين ضربه‌ي پنالتي تيم ايران، احساس كردم دروازه‌بان حركت خواهد كرد و به همين دليل تصميم گرفتم ضربه را به وسط دروازه بزنم كه در صورت نواختن ضربه‌ي مورد نظر مسلما گل مي‌شد.
مدافع ملي‌پوش كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مسلما نفوذ و قدرت كافي در كنفدراسيون فوتبال آسيا وجود ندارد. اين موضوع به تيم ملي ايران ضربه خواهد زد و در اين مسابقات نيز شاهد تصميماتي ناعادلانه بر عليه تيم خود بوديم. اعلام محروميت تقي‌پور به فاصله‌ي يك روز تا بازي با بحرين توسط كميته‌ي انضباطي AFC به رياست يك فرد بحريني، خود حرف و حديث‌هاي بسياري دارد.
گل محمدي يادآور شد: در اين دوره به دفعات شاهد بي‌عدالتي و ناداوري بوديم. انتظار من از رسانه‌ها اين است كه بيشتر به اين موارد بپردازند. خراب كردن يك پنالتي، جزيي از فوتبال است و نبايد تنها به آن پرداخت.
وي در توضيح شرايط پس از بازي با چين و نوع برخورد بازيكنان و كادر فني تيم ملي با وي گفت: تا صبح در فكر اتفاق پيش آمده بودم و عملا نتوانستم بخوابم. اما به تدريج با اين موضوع كنار آمدم و قبول كردم كه چنين مسايلي در فوتبال پيش مي‌آيد. ضمن اين كه بازيكنان و مربيان تيم هم برخورد مناسبي با اين موضوع داشتند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10775

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگو با: مهرعليزاده‌، دادكان، برانكو، نوآموز، دايي، كريمي‌، مهدوي‌كيا، شاهرخي، تقي‌پور و گل‌محمدي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016