"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-08-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پايان سيزدهمين دوره‌ جام ملت‌هاي آسيا: ژاپن قهرمان شد، ايسنا

تيم ملي فوتبال ژاپن قهرمان اين دوره از رقابت‌ها شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
تيم ملي فوتبال ژاپن با به ثمر رساندن سه گل برابر چين و كسب پيروزي 3 بر 1 در ديدار پاياني مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا قهرمان اين دوره از رقابت‌ها شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، هر دو تيم، دقايق آغازين نيمه‌ي اول را به شيوه‌اي محافظه‌كارانه و بيشتر با هدف ارزيابي يكديگر آغاز كردند، اما در دقيقه‌ي 21 مسابقه، فوكو نيشي بازيكن شماره‌ي 15 ژاپن، با ضربه‌ي سر، توپ ارسالي به روي دروازه‌ي چين را به تور دروازه دوخت و گل اول تيم خود را به ثمر رساند.
در ادامه‌ي اين مسابقه، هر دو تيم از لاك دفاعي خارج شدند، تا اين كه در دقيقه‌ي 30، لي مينگ توپ ارسالي از جناح راست دروازه‌ي ژاپن را با يك بغل پا وارد دروازه‌ي كاواگوچي كرد و بازي را به تساوي 1 ـ 1 كشاند.
هر دو تيم با اين تساوي نيمه‌ي اول را به پايان رساندند.
در آغاز نيمه‌ي دوم، تيم ژاپن برتري محسوسي را بر جريان بازي داشت و در دقيقه‌ي 65، ناكاتا توانست گل دوم ژاپن را به ثمر برساند. البته به نظر مي‌رسيد كه وي با استفاده از دست خود اين گل را وارد دروازه‌ي چين كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حملات پراكنده‌ي چين تا پايان 90 دقيقه وقت قانوني مسابقه، عملا ثمري نداشت. اما در دقيقه‌ي 91 و در شرايطي كه همگان در انتظار پايان اين مسابقه بودند، تامادا از روي يك ضد حمله گل سوم ژاپن را ثبت كرد.
به اين ترتيب تيم ملي فوتبال ژاپن مدافع قهرماني مسابقات دوره‌ي گذشته توانست در سيزدهمين دوره‌ي مسابقات فوتبال قهرماني جام ملت‌هاي آسيا به قهرماني برسد و با اين قهرماني مانند تيم‌هاي ملي فوتبال كشورمان و عربستان، در مجموع 3 عنوان قهرماني در مسابقات جام ملت‌ها به دست آورد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10735

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان سيزدهمين دوره‌ جام ملت‌هاي آسيا: ژاپن قهرمان شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016