"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-08-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملي فوتبال ژاپن به ديدار نهايي راه يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
ژاپن 4
گل‌ها: ناكاتا (47)، تامادا (55 و 93)، ناكازاوا (90)
بحرين 3
گل‌ها: الاهبيل (6 و 70)، ناصر (85)
داور: شمسول مايدين (سنگاپور)
اخراج: اندو (40) از ژاپن، محمد جلال (107) از بحرين
تيم ملي فوتبال ژاپن با پيروزي برابر بحرين به فينال جام ملت‌هاي آسيا راه يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نيمه‌ي اول اين ديدار ژاپني‌ها با گل زود هنگام الاهبيل غافلگير شدند تا حملات گسترده‌ي خود را روي دروازه‌ي بحرين تدارك ببينند. اما با برخورد ضربه‌ي تامادا به تير دروازه و از دست دادن يك موقعيت عالي گلزني توسط سوزوكي، نيمه‌ي اول يك بر صفر به سود بحرين پايان يافت.
در اين نيمه مايدين داور سنگاپوري، اندو را اخراج كرد تا كار ژاپني‌ها در ادامه‌ي بازي دشوارتر شود. در اين صحنه اندو با بازيكن بحريني يك برخورد ساده داشت. اما هافبك بحرين با زمين انداختن خود داور را فريب داد.
ژاپن نيمه‌ي دوم را طوفاني آغاز كرد و با دو گل پياپي ناكاتا و تامادا از حريف خود پيش افتاد اما الاهبيل در دقيقه‌ي 70 بار ديگر گلزني كرد تا كار به تساوي بكشد.
ناصر در دقايق پاياني بازي با ضربه‌ي زميني خود بحرين را پيش انداخت كه اين پيروزي تنها چند دقيقه پابرجا ماند و ناكازاوا در دقيقه‌ي 90 نتيجه را 3 بر 3 كرد.
در وقت اضافه‌ي نخست و در حالي كه تنها دو دقيقه از آغاز اين وقت مي‌گذشت، تامادا در شرايط تك به تك گل پيروزي بخش ژاپن را به ثمر رساند تا اين ديدار مهيج با نتيجه‌ي 4 بر 3 پايان يابد و ژاپن به ديدار نهايي جام ملت‌هاي آسيا راه يابد.
--------------------------------
زيكو در جمع خبرنگاران:
تلاش بازيكنان تنها دليل پيروزي ما بر بحرين بود

زيكو سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن پس از پيروزي مقابل بحرين و راه‌يابي به ديدار فينال جام ملت‌ها، بازيكنان خود را از نظر توانايي ذهني و بدني به دليل جبران نتيجه و شكست بحرين ستود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، زيكو در اين باره گفت: يك مسابقه‌ي هيجان انگيز را بين دو تيم قوي شاهد بوديم. در نيمه‌ي اول به دليل اخراج ياسوهيتو اندو اختلاف زيادي با بحرين پيدا كرديم، اما من ساختار تيم خود را ترميم كردم و بازي خوب ما ادامه يافت.
وي تصريح كرد: ما به تلاش خود ادامه داديم و دليل پيروزي ما نيز همين بود. از نظر ذهني ما بسيار قوي بوديم و در حالي كه يك بازيكن ما اخراج شد، هرگز دچار آشفتگي فكري نشديم. ما بسيار راحت و با فراغ بال بازي كرديم و بازي طبيعي خود را انجام داديم.
در ادامه‌ي اين نشست خبري، زيكو با تمجيد از تيم بحرين، اظهار داشت: تصور مي‌كنم در گذشته تيم‌هاي عربي بيشتر به حمله و به ثمر رساندن گل‌هاي بيشتر فكر مي‌كردند، اما امروزه آن‌ها به دفاع هم مي‌انديشند و اين موضوع دليل اصلي پيشرفت آن‌هاست. در سال‌هاي گذشته عربستان سعودي تنها تيم قدرتمند خاورميانه بود، اما حال اكثر تيم‌هاي عربي بسيار قدرت‌مند هستند.
سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن در پايان نسبت به انجام ديدار فينال و عدم در اختيار داشتن اندو به دليل دريافت كارت قرمز گفت: البته نظري درباره‌ي اين كه چرا اين بازيكن اخراج شد ندارم، اما مسلما او نمي‌تواند در ديدار فينال ما را همراهي كند. ما تنها سه روز فرصت داريم تا درباره‌ي ساختار و سيستم بازي فينال تصميم بگيريم، شايد در اين بازي از 4 مدافع استفاده كنيم و يا شايد ترجيح بدهيم سيستمي با سه مدافع را به كار بگيريم.
-----------------------------------
سرمربي بحرين در جمع خبرنگاران:
اسيـر تجـربـه ژاپـن شديم

سرمربي تيم ملي فوتبال بحرين پس از شكست برابر ژاپن و عدم راهيابي به ديدار فينال ضمن اين كه به دنبال تسكين بازيكنان خود بود، گفت: ما كاملا بدشانس بوديم، زيرا به فاصله‌ي 3 دقيقه تا پايان بازي يك گل از ژاپن جلو بوديم و اين فرصت را از دست داديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، سركو جوريچيچ با بيان اين كه هرگز از اين نتيجه خوشحال نيست‌، اضافه كرد: ژاپن تيم بسيار قدرتمند و باتجربه است. آن‌ها با تجربه به دست آمده در بازي با تيم‌هاي بزرگ به مصاف ما آمدند كه اين تجربه بسيار به آن‌ها كمك كرد. اما به هرحال ما از نحوه‌ي عملكرد خود در اين مسابقات بسيار راضي هستيم زيرا هدف اصلي ما راهيابي به دور دوم مسابقات بود، اما به مرحله‌ي نيمه‌نهايي رسيديم و يك قدمي فينال.
وي با قبول اين كه خستگي بخشي از دلايل شكست آن‌ها بود، خاطرنشان كرد: ما در نيمه‌ي اول بسيار خوب ظاهر شديم و در بين دو نيمه درباره‌ي وضعيت بازي بحث كرديم و تصميم گرفتيم تا به گل دوم برسيم، اما بازيكنان ما خسته بودند و نتوانستند تمامي برنامه‌ي پيش‌بيني شده را عملي كنند.
جوريچيچ در پايان اظهار داشت: هنگامي كه ژاپن دو گل برتري را به ثمر رساند، آنگاه ما شروع به ارايه‌ي بازي واقعي خود كرديم. من مشكلات بسياري در هدايت اين تيم داشتم زيرا اغلب بازيكنان من خسته بودند. ما پنج بازي دشوار را پشت سر گذاشتيم و طبيعي بود كه خسته باشيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10648

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملي فوتبال ژاپن به ديدار نهايي راه يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016