"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-07-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مجموعه خبرهايي از وضعيت تيم ملي فوتبال ايران پيش از ديدار فردا با ژاپن، همراه با گفتگو با چند بازيکن تيم ملي، ايسنا و ايرنا

گزارش آخرين تمرين تيم ملي قبل از بازي با ژاپن

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
آخرين تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از بازي با تيم فوتبال ژاپن ساعت 19 امروز به وقت چين به مدت 60 دقيقه در ورزشگاه اصلي شهر چونگ كينگ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، در اين تمرين تمامي بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان از جمله علي دايي كاپيتان مصدوم،‌ در تمرينات حضور يافتند.
بر اساس اين گزارش، بازيكنان پس از دويدن و گرم كردن شوت به سوي دروازه؛ بازي تحت فشار را تمرين كردند.
در تمرينات امروز تيم ملي رضا عنايتي نيز به دليل سرگيجه حضور نداشت.
رحمان رضايي، علي بداوي و محمد نصرتي نيز عليرغم محروميت از حضور در ادامه‌ي رقابت‌ها، در پايان تمرينات امروز، جداگانه به تمرين پرداختند.
به گفته‌ي خبرنگار اعزامي ايسنا به چين، با توجه به شرايط جديد تيم ملي و محروميت‌ سه بازيكن و نشست‌هاي كادر فني، به احتمال زياد تيم ملي با سيستم 3 ـ 4 ـ 3 در برابر ژاپن بازي خواهد كرد.
گفتني است، برانكو ايوانكوويچ پس از تمرين امروز تيم ملي فوتبال كشورمان در جمع خبرنگاران به مصاحبه‌ي مطبوعاتي پرداخت.

-----------------------------------------------

همايون شاهرخي:
بازي برابر ژاپن ساده نيست
هيچ‌گاه مسايل غير اخلاقي فوتبال ريشه‌يابي نشده است

مدير فني تيم ملي فوتبال ايران گفت: تيم ملي فوتبال ايران بازي سختي را مقابل تيم عمان پشت سر گذاشت و در نيمه‌ي دوم اتحاد و همبستگي بازيكنان باعث شد تا از كمند باخت بگريزند. اتحاد مساله‌ي بسيار مهمي بين بازيكنان است كه در آينده ما را به كسب نتايج مطلوب اميدوار مي‌كند.
همايون شاهرخي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، اظهار كرد: مسلما بازي با تيم فوتبال ژاپن نيز ساده نخواهد بود، به طوري كه آنها با كسب امتيازات بيشتر با خيالي راحت‌تر به بازي مي‌پردازند و تيم ما كه نياز به يك نتيجه‌ي خوب دارد، بايد با انگيزه و مصصم در اين ديدار ظاهر شود. البته نبود دو مدافع، انگيزه‌ي دو چنداني در آنان ايجاد مي‌كند، تا به حملات خود بيافزايند. اما، بايد با تدابيري كه انديشيده مي‌شود، درصدد پيروزي باشيم.
وي در مورد محروميت اعلام شده از سوي AFC براي بازيكنان ايراني، خاطر نشان كرد: اين تصميم كاملا منطقي بود. تيم ملي ما نبايد در اخلاق ببازد، به همين دليل، اين بازيكنان تا اطلاع ثانوي محرومند. براي همه‌ي ما رعايت مسايل اخلاقي بسيار مهم است، از سوي ديگر بازيكنان نيز اشتباه خود را پذيرفته‌اند و بايد به آنها احترام گذاشت.
شاهرخي ادامه داد: اميدواريم از اين پس شاهد چنين صحنه‌هايي در ورزش كشور نباشيم،‌ اما بايد دانست كه عوامل مختلفي در اين مورد دخيل هستند. به طوري كه دوري از خانواده، فشار تمرينات و بسياري موارد ديگر راه را براي انجام چنين حركاتي باز خواهد كرد. اين اتفاقات در فوتبال غير قابل پيش بيني است و البته آنهايي كه فوتبال را حس كرده‌اند، اين حركات را بهتر درك مي‌كنند.
وي افزود: كادر فني تيم ملي همه‌ي اين موارد را به بازيكنان گوشزد مي‌كند. ولي، برخي افراد مي‌خواهند از آب گل‌ آلود ماهي بگيرند. چراكه اين اتفاقات در فوتبال ما بسيار رخ داده است، اما هيچ كس به دنبال ريشه‌يابي اين مسايل نيست و در صورت بروز چنين مشكلاتي همه عادت دارند، شيپور را از سر گشادش بزنند.
مدير فني تيم ملي فوتبال ايران با تاكيد بر حفظ آرامش اردوي تيم ملي فوتبال در چين، تصريح كرد: خوشبختانه طي دو ماه گذشته، هيچ زماني اردوي تيم ملي داراي چنين آرامشي نبوده و هيچ اختلافي بين بازيكنان وجود ندارد. بنابراين نبايد با استفاده از اتفاقات، اذهان عمومي را به جهت منفي سوق داد؛ اميدواريم با اين شرايط مقابل ژاپن نتيجه‌ي خوبي كسب كنيم.

-----------------------------------------------

محمد دادكان رييس فدراسيون فوتبال:
بازيكنان در شرايط مطلوبي به سر مي‌برند
پاسخ فرجام‌خواهي ما از AFC بعد از بازي ژاپن اعلام مي‌شود

رييس فدراسيون فوتبال گفت: در فاصله‌ي يك روز مانده تا ديدار حساس تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن در گروه D مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا، گفت: در حال حاضر تنها به كسب نتيجه‌ي مطلوب مقابل تيم ملي فوتبال ژاپن فكر مي‌كنيم و تمام تلاش خود را در اين راستا انجام خواهيم داد.
دكتر محمد دادكان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، اظهار كرد: تمامي بازيكنان در شرايط مطلوبي به سر مي‌برد و مسوولان و كادر فني هر روز به بازيكنان نكات مختلف را گوشزد مي‌كنند.
وي ادامه داد: اكنون شرايط مسابقات در جام ملت‌هاي آسيا به گونه‌اي رقم خورده كه هيچ تيمي نمي‌خواهد از دور مسابقات حذف شود. البته عربستان و قطر دو تيم مدعي بودند كه حذف شدند. حتي اين تيم‌ها نيز براي برد پا به عرصه‌ي رقابت‌ها گذاشته بودند. حذف اين دو تيم نشان مي‌دهد كه همه‌ي تيم‌هاي حاضر در مرحله‌ي پاياني جام ملت‌هاي آسيا از وضعيت بسيار خوبي برخوردارند. ولي نمي‌توان از اين موضوع به عنوان يك شگفتي ياد كرد. چراكه چنين اتفاقاتي پيش بيني مي‌شد. به هر حال اميدواريم تيم ملي فوتبال كشورمان در اين مسابقات شايستگي خود را ثابت كند. البته اين در حالي است كه ايران در دو بازي نخست خود در حد خود ظاهر نشد.
رييس فدراسيون فوتبال در ارتباط با نامه‌ي فرجام خواهي فدراسيون فوتبال كشورمان به كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: هنوز هم جواب تجديد نظر از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا نيامده و به احتمال زياد اين نتيجه بعد از بازي با ژاپن اعلام خواهد شد.

-----------------------------------------------
گفت‌وگوي اختصاصي ايسنا با دايي، كريمي، رضايي‌ و برهاني

علي دايي پس از تمرين عصر امروز تيم ملي فوتبال كشورمان در چين گفت: تمرينات خود را با احساس درد انجام دادم و هنوز هم از ناحيه‌ي قوزك دو پا احساس درد مي‌كنم.
كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، اظهار كرد: هنوز مشخص نيست كه من به بازي با ژاپن خواهم رسيد يا خير. ولي تا كنون حركات نرمشي خوبي را انجام داده‌ام تا به شرايط مطلوبي نزديك شوم، اما هنوز هيچ چيز معلوم نيست.
وي با تاكيد بر اين كه بايد در مقابل ژاپن پيروز شويم، گفت: ژاپن تا كنون بازي‌هاي بسيار خوبي را انجام داده و بايد تيم ايران با پيروزي بر اين تيم در صدر اين گروه به دور بعدي مسابقات راه يابد.
دايي در مورد عدم حضور سه بازيكن تيم ملي فوتبال ايران در بازي فردا، گفت: در حالي كه ما از سه بازيكن خوب خود استفاده نمي‌كنيم، اما با اين اتفاق، اتحاد ورزشكاران ايراني بيشتر شده و همگي براي رسيدن به يك هدف كه آن هم برد است، فكر مي‌كنند.
كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان با تقدير از نامه‌ي مهندس مهرعليزاده براي تيم ملي فوتبال ايران، تصريح كرد: اين نامه نشان مي‌دهد كه مسوولان به تيم ملي اهميت مي‌دهند و اين مساله باعث خوشحالي ملي‌پوشان است و مطمئنا ما هم در حد توان، سعي خواهيم كرد تا به نتيجه‌ي مطلوب دست يابيم.
در ادامه علي كريمي نيز به خبرنگار ايسنا گفت: اين بازي نيز مانند ساير بازيها است و عليرغم محروميت سه بازيكن نگاه مثبتي به بازي در برابر ژاپن داريم.
وي افزود: تحت هر شرايطي سعي خواهيم كرد به عنوان صدرنشين گروه به دور بعدي رقابت‌ها راه يابيم كه با توجه به توانايي‌هاي بالاي بازيكنان تيم ملي اين مهم چندان دور از ذهن نخواهد بود.
در ادامه علي كريمي با بيان اين كه شناخت خوبي نسبت به تيم ژاپن داريم، بر غير قابل پيش بيني بودن بازي‌ها تاكيد كرد.
وي ابراز اميدواري كرد، سيستم 3 ـ 4 ـ 3 برانكو، برابر تيم ژاپن كارايي لازم را داشته باشد.
كريمي با اشاره به تاثيرگذاري حضور مدافعان محروم شده در بازي‌هاي گذشته تاكيد كرد: بازيكنان تيم ملي با همدلي سعي خواهند كرد، كاستي ناشي از عدم حضور اين سه بازيكن خوب تيم ملي جبران شود.
همچنين رحمان رضايي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي ايسنا به چين، با معذرت خواهي مجدد از ملت ايران ابراز اميدواري كرد تيم ملي ايران بتواند با انجام بازي‌هاي خوب قهرمان اين دوره از رقابت‌ها شود.
همچنين آرش برهاني، مهاجم تيم ملي فوتبال ايران به خبرنگار اعزامي ايسنا گفت: همه‌ي بازيكنان آماده‌ي مبارزه با تيم ملي ژاپن هستند و اميدوارم نتيجه‌ي مناسبي كسب كنيم.
وي در مورد تيم ژاپن خاطر نشان كرد: اين تيم بسيار قدرتمند است و بازي سرعتي خوبي انجام مي‌دهد. اما در حالي كه ژاپن فوتبال را خوب بازي مي‌كنند و از ضد فوتبال در حين رقابت استفاده نمي‌كند، مشكل خاصي در بازي با اين تيم نخواهيم داشت. در حالي كه تيم ما سه بازيكن خود را ندارد، اما گزينه‌هاي مناسبي براي جايگزيني آنها مد نظر است.
-----------------------------------------

گفتگوي ايرنا با ميرزاپور، زارع و مجيدي

چونگ چينگ ، خبرگزارى جمهورى اسلامي ۰۶ / ۰۵ / ۸۳
ابراهيم ميرزاپور دروازه بان شايسته و پر تلاش تيم ملي فوتبال ايران طي
مصاحبه اى با خبرنگار ايرنا گفت : از تجربه بازى مقابل ژاپن برخوردار هستم
و اين موضوع باعث خواهد شد که در برابر اين تيم راحت تر به بازى بپردازم .
وى که عصر چهارشنبه در پايان تمرينات تيم ملي با خبرنگار اعزامي ايرنا
گفت وگو مي کرد، افزود : در بازى قبل مقابل اين تيم که در بازيهاى آسيايي
بوسان صورت گرفت ،توانستيم ژاپن را شکست دهيم ، بي شک تکرار اين پيروزى دور
از دسترس نخواهد بود، به شرط آنکه با شرايط غير مترقبه اى مواجه نشويم .
وى در خصوص تغيير اجبارى سه بازيکن خط دفاعي در ديدار مقابل ژاپن گفت :
بدون شک عدم حضوراين سه بازيکن مشکلاتي را بوجود خواهدآورد،ولي در تمرينات
سه روزاخير بر روى اين مساله کار کرده تا هيچ کمبودى احساس نشود،ضمن آنکه
کامليمفرد و يحيي گلمحمدى دربازيهاى آسيايي بوسان در خط دفاعي ايران حضور
داشته و از تجربه خوبي برخوردار هستند.
ميرزاپورادامه داد : ژاپنيها از بازيکنان شوت زن خوبي برخوردارند و اين
موضوع از طرف برانکو به من گوشزد شده است ، لذا اميدوارم که بتوانيم بازى
خوبي را به نمايش گذاشته تا با کسب برترى مقابل ژاپن به عنوان تيم نخست
گروه چهارم به مرحله يک چهارم نهايي صعود کنيم .
سنگربان تيم ملي فوتبال کشورمان در خصوص بازى با عمان نيز گفت : خدا کمک
کردکه توانسيتم با تلاش بچه ها از شکست ۲ بر صفر گريخته و با يک امتياز با
ارزش به رختکن برويم .
ميرزاپور در خاتمه از مردم ايران خواست تا با دعاى خير خود، يار و ياور
مليپوشان در ديدار مقابل ژاپن باشند تا تيم ايران بتواند با دست پر بازى
برابر اين تيم را با موفقيت پشت سر بگذارد.
ستاز زارع مدافع جوان و با آتيه تيم ملي فوتبال ايران نيز در گفت و گويي
با خبرنگار ما از آمادگي خوب بازيکنان تيم ملي کشورمان براى ديدار مقابل
ژاپن خبر داد.
وى در اين زمينه گفت : ژاپن تيمي منظم و با انگيزه است ، لذااين تيم حريف
آساني براى ما نخواهد بود، چرا که آنان با تمام وجود به ميدان ميآيند تا
به پيروزى دست يابند.
اين بازيکن ملي پوش ادامه داد : با توجه به عدم حضور سه بازيکن شاخص و
اصلي تيم و مصدوميت دايي سعي خواهيم کرد در مقابل ژاپنيها بازى قابل
قبول و تماشاگرپسندى را به نمايش بگذاريم .
زارع گفت : اين توان در تمامي بازيکنان تيم ايران وجود دارد، لذا اگر
بخواهند، مي توانند بر ژاپن غلبه کنند.
وى ادامه داد : خودم يکي از بازيکنان اصلي تيم هستم که قرار است فردا در
پست دفاع چپ ايفاى نقش کنم . تمامي سعي و تلاش خود را خواهم کرد که تيم
کشورم پيروز شده ومانند هميشه مردم نيز دعا کنند که ما با دست پر از زمين
خارج شويم .
اين مدافع جوان تيم ايران يادآور شد : هدف ما اين است که با پيروزى
برابر ژاپن و صعود به مرحله بعد دل مردم ايران را شاد کنيم .
فرزاد مجيدى هافبک گلزن تيم ايران که براى اولين بار به اردوى تيم ملي
کشورمان دعوت شده است نيز طي مصاحبه اى به خبرنگار ايرنا گفت : بازى سختي
در پيش داريم و حريف نيز کاملا حرفه اى است و ميخواهد با کسب ۹ امتياز در
گروه به دور بعد راه يابد.
وى افزود : ژاپن قهرمان آسياست ، لذا تيمي نيست که بتوان راحت از سد آن
گذشت و اين بستگي به اتحاد و هماهنگي بازيکنان دارد که با تمام وجود
عليه ژاپن مبارزه کرده و به پيروزى برسند.
مجيدى ادامه داد : به نظر من دو تيم در بازى فردا با تمام وجود به ميدان
خواند آمد وديدارى تماشايي را به نمايش خواهند گذاشت ، لذا هر تيمي که قدر
فرصتها را بداند، پيروزى ميدان خواهد شد و ما نيز براى رسيدن به اين مهم
تنها نيازمند دعاى خير مردم هستيم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديدار سرنوشت‌ساز در برابر ژاپن در گفت‌گو با؛
محصص، پورحيدري، حجازي، درخشان، جهانپور، كاشاني، زادمهر و مناجاتي

ديدار فردا برابر ژاپن براي ايران اهميت ويژه‌اي دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ژاپن اين رقيب ديرينه،‌ در خاور دور در انديشه‌ي تكرار قهرماني خود در جام ملت‌هاي آسيا است. ايران مدت‌هاست كه برابر حريف پيشرفته و غير قابل پيش بيني خود به سختي نتيجه مي‌گيرد. پيشينه‌ي حضور در رقابت‌هاي جام جهاني اراده و انگيزه‌ي گروه زيكو را دو چندان كرده است. تيم‌هاي شرق آسيا را با ضد حملات خطرناك و سريع مي‌شناسند. با توجه به تغييراتي كه خط دفاعي ايران در ديدار فردا خواهد داشت، بايد ديد، برانكو ايوانكوويچ چگونه برابر اين حربه‌ي ژاپني مي‌ايستد.
در زير نظر كارشناسان فوتبال را درباره‌ي آخرين ديدار مرحله‌ي گروهي جام ملت‌هاي آسيا جويا شديم.

*كارشناس فوتبال گفت: تيم ملي ايران براي پيروزي برابر ژاپن از شانس بسياري برخوردار است.
مرتضي محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ژاپني‌ها يك تيم كامل نيستند و بسياري از بازيكنان اصلي اين تيم مانند ناكازاكي و ايناموتو در تركيب اين تيم حضور ندارند و اين امر مي‌تواند يك مشكل اساسي براي ژاپن باشد.
وي افزود: پيروزي ژاپن برابر تايلند را نبايد چندان جدي گرفت، چراكه تايلند ضعيف‌ترين تيم اين جام است.
اين كارشناس فوتبال تصريح كرد: ايران شانس بيشتري نسبت به ژاپن براي پيروزي دارد و به نظر مي‌رسد پس از اتفاقات بازي با عمان همبستگي تيم ما بيشتر خواهد شد.
مدرس كنفدراسيون فوتبال آسيا، حضور بازيكناني مانند ستار زارع، تقي پور و در جلوي آنها مبعلي و نكونام را گره‌گشاي تيم ايران در بازي با ژاپن دانست و خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه ژاپن مركز زمين را پوشش مي‌دهد و در سمت چپ تيم ايران نيز تنها ستار زارع حضور دارد، بايد پايه‌ي حملات ايران از سمت راست بنا نهاده شود.
وي با اشاره به اين كه نود درصد گل‌هاي اين دوره از جام ملت‌ها در داخل محوطه جريمه به ثمر رسيده است، افزود: نفوذ كعبي و مهدوي‌كيا از جناح راست مي‌تواند عامل پيروزي ايران باشد، البته نياز اصلي ما براي انجام حركت از جناح راست تبديل شدن نام مهدوي‌كيا به همان بازيكن بزرگ هامبورگ است.
محصص سيستم ژاپن را بر پايه‌ي تفكر برزيلي و اساس تيم ملي برزيل در جام جهاني 2002 ارزيابي كرد و گفت: زيكو، آرايش تيمي بسيار خوبي را صورت داده است و با قرار دادن سه دفاع وسط، دو دفاع كناري و سه هافبك كه در حمله و دفاع حضور مناسب دارند، سازماندهي مناسبي را ايجاد كرده است و دقيقا مهم‌ترين شاخصه‌ي تيم ژاپن همين نظم و انضابط در بازي است. ولي مشكل اساسي ژاپن، ضعف در گلزني است و با توجه به جوان بودن مهاجمان اين تيم، در خط حمله مشكلات زيادي براي ژاپن وجود دارد.
اين كارشناس فوتبال تاكيد كرد: ايران نبايد روي ضربات آزاد و كرنر شانسي به حريف بدهد، زيرا ژاپني‌ها در صورت رسيدن به گل مانند عماني‌ها نخواهند بود و به خوبي توانايي اداره‌ي بازي را دارند.
وي در پايان گفت: بازيكنان ايران نيز اگر گل نخست را به ثمر رساندند، نبايد فكر كنند كه بازي تمام شده است و بايد با تمام قوا به بازي ادامه دهند.

*سرمربي پيشين تيم ملي گفت: با توجه به نامناسب بودن شرايط روحي بازيكنان و عدم حضور نصرتي، رحمان رضايي و بداوي نه تنها تاثير منفي در روند بازي تيم در برابر ژاپن نخواهد داشت، بلكه از لحاظ انگيزه به نفع تيم ملي است.
منصور پورحيدري در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه تيم ايران از شادابي لازم و انگيزه‌ي بالا براي رو در رو شدن با تيم ژاپن برخوردار نيست، تصريح كرد: فوتبال ما در شرايط كنوني به سمتي حركت كرده كه در آسيا نيز برتري خود را از دست داده و از شادابي كافي براي ارايه‌ي يك بازي تماشاچي پسند و قابل قبول برخوردار نيست. به طوري كه در دو بازي اخير برابر تايلند و عمان اين مساله كاملا قابل مشهود بود.
وي افزود: البته بازي عمان شوك خوبي براي تيم ملي بود تا انگيزه‌ي دوباره‌ي خود را پيدا كند. هر چند اين امر بستگي به شرايط روحي بازيكنان دارد كه با چه انگيزه‌اي خود را براي بازي مقابل ژاپن آماده كنند.
پورحيدري ادامه داد: بازي با ژاپن، به دليل مشكلات حاشيه‌اي كه براي بازيكنان در بازي با عمان بوجود آمد، متفاوت از 2 بازي گذشته خواهد بود و از آن جا كه تيم ژاپن 6 امتياز لازم را كسب كرده و انگيزه‌اي براي صعود ندارد، شانس ايران براي پيروزي بيشتر از ژاپن است. مشروط بر اين كه مسوولين از نظر روحي بازيكنان را خوب آماده كرده باشند.
پورحيدري توضيح داد: هر چند تيم ايران از لحاظ قدرت بدني، تاكتيكي و كار گروهي ضعيف است. ولي، اگر بازيكنان از فرصت‌ها به خوبي استفاده كنند پيروزي دور از دسترس نيست.
وي در ارزيابي از تيم ژاپن در جام ملت‌هاي آسيا، گفت: تيم ژاپن در اين دوره از رقابت‌ها شادابي و قدرت بازي جام جهاني گذشته را نداشت و تيمي نبود كه براي ساير تيم‌ها خطرساز باشد.
سرمربي پيشين تيم ملي كشورمان تاكيد كرد: برانكو بايد تفكراتش را تغيير بدهد، زيرا در 2 بازي اخير شاهد بوديم، زماني كه بازيكنان توپ را در زمين از دست مي‌دادند، به دليل ضعفي كه در كار دفاعي داشتند، حريف در منطقه‌ي 18 قدمي خود بدون اين كه تحت فشار باشد، به راحتي وارد منطقه 18 قدمي تيم ايران مي‌شد. بنابراين ضعف كاري برانكو، ضعف سيستم نيست، بلكه كم اهميت جلوه دادن به كار دفاعي بازيكنان است.

*دروازه‌بان پيشين تيم ملي ايران گفت: با توجه به اين كه تيم ژاپن از گروهش صعود كرده است، در صورتي كه بازيكنان ايران برابر اين تيم به سيستم دفاعي اكتفا كنند، صعود ما دور از دسترس نيست.
ناصر حجازي در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه ژاپن حريف قدري براي تيم ايران نيست، تصريح كرد: با توجه به اين كه ژاپن در اين بازي‌ها، از 4 ـ 5 بازيكن اصلي‌اش بهره‌مند نيست و با يك تيم جوان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا شركت كرده است، شكست اين تيم با كمي تلاش دور از دسترس نيست. ضمن اين كه برد و باخت اين بازي اهميت زيادي براي تيم ژاپن ندارد. بنابراين در صورت كسب نتيجه‌ي مساوي نيز تيم ايران صعود خواهد كرد.
وي يكي از اشكالات وارد بر كار «برانكو» را استفاده از يك نوع سيستم بازي در برابر تمام حريفان عنوان كرد و افزود: متاسفانه در 2 بازي كه تيم ايران برابر عمان و تايلند داشت، برانكو بدون اين كه تغييري در سيستم بازي تيم انجام دهد، با سيستم 4 ـ 5 ـ 1 بازيكنان را در زمين ارنج كرده بود و اين ضعف بزرگي است كه مي‌توان به كار برانكو وارد دانست.
حجازي اضافه كرد: البته امكان دارد اين نوع سيستم در يك و يا 2 بازي جواب بدهد ولي، در بازي مقابل ژاپن به دليل آشنا شدن حريفان به اين نوع سيستم بازي، در صورتي كه سيستم بازي تغيير پيدا نكند، به تيم ايران لطمه خواهد زد.
وي تاكيد كرد: با توجه به نبود رحمان رضايي و نصرتي در بازي مقابل ژاپن، برانكو بايد بازيكنان را به صورت سيستم 2 ـ 5 ـ3 يا 1ـ 6ـ 3 در زمين ارنج كند، تا نبود اين دو بازيكن كه سرعتي و سرزن هستند، به نوعي جبران شود.
دروازه‌بان پيشين تيم ملي در پايان گفت: در اين بازي هر چقدر تيم ايران دفاعي‌تر بازي كند و برانكو با احتياط بازيكنان را در زمين ارنج كند، صعودمان حتمي خواهد بود.

*بازيكن پيشين تيم ملي ايران گفت: پيروزي برابر ژاپن نوسانات تيم ملي را از بين خواهد برد.
حميد درخشان، سرمربي تيم آذربايجان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: اين ديدار براي ايران بسيار حساس‌ است، زيرا ژاپني‌ها با توجه به كسب شش امتياز و قطعي كردن صعود خود با خيال آسوده‌تري به ميدان مي‌آيند و ما با توجه به نبود سه بازيكن، در شرايط خطرناكي قرار داريم و در صورتي كه نتوانيم از ژاپن امتياز بگيريم احتمال دارد، عمان با برتري برابر تايلند بتواند به مرحله‌ي بعد راه پيدا كند.
وي تصريح كرد: بازيكنان بايد تمامي اتفاقات بازي قبل برابر عمان را فراموش كنند و بازي هوشمندانه‌اي را ارايه دهند و حداقل يك امتياز از اين ديدار كسب كنند.
درخشان افزود: البته اين موضوع نبايد باعث شود كه ايران يك بازي مطلقا دفاعي را به نمايش بگذارد؛ بلكه كادر فني تيم ملي بايد تمامي جوانب را تحت نظر داشته باشد و از دو فوروارد در خط حمله استفاده كند.
سرمربي سابق تيم ملي جوانان در ادامه، ضرورت ارايه‌ي يك بازي با برنامه، با حوصله و حرفه‌اي را براي رسيدن به موفقيت در ديدار برابر ژاپن لازم دانست و گفت: ژاپن تيم خوبي است و بازيكنان اين تيم در كليه‌ي خطوط با يكديگر هماهنگ هستند، بنابراين تيم ملي ايران نبايد ريسك كند و با اقتدار و آرامش به ارايه‌ي يك بازي همراه با طمانينه بپردازد.
درخشان در پايان با اشاره به محروم شدن سه تن از بازيكنان ايران، تصريح كرد: بازيكناني كه به عنوان جايگزين اين نفرات حضور دارند، بسيار خوب هستند و مي‌توانند از پس مسووليت خود برآيند.

*كارشناس فوتبال گفت: محروم شدن سه بازيكن تيم ملي باعث ضعف ايران برابر ژاپن نخواهد شد.
مجيد جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تنها نگراني تيم ايران كنار رفتن سه مدافع از تركيب تيم است و اگر نفرات جايگزين، جوابگوي بازي در پست اين بازيكنان باشند، از آنها استفاده خواهد شد، در غير اين صورت تيم ايران با مشكلي رو به رو نمي‌شود. زيرا در اين شرايط برانكو رو به سيستم سه دفاعه مي‌آورد. اين سيستم در مسابقات آسيايي بوسان موجب موفقيت تيم ملي ايران شد.
وي در ادامه تاكيد كرد: كم كردن استرس و فشار روحي بازيكنان بسيار مهم است. در حال حاضر يكي از مهم‌ترين وظايف كادر فني، ايجاد شرايط مناسب روحي و رواني در تيم است.
جهانپور قطعي شدن صعود تيم ژاپن را باعث كاهش انگيزه‌ي بازيكنان اين تيم دانست و افزود: درست است كه ژاپن براي سرگروهي به ميدان مي‌آيد ولي، مسلما انگيزه‌ي بازيكنان ايران بسيار بيشتر از بازيكنان ژاپن است.
وي در ادامه با اشاره به سرعت بالا و كار گروهي خوب تيم ژاپن، تصريح كرد: سرعت و باز شدن بازيكنان در يك سوم حمله و حضور بازيكن‌هاي انفجاري مي‌تواند بسيار خطرناك باشد. بازيكنان ژاپني در 20 دقيقه‌ي آخر بازي دچار ضعف جسماني مي‌شوند. اين در حالي است كه بازيكنان ايران در دو بازي گذشته خود، تا دقايق پاياني از لحاظ آمادگي بدني كم نياوردند.
جهانپور در پايان تصريح كرد: به ثمر رساندن گل اول در تعيين برنده‌ي اين مسابقه نقش اساسي دارد.

*بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايران و پرسپوليس حمايت بازيكنان از يكديگر، مهم‌ترين عامل در بازي فردا مقابل ژاپن دانست و گفت: نتيجه‌ي بازي فردا به وضعيت جسمي و روحي بازيكنان بستگي دارد؛ آنها با دوري از حاشيه، مي‌توانند به پيروزي برسند.
جعفر كاشاني در خصوص تيم ژاپن به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ژاپن تيم بزرگي است كه با هدف بازي مي‌كنند. ضمن اين‌ كه صعود اين تيم به مرحله‌ي بعد قطعي شده است. ژاپن براي حفظ بازيكنان خود، بازي آرامي را به نمايش خواهد گذاشت و با بازيكنان جايگزين، به ميدان خواهد آمد. با توجه به اين ‌كه تنها يك امتياز هم مي‌تواند تيم ژاپن را در صدر جدول نگه دارد، سرمربي اين تيم نيم‌نگاهي به جدول دارد و سعي مي‌كند، حداقل امتياز را از اين بازي كسب كند.
وي در پايان با اشاره به راي AFC براي بازيكنان خاطي ايران، گفت: فوتبال ايران نياز به يك تحول فرهنگي دارد و اگر باشگاههاي داخلي كشور اين كار را انجام دهند، در تيم ملي شاهد مسايل جانبي نخواهيم بود و در غير اين صورت نبايد از اين مسايل تعجب كنيم. من اطمينان دارم كه مسوولين تيم ملي، تمامي سعي خود را براي بازگشت آرامش به تيم انجام داده‌اند.

*دكتر زادمهر در خصوص بازي تيم ملي با ژاپن، گفت: بازي بهتري را نسبت به دو بازي قبل مي‌توان براي تيم ايران پيش بيني كرد.
كارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، افزود: تيم ملي ايران در دو بازي گذشته برابر تايلند و عمان در بازي‌سازي از نقاط دفاع و هافبك مشكل داشت. در اين حالت هافبك‌هاي تيم ملي بايد در درگيري‌ها بيشتر شركت مي‌كردند كه بر خلاف اين مسئله عمل ‌كردند. ولي، در بازي مقابل ژاپن بايد با حركات بازيكنان تكنيكي و تحرك بيشتر دايي، به دروازه‌ي حريف نزديك‌تر شويم.
وي با عادلانه توصيف كردن راي AFC در ارتباط با بازيكنان خاطي ايران، گفت: با توجه به اين كه مسوولين AFC با بررسي آيين نامه‌ي تخلفات، راي صادر لازم را در اين زمينه صادر كرده‌اند، كاملا عادلانه بود.
دكتر زادمهر در خصوص برخورد برانكو با اين مساله، گفت: برانكو بسيار حرفه‌اي با اين مساله برخورد كرد، زيرا مي‌داند در شرايط حساس چگونه جو را آرام كند. همچنين برانكو با اشاره به صعود قدرتمند ايران از اين مرحله، امواج مثبت را به بازيكنان القا كرده است.
وي تاكيد كرد: تيم ايران نبايد به بازي احساسي بپردازد، حتي اگر دو گل هم دريافت كرديم، نبايد بازي را تمام شده تلقي كنيم. زيرا در فوتبال ايران، با دريافت يك گل، شيرازه‌ي تيم از هم مي‌پاشد، همچنين دفاع ايران نبايد به مهاجمان ژاپن، اجازه‌ي حضور در يك سوم دفاعي بدهد. البته، ژاپني‌ها به خوبي توپ را در ميدان به گردش درنمي‌آورند و تنها از فضاها استفاده مي‌كنند. بنابراين با استناد به اين مسئله، كسب نتيجه دور از دسترس نخواهد بود.

*سرمربي پيشين تيم ملي جوانان گفت: اگر آرامش به اردوي تيم ملي ايران بازگشته باشد، نه تنها ژاپن را شكست خواهيم داد، بلكه به احتمال 70 درصد قهرمان جام ملت‌هاي آسيا مي‌شويم.
مهدي مناجاتي به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ژاپن تيمي نيست كه ايران نتواند آن را شكست دهد، ولي پيروزي تيم ايران در گرو آرامش تيمي است و صد در صد اين آرامش در تيم به وجود آمده است.
وي با اشاره به بازيكناني كه محروم شده‌اند، گفت: ممكن است، اين موضوع حتي به نفع ايران باشد. زيرا بازيكنان جديد و با انگيزه‌اي وارد زمين مي‌شوند و براي آن كه ارزش خود را نشان دهند، بهترين بازي را انجام مي‌دهند.
مناجاتي نقاط قوت ژاپن را در خط مياني و خط حمله دانست و تصريح كرد: فاصله‌ي ميان خطوط در تيم ژاپن به خوبي رعايت مي‌شود، ولي از سوي ديگر بازيكنان ژاپن، حتي كره و چين نشان دادند كه در حمله، زهردار و گلزن نيستند.
مناجاتي تاكيد كرد: تيم ايران بسيار قوي است و در بهترين شكل قرار دارد؛ بنابراين بازيكنان بايد توجه داشته باشند كه بازي دفاعي به ضرر ايران خواهد بود، همان طور كه بازي دفاعي ايران برابر عمان به تيم ملي ضربه زد.
وي تصريح كرد: تيم ايران در برابر ژاپن بايد كاملا هجومي ظاهر شود تا با اين كار علاوه بر اين كه از كمك كردن خط دفاع ژاپن به حمله اين تيم جلوگيري كند، هافبك‌ها و مهاجمان ژاپني را نيز وادار به عقب نشيني سازد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016