"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-07-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ناصر حجازي: كجاي جهان يك بازيكن، هم وطنش را كتك مي زند؟ ؛ فرهنگ سازي را در تيم ملي ديديم، ايلنا

حركت ناشايست و بي سابقه دو ملي پوش ايران, در جريان ديدار با عمان در جهت تقويت جوسازي هايي بود كه عليه ايران صورت مي گيرد و من چنين رفتاري را در طول عمر ورزشيم از دوبازيكن هم دسته نديده بودم.
" ناصرحجازي"، دروازه بان پيشين تيم ملي فوتبال ايران، در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايلنا, در مورد اتفاقات مختلف رخ داده در ديدار تيم‌‏هاي ملي ايران وعمان نقطه نظرات خود را بازگو مي كند؛ وي كه از نتيجه كسب شده و زد و خورد رحمان رضايي و علي بداوي هم ناراحت بود و هم متعجب, بدين گونه درد دل كرد:
*** كتك كاري با داور را ديده بودم ،اما...
در تمام طول عمر ورزشي و غير ورزشي ام نديده بودم كه دو بازيكن هم تيمي در جهان به جان هم افتاده و در ميانه زمين با هم كتك كاري كنند؛ پيش از اين شاهد بوديم كه بازيكنان دوتيم باهم درگير شوند و يا حتي با داور مسابقه به" زد و خورد" بپردازند، اما اين كه يك هم تيمي, هم وطنش را در زمين مسابقه كتك بزند را نديده بودم.
*** به ضرر خودمان كار كرديم
رفتار زشت و بي سابقه بداوي و رضايي درست در مقطعي رخ داد كه در نقاط مختلف دنيا قصد دارند با معرفي ايران به عنوان يك كشور بي فرهنگ، سركوبمان كنند و ما را منفي جلوه دهند, حال اين كه اين دو نفر( رضايي و بداوي) با كتك كاري در زمين مسابقه وجلوي دوربين كاري كردند كه همه فكر كنند، ما به خودمان هم رحم نمي كنيم.
*** خداوند به ايران رحم كرد
داور مسابقه بيشتر از اين كه بحريني باشد, به نظر مي رسيد كه اهل ايران است, چرا كه با بروز درگيري بين رضايي و بداوي مي توانست به سادگي اين دو نفر را از زمين اخراج كرده و پس از آن نيز محمد نصرتي را به دليل انجام آن حركت زشت و غير ورزشي از ميدان مسابقه اخراج كند.
آن وقت معلوم نبود با 3 بازيكن كمتر چه نتيجه اي در پايان براي ايران رقم مي خورد, واقعا كه خداوند به ما رحم كرد.
*** توتي آب دهان انداخت, 3 جلسه محروم شد
در دنيا مرسوم است كه پس از پايان هر بازي، صحنه هاي مشكوك به بروز رفتار غير ورزشي را بازبيني كرده و در صورت مشاهده تخلف بازيكنان آن ها را محروم مي كنند, به طوري كه" فرانچسكوتوتي" در ديدار مقابل دانمارك با پرتاب" آب دهان" به طرف بازيكن حريف, از سوي كميته انضباطي يوفا 3 جلسه محروم شد، با اين تفاسير بايد منتظر حداقل 3 جلسه محروميت براي محمد نصرتي باشيم.
*** كسي مربي را تحويل نمي گيرد!
از رفتار و عملكرد اخلاقي بازيكنان تيم ملي در تمرينات و زمين مسابقه اين گونه به نظر مي رسد كه كسي براي سرمربي تيم احترام قائل نيست, چرا كه وقتي چنين رفتارهايي در ميانه ميدان و در حضور نيمكت نشينان رخ مي دهد, هر بيننده اي متوجه اين موضوع ساده مي شود كه نفرات تيم به هيچ وجه فرمان بردار كادر فني خود نيستند و به قولي از آن ها حساب نمي برند!
*** بازي در لباس تيم ملي راه و رسم دارد
وقتي يك بچه را از خوب بيداركرده و راهي ميادين بزرگ بين المللي مي كنند, همين مي شود كه حسين كعبي با سن وسالي در حد تيم اميد, رو در روي كاپيتان تيم ملي ايران بايستد و جواب او را بدهد.
هر كاري راهي دارد, يك بازيكن بايد با طي كردن مراحل مختلف و حضور در تيم هاي ملي رده هاي پايه به تيم ملي بزرگسالان راه پيدا كند. به خاطر دارم هنگامي كه به عضويت تيم ملي در آمدم حتي جرات نداشتم، در مقابل در اتاق "حسن حبيبي" كاپيتان آن زمان تيم ملي بايستم.
هرگز در برابر بزرگان تيم بي احترامي نمي كرديم و ارج و قرب كسوت و سن و سال را نگه مي داشتيم، اما حالا... فقط افسوس بايد خورد و افسوس!
*** آقاي X تحويل بگير!
عده اي مي گويند با دعوت نكردن خطيبي و نوازي و خداداد, جو حاكم به تيم ملي آرام تر از آرام است, اما همان آقايx كه مي گفت:" در اين تيم هيچ خبري نيست", حالا حواشي تيم ملي را جمع كند؛ فرهنگ سازي را, هم ديديم و هم آموختيم.
وقتي ناز و نوازش بر تيم حاكم شد, چنين حوادثي براي بازيكن غير قابل تحمل مي شود, تيم ملي هر كشور يك مربي گردن كلفت, با"ديسيپلين بالا " مي خواهد تا جلوي وقوع چنين حوادثي گرفته شود؛ اما افسوس كه شرايط ديگري بر تيم ملي كشورمان با آن همه سوابق درخشان اخلاقي حاكم است!
*** انگار ايران, بنگلادش بود
بايد 8 گل مي خورديم, كه دو تا را خورديم و 6 تاي آن را نخورديم, 3 بار ميرزاپور در موقعيت تك به تك دروازه را نجات داد و سه بار هم خود عماني ها توپ را به هوا زدند.
يك كشور 500 هزار نفري در برابر ايران 70 ميليوني فوتبالي بازي كرد, كه انجامش براي ما آرزو است! تك ضرب ،روان و دقيق, درست مثل اين بود كه ايران ، بنگلادش بود و عمان ، بايرن مونيخ!
*** دادكان اشتباه كرد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به خاطر دارم در يكي از سفرهاي تيم ملي ايران براي انجام بازي بين المللي، منصور پورحيدري, سرمربي وقت تيم, به دليل بروز يك درگيري جزيي در فرودگاه مهر آباد آن دو نفر را از همراهي تيم ملي محروم كرد, حال اين كه دو بازيكن ايران در برابر دوربين مسابقات با هم درگير شدند, اما تصميمات اتخاذ شده بر خلاف انتظاراست.
دادكان اشتباه كرد كه اين دو را به ايران باز نگرداند.
*** مساوي با عمان, شكست بود
كارمان به جايي رسيده كه عده اي از كسب تساوي مقابل عمان خوشحال مي شوند.
ما ايران هستيم و سوابق فوتبالمان نشان مي دهد كه در آسيا و حتي در جهان از چه جايگاهي برخوردار بوديم, حال اين كه بازيكنان ايراني پس از كسب نتيجه تساوي در برابر عمان شاد و مسرور مي شوند و برخلاف انتظار عماني ها از اين كه با ما مساوي كردند غمگين و سرشكسته, آخر چه بلايي بر سر فوتبال ما آمده و مي آيد كه بايد از اين نتيجه خوشحال شويم!
به خدا قسم مساوي مقابل عمان براي ايران شكست است ، شكست!
*** ديگر نمي توانم چيزي بگويم
شاهد هستيم كه تيم ملي ما در برابر هر تيمي با سيستم 1-5-4 به ميدان مي رود, حال اين كه هر تيمي با روش خاصي كار مي كند و هر كشوري با يك سيستم به مصاف ما مي آيد, اما ما همواره باسيستم 1-5-4 به ميدان مي رويم, حال تيم مقابل بايرن مونيخ ، عمان ،تايلند و يا هر تيم ديگري كه باشد, ما كارخودمان را مي كنيم.
يك مربي هنگامي هوش و ذكاوت خود را نشان مي دهد كه با توجه به سيستم اتخاذي تيم مقابل, ارنج خود را چيده و نفراتش را به ميدان بفرستد, به نظر مي رسد كم كم آن آبرويي را كه با خون دل بدست آورديم و ساختيم در حال نابودي و از بين رفتن است.
براي اين فوتبال متاسفم و ديگر نمي دانم چه بگوييم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10392

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناصر حجازي: كجاي جهان يك بازيكن، هم وطنش را كتك مي زند؟ ؛ فرهنگ سازي را در تيم ملي ديديم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016