"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-07-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بازتاب گسترده‌ ديدار ايران و عمان و درگيري مدافعان، در روزنامه‌هاي چيني، نیوزآسیا و رويترز، ايسنا و مهر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
درگيري بين رحمان رضايي و علي بداوي در جريان ديدار ايران و عمان بيشتر از بعد فني اين بازي در مطبوعات چيني بازتاب داشته است و عكس اين درگيري در اكثر روزنامه‌ها به چاپ رسيده است.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، روزنامه‌ي كينگ اسپورت با تيتر «ايران تيمي عصباني و مصمم» درباره‌ي بازي روز گذشته نوشت:« عمان تيم قدرتمندي بود و ايراني‌ها تصور نمي‌كردند با چنين تيم قدري بازي كنند، ضمن اين كه هوا بسيار گرم بود.»
اين روزنامه با اشاره به قضاوت اين ديدار توسط داوران بحريني و اردني آورده است:« ايران از داوري ناراضي بود و تصور مي‌كردند، چون در مسابقه‌ي بعدي بايد به مصاف اردن بروند و اين كشور دوست ندارد، با ايران روبرو شود، كمك داور اردني گل اول عمان را كه آفسايد بود، صحيح اعلام كرد.»
اين روزنامه درباره‌ي درگيري رضايي و بداوي نوشته است:« پس از درگيري، ايوانكوويچ بداوي را تعويض كرد و اين بازيكن راهي رخكتن شد. اما اين دو بازيكن ده دقيقه‌ي بعد اختلافات را كنار گذاشته و دوست شدند.»
سرمربي تيم ايران درباره‌ي تصميم‌گيري براي اين دو بازيكن گفت:« ابتدا بايد ضمن صحبت با اين دو بازيكن در شرايطي كه آرامش حكم‌فرما باشد، موضوع را بررسي كنيم. البته هر دو بازيكن جوانند و امكان اشتباه كردن وجود دارد.»
روزنامه‌ي كينگ با اشاره به ناراحتي علي دايي از درگيري رضايي و بداوي تيتر زده است:« دايي بسيار عصباني است.» در اين روزنامه به نقل از دايي نوشته شده است:« از تساوي راضي نيستيم و همگي علاقه‌مند به برد بوديم. درگيري دو مدافعمان قابل قبول نيست، اما بعد از مسابقه، بداوي اولين كسي بود كه عذرخواهي كرد. هواداران فوتبال در استاديوم، كار اين دو را تاييد نكردند. اما اعتقاد دارند ايران تيم خوبي است.»
همچنين تيتر ديگري در مورد سرمربي عماني‌ها وجود دارد:« ماچالا خوش شانس نيست.»
اين روزنامه، عمان را با وجود بهره‌مند بودن از قدرت لازم، بدشانسي را دليل نتيجه نگرفتن اين تيم مي‌داند.
همچنين روزنامه‌ي تيتان اسپورت با چاپ عكس‌هايي از درگيري و آشتي رضايي و بداوي نوشته است:« ايران از دو گلي كه عقب افتاد، ناراحت بود و دو مدافع اين تيم با يكديگر مشاجره كردند. اما در هتل اختلافات را كنار گذاشتند.»
همچنين اين روزنامه با چاپ تصويري از مهدوي‌كيا تيتر زده است:« مهدوي‌كيا هديه تولد مناسبي دريافت نكرد.» و در ادامه آورده است:
« روز گذشته مهدوي‌كيا انتظار داشت با پيروزي در ديدار با عمان بيست و هفتمين سال تولد خود را جشن بگيرد، اما با نتيجه‌ي به دست آمده هديه‌ي خوبي نگرفت. مهدوي‌كيا در اين باره گفت:« اميدوار بودم تا پيروزي در اين ديدار هديه‌ي تولدم باشد؛ اما نتوانستيم به نتيجه‌ي مورد علاقه دست يابيم.»
اين روزنامه به نارضايتي ايراني‌ها از داوري اشاره كرده است.
روزنامه‌ي مورنينگ پست نيز با چاپ تصويري از مهدوي‌كيا تيتر زده است:« عمان بدشانس، ايران خوش شانس»
اين روزنامه در تحليل اين بازي نوشته است:« ايران روي كاغذ از عمان قوي‌تر است، اما در زمين، عماني‌ها بهتر ظاهر شدند و تنها به دليل جواني و بي‌تجربگي نتوانستند برتري خود را حفظ كنند. ضمن اين كه در آينده قدرتمندتر ظاهر خواهند شد.»
اين روزنامه ايران و ژاپن را صعود كنندگان گروه D به مرحله‌ي بعدي دانست.
-----------------------------------------------

رويترز و تساوي ايران
درگيري رضايي و بداوي از چشمان كسي پنهان نماند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
تساوي ايران برابر عمان بازتاب گسترده‌اي در خبرگزاري‌هاي جهان داشت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رويترز در اين باره گزارش داد:« عمان تنها چند دقيقه تا خلق شگفتي بزرگ در جام ملت‌هاي آسيا فاصله داشت. دو گل نيمه‌ي نخست عماد علي، در هواي بسيار گرم «چونگ كينگ» ايران را شوكه كرد. اما علي كريمي و محمد نصرتي، قهرمان سه دوره‌ي اين رقابت‌ها را از شكست نجات دادند. اين تساوي ضربه‌ي بزرگي براي ميلان ماچالا و مردانش بود، چرا كه آنها در ديدار نخست گروه D نيز با بدشانسي برابر ژاپن، يك بر صفر شكست خورده بودند. نصرتي بسيار خوش شانس بود كه پس از خطاي وحشتناك به روي عماد علي گلزن عماني‌ها، در ميدان باقي ماند و گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. عبدل رحمان، داور بحريني آن صحنه را نديد. اما عملكرد عالي عمان برابر برانكو ايوانكوويچ، سرمربي كروات ايران غير منتظره نبود. او در كنفرانس خبري، عمان را شايسته‌ي تقدير و اعتبار دانست و از كار بزرگ شاگردانش براي جبران گل‌هاي خورده، تمجيد كرد. اما يكي از صحنه‌هاي عجيب اين ديدار درگيري رحمان رضايي و علي بداوي دو مدافع ايراني در دقيقه پنجاه و هفت بود. آنها به شدت با يكديگر برخورد كردند. اكنون ايران از دو ديدار گروه D، چهار امتياز به دست آورده است. اين تيم در ديدار سرنوشت ساز آينده بايد با ژاپن روبرو شود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نیوزآسیا: رضایی و بداوی به کار بی سابقه ای دست زدند

تیم ایران در مصاف با عمان در روزی نه چندان خوب به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کرد اما در اواسط نیمه دوم اتفاق عجیبی در زمین مسابقه روی داد.
به گزارش خبرنگار "مهر" پایگاه اینترنتی نیوزآسیا در گزارشی پیرامون دیدار ایران و عمان به درگیری دو بازیکن تیمملی کشورمان اشاره کرده و آورده است: علی بداوی و رحمان رضایی درحرکتی ناپسند به صورت یکدیگر ضربه زدند که قبل از شدت گرفتن مجادله، بازیکنان ایران از راه رسیدند و به قائله خاتمه دادند.
تیم ایران درحالی که نتیجه مسابقه را با حساب دو بر صفر عقب بود، محمد نصرتی در دقیقه 62 لگد محکمی به کمر عماد علی بازیکن عمان کوبید که این حرکت از سوی داور با جریمه همراه نشد. پس از آن علی کریمی موفق شد یکی از گل ها را جبران کند و محمد نصرتی همان بازیکنی که باید از سوی داور اخراج می شد نیز در سومین دقیقه از وقت های اضافه موفق شد گل تساوی را وارد دروازه عمان کند. ایران در آخرین بازی خود باید به مصاف ژاپن برود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10389

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازتاب گسترده‌ ديدار ايران و عمان و درگيري مدافعان، در روزنامه‌هاي چيني، نیوزآسیا و رويترز، ايسنا و مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016