"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-07-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نشست مطبوعاتي راينار سوبل مربي جديد تيم فوتبال پرسپوليس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني باشگاه پرسپوليس امروز با هدف معرفي «راينار سوبل» سرمربي آلماني تيم فوتبال پرسپوليس در محل هتل استقلال تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرغم اين كه بنا به اعلام قبلي قرار بود اين نشست راس ساعت 10 برگزار شود اما با تاخير چهل دقيقه‌اي آغاز شد.
پس از صحبت‌هاي خطيب، سرمربي آلماني تيم فوتبال پرسپوليس پيش از هر چيز درباره‌ي تلفظ صحيح نام خود تذكر داد و اين كه نام وي «راينار سوبل» است و بايد به اين شكل تلفظ شود.
اين مربي 56 ساله درباره‌ي سوابق كاري خود گفت: من در اصل مدرس رسمي فوتبال هستم و دوره‌هاي لازم را در كلن آلمان گذرانده‌ام. مربيگري تيم بزرگي مانند پرسپوليس براي من يك افتخار است. 5 سال قبل در قاهره افتخار سرمربيگري تيم الاهلي را داشتم كه از نظر هواداران ميليوني قابل مقايسه با پرسپوليس است، من از فشارهاي زياد احتمالي نسبت به كار در چنين باشگاه بزرگي كاملا اطلاع دارم و مطمئن هستم كه با ارايه‌ي ديسيپلين خاص بتوانيم بازي‌هاي خوبي را انجام دهيم و تجربيات خود را در عرصه‌ي بازيگري و مربيگري انتقال دهيم.
راينار سوبل در ادامه با اشاره به اين كه تاكنون با تيم‌هايي كه مسووليت آنها را بر عهده داشته است سه بار قهرماني آلمان، سه بار قهرماني جام باشگاه‌هاي اروپا، يك بار قهرماني جام حذفي و سه بار قهرماني با تيم الاهلي و يك بار قهرماني در سوپر كاپ جام عربها را به دست آورده است يادآور شد: در قرارداد خود تمامي اختيارات تيم را بر عهده گرفته‌ام و تمرينات را با نظر خود اداره خواهم كرد. در واقع تمامي مسايل تكنيكي، تاكتيكي و تصميم‌گيري لازم درباره‌ي برنامه‌ها بر عهده‌ي من است البته نيازمند كمك نيز هستم كه اين كمك در وهله‌ي اول از نظر زباني است و وظايف مختلفي را مطابق با نظر خود تقسيم خواهم كرد، به ويژه در بخش آناليز حريفان و نحوه‌ي تمرين مواردي را به كمك خود خواهم گفت.
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با ابراز اميدواري نسبت به ايجاد پل ارتباطي بين تيم‌هاي پايه و بزرگسال پرسپوليس تاكيد كرد: عدم رعايت نظم لازم از سوي بازيكنان باعث دور شدن آنها از تيم خواهد شد. براي من سن بازيكنان و اين كه 18 يا 38 ساله باشند مهم نيست و تنها آمادگي بدني آنها مورد نظر است، از شما مطبوعات هم انتظار دارم تا با انصاف رفتار كنيد و به همين منظور پس از هر بازي كنفرانسي مطبوعاتي تشكيل خواهم داد تا تمامي مسايل مورد نظر به ويژه مسايل انتقادي مطبوعات را مستقيما پاسخ دهم و با يكديگر تعامل داشته باشيم. در اين رابطه تجربه‌ي مناسبي را در قاهره داشته‌ام و اين كه پس از پايان مسابقات هر هفته نشست مطبوعاتي با رسانه‌ها تشكيل مي‌دادم كه تعداد آن به 50 نشست رسيد.
در ادامه‌ي اين نشست مطبوعاتي خبرنگاران حاضر به طرح سوالات خود پرداختند.
خبرنگاري با انتقاد از تاخير در زمان آغاز اين نشست و همچنين برگزاري آن در محلي خارج از باشگاه پرسپوليس درباره‌ي حضور استيلي به عنوان كمك مربي تيم سوالي را مطرح كرد.
علي پروين در پاسخ گفت: هدف ما اين است تا با كمك يكديگر پرسپوليس را به جايگاه اصلي خود برسانيم اما در بحث اختيارات سرمربي همه چيز در اختيار سوبل است و ما نيز استيلي را به وي معرفي كرده‌ايم اما در نهايت تصميم‌گيري اصلي بر عهده‌ي وي است. علاوه بر اين اسامي نهايي بازيكنان يكشنبه‌ي هفته‌ي آينده اعلام خواهد شد.
راينار سوبل در پاسخ به سوال خبرنگار ايران ورزشي مبني بر توضيح سوابق كاري خود تصريح كرد: متاسفانه تحقيقات شما مبني بر اين كه تنها يك سال مسووليت مربيگري تيم‌هايي را بر عهده داشته‌ام درست نيست. من سه سال سرمربيگري تيم «براين اشتاين» آلمان را در اختيار داشتم كه اين تيم را از دسته‌ي 3 به دسته‌ي 2 ارتقا دادم، دو سال سرمربي‌گري اشتوتگارت را در اختيار داشتم، در الاهلي سه سال مربيگري كردم همچنين يك سال در تيم مونشن گلادباخ سرمربيگري را بر عهده داشتم.
حجت‌الله خطيب در ادامه در پاسخ به انتقاداتي مبني بر نحوه‌ي پاسخگويي كاشاني سخنگوي هيات مديره به خبرنگاران اظهار داشت: كاشاني يك طنز گو است و گاهي به شكل طنز با خبرنگاران صحبت مي‌كند كه چندين بار شاهد آن بوده‌ام به ويژه نسبت به جوانان نوع گويش وي را ديدم، البته ممكن است منظور وي از اينكه هنوز قراردادي با سرمربي آلماني بسته نشده است، كارهاي مربوط به عقد قرارداد است كه در روز شنبه پيگيري خواهد شد.
مدير عامل باشگاه پرسپوليس همچنين اظهار داشت: از مطالب رسانه‌ها استفاده‌ي لازم را خواهيم برد و همگي شما به عنوان خبرنگار بايد كمك حال باشگاه باشيد. ما به دنبال روشن شدن وظايف در پرسپوليس هستيم و هرگز اجازه نمي‌دهيم بازيكني عليه داور، مربي و كادر سرپرستي مسايلي را مطرح كند، حتي به خودم نيز اجازه نمي‌دهم در امور مربوط به سرپرستي و بازيكنان دخالت كنم. به هر حال بسياري از حرف‌ها وجود دارد كه در زمان مناسب خود مطرح خواهد شد.
علي پروين نيز درباره‌ي عدم حضور برخي بازيكنان در باشگاه و جذب نفرات جديد تاكيد كرد: در گذشته بازيكنان به عشق پرسپوليس در اين تيم بازي مي‌كردند اما حالا شرايط عوض شده است و بازيكني مانند يحيي گل محمدي صراحتا عنوان مي‌كند كه ديگر قصد بازي ندارد، در مورد علي دايي هم از وي درخواست كرديم تا بماند به هر حال طبيعي است كه در آخر هر فصل برخي بازيكنان بمانند و برخي ديگر به تيم ديگري انتقال پيدا كنند. بسياري مواقع مصاحبه‌هايي از قول من در مطبوعات عنوان مي‌شود كه اصلا از زبان من نيست اما به هرحال مساله اين است كه هيچ مشكلي با هيچ بازيكني نداريم و طبيعي است نفرات پا به سن گذاشته به تدريج بايد جاي خود را به جوانان بدهند. تيم‌هايي مانند استقلال و پرسپوليس اگر قدرتمند باشند خود به خود تيم ملي ما قوي خواهد شد و كسب عناوين قهرماني در تيم ملي متعلق به تمامي ملت ايران است.
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين كه آيا عملكرد مربيان آلماني كه در فوتبال ايران حضور داشته‌اند بررسي كرده است يا خير؟ اظهار داشت: از حضور اين مربيان اطلاع دارم و در اسرع وقت با كخ و اشميت صحبت خواهم كرد، به هر حال وظيفه‌ي هر كس روشن است و من هم روش كاري خود را دارم.
علي پروين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا جذب بازيكنان مطابق با نظر وي مشكلاتي مانند آنچه كه در استقلال و در زمان مربيگري كخ اتفاق افتاد را ايجاد نخواهد كرد گفت: ما به دليل وجود نظم و انضباط تيمي آلمان تصميم به جذب يك مربي از اين كشور گرفتيم و وظيفه‌ي من اين است كه تيم را به اصطلاح ببندم و به مربي تحويل دهم، امسال اشتباه پارسال را نخواهيم كرد و با 22 الي 23 بازيكن تيم را مي‌بنديم كه باعث خواهد شد جاي خالي براي جذب بازيكنان بيشتر وجود داشته باشد. سوبل با دلايل منطقي ما را متقاعد كرد تمرينات بايد از شنبه‌ي دو هفته‌ي بعد آغاز شود زيرا تيم‌هاي بزرگي چون بايرن مونيخ نيز به فاصله‌ي چند هفته تا آغاز مسابقات كار آماده‌سازي را شروع مي‌كنند. ما از اين مربي آلماني قهرماني خواسته‌ايم زيرا در طول تمامي اين سالياني كه به عنوان بازيكن و مربي در پرسپوليس بوده‌ام همواره قهرماني و يا عناوين برتر از آن ما بوده است. در اين لحظه سوبل نيز تاكيد كرد: اگر اين امكان وجود داشت تا سال قبل در ايران حضور پيدا كنم و بازيكنان را زير نظر بگيرم شرايط به شكل ديگري بود اما به هر حال تاكتيك و ارنج تيم با من است و نظرات مختلف را خواهم شنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره‌ي قول قهرماني پرسپوليس گفت: صد در صد قول مي‌دهم كه با تمام وجود براي كسب قهرماني تلاش كنم و انتظارات را برآورده سازم اما اين كه آيا قهرمان مي‌شويم يا خير، بحث ديگري است. من هيچ گاه درباره‌ي مسايل مالي صحبت نمي‌كنم و زماني كه به ايران مي‌آمدم مي‌دانستم چه شرايطي در انتظار من است. از نظر امكانات موجود از زمين تمرين بسيار راضي هستم و شرايط انجام تمرينات حرفه‌اي در پرسپوليس فراهم است. در حال حاضر هم بايد درباره‌ي جزييات، بيشتر صحبت شود.
خطيب نيز با تاكيد بر اين كه پذيرش همزمان مسووليت باشگاه پرسپوليس و اداره‌ي كل تربيت بدني استان تهران مشكلي را در روند مديريت وي ايجاد نخواهد كرد درباره‌ي مسايل مالي باشگاه اظهار داشت: دو سه روز است كه پرونده‌هاي بازيكنان را تحويل گرفته‌ايم و بايد بررسي‌هاي لازم درباره‌ي ميزان طلب‌ بازيكنان انجام شود. همچنين گزارش بودجه‌ي مورد نياز باشگاه نيز از طرف بخش‌هاي مختلف در حال تهيه است كه پس از تصويب در هيات مديره رسما اعلام خواهد شد. علاوه بر اين بايد مسايل مربوط به پرسپوليس را از ديد ملي نگاه كرد و اين كه مساله‌ي مهم اقتدار باشگاه و موفقيت آن است لذا با در نظر گرفتن فعل و انفعالات موجود بايد زمينه‌ي رشد باشگاه را فراهم كرد.
لازم به ذكر است در پايان اين نشست محمود رضا فاضلي مدير برنامه‌ي بازيكناني چون مهدي مهدوي‌كيا،‌كريم باقري و ... درباره‌ي چگونگي رايزني‌هاي لازم نسبت به حضور راينار سوبل در ايران گفت: يك ماه قبل بنا به درخواست علي پروين تلاش‌هاي لازم نسبت به جذب يك مربي آلماني براي پرسپوليس آغاز شد كه در اين رابطه با مربياني چون اريش ريبك، مربي سابق اينتراخت فرانكفورت، مربي اسبق مونشن گلادباخ و كايزرسلاترن، پاگلزدورف و... انجام شد كه با هر كدام بنا به دلايلي از جمله شرايط سني و مسايل مالي به توافق نرسيديم و در نهايت سوبل مناسب‌ترين گزينه براي تيم پرسپوليس در نظر گرفته شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10026

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست مطبوعاتي راينار سوبل مربي جديد تيم فوتبال پرسپوليس، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016