"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-07-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

جام ملت‌هاي آسيا ـ چين: اعتماد به نفس و فشار رواني تماشاگران مشكلات آري‌هان در چين! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
آري‌هان، سرمربي هلندي تيم ملي فوتبال چين پيشاپيش خود را براي دو مشكل احتمالي اعتماد به نفس بيش از حد بازيكنان و فشار رواني تماشاچيان به دليل ميزباني مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا آماده مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از يك سري ناكامي در ابتداي سال جاري از جمله شكست 6 بر صفر مقابل بارسلونا، پيروزي 6 بر صفر مقابل لبنان، چين را در شرايط مناسب قرار داد.
پيروزي برابر مجارستان و مالزي باعث اعتماد به نفس چين شده است اما «آري هان» از بازيكنان و ميليون‌ها هوادار فوتبال چين درخواست كرد تا همچنان ثابت قدم باشند: « يك آماده‌سازي خوب گاهي اوقات براي ايجاد اطمينان بسيار مناسب است اما گاهي مي‌تواند اعتماد بيش از حد را باعث شود.»
تيم چين كه روز دوشنبه تايلند را با دو گل شكست داد از نگاه آري هان نبايد بيش از حد به خود مغرور شود:«من به بازيكنان خود همواره توصيه كرده‌ام كه فوتبال خوب را ارايه كنند. اگر آنها موفق به انجام اين كار شوند، از شانس مناسبي براي انجام مسابقاتي قابل قبول در ساير ديدارها برخوردار خواهند بود. در چين همواره فشار وجود دارد و هيچ دليلي براي آن يافت نمي‌شود.»
آري هان كه در جام‌هاي جهاني 1974 و 1978 در تركيب تيم ملي هلند به ميدان رفته است، ادامه داد: «فشار هميشه منفي است و كار من به عنوان يك مربي، مديريت اين شرايط است. من از بازيكنانم خواسته‌ام تا كار خود را به بهترين نحو انجام دهند كه مهم‌ترين عامل است. البته هميشه انجام اين كار آسان نيست اما بايد تلاش كرد اگر آنها در تمرينات و ميدان مسابقه عالي باشند، هيچ كس از آنها ايراد نخواهد گرفت.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آري هان در ادامه به مسابقه افتتاحيه جام ملت‌هاي اروپا و شكست 1 بر صفر پرتغال برابر يونان اشاره مي‌كند:«پيروزي در اولين مسابقه بسيار حائز اهميت است. به ويژه براي هواداران البته پرتغال عليرغم شكست در ديدار افتتاحيه جام ملت‌ها به فينال رسيد ولي هدف ما شكست در اولين مسابقه نيست. بحرين تيمي قدرتمند است و اين مسابقه، يك ديدار خوب تلقي مي‌شود.»
وي اميدوار است تا «هائو هايدونگ» مهاجم سرشناس و كهنه‌كار چين نقش مهمي را در پيروزي‌ها ايفا كند. اين مهاجم گل‌هايي حياتي را برابر هنگ كنگ، كويت و مالزي‌ در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2006 به ثمر رسانده است: « زماني كه مسووليت تيم ملي چين را بر عهده گرفتم، هائو فكر مي‌كرد با 32 سال سن، ديگر براي بازي در تيم ملي پير شده است. من به او گفتم ممكن است به عنوان يك فوتباليست در چين، مسن به نظر برسد اما در سراسر دنيا هرگز اين نگاه در مورد وي وجود ندارد. گفتم كه به وجود وي در تيم ملي نياز دارم. من تيمي جديد بر اساس تفكر خود ساختم كه جاي خالي هائو هايدونگ در آن احساس مي‌شد. او يك بازيكن مهم براي من است و از حضور وي در تيم ملي خوشحالم.»
آري هان در پايان گفت: «مجبور هستيم تا به روي قهرماني يكي از تيم‌هاي بزرگ: ژاپن، كره جنوبي، عربستان يا چين حساب باز كنيم اما ممكن است تيمي مانند يونان در جام ملت‌هاي 2004، قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شود كه اين همان زيبايي فوتبال است.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9790

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جام ملت‌هاي آسيا ـ چين: اعتماد به نفس و فشار رواني تماشاگران مشكلات آري‌هان در چين! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016