"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

جام ملت هاي غرب آسيا: تيم ملي فوتبال ايران، لینان را در هم کوبيد! مجموعه گزارشات خبرگزاري ها


------------------------------------------------------
در روز اول رقابت هاي غرب آسيا؛
گلباران لبنان ، با هت تريك دايي

ايپنا- خبرگزاري ورزش ايران: در نخستين روز از رقابت هاي فوتبال غرب آسيا كه با حضور شش تيم و به ميزباني كشورمان برگزار مي شود تيم ملي فوتبال ايران در ديدار با تيم ملي لبنان به برتري دست يافت در حالي كه دو تيم اردن و فلسطين به تساوي رضايت دادند.
به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا) بعد از ظهر روز پنج شنبه در بازي افتتاحيه رقابت ها تيم ملي فوتبال اردن در ديدار با فلسطين با نتيجه تساوي يك بر يك متوقف شد.
اين بازي در گروه نخست رقابت ها انجام شد در حالي كه تيم ملي فوتبال عراق نيز در اين گروه قرار گرفته است.
در اولين بازي از گروه دوم مسابقات ملي پوشان فوتبال كشورمان به مصاف تيم ملي فوتبال لبنان رفتند و در پايان با يك نتيجه درخشان به پيروزي دست يافتند.
در اين بازي علي دايي كايتان تيم ملي فوتبال كشورمان در حاليكه طي چند هفته و حتي چند ماه گذشته زير فشار انتقادات قرار داشت با ارائه يك بازي درخشان و به ثمر رساندن سه گل ، نقش اصلي را در پيروزي تيم كشورمان ايفا كرد و در نهايت به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد.
در دقيقه 15 اين بازي حسين كعبي با ورود به محوطه جريمه و خطاي بازيكنان حريف يك ضربه پنالتي براي تيم كشورمان به دست آورد كه دايي اين توپ را به گل اول بازي تبديل كرد.
نيمه اول با انجام يك بازي كند از سوي هر دو تيم و با تك گل دايي به پايان رسيد.
در آغاز نيمه دوم حملات تيم كشورمان به روي دروازه حريف شدت گرفت و ملي پوشان دو بار تيرك دروازه لبنان را به لرزه درآوردند تا آنكه بالاخره روي سانتر زيباي ايمان مبعلي ، علي دايي با يك ضربه سر محكم گل دوم تيم كشورمان را به ثمر رساند. شدت ضربه دايي به اندازه اي بود كه پيشاني كاپيتان تيم ملي شكاف خورد و دايي با سري بانداژ شده به بازي ادامه داد.
در دقيقه 80 مسابقه روي كرنر ارسالي از جناح راست جواد نكونام با يك ضربه دقيق گل سوم تيم كشورمان را وارد دروازه لبناني ها كرد و بالاخره در دقيقه 88 باز هم علي دايي براي تيم ملي ايران گل زني كرد.
اين بار ضربه تماشايي و دقيق دايي از پشت محوطه جريمه به تور دروازه لبنان رسيد.
اين بازي با نتيجه چهار بر صفر به سود تيم ملي فوتبال ايران به پايان رسيد و تيم كشورمان با اين سه امتياز حضور خود را در مرحله نيمه نهايي رقابت ها محرز كرد.
------------------------------------------------
فوتبال غرب آسيا: برترى پرگل تيم ملي ايران برابر لبنان

تهران ، خبرگزارى جمهورى اسلامي ۲۸ / ۰۳ / ۸۳
داخلي .خارجي .ورزشي .فوتبال.
تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار از سومين دوره رقابت هاى فوتبال
غرب آسيا(سايوان کاپ۲۰۰۴ ) برابر تيم ملي لبنان به برترى دست يافت .
در اين ديدار که عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه يکصدهزار نفرى آزادى
تهران برگزار شد، تيم ملي کشورمان با نتيجه پرگل چهار بر صفر حريف خود را
از پيش رو برداشت .
گلهاى تيم ايران توسط علي دائي در دقايق ۱۶ ( پنالتي )،۶۱ و۸۷ و
جواد نکونام در دقيقه ۸۱ به ثمر رسيد.
قضاوت اين ديدار را که دومين بازى اين رقابت ها بود، بر عهده " عيسي
حسين حزيم " و به کمک هاى " محمدآکور"، " اواى صبحي " بود.
سومين دوره رقابت هاى فوتبال قهرماني غرب آسيا با عنوان "سايوان کاپ
" تا روز پنجم تيرماه سالجارى به ميزباني کشورمان در تهران برگزار
ادامه مي يابد. ۲۰۰۴
ديدار اول امروز را نيز دو تيم اردن و فلسطين برگزار کردند که اين
ديدار با نتيجه مساوى يک بر يک به پايان رسيد.
در همين چارچوب روز شنبه ۳۰ خرداد ماه جارى ، نيز دو ديدار برگزار مي شود
که ابتدا تيم عراق برابر فلسطين و سپس سوريه مقابل لبنان صف آرايي خواهند
کرد.
ديدار اول روز شنبه در ساعت ۴۵ / ۱۵ و ديدار دوم ساعت ۱۵ / ۱۸ دقيقه
برگزار مي شود.
در اين دوره از رقابت ها۶ تيم ايران ، سوريه ، لبنان ، عراق ، فلسطين و
اردن شرکت دارند که در دو گروه سه تيمي به رقابت مي پردازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

---------------------------------------

پيروزي پر گل و روحيه بخش تيم ملي مقابل لبنان

به گزارش خبرنگار"مهر" در اولين روز از سومين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا و از گروه دوم اين رقابت ها عصر امروز تيم هاي ملي فوتبال ايران و اردن به قضاوت عيسي حسين از عراق در ورزشگاه آزادي به ميدان رفتند كه نيمه اول اين ديدار با تك گل علي دايي با برتري تيم ملي فوتبال كشورمان به پايان رسيد .
در اين ديدار كه با استقبال اندك تماشاگران همراه بود ، تيم ملي كشورمان با تركيب رحمتي ، نصرتي ، رضايي ، گل محمدي ، كعبي ، بداوي ، مبعلي ، مجيدي ، نكونام ، كريمي و دايي به ميدان رفت و عليرغم برتري نسبي مقابل حريف تاحدودي در خطوط حمله مياني و حمله دچار ناهماهنگي بود و نتوانست موقعيت هاي گلزني مناسبي را به روي دروازه تيم نه چندان مطرح لبنان ايجاد كند .
در نيمه اول حركت در عمق دفاع و استفاده از كناره هاي زمين در دستور كار ملي پوشان قرار داشت كه در يكي از همين حركات مدافعين لبنان درون محوطه جريمه بر روي حسين كعبي مرتكب خطا شدند كه علي دايي اين پنالتي را در دقيقه 15 تبديل به گل برتري كشورمان كرد .
در ادامه مسابقه هرچند تيم ملي با پاسهاي تك ضرب و استفاده از تمام فضاي زمين همچنان تيم برتر ميدان بود ولي در ارسال پاس هاي دقيق براي مهاجمان توفيقي نداشت و در اكثر صحنه ها ناهماهنگي و عدم دقت در ارسال پاس هاي مناسب ، اجازه نداد تا تيم ملي صاحب بخت هاي جدي گلزني شود .
در دقيقه 43 و در معدود خطراط تيم ملي به روي دروازه لبنان حركت پا به توپ و ضربه علي دايي ، مي رفت به دومين گل تيم ملي بدل شود اما توپ با اختلاف ناچيزي از كنار دروازه لبنان به بيرون رفت تا نيمه اول با همان تك گل دايي از روي نقطه پنالتي با برتري تيم ملي كشورمان به پايان برسد .
گفتني است در اين نيمه حسن نصرالله و حسين كعبي از داور كارت زرد دريافت كردند .
به گزارش خبرنگار"مهر" تيم ملي فوتبال كشورمان در نيمه دوم بازي بهتر و هجومي را از خود به نمايش گذاشت و با تغييراتي كه در تركيب خود ايجاد كرد ، موفق شد سه بار ديگر دروازه لبنان را باز كند تا به يك پيروزي قاطع و اميدوار كننده براي قهرماني در سومين دوره رقابت هاي غرب آسيا دست يابد .
در ابتداي نيمه دوم برانكو با به ميدان فرستادن نيكبخت واحدي و سيد محمد علوي تحرك بيشتري به خط مياني تيم ملي بخشيد و اين دو بازيكن بر سرعت و ضريب تهاجمي تيم ملي افزودند .
پس از دو صحنه اي كه ضربات كعبي و مبعلي به تير دروازه لبنان اصابت كرد ، در دقيقه 62 سانتر ديدني ايمان مبعلي روي تير دوم با ضربه سر استادانه علي دايي گل دوم تيم ملي را به ارمغان آورد . در ادامه بازي حملات ملي پوشان كشورمان شدت بيشتري به خود گرفت و لبنان كاملا به يك تيم تدافعي تبديل شد . برانكو در ادامه برنامه هاي تهاجمي خود در دقيقه 75 رضا عنايتي را بجاي علي كريمي به ميدان فرستاد و از اين دقيقه به بعد تيم ملي كاملا بر توپ و ميدان تسلط يافت .
در دقيقه 81 روي يك ضربه كرنر از جناج راست وطي يك رفت و برگشت درون محوطه جريمه جواد نكونام با ضربه اي دقيق گل سوم تيم ملي را درون دروازه لبنان جاي داد .
بازي مي رفت با همين نتيجه به پايان برسد كه علي دايي با كنترلي دقيق و چرخشي تماشايي از پشت محوطه جريمه سومين گل خود در اين ديدار و چهارمين گل تيم ملي را ثبت كرد تا ملي پوشان كشورمان پس از ناكامي اخير خود مقابل اردن با پيروزي در اين ديدار تاحدودي از زير بار انتقادات خارج شوند و اميدوارانه به ديدارهاي آينده خود بينديشد .
گفتني است علي دايي با سه گلي كه در اين ديدار به ثمررساند ، تعداد گلهاي ملي خود را به 92 گل رساند و به عنوان بهترين بازيكن اين ديدار جايزه 500 دلاري اين مسابقه را دريافت كرد .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9062

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جام ملت هاي غرب آسيا: تيم ملي فوتبال ايران، لینان را در هم کوبيد! مجموعه گزارشات خبرگزاري ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016