"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملي فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي مغلوب اردن شد، ايسنا

(عکس ها از سايت ايپنا)

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي
ايران و اردن تا پيش از اين مسابقه تا كنون سه بار به مصاف يكديگر رفته بودند كه اولين بازي در خرداد ماه 79 با نتيجه يك بر صفر به سود كشورمان پايان يافت. ضمن اين كه در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا تيم ايران به ترتيب به نتايج 4 بر 1 و 3 بر 2 (يك برد و يك شكست) در برابر اين تيم دست يافت.
تيم ملي فوتبال ايران با تركيب ميرزاپور، گل‌محمدي، كريمي، دايي، مهدوي كيا واحدي نيكبخت، رضايي، نكونام، كعبي، بداوي و نصرتي، به قضاوت «كاميكارا تورو» به مصاف تيم اردن رفت كه در اين ديدار تيم كشورمان با همان تركيب مسابقات گذشته خود (1 ـ 3 ـ 2 ـ 4) برابر حريف صف‌آرايي كرد.
اولين موقعيت جدي اين مسابقه در دقيقه 11 بازي و براي كشورمان رقم خورد كه شوت محكم بازيكنان ايران از شيب محوطه جريمه اردن، راهي به دروازه اين تيم نيافت و توسط عامر محمود، دروازه‌بان حريف به خوبي مهار شد.

در اين نيمه استفاده از تمامي نقاط زمين در دستور كار ملي پوشان كشورمان قرار داشت كه بر اين اساس حملات متعددي توسط كعبي و مهدوي كيا از جناح چپ، واحدي نيكبخت از جناح راست و جواد نكونام و علي كريمي از مركز زمين تدارك ديده مي‌شد.
در دقيقه 22، جواد نكونام شوت محكمي را از ميانه‌ زمين روانه دروازه اردن كرد كه اين بار هم محمود عامر توپ را كنترل كرد.
در دقيقه 25، حسونه قاسم به دليل خطا روي بداوي، كارت زردي را از داور ژاپني دريافت كرد.
نكته قابل توجه به دفاع 8 نفره اردن در هنگام حملات كشورمان و فرو رفتن كامل اين تيم در لاك دفاعي بازمي‌گشت و عملا فرصت‌هاي متعدد شوت زني را براي ايران فراهم كرد.
در دقيقه 32، يك موقعيت عالي گلزني به دليل جايگيري اشتباه ميرزاپور نصيب اردن شد. اما شوت بازيكنان اين تيم از جناح چپ دروازه ايران، راهي اوت شد.
در اواخر نيمه‌ي اول، يك موقعيت مناسب گلزني توسط مهدي مهدوي‌كيا عملا به ثمر نرسيد و علي‌رغم حملات متناوب كشورمان، اين نيمه با نتيجه بدون گل پايان يافت.
پس از تساوي بدون گل دو تيم در نيمه‌ي اول، ايران و اردن بدون انجام تغيير در تركيب خود، نيمه دوم بازي را آغاز كردند. ضمن اين كه چهار بازيكن كشورمان نيز از همان ابتدا به گرم كردن خود پرداختند.

در دقيقه‌ي 50 اين مسابقه داور ضربه خطايي را به دليل حركت خطاي بداوي به روي «بدران تنقران»، به سود اردن اعلام كرد كه عملا حاصلي در پي نداشت. لحظاتي بعد ضربه سر علي دايي با اختلاف از بالاي دروازه اردن راهي اوت شد.
در دقيقه 57، اولين تعويض تيم كشورمان انجام شد و ايمان مبعلي به جاي عليرضا واحدي نيكبخت كه عملكرد قابل قبولي نداشت وارد ميدان شد. در دقيقه‌ي 62 نيز رحمان رضايي جاي خود را به آرش برهاني داد. در دقيقه‌ي 65 و در حالي كه همگان به تصور به ثمر رسيدن گل اول بازي از جاي خود نيم‌خيز شده بودند، اما توپ وارد دروازه اردن نشد.
آنچه كه در روند كاري تيم كشورمان به خوبي مشهود بود، فقدان يك بازيكن تمام كننده و بازي‌ساز در ميانه ميدان و خط فوروارد بود كه عملا علي دايي هرگز نتوانست انتظارات موجود را برآورده كند.
در دقيقه 83 بر خلاف جريان بازي كه برتري محسوس ايران بود، تيم اردن روي يك ضد حمله و اشتباه خط دفاع تيم كشورمان، گل برتري را توسط حاتم احمد به ثمر رساند تا همه شاهد شادي بي‌حد و حصر اردن به دليل برد در خانه حريف و كسب سه امتياز مسابقه باشند.

عدم انجام بازي مناسب از سوي لژيونرهايي چون رضايي و نيكبخت به همراه عدم پيوستگي خطوط سه گانه و فاصله بازيكنان ميانه و حمله، عملا مانع از انجام حركات منسجم‌تر بازيكنان كشورمان شد، گرچه شاهد اندك موفقيت‌هاي جدي گلزني هم بوديم. به هر حال حملات دو تيم در دقايق پايان بازي عملا ثمري در پي نداشت. تا اردن با اين برد و 19 امتياز در صدر تيم‌هاي اين گروه قرار بگيرد و تيم كشورمان نيز با 16 امتياز در مكان دوم جاي گرفت.
----------------------------------------------

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برانكو ايوانكويچ و محمود الگوهري در كنفرانس مطبوعاتي؛
برانكو: از بازيكنان خود راضي هستم
الگوهري: بازي با ايران باعث افتخار است

سرمربيان تيم‌هاي فوتبال ايران و اردن در نشست مطبوعاتي پس از بازي، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
به گزارش ايسنا، برانكو ايوانكويچ در ارزيابي خود از ملي‌پوشان ايران، گفت: در تمام مدت همواره دشوار بودن اين بازي را هشدار مي‌دادم، اما بسياري از افراد تصور مي‌كردند كه اين گفته‌ها جدي نيست. از طرفي بازي با اردن در بدترين شرايط ممكن انجام شد و گرماي تهران نيز به اين مشكلات افزود.
وي ادامه داد: بازيكنان تمام تلاش خود را براي گلزني صرف كردند، ‌اما متاسفانه به دليل عدم تمركز كامل توفيقي نيافتند و اردن از تك فرصت موجود استفاده كرد و به گل رسيد.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران درباره‌ي فاصله‌ي موجود بين خطوط سه گانه و عملكرد نامطلوب گل‌محمدي و علي دايي در خطوط هافبك و حمله، تصريح كرد: من از بهترين نفرات ممكن كه در بازي‌هاي گذشته هم با آنها نتيجه گرفته بوديم، استفاده كردم و طبيعي است كه پس از هر باخت راحت‌ترين كار انتقاد است. من برعكس شما از بازيكنان خود راضي هستم.
وي ادامه داد: انرژي بازيكنان به دليل اتمام مسابقات ليگ تحليل رفته بود و ديديد كه در نيمه‌ي دوم و زماني كه در سايه بازي كردند، توان آنها بهتر شد. البته از ابتدا هم به اين شرايط دشوار اشاره كرده بودم.
برانكو ايوانكويچ يادآور شد؛ پس از 7 تا 8 روز تمرين هرگز نمي‌شود بازيكنان به را فرم مطلوب بازگرداند، اما طبيعي است كه در جام ملت‌ها آماده‌تر باشيم.
برانكو ايوانكويچ در پاسخ به سوال خبرنگار اردني مبني بر استرس پيش از بازي با اردن، گفت: من اردن را به دليل بازي‌هاي اخير آن تحسين كردم. اما همواره انتظار برد از تيم خود را دارم و براي بازي‌هاي آينده هم مسلما در شرايط مناسبي قرار داريم.
محمود الگوهري سرمربي اردن نيز درباره‌ي شادي مضاعف بازيكنان خود پس از گل برتري كه گويي به جام جهاني راه يافته‌اند، اظهار داشت: ما هرگز كنترل خود را در بازي از دست نداديم و تنها در موقعيت موجود گل‌زني كرديم. بازي با ايران براي ما يك افتخار بود و حال كه بازي را برده‌ايم شادي ما مضاعف شد. ما تنها از يك فرصت خود استفاده كرديم و نهايت بهره را از آن برديم.

در حاشيه:
* حدود 40 هزار تماشاچي در ورزشگاه آزادي تهران حضور داشتند.
* مهندس محسن مهرعليزاده، رييس سازمان تربيت بدني جزو ميهمانان ويژه اين ديدار بود.
* به دليل حضور قابل توجه تماشاچيان براي تشويق تيم ملي كشورمان، ترافيك سنگيني در اطراف مجموعه ورزشي آزادي حاكم است، اما نظم حاكم بر ورزشگاه به خوبي كنترل شده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8755

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملي فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي مغلوب اردن شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016