"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-05-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

صحبت هاي صريح خداداد عزيزي در برنامه هميشه ورزش شبكه پنج سيما، ايپنا

- براي من 30 ثانيه بازي كردن در تيم ملي هم افتخار است
- برانكو هم مثل بلاژوويچ چمدان هايش را مي بندد و مي رود
- نمي گذارم من را تخريب كنند
- افتخار مي كنم كه بازيكن بيست و پنجم پاس باشم
- من مي توانستم به اندازه 2 امتياز در راه جام جهاني تاثير داشته باشم
- آرزوي پوشيدن پيراهن تيم ملي را دارم
- كريمي فوتباليست بزرگي است اما مي توانم در كنارش باشم
-----------------------------------------

صبح روز جمعه در برنامه هميشه ورزش كه از شبكه پنج سيما پخش شد ، خداداد عزيزي بازيكن ارزنده فوتبال كشورمان و ناصر احمد پور سردبير روزنامه ورزشي نود ميهمانان ويژه اي بودند كه با حضور آنها به مباحث جالب توجهي در خصوص آخرين انتخابات تيم ملي پرداخته شد.
قرار بود برانكو ايوانكوويچ طبق قولي كه به مسئولان اين برنامه داده بود به استوديوي پخش بيايد تا با خداداد عزيزي به مناظره بپردازند اما برانكو دو روز بعد تغيير عقيده داده و اعتقاد داشته است كه شركت در اين برنامه به ضرر منافع تيم ملي در آستانه بازي با اردن مي باشد و به همين دليل از تصميم خود صرف نظر كرد.
درابتدا ناصر احمد پور سخن مي گويد؛" بهتر بود كه آقاي برانكو در اين برنامه حضور پيدا مي كردند و در مقابل سوالات مردم و كارشناسان از سياست ها و انتخابات خودشان دفاع مي كردند چرا كه تلويزيون يك وسيله فراگير مي باشد و تمامي دوستداران فوتبال مي توانستند پاسخ هاي خود را در خصوص عدم دعوت از عزيزي، نوازي و چند تن از بازيكنان شايسته ديگر دريافت نمايند".
خداداد عزيزي در خصوص عدم دعوت خود به تيم ملي فوتبال مي گويد:" دفعه اول نيست كه با من اين چنين برخورد مي كنند، در سال هاي قبل هم بنا به دلايل شخصي خودشان مرا از تيم ملي دور كرده اند!
عملكرد من چه در سال قبل و چه امسال مشخص است و مردم مي توانند در اين زمينه قضاوت كنند. من به اين برنامه آمده ام كه فقط از خودم دفاع كنم. آقاي ايوانكوويچ طي چند روز اخير در مطبوعات گفته است كه من بازيكن پنجم پاس در اين فصل بوده ام و با اين حرف خود قصد تخريب من را داشته است و من هم فكر مي كنم با اين شرايط حق دارم كه از خودم دفاع كنم.
براي من مهم نيست كه بازيكن اول بوده ام يا بيست و پنجم، مهم اين است كه در موفقيت تيم خودم به اندازه اي سهم داشته ام. به نظر برانكو احترام مي گذارم اما فدراسيون، مربيان و حتي مردم بايد به من حق بدهند كه از خودم دفاع كنم. ايشان گفته اند كه يك بازيكن بايد در طول فصل يك نواخت باشد. شما در كجاي دنيا سراغ داريد كه يك فوتباليست در طول فصل فراز و نشيبي را از خود نشان ندهند؟ اگر به بازي هاي گذشته من در تيم ملي نگاه كرده باشيد متوجه خواهيد شد كه تا چه اندازه براي سربلندي تيم كشورم زحمت كشيده ام.
آقاي ايوانكوويچ اشاره داشته است كه ما قصد داريم بيشتر به جوانان ميدان بدهيم و در شان بازيكني مثل خداداد نيست كه روي نيمكت تيم ملي بشيند. آقاي برانكو شما مرا دعوت كنيد و روي نيمكت ذخيره ها قرار دهيد، اگر اعتراض كردم آن وقت حق باشما خواهد بود. شما هيچ وقت از جواناني چون برهاني و ديگران در بازي هاي حساس تيم ملي مقابل عربستان، كره، ژاپن و ... استفاده نخواهيد كرد.
براي من آبدارچي بودن براي بازيكنان تيم ملي هم افتخار است چه برسد به نيمكت نشيني در تيم ملي كشورم.من بايد بگويم كه آرزوي پوشيدن پيراهن تيم ملي را دارم و اين حرف صحيح نيست كه براي من دعوت شدن به تيم ملي بي اهميت است.اگر او مي گويد در شان خداداد نيست كه 10 دقيقه بازي كن من مي گويم 30 ثانيه بازي كردن در تركيب تيم ملي هم براي من افتخار است. به عقيده بنده آقاي برانكو از جاي ديگري مشكل دارد. اگر خدايي نكرده ايشان در رسيدن به هدف خودش ناموفق نشان دهند چه كار مي توان كرد؟ آيا پاسخ هاي او مي تواند دردي را دوا كند؟
به عقيده من اين طور نيست و نوش دارو پس از مرگ سهراب هيچ ثمري نخواهد داشت، اصلا مگر وقتي بلاژوويچ ناكام شد چه كار كرد؟ چمدان هايش را بست و رفت چون پاسخي براي مردم نداشت.
خداداد در مورد وضعيت هاشميان در تيم ملي گفت: كارلوس بيلاردو مربي تيم ملي آرژانتين براي كسب اطلاع از ملي پوشان آرژانتين ساعت ها وقت مي گذاشت و به اروپا مي آمد و با بازيكناني چون مارادونا، والوانو و بورچه گا به گفتگو مي نشست و آنها را براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت مي كرد.
برانكو هم بايد ساعت ها وقت خود را براي بازيكناني مثل هاشميان بگذارد و آنها را به تيم ملي دعوت كند. وقتي آقاي زمان آبادي مي گويد كه ما خدمت گذار و پاسخ گوي مردم هستيم بايد به خواسته هاي آنها هم توجه كنند و بازيكني چون وحيد را در اوج آمادگي فوتبال خود از تيم ملي دور نگه ندارند.
اگر من در زمان آقاي بلاژويچ در تيم ملي بودم حتما مي توانستم به اندازه گرفتن 2 امتياز براي كشورم مفيد باشم كه ما هم با اختلاف يك امتياز به جام جهاني نرفتيم.
هيچ گاه از حرف منطقي ناراحت نمي شوم اما اگر قصد تخريب من را داشته باشند من هم جواب خواهم داد.
يك روز گفتند كريمي و نويدكيا را داريم پس به خداداد نيازي نيست، من پاسخ غيرمنطقي را قبول نمي كنم. از نظر من علي فوتباليست بزرگي است اما من نمي توانم در كنار او باشم يا اگر مشكلي برايش پيش آمد نمي توانم جانشين او باشم؟ من نمي توانم روي نيمكت بنشينم؟
در ارتباط مستقيمي كه با وحيد هاشميان در آلمان برقرار مي شود او اينگونه سخنان خود را آغاز مي كند؛ من به آقاي خداداد عزيزي به دليل قهرماني تيم پاس در ليگ برتر وانجام بازي هاي درخشانشان تبريك مي گويم و آرزوي موفقيت براي اين فوتباليست دارم".
هاشميان دلايل دوري خود از تيم ملي را اينطور بيان مي كند؛ در بازي هاي مقدماتي جام جهاني 2002 بود كه من را به تيم ملي دعوت كردند و از من بازي نگرفتند. با اين شرايط موقعيت من در تيم باشگاهيم كاملا عوض شد و تصميم گرفتم كه با انصراف از حضور در تيم ملي دوباره بتوانم شرايط عادي خود را در باشگاهم به دست آورم. فدراسيون فوتبال در گذشته با ارائه برنامه هاي نا درست به بسياري از بازيكنان ضرر زد و جلوي روند صعودي آنها را گرفت و من هم به دليل اعتراض از تيم ملي كنار رفتم.
به عقيده خيلي ها من دوست ندارم كه در تيم ملي بازي كنم، اما آنها كساني هستند كه از حضورم در تيم ملي ضرر مي برند آرزوي هر فوتباليستي است كه در تيم ملي كشورش بازي كند و من هم از اين قاعده مستثني نيستم.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقاي برانكو چند وقت پيش براي ديدن بازي استقلال و اشتوتگارت و همچنين ديدن بازي مهدوي كيا در يك تورنمنتي كه ما هم در آن حضور داشتيم به آلمان آمده بودند و از روي اتفاق مرا هم ديدند و يك گفتگوي بسيار كوتاه ده دقيقه اي را با من انجام دادند اما پس از بازگشت به ايران به مطبوعات گفتند كه من سه ساعت با وحيد صحبت كرده ام و به قصد گفتگو با او به آلمان رفته بودم. من شديدا اين حرف را تكذيب مي كنم. متاسفانه بايد بگويم آقاي برانكو به روزنامه ها دروغ گفته است و با اين گفته خود قصد داشته كه مرا در مقابل آنها قرار دهد.
وقتي من وضعيت كنوني خداداد عزيزي را مي بينم به طور حتم از حضور در تيم ملي اشباع مي شوم. اين بازيكن سال ها براي فوتبال كشورمان افتخار كسب كرده اما رفتار مسئولان با خداداد به هيچ وجه در شان اين بازيكن نيست.
آقاي زمان آبادي در جايي گفته است كه در ايران ده ها بازيكن مثل هاشميان پيدا مي شود، اگر اين طور است چرا به آنها ميدان نمي دهيم. چرا تيم ملي اميد كشورمان كه يكي از بهترين تيم هاي تاريخ بود نتوانست به المپيك راه پيدا كند، حتما اين هم تقصير هاشميان است.
من زماني كه نتوانستم همراه تيم به بازي هاي بوسان بروم فدراسيون از من شكايت كرد و در آن زمان آقاي دانشور و وزيري هم در اين فدراسيون مشغول به كار بودن. من براي مردم احترام زيادي قايل هستم اما با اين شرايط نمي توانم به تيم ملي بيايم".
غلام حسين زمان آبادي پس از صحبت هاي هاشميان در يك ارتباط تلفني مي گويد:" چه خوب مي شد كه من مي توانستم به طور مستقيم با وحيد هاشميان صحبت كنم تا به يك نتيجه اي شفاف برسيم. متاسفانه به دليل وجود مطالب نامفهومي كه در روزنامه ها پيرامون قضيه هاشميان مطرح شد سوء تفاهماتي به وجود آمده است. من هنوز هم اعتقاد دارم كه هزاران فوتباليست در ايران مانند هاشميان داريم كه مي توانند براي تيم ملي مفيد باشند.
اگر شرايط حال حاضر وحيد براي بازيكنان جواني چون برهاني، رجب زاده و ... مهيا شود، آيا آنها نمي توانند خود را در اروپا مطرح كنند، به نظر شما كجاي اين جمله بنده ايراد دارد؟
ما هيچ گونه شكايتي در خصوص وحيد هاشميان به فيفا نكرده ايم. اگر فدراسيون خواهان حضور او در تيم ملي باشد و ايشان قبول نكنند ما مي توانيم از وحيد شكايت كنيم تا او حتي نتواند در بايرن مونيخ هم بازي كند اما ما هيچ وقت اين كار را نخواهيم كرد!
زمان آبادي در خصوص عدم دعوت عزيزي و نوازي به تيم ملي گفت: ما براي چه آقاي برانكو را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كرده ايم؟ اگر قرار است كه كارشناسي تفكر يك مربي را با نظرهاي خود عوض بكند، پس حضور برانكو براي چيست؟ آقاي برانكو در تيم ملي استقلال كامل دارند و تصميمات نهايي را به طور حتم ايشان خواهند گرفت. ايوانكوويچ عقيده دارد كه اين بازيكناني كه در حال حاضر در تيم ملي هستند جوابگوي او مي باشد و مشكلي را با وجود اين بازيكنان احساس نمي كند. به عقيده بنده بايد اين حق را به يك مربي داد تا تصميمات آخر را خود او بگيرد.
احمد پور در ادامه پيرامون عدم دعوت خداداد و نيامدن هاشميان به تيم ملي مي گويد:" خداداد حقيقتا يكي از سه فوتباليست اول ايران است و همه دوست دارند كه باز هم او را در تيم ملي ببينند.
در حال حاضر تيم ملي در خط حمله با مشكل مواجه است و بايد مربيان دست از لجاجت بردارند و خداداد را به تيم ملي دعوت كنند. به عقيده بنده تيم ملي قدرت گذشته را ندارد و با ادامه اين وضعيت به مشكل بر مي خورد. نيامدن هاشميان به تيم ملي هم در نهايت از نظر آنها تقصير مطبوعات شد. به هر حال فدراسيوني كه اين قدر منفي عمل مي كند از سخنگوي آن هم نمي توان انتظار ديگري داشت.
فدراسيون كار را به جايي رسانده است كه مربي از هاشميان وقت مي خواهد كه با او صحبت كند در صورتي كه اين وظيفه بازيكن است كه بايد از مربي وقت بخواهد.
يك روز دليل ناكامي تيم ملي را كشك بادمجان و سيب زميني مي دانند، حتما در آينده هم پاي ماكاراني را وسط خواهند كشيد. سليقه هاي مربيان ما كاملا اشتباه است. در زمان آقاي شاهرخي مهدوي كيا دعوت نمي شد و در حال حاضر هم خداداد عزيزي از تيم ملي دور مانده است. خيلي ها مي گويند كه مطبوعات مخالف موفقيت تيم ملي فوتبال هستند. اگر تيم ملي موفق باشد علاوه بر بازيكنان، مربيان، مسئولان و كاركنان فدراسيون، اين موفقيت به نفع بنده و مطبوعات هم خواهد بود. اميدوارم كه فوتبال ايران در يك مسير درست در آينده، درخشان ظاهر شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8290

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صحبت هاي صريح خداداد عزيزي در برنامه هميشه ورزش شبكه پنج سيما، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016