"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-05-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملي اميد ايران با يك گل برابر كره متوقف شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
در پايان آخرين ديدار از مسابقات فوتبال كسب سهميه‌ي المپيك آتن، تيم ملي فوتبال اميد كشورمان با يك گل بازي را به كره‌ي جنوبي واگذار كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه صعود كره‌ي جنوبي به مسابقات المپيك از پيش قطعي شده بود و اين مسابقه حكم ديداري تشريفاتي را براي دو تيم داشت، تيم ايران با تركيب رحمتي، معدنچي، مبعلي، نويدكيا، كعبي، شكوري، بداوي، كاملي مفرد، برهاني، علوي و زارع برابر حريف خود در ورزشگاه المپيك سئول قرار گرفت.
دو تيم در پايان نيمه‌ي اول بازي متعادلي را به نمايش گذاشتند و در بيشتر اوقات اين نيمه توپ در ميانه‌ي ميدان جريان داشت. در نيمه‌ي دوم تيم كره برتري محسوسي را بر بازي پيدا كرد و حتي در دقيقه‌ي 60 گلي را نيز وارد دروازه‌ي كشورمان كرد كه مورد قبول داور قرار نگرفت.
در اواخر نيمه‌ي دوم نويدكيا به دليل مصدوميت جاي خود را به اكبرپور داد كه اين تعويض اجباري باعث شد كره در ميانه‌ي ميدان آزادانه‌تر حركت كند.
در دقيقه‌ي 90 و زماني كه همگان به انتظار سوت پايان بازي از سوي داور ژاپني بودند، «كيم دو هون» مهاجم كره‌ توپ ارسالي از جناح چپ دروازه‌ي كشورمان را با ضربه‌ي سر زيبايي گل پيروزي بخش كره را به ثمر رساند. در اين گل جاي‌گيري نامناسب مدافعين ايران مشهود بود.
به اين ترتيب با پايان اين بازي تيم كره با 18 امتياز از شش بازي و بدون دريافت گل با اقتدار تمام به المپيك راه يافت. تيم كشورمان نيز با 9 امتياز در رده‌ي دوم اين گروه قرار گرفت.
تيم‌هاي ملي ايران و كره تا پيش از اين بازي 17 بار با يكديگر روبرو شده بودند كه مجموعا 8 پيروزي براي كره و 6 پيروزي براي ايران حاصل شده بود. ضمن اين كه سه بازي نيز با تساوي پايان يافت. در مجموع اين 17 مسابقه كره مجموعا 24 گل و ايران 18 گل به ثمر رسانده بود.

بيژن ذوالفقارنسب:
مي‌توانستيم قهرمان المپيك هم بشويم!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
تيم ملي اميد ايران در آخرين بازي تشريفاتي خود در رقابت‌هاي مقدماتي المپيك آتن يك بر صفر مغلوب كره شد، اين در حالي است كه مشاور تيمهاي ملي بازماندن از المپيك را ناشي از عدم برنامه‌ريزي صحيح مي‌داند.
دكتر بيژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: تيم ملي اميد ايران در رقابت‌هاي مقدماتي آتن تنها به مشكلات داخلي فوتبال كشور و عدم برنامه‌ريزي صحيح باخت و در اين راستا نبايد بازيكنان را مقصر دانست.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: هر كدام از بازيكنان تيم المپيك داراي توانمندي‌ها و قابليت‌هاي بالاي فني و تكنيكي هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت، چرا كه معتقدم پتانسيل و توانايي تيم اميد به گونه‌اي است كه دستيابي به قهرماني المپيك بدون هيچ مشكلي ممكن بود!
ذوالفقارنسب اظهار داشت: باخت در برابر كره نمي‌توانست در واقعيت اينگونه باشد، چرا كه بازي ايده‌ال و هماهنگ ملي‌پوشان ايران فقط قهرماني و كسب سه امتياز اين ديدار را كم داشت كه متاسفانه اندكي ناهماهنگي همه چيز را از ما گرفت.
اين كارشناس و مربي فوتبال در پايان خاطرنشان كرد: فوتبال ملي ايران بايد با كسب تجربيات و شناخت دقيق از فوتبال روز دنيا براي شرايط دشوارتر از المپيك آمادگي كامل داشته باشد و اين مهم نيز در باور كردن جوانان و برنامه‌ريزي صحيح و هدايت حرفه‌اي خلاصه شده است، كه اميدوارم مسوولان ورزش با اعتقاد به اين مقوله زمينه‌ي رشد هر چه بيشتر فوتبال ملي را فراهم كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7546

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملي اميد ايران با يك گل برابر كره متوقف شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016