"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-04-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نشست مطبوعاتي كادر فني تيم‌هاي ملي فوتبال و اميد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
نشست مطبوعاتي و راديو‌ تلويزيوني كادر فني تيم‌هاي ملي فوتبال بزرگسالان و اميد، بعدازظهر امروز در محل سالن آمفي تئاتر كمپ تيم‌هاي ملي فوتبال برگزار شد.

از راست: برانکو، شاهرخي و فرکي
از راست: برانکو، شاهرخي و فرکي

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمع‌بندي برنامه‌هاي تيم‌ملي بزرگسالان و اميد از سوي سرمربيان اين تيمها، چگونگي برگزاري ديدارهاي تداركاتي و پاسخ‌گويي به سوالات خبرنگاران از جمله مواردي بود كه در اين نشست به آن پرداخته شد.
برانكو ايوانكويچ در ابتدا با تشكر از تيم‌هاي ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان نسبت به عملكرد موفق در ليگ آسيا، صرفنظر از نتيجه كسب شده برابر الاتحاد عربستان و همچنين تبريك به سطح بالاي برگزاري ليگ برتر كه به فاصله دو هفته مانده به پايان اين رقابتها، هنوز قهرمان ليگ مشخص نيست، تصريح كرد: در بحث تيم‌ملي بزرگسالان ابتدا قرار بود تا دو بازي دوستانه در آمريكا و در برابر تيم‌هاي گالكسي و گواتمالا انجام شود كه پس از صحبت با شاهرخي نسبت به لغو اين ديدارها تصميم ‌گرفتيم كه آن را موهبت بزرگي مي‌دانم، زيرا فشردگي مسابقات ليگ برتر، ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا و ديدارهاي تيم‌هاي ملي بزرگسالان و اميد عملا ما در شرايط سختي قرار داده بود.
سرمربي‌ تيم ملي فوتبال بزرگسالان ادامه داد: اردوهاي تيم ملي از دوم خرداد ماه آغاز مي‌شود كه در فاصله اين اردو، 9 خرداد يك ديدار دوستانه با باشگاههاي ليگ برتر برگزار خواهيم كرد، در ادامه نيز 13 خرداد در تهران به مصاف امارات يا بحرين خواهيم رفت. 20 خرداد نيز در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني با اردن روبرو مي‌شويم. از 28 خرداد تا 5 تير مسابقات غرب آسيا با حضور پنج تيم برگزار خواهد شد. 10 تا 21 تير نيز اردوي ده روزه در اروپا برگزار خواهيم كرد كه تاكنون سه كشور را مد نظر قرار داده‌ايم.
وي با اشاره به برگزاري مسابقات جام ملتها از 27 تير تا 17 مردادماه سال جاري تصريح كرد: ليست اسامي بازيكنان چند روز قبل از تشكيل اردوها رسما اعلام خواهد شد.
در ادامه اين نشست برانكو ضمن تبريك پيروزي تيم ‌ملي فوتبال اميد در ديدار برگشت برابر چين كه در شرايط سخت و در اختيار نداشتن چند بازيكن كليدي حاصل شد، حضور تماشاگران را قابل تقدير دانست كه به بهترين شكل ممكن تيم را تشويق كردند.
حسين فركي نيز با اشاره به اينكه انتظار مي‌رفت استقبال بيشتري از اين نشست مطبوعاتي شود درباره برنامه‌هاي تيم ملي اميد گفت: از روز جمعه بعدازظهر و با دعوت از 23 بازيكن رسما ليست تيم ملي را اعلام خواهيم كرد و اولين تمرين تيم ملي اميد با پانزده بازيكن در روز يكشنبه بعدازظهر انجام مي‌شود كه به دليل حساسيت مسابقات ليگ و فشردگي بازيها، نهايت همكاري را با باشگاهها خواهيم داشت و به نظر مي‌رسد كه در روز سه‌شنبه تمامي نفرات را در اختيار داشته باشيم.
سرمربيان تيم‌هاي ملي فوتبال بزرگسالان و اميد در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
برانكو در توضيح برنامه‌هاي مسابقات تداركاتي تيم‌هاي حريف در جام ملتها اظهارداشت: حداكثر تلاش خود را براي كسب اطلاعات لازم از حريفان انجام خواهيم داد كه در اين راستا تمهيدات لازم براي كسب اطلاعات از مسابقه تيم‌هاي ژاپن، اردن، عمان، و تايلند انديشيده شده است.
در اين راستا 6 ارديبهشت ماه ژاپن و مجارستان در بوداپست با يكديگر روبرو مي‌شوند كه سه روز پس از آن ژاپن در پراگ به مصاف چك مي‌رود كه تلاش خواهيم كرد اين بازي را از نزديك ببينيم. 12 خرداد نيز ژاپن در تورنمنت منچستر انگلستان شركت مي‌كند.
وي ادامه داد: 9 خرداد ماه تيم ملي تايلند در بانكوك بازي دوستانه‌اي را انجام خواهد داد و 20 خرداد در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني با كره‌ شمالي ديدار مي‌كند كه نماينده‌اي را براي تهيه گزارش به اين مسابقه اعزام خواهيم كرد.
همچنين اردن 23 ارديبهشت با تيم قبرس ديدار مي‌كند و 10 خرداد با الجزاير روبرو خواهد شد. درباره عمان نيز هنوز برنامه مسابقات تداركاتي اين تيم اعلام نشده است.
ايوانكوويچ در توضيح آخرين وضعيت فريدون زندي با نمايش فكس ارسالي از سوي فدراسيون فوتبال آلمان گفت: تمام مدارك لازم براي حضور اين بازيكن در تيم ملي فوتبال به فيفا ارسال شده است كه اميدوار هستم 2 خرداد ماه به اردوي تيم ملي ملحق شود. البته به دليل برگزاري مسابقات ليگ آلمان، اين احتمال وجود دارد كه زندي با كمي تاخير به ما ملحق شود گرچه وي در آخرين بازي خود نيز مصدوم شد و مورد عمل جراحي قرار گرفت.
وي بار ديگر ضمن تاكيد بر فشردگي مسابقات فوتبال در رده‌هاي ملي و باشگاهي ايران اظهارداشت: اين مسئله باعث شد تا برخي ديدارهاي تداركاتي را لغو كنيم از جمله دو ديدار دوستانه در آمريكا و پيشنهاد بازي با پرو، كما اينكه به دليل كمبود وقت به نظر مي‌رسد فرصت كافي براي استراحت بازيكنان وجود ندارد. به هر حال تا پيش از مصاف با اردن دو بازي تداركاتي سبك و سنگين‌تر در پيش داريم و تا جام ملتها 6 بازي تداركاتي با تيم‌هاي خارجي و 5 بازي با تيم‌هاي باشگاهي خواهيم داشت كه مجموعا تصور مي‌كنم اين 11 بازي كافي باشد. كمااينكه بازي دوستانه با تيم ملي آلمان در مهر ماه جاري به دليل زماني بود كه آنها اعلام كردند و در آن تاريخ امكان غير از اين وجود نداشت. همچنين پيشنهاداتي چون بازي با ولز و اسكاتلند را به دليل كمبود وقت رد كرديم. البته 4 روز پس از بازي با آلمان بايد با قطر روبرو شويم كه ريسك بزرگي است اما چاره‌اي جز اين نداشتيم.
سرمربي ‌تيم ملي فوتبال بزرگسالان يادآور شد: بازيكني مانند محرم نويد كيا تنها بازيكني در جهان است كه با 21 سال سن، همزمان در پنج رده مسابقاتي ملي و باشگاهي حضور دارد كه از مشكلات بزرگ ماست. اما در نهايت اميدوار هستيم كه همه چيز به خوبي و خوشي تمام شود.
وي در ادامه به اشاره به اينكه علي‌رغم مذاكرات مختلف هاشميان به شخصه تمايلي براي بازي در تيم ملي فوتبال ندارد گفت: شما

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بگوئيد كه من چه بايد بكنم. وي فردي عاقل و بالغ است و احساس مي‌كند كه نبايد براي تيم ملي بازي كند حال چه بايد كرد. شما خبرنگاران اين مشكل را حل كنيد.
برانكو در ادامه با اشاره به اينكه عملا چاره‌اي جز در اختيار داشتن بازيكنان شاخص تيم اميد نيست، درباره سيستم 1-3-2-4 و موثر بودن آن در مسابقات آينده گفت: علاوه بر اين سيستم موارد ديگري را نيز مدنظر داريم كه به تناسب مسابقات آينده از آن استفاده خواهيم كرد.
حسين فركي نيز درباره به كار بردن اين سيستم در بازي با چين يادآور شد: به دليل ضرورت پيروزي در اين مسابقه عملا چاره اي جز استفاده از سيستم تهاجمي نداشتيم كه بنا به تصميم خودم اتخاذ شد.
برانكو در پاسخ به سوالي تكراري مبني بر دلايل عدم دعوت خداداد عزيزي به تيم ملي خاطرنشان كرد: هيچ مشكلي با اين بازيكن نداريم اما در اين پست سه بازيكن به اسامي مهدوي‌كيا، زندي و كريمي در اختيار دارم كه شما مي‌توانيد فكر كنيد شايد در عدم دعوت خداداد اشتباه مي‌كنم، اما به هر حال نظر من اين است ضمن اينكه شايد در آينده اين نظر تغيير كند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر شايستگي فركي براي هدايت تيم‌ اميد گفت: شما مي‌دانيد كه افرادي چون رودي فولر يا فرانك رايكارد تا چه حد تجربه هدايت تيم‌هاي باشگاهي يا ملي را داشتند؟ فركي تمامي مراتب باشگاهي و ملي را طي كرده است و با سبك كاري در تيم ملي آشناست. لذا شخصا هيچ ايرادي را نمي‌بينم.
فركي نيز ادامه داد: شايد دربسياري از موارد خيلي چيزها سرجاي خود نباشد كما اينكه در فوتبال ما و در ليگ برتر سرمربي بدون سابقه و مدرك مربي گري به كار هدايت يك تيم مي‌پردازد.
بايد ديد چه كسي و از چه زاويه‌اي به ملاك‌ها نگاه مي‌كند. شايد براي برخي از افراد بسيار سنگين باشد كه من مسووليت تيم اميد را در اختيار دارم.
برانكو ايوانكويچ در بخش پاياني اين نشست درباره گزارش‌هاي اخير فيفا نسبت به موفقيت تيم ملي فوتبال ايران و نقش وي در اين موفقيت‌ها تصريح كرد: اهدافي را كه براي موفقيت فوتبال ايران در نظر دارم پايان ناپذير است و هميشه بايد براي بهتر و بهتر شدن تلاش كرد. از نظر من هم فوتبال ايران طي دوسال اخير رشد كرده است. پيش از آن فوتبال ايران دو قطبي بود اما در حال حاضر نمايندگان بسياري از تيم‌هاي شهرستاني در تيم ملي حضور دارند.
وي افزود: پس از بوسان مسوولان باشگاهها به جوانان اطمينان پيدا كردند كه اين ادعا را سال گذشته سپاهان به بهترين وجه ممكن ثابت كرد. حتي تيمي مانند استقلال كه پيش از بوسان تنها يك بازيكن اميد داشت در حال حاضر داراي 5 بازيكن اميد است. تيم‌هاي ديگري چون فولاد خوزستان، فجر سپاسي، استقلال اهواز و ... همه تيم‌هاي محوري هستند. حضور در ليگ قهرمانان آسيا استاندارد مضاعفي به ليگ ايران داده است و لذا بايد گفت فوتبال ايران در مدت زمان محدود بسيار رشد كرده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6707

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست مطبوعاتي كادر فني تيم‌هاي ملي فوتبال و اميد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016