"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-04-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سخنان و اظهارنظرهاي مربيان و صاحب نظران پيرامون ديدار تيم فوتبال اميد ايران و چين

پرويز ابوطالب:
تشويق بي‌امان تماشاگران، انگيزه‌ ايران را صدچندان كرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
پرويز ابوطالب گفت: حضور مردم علاقمند و تماشاگران ايراني در ورزشگاه آزادي باعث ايجاد انگيزه براي پيروزي تيم المپيك كشورمان در مقابل تيم چين شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كارشناس و مربي فوتبال پس از پايان ديدار دو تيم فوتبال المپيك ايران و چين در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌افزود: حضور فيزيكي مردم براي تك‌تك بازيكنان تيم المپيك ايران باعث افزايش انگيزه شده بود به طوري كه در نيمه نخست ديدار و به خصوص در 30 دقيقه اول اين نيمه تيم ايران در اثر تشويق مردم ديدار خوبي را به نمايش گذاشت.
وي با بيان اينكه «مهرزاد معدنچي» مقصر تنها گل خورده ايران در اين ديدار بود تصريح كرد: در هنگام زدن ضربه‌ي كرنر به روي دروازه ايران، وي در جاي خود حاضر نبود و اين عدم حضور منجر به دريافت تنها گل ايران در اين ديدار شد.
وي از عملكرد «خدر خدر » در هنگام زدن گل آرش برهاني به عنوان بزرگترين اشتباه داوري در اين ديدار ياد كرد و گفت: اين گل نشات گرفته از بينش تاكتيكي آرش برهاني بود كه توپ را در فضاي آزادي كه بين دروازه‌بان و او قرار داشت از آن خود كرد و باعث گل ايران شد كه متاسفانه داور اين گل را نپذيرفت.
پرويز ابوطالب تصريح كرد: تيم اميد ايران با تلاش، كوشش و انگيزه‌هاي بالا كه نشات گرفته از تماشاگران و تشويق بي‌امان آنان بود، به بازي سرعت خوبي داد و توانست گل دوم را در يك حركت ايستگاهي با پرس خوب سياوش اكبرپور به ثمر رساند.

حسين فركي:
كـار خود را از امـروز آغـاز كـرديـم
اميدوارم تيم چين با همين جديت ادامه دهد

حسين فركي و شن‌ ژيانگ فو سرمربيان تيم ‌هاي ملي فوتبال اميد ايران و چين در نشست مطبوعاتي پس از مسابقه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشي ايسنا، ژيانگ‌فو درباره عملكرد تيم ايران و شكست تيم چين گفت: شاهد يك بازي بسيار زيبا از سوي دو تيم بوديم كه با پيروزي ايران توام شد. ايران تيمي‌ آماده و پراستعداد است، اما ما نيز به دو مسابقه آينده فكر مي‌كنيم.
حسين فركي نيز با اشاره به حضور گسترده بيش از 50 هزار تماشاچي براي تماشاي اين مسابقه تصريح كرد: علي‌رغم اينكه با هدف پيروزي وارد ميدان شديم اما از كار دفاع هم غافل نبوديم و هدف ما اين بود كه توپ‌هاي سوم را از آن خود كنيم.
وي ادامه داد: محرم نويد‌كيا پس از بازي با استقلال آسيب ديده بود و مجحموعا توانست دو جلسه در كنار تيم تمرين كند. با اين حال وي عملكرد قابل قبولي داشت. نويد كيا در اين بازي در نقش يك هافبك آزاد ظاهر شد و در طول بازي مي توانست در تمام نقاط زمين حضور داشته باشد.
فركي درباره دو مسابقه آينده تيم كشورمان برابر مالزي و كره جنوبي يادآورد شد: پس از اينكه ديدار رفت را به چين واگذار كرديم اكثر مردم شانسي را براي صعود ما قائل نبودند اما هر مسابقه ملي از اهميت بالايي براي ما برخوردار است و در اصل كار خود را از امروز آغاز كرده‌ايم در عين حال اميدواريم تا تيم چين در دو مسابقه باقيمانده خود با همان جديتي كه بازي‌ها را ‌ýآغاز كرده بود، ظاهر شود زيرا نتايج اين تيم از اهميت ويژه‌اي براي ما برخوردار است و ما نيز نتايج تيم كره را به دقت زير نظر خواهيم داشت.
همچنين ايپنا، خبرگزاري ورزش ايران، در گزارش خود از سخنان مربيان دو تيم آورده است:
شين شيون فو سرمربي تيم ملي فوتبال المپيك چين پس از شكست تيم كشورش در برابر تيم ملي فوتبال اميد ايران، از عملكرد بازيكنانش در اين بازي ابراز رضايت كرد.
سرمربي تيم چين در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)اظهار داشت: فكر مي كنم هر دو تيم در اين بازي نمايش خوبي ارائه دادند و براي كسب پيروزي تلاش كردند.
در حقيقت انگيزه كسب 3 امتياز باعث زيبايي مسابقه شده بود كه در اين ميان بازيكنان ما هم تلاش خودشان را به كار بردند اما در نهايت مقابل تيم ايران شكست خوردند.
فو در ادامه افزود:تيم ايران نسبت به بازي رفت تفاوت زيادي داشت و خيلي بهتر از گذشته بازي مي كرد. در عين حال تماشاگران زيادي هم به ورزشگاه آمده بودند. به هر حال فكر مي كنم اين بازي تجربه خوبي براي ما بود تا پخته تر در برابر حريفانمان ظاهر شويم.
سرمربي تيم ملي چين در پايان اظهار داشت:مي دانم كه بازي ما و كره جنوبي براي ايراني ها اهميت فراواني دارد. من به شما قول مي دهم كه در دو بازي باقي مانده همه تلاشمان را به كار بگيريم و بازي هاي خوبي انجام بدهيم.ما در برابر كره از همه نيروي خودمان استفاده مي كنيم.
پس از پيروزي دو بر يك تيم اميد ايران در برابر تيم المپيك چين،‌حسين فركي سرمربي تيم ملي فوتبال اميد ايران از تماشاگراني كه در اين ديدار به ياري نماينده كشورمان رفتند و همچنين از تلاش شاگردانش قدرداني كرد.
فركي در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا) در اين زمينه اظهار داشت:من از زحمت همه تماشاگراني كه براي تشويق ما به ورزشگاه آمدند تشكر مي كنم زيرا انها تيم ما را در اين بازي تقويت كردند،‌همچنين بايد از بازيكنان خودمان هم قدرداني كنم كه براي كسب امتيازات اين بازي تلاش زيادي كردند.
فركي در ادامه افزود:تيم ما فقط 2 جلسه تمرين مفيد داشت،‌در حقيقت از 6 جلسه تمريني فقط دو بار همه بازيكنانمان را در اختيار داشتيم و با اين وجود تلاش بازيكنان تيم ما موجب شد كه سيستم جديدي كه در نظر داشتيم به خوبي اجرا شود و در نهايت هم به پيروزي دست پيدا كنيم.
سرمربي تيم فوتبال اميد ايران اظهار داشت: من از كسب اين پيروزي خوشحالم و به اين تيم افتخار مي كنم ضمن اينكه اين پيروزي را به همه ايرانيان تبريك مي گويم.
فركي در مورد شانس صعود ايران به المپيك گفت: تا فبل از بازي با چين هم شانس زيادي براي ما قائل نبودند و حالا هم شايد شرايط صعود خيلي سخت باشد اما به هر حال ما تا آخرين بازي همه تلاشمان را انجام مي دهيم و در هر صورت از حيثيت فوتبال ايران دفاع مي كنيم.
سرمربي تيم اميد ايران در پايان گفت: دو بازي براي ما باقي مانده و از همين فردا كار خودمان را از سر مي گيريم تا با آمادگي كامل به مصاف تيم هاي مالزي و كره جنوبي برويم.

هوشنگ نصيرزاده:
اشتباهات فاحش داور با تجربه
گل آرش برهاني به درستي به ثمر رسيد

كارشناس داوري فوتبال گفت: «خدر خدر» داور ديدار دو تيم فوتبال المپيك ايران و چين علي‌رغم اينكه از تجربه بالايي برخوردار بود اما اشتباهات فاحشي داشت.

هوشنگ نصيرزاده پس از پايان ديدار تيم‌هاي ايران و چين در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: در به ثمر رسيدن گل اول ايران، شائبه‌ي خطاي آرش برهاني بر روي دروازه بان چين به وجود آمد اما گل به درستي به ثمر رسيد. در اين صحنه توپ در مكاني به روي زمين مي آمد كه آرش برهاني حضور داشت و وي به همين منظور به هوا پريده بود ولي دروازه‌بان چين با فاصله از محل فرود توپ قرار داشت و هيچ برخوردي انجام نشد و توپ به درستي وارد دروازه شد.
وي با انتقاد از كارتهاي بي موردي كه بازيكنان تيم ايران دريافت مي‌كنند يادآور شد: در يكي از صحنه هاي اين ديدار مبعلي به داور مسابقه اعتراض و كارت زردي را دريافت كرد كه بايد گفت: اين پديده در بين بازيكنان تيم ملي رايج شده و بايد از آن پرهيز كرد. همچنين در صحنه‌ ديگري، جلال كاملي مفرد به دليل اعتراض به داور و كمك وي، كارت زرد دريافت كرد.
نصيرزاده در پايان با بيان اينكه حركت آرش برهاني كه منجر به گل شد و داور آن را مردود اعلام كرد، صحيح بود اظهار داشت: برهاني توپ را بر اثر اشتباه دروازه‌بان چين تصاحب و به گل تبديل كرد كه داور مسابقه فاقد دانش فني لازم براي قضاوت چنين صحنه‌هايي بود و با اين وجود نه‌تنها گل را نپذيرفت بلكه يك كارت زرد به وي داد.

مشاور تيم اميد در گفت و گو با "مهر":
اين تيم از روز اول شايسته صعود به المپيک بود

بازيکنان تيم اميد بازي خوب و زيبايي را بويژه در نيمه دوم از خود به نماش گذاشتند و تماشاگران را راضي راهي خانه ها يشان کردند.
دکتربيژن ذوالفقارنسب مشاورتيم ملي فوتبال اميد کشورمان با بيان مطلب فوق به خبرنگار" مهر" افزود: دراين بازي تمام بازيکنان ازعهده وظايف محوله برآمدند وبا ارايه بازي خوب خود مردم را براي بازيهاي آينده اميدوارساختند.
ذوالفقارنسب درخصوص تغييرات ايجاد شده درتيم اميد وتاثيرات آن درموفقيت اين تيم خاطرنشان کرد: من قصد ندارم ازگذشته سخن بگويم وبهتراست ازآينده صحبت کنيم. به عقيده من اين تيم ازروزاول هم شايستگي حضوردرالمپيک را داشت ومي توانست بهترکارکند، دراين مسابقه نيزبازيکنان ما توانستند بازي قابل قبولي را به نمايش بگذارند که يکي ازدلايل آن تغييرات فني ونيز حضوربازيکنان تازه وارد به تيم بود.
وي ادامه داد: تاکتيک مربيان براي اين مسابقه کارسازبود وبازيکنان نيزازانگيزه وجسارت لازم براي کسب اين پيروزي برخورداربودند ونشان دادند که لياقت حضوردرالمپيک را دارند.
ذوالفقارنسب درخصوص بخت کشورمان براي حضوردررقابتهاي المپيک خاطرنشان کرد: بهرحال تمام شانس دراختيارما نيست وبايد منتظربازي سايرحريفان نيزباشيم، اما هدف کلي ما موفقيت دردوبازي باقي مانده درگروه است تا درصورت فراهم شدن شرايط امکان حضور دررقابتهاي المپيک را داشته باشيم. بهرحال ما نااميد نيستيم ومنتظراتفاقات آينده مي مانيم.
مشاورتيم اميد درمورد نحوه قضاوت داوريادآورشد: به عقيده من داوردرچند مورد قضاوت درستي نداشت وگل صحيح آرش برهاني را مردود اعلام کرد تا يکي ازگلهاي ما باطل شود. ضمن اينکه درزمان انجام بازي نيزبا سوتهاي ممتد و قضاوت نادرست روند هجومي تيم ما را مختل کرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6528

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنان و اظهارنظرهاي مربيان و صاحب نظران پيرامون ديدار تيم فوتبال اميد ايران و چين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016