"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-04-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو: به حضور هاشميان در بايرن مونيخ افتخار مي‌كنم، ايران اسپورتز

تهران IranSports.Net_ برانكو ايوانكوويچ سرمربي كروات تيم ملي فوتبال ايران، زماني سكان هدايت تيم ملي را بر عهده گرفت كه از وي به عنوان فرشته‌ي نجات فوتبال نام برده مي‌شد و پيشنهادات بسياري از كشورهاي ليبي، يمن، بحرين و دو باشگاه كرووات، سپاهان، استقلال اهواز و پرسپوليس نيز دريافت كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايوانكوويچ با امضاي قرارداد يكساله با فدراسيون فوتبال ايران در اولين ديدار با نتيجه 3 بر صفر تيم نيوزيلند را شكست داد و قهرماني جام بين قاره اي آسيا - اقيانوسيه را تصاحب كرد. برانكو سپس برابر تيم هاي لبنان، كره شمالي، قطر و لائوس به پيروزي دست يافت و كارنامه‌ي عملكردش بيانگر مسير صعودي موفقيت هاي تيم ملي است و در اين مدت تنها در يك ديدار دوستانه، برابر تيم كويت نتيجه را واگذار كرده است.
برانكو ايوانكوويچ در گفت و گويي با ايسنا در مورد دلايل عدم حفظ نتيجه‌ي تيم هاي ايراني، چگونگي حضور مربيان ايراني در عرصه‌ي بين المللي، ارزيابي لژيونرها، عملكرد مربيان كروات در ايران و ... سخن گفت.
«اعتماد به نفس» و «تجربه» به حفظ نتيجه كمك مي‌كند
دلايل بسياري براي عدم حفظ نتيجه وجود دارد كه ارتباط تنگاتنگي با تجربه‌ي بازيكنان دارد. بنابراين معتقدم تيمي كه دقايق حساس بازي را درك كند و بر اساس آن واكنش مورد نظر را انجام دهد، در حفظ نتيجه موفق خواهد بود، البته بالا بودن انگيزه، به ارايه ي بازي حرفه‌يي كمك خواهد كرد. اشتباهات فردي به همراه عوامل ديگري دست به دست هم داده و موجب قدرتمندي حريف مي‌شود كه در اين شرايط آمادگي ذهني و اعتماد به نفس، ما را به شرايط ايده‌آل خواهد رساند. فوتبال ايران روند رو به رشدي را طي مي‌كند و يك شبه نمي‌توان به نتايج دلخواه دست يافت.
در همين راستا مجموعه‌ي شرايط به صورت زنجيروار در بالا بردن قواي جسماني و تاكتيكهاي فردي تاثير گذارند كه با تمرين و ممارست بهتر خواهد شد و همه‌ي عناصري را كه لازمه‌ي يك تيم است را به همراه انگيزه به بازيكنان تلقين مي‌كند. در عين حال توجه رسانه‌ها و حمايت تماشاگران نيز در دستيابي به نتايج دلخواه نقش پررنگي ايفا مي‌كنند، البته نقش اصلي در اين ميان استفاده از توانايي بازيكنان است.
تحمل شكست براي بازيكنان تيم ملي مشكل است
ايرانيان از نظر عاطفي خصايص ويژه اي دارند. بازيكنان تيم ملي علاقه‌ي شديدي به كشورشان دارند و به علت همين تعهد، تعصب و حس ملي نه تنها تحمل باخت برايشان سخت است بلكه همواره از نااميد شدن فوتبالدوستان بيمناكند و نگران سرزنش دوستان و خانواده هستند. همين احساس مسئوليت بالا قدرت و انگيزه‌ي آن ها را در جهت مثبت افزايش مي‌دهد. براي مبارزه با چنين شرايطي بايد به بازيكنان اطمينان داد كه تنها به بازي خود بينديشند و هيچ مشكلي نداشته باشند.
به درخشش بازيكنان ايراني در ليگهاي اروپايي افتخار مي‌كنم
سطح كيفي فوتبال بازيكنان ايراني ستودني است، براي مثال، حضور بازيكناني چون هاشميان، باقري، دايي و مهدوي كيا آثار مثبتي در رشد فوتبال ايران دارد . مطمئنا عملكرد خوب آن ها در ليگ‌هاي اروپايي، به نفع وجهه‌ي بين المللي فوتبال ايران است. انتقال وحيد هاشميان به بايرن مونيخ، يك تبليغ بسيار خوب رسانه‌اي براي كل ايران محسوب مي‌شود و همه بايد به اين موضوع افتخار كنند.
از سوي ديگر، بازيكني چون هاشميان، دروازه‌ي ليگ اروپا را به روي بازيكنان هموطنش مي گشايد و با يادگيري دانش فوتبال اروپا، در آينده‌ي فوتبال ايران نقش بزرگي را ايفا خواهد كرد.
نام دايي، مهدوي كيا و هاشميان، اثرات بسيار مثبت تبليغي براي تيم ملي دارد و از اين بابت بسيار افتخار مي‌كنم.
مربيان كروات شاگردان 40 ساله‌ي فوتبال يوگسلاوي‌اند
شكي نيست كه كرواسي يكي از جمهوريهايي سابق يوگسلاوي، از ريشه هاي قوي فوتبال بهره‌مند هستند و سالهاي سال حرفهاي بسياري براي گفتن داشته است. زماني يوگسلاوي قهرمان جهان شد و حتي چند بار در جام ملتهاي اروپا به مقام هاي سوم و چهارم دست يافت و در بخش باشگاهي نيز جزء صادر كنندگان اصلي بازيكن به كشورهاي ديگر بوده و مربيان بسيار خوبي را به فوتبال جهان معرفي كرده است.( ايويچ ، بلاژويچ،‌ بلاديميچ،‌ بوناچيچ، بگوويچ ، كوكاپروزويچ، موشوويچ، اويستااوسيم، رايكوف و ... ). مطمئنا با رشد فوتبال ايران، مربيان همسطح با پيشرفت فوتبال رشد خواهند كرد. براي اين منظور و ايجاد زمينه هاي لازم براي حضور مربيان ايراني در خارج از كشور، درخشش باشگاههاي ايراني در سطح آسيا و نيز تيم هاي ملي، برپايي كلاسهاي بين المللي و سمينارهاي مختلف، تكامل مربيان را سرعت خواهد بخشيد. رشد سطح فني مربيان ايراني به رشد پايه‌اي فوتبال در مدارس و كسب تجارب غني در اين رده نيازمند است.
البته در كنار فوتبال توجه و افزايش رشد رشته‌هايي چون: بسكتبال ، تنيس، واترپلو و اسكي لازم است، چرا كه به تقويت فيزيكي مربيان و بازيكنان فوتبال منجر شده و سن بازي آنها را افزايش مي‌دهد.
بوناچيچ و بگوويچ سهم زيادي در رشد فوتبال پايه‌اي خوزستان دارند
تا آنجا كه با ليگ فوتبال ايران آشنايي دارم، در مدت سه سالي كه لوكا بوناچيچ در فوتبال ايران مشغول فعاليت است، اقدمات موثري در جهت رشد پايه‌اي آن در اين منطقه داشته است. البته اجراي ليگ حرفه‌اي در ايران نيز بسياري از مسايل و مشكلات را از پيش رو برداشته است و همانطور كه شاهد هستيم، تيم هاي شهرستاني نيز به اين واقعيت واقف شده‌اند، كه سطح بازي آنها به تيم هاي چون پرسپوليس و استقلال نزديك شده است و حتي گاهي بسيار بهتر از تيمهاي مطرح پايتخت، در برابر حريفان آسيايي صف آرايي مي‌كنند.
علاقه‌اي به اظهار نظر در مورد تيم هاي باشگاهي ندارم
اينكه در مورد تيمهاي باشگاهي صحبت كنم، مطمئنا از نظر حرفه‌يي كار صحيحي نيست و معتقدم هر مربي مي تواند مشكلاتش را مورد آناليز قرار داده و دلايل شكست را بررسي كند.
در مورد بگوويچ بايد اعتراف كنم كه وي يكي از بهترين مربيان حال حاضر فوتبال ايران است و اين كه آيا در پرسپوليس عملكرد موفقي داشته است يا خير، بايد از سوي مسئولان باشگاه بيشتر بررسي شود.
مسافتهاي طولاني، تمركز بازيكنان را از بين مي‌برد
مسافت‌هاي طولاني براي بازي با حريفان در آسيا، تاثير بسياري در نتايج رقابت ها دارد و مطمئنا اگر در مورد اين مسافتهاي طولاني به گونه‌اي برنامه ريزي شود كه از كوتاهترين مسير ممكن، تيم را به كشور مورد نظر انتقال دهند، بازيكنان حداقل با 24 ساعت استراحت به تمركز لازم دست خواهند يافت. البته اغلب مسافرتهاي تيم ملي در شب صورت مي‌گيرد و بازيكنان فرصت استراحت را ندارند. متاسفانه اين مشكل قابل حل نيست چرا كه ربطي به فوتبال ندارد. ولي به هر حال سرمربي بايد در همان شرايط سخت نيز، از راه‌حل هاي مختلف براي افزايش توانايي بازيكنان استفاده كند.
بازيكنان سپاهان و ذوب آهن براي دعوت به تيم ملي اميدوار باشند
هدف اصلي‌ام از سفر به اصفهان ديدن بازيهاي ملي پوشان و نيز ساير بازيكنان دو تيم سپاهان و ذوب‌آهن بود. مطمئنا اين بازيكنان از شايستگي‌هاي بالايي برخوردارند ونحوه‌ي بازي هر يك از آنها را ملاك انتخاب براي تيم ملي قرار خواهم داد.
جانشينان خداداد عزيزي برتري دارند
خواسته‌ي تماشاگران ايراني براي دعوت هركدام از بازيكنان فوتبال به تيم ملي برايم اهميت بالايي دارد اما جمعيتي كه نام خداداد عزيزي را صدا مي‌زدند، شايد تنها يك بار در سال بازي وي را ديده باشند و يا تنها شنيده‌اند كه خداداد بازيكن خوبي است و يا روزنامه‌ي ورزشي نمره‌ي بالايي به او داده است، اما من هر هفته بازيهاي او را دنبال مي‌كنم و معتقدم علي كريمي ، نويد كيا، مبعلي و رجب‌زاده نسبت به عزيزي از آمادگي بيشتري برخوردارند و نسبت به وي ارجحيت دارند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6370

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو: به حضور هاشميان در بايرن مونيخ افتخار مي‌كنم، ايران اسپورتز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016