"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-03-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فيفا به روياي قطري ها براي در اختيار گرفتن بازيکنان برزيلي پايان داد!

جلسه فوق العاده فدراسيون جهاني فوتبال، چهارشنبه (ديروز) تصميماتي در زمينه پيوستن بازيکنان غيربومي به تيم هاي ملي فوتبال اتخاذ کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ژوزف بلاتر رييس فيفا اين تصميم را مهم ارزيابي کرد و اظهار اميدواري کرد که به آن در کنگره عمومي پاريس به تاريخ 20 و 21 ماه مه نيز صحه گذاشته شود.
دليل اتخاذ چنين تصميم فوري اي در جلسه اي فوق العاده، اقدام اخير فدراسيون فوتبال قطر بود که طي آن در نظر داشت با پيشنهادات مالي کلان چند بازيکن برزيلي را که در تيم ملي برزيل عضو نيستند به تيم ملي فوتبال خود ملحق کند.
آئيلتون، ده ده و لئاندرو سه بازيکن برزيلي بوندسليگاي آلمان بودند که مي خواستند از اين طريق در تيم ملي فوتبال قطر بازي کنند. در سفر هفته پيش اين بازيکنان به قطر امضاي قرارداد به تاخير افتاد و قرار بر اين شد تا اين کار در آلمان صورت گيرد.
قطري ها بر اساس اين قانون فيفا که چنانچه بازيکني عضو تيم ملي کشوري نباشد مي تواند در تيم ملي ديگري توپ بزند قصد داشتند تيم ملي فوتبال کشورشان را با در اختيار گرفتن بازيکنان غيربومي تقويت کنند.
در اجلاس فوق العاده فيفا سوء استفاده از اين قانون مورد بررسي قرار گرفت و اعلام شد که:
1- بازيکنان تيم ملي مي بايست در کشور مربوطه به دنيا آمده باشند.
2- پدر و يا مادر تني بازيکنان در کشور مربوطه به دنيا آمده باشد.
3- پدر بزرگ و يا مادر بزرگ بازيکنان در کشور مربوطه به دنيا آمده باشد.
4- بازيکن بايد حداقل دو سال مداوم در کشور مربوطه ساکن باشد.
کميسيون فيفا اعلام کرد که تنها در صورت داشتن چنين شرايطي بازيکني مي تواند در تيم ملي يک کشور بازي کند، در غير اين صورت در اختيار گرفتن بازيکني از سوي هر تيم ملي اي فاقد اعتبار است.
لازم به ذکر است، تيم ملي فوتبال قطر در مسابقات مقدماتي جام جهاني با تيم ايران هم گروه است. اين دو تيم اواخر بهمن ماه گذشته در تهران رودرروي هم قرار گرفتند که در استاديوم بدون تماشاگر آزادي تيم ملي ايران موفق شد با گل هاي نيکبخت واحدي، مهدوي کيا و علي دايي، 3 بر يک به پيروزي دست يابد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5792

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيفا به روياي قطري ها براي در اختيار گرفتن بازيکنان برزيلي پايان داد!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016