"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-03-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي با يك گل از سد ايران گذشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي موفق شد با يك گل، تيم اميد كشورمان را در تهران شكست دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش (ايسنا)، تيم‌هاي ملي اميد ايران و كره‌ي جنوبي در چهارچوب مسابقات انتخابي المپيك آتن، ساعت 16 به وقت تهران، با حضور بيش از 25 هزار تماشاگر به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان نيمه‌ي نخست گلي از خط دروازه‌هاي نگذشت.
تيم ايران در اين بازي با تركيب رحمتي، كاملي مفرد، كاشي، نصرتي، بداوي، معدنچي، مبعلي، كعبي، نويدكيا، ابراهيمي و برهاني برابر حريفي قرار گرفت كه « پارك جونگ سونگ» بازيكن شاخص خود را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت.
تيم كره‌ي جنوبي با انجام پرس از زمين حريف و انجام حملات مختلف از كناره‌ها و ارسال پاسهاي بلند و ضربات مركز متوالي قصد داشت تا با باز كردن دفاع متمركز ايران از روزنه‌هاي بوجود آمده به خوبي استفاده كند كه در عمل اين تاكتيك كره و شركت بيش از هفت بازيكن در حملات باعث شد تا فاصله‌ي بين خطوط سه‌گانه‌ي تيم اميد كشورمان زياد شده و در حملات حضوري كم تعداد داشته باشيم.
جدي‌ترين موقعيت ايران در دقيقه‌ي 33 و از روي شوت مهرزاد معدنچي حاصل شد كه اين توپ با فاصله راهي اوت شد اما در مقابل تيم كره در اواخر نيمه‌ي اول يك فرصت صددرصد گل را از دست داد و اين زماني بود كه لي‌چون سو بازيكن شماره‌ي 19 اين تيم، توپ را به تير افقي دروازه ايران زد.

korea2.jpg

بيشتر حملات كره از جناح چپ دروازه‌ي ايران توسط «چوي سونگ كوچ» بازيكن شاخص اين تيم طراحي مي‌شد كه كيم دو هون از سمت راست ايران حملات مشابهي را طراحي مي‌كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه نيمه اول اين مسابقه با تساوي بدون گل به پايان رسيده بود، دو تيم با همان تركيب نيمه اول وارد ميدان شدند. در اين نيمه تيم كشورمان با هدف دراختيار داشتن توپ و ميدان حضور پرتعدادتري را در نيمه زمين حريف داشت به شكلي كه در همان دقايق آغازين يكي و دو موقعيت عالي گل‌زني را به هدر داد.
البته در دقيقه 58 اشتباه دروازه‌بان كشورمان مي‌توانست گلي را براي كره ‌در بر داشته باشد كه پوشش مدافعين مانع به ثمر رسيدن گل شد.
علي بداوي و مهرزاد معدنچي حملات متعددي را از جناح چپ ايران تدارك ديدند اما در دقيقه 60 و برخلاف برتري محسوس ايران، «لي چون سو» به خوبي از شكاف خط دفاعي ايران استفاده كرد و گل پيروزي‌ بخش كره را به ثمر رساند.
در ادامه كار دفاع فشرده كره عملا مانع نفوذ مهاجمين كشورمان شد. گرچه در مواردي مهاجمين كره‌اي از روي ضد حمله موقعيت‌هاي جدي‌اي را به روي دروازه ما ايجاد كردند.
پرويز ابوطالب كارشناس فوتبال كشور دليل شكست ايران را كمبودهاي موجود از بابت تفاوت فوتبال بين دو تيم دانست و اينكه اغلب بازيكنان تيم اميد از نظر مهارتي حداقل ده سال عقب‌تر از حريف هستند و اساسا در حد و اندازه‌هاي يك بازيكن ملي نيستند.
گفتني است تيم ملي فوتبال اميد كشورمان مسابقه‌ي بعدي خود در چارچوب رقابتهاي گزينشي المپيك را روز هفتم فروردين در شهر پكن برابر چين برگزار مي‌كند.
-------------------------------------
«محمد مايلي كهن» و «كيم» سرمربيان تيم‌هاي ملي اميد ايران و كره پس از پايان بازي در نشست مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
محمد مايلي‌كهن، درباره نحوه عملكرد ملي‌پوشان و دلايل واگذاري نتيجه اين بازي گفت: در گروه بسيار دشواري قرار گرفته‌ايم كه شانس صعود را دشوار مي‌دانم، اما در فوتبال هيچ‌چيز قابل پيش‌بيني نيست و اين احتمال وجود دارد كه در بازي برگشت كره را شكست دهيم.
وي ادامه داد: واقعيت اين است، تيم ايران بنا به دلايل مختلف نتوانست انتظارات ما را برآورده كند، ضمن اين كه كره نيز تيم هميشگي خود نبود و پايين‌تر از حد خود ظاهر شد.
سرمربي تيم اميد ايران ادامه داد: در اين مسابقه «مبعلي» به دليل آسيب‌ديدگي با تزريق آمپول وارد ميدان كرديم. درصورتي كه در بازي با مالزي يكي از بهترينها بود. همچنين نگراني من از مركز زمين به دليل آسيب ديدگي اين بازيكن و «نويد كيا» باعث شد، تا از «نصرتي» كمي‌ جلوتر استفاده كنم. البته تماشاچيان نيز به دليلي شرايط خاص جوي كمتراز معمول به ورزشگاه آمدند، كه در مقابل هوادران كره در تمام طول بازي به تشويق تيم خود پرداختند.
مايلي‌كهن با اشاره به اينكه قبل از بازي نيز نگران مسابقه بوده است و به نحوي اين نتيجه را پيش‌بيني مي‌كرده است گفت: متاسفم از اينكه نتوانستيم بازي را ببريم كما‌اينكه احساس خستگي نزد بازيكنان شرايط خاص جوي كه عملا به سود كره تمام شد، فوت برادر «جواد كاظميان» و در اختيار داشتن بازيكنان مصدومي چون «ايزدي»، «مبعلي»، و «نويد كيا» در مجموعه برتري كره را رقم زد.
«كيم» سرمربي تيم اميد كره نيز با اشاره به اينكه بازيكنانش دقيقا موارد مورد نظر وي را در زمين پياده كردند، خاطرنشان كرد: از تيم ايران شناخت كاملي داشتم و مي‌دانستم كه اين تيم از نظر فيزيكي و تكنيكي تيم بسيار خوبي است. لذا تمامي تدابير لازم را براي پيروزي در نظر گرفتم و از نتيجه كسب شده‌ هم كاملا راضي هستم .
وي در پايان خاطرنشان كرد: علي‌رغم اينكه اين مسابقه در ايران انجام شد، اما بازيكنان ايران مشكلات بسياري داشتند و با استرس در ميدان قرار گرفتند، كه در نهايت نتيجه به سود خود به پايان رسانديم.
گفتني است، تيم ملي اميد كشورمان هشتم فرورديم ماه در چين با تيم ملي اين كشور روبرو خواهد شد.

در حاشيه؛
*برانكوايوانكويچ، برخي از مسوولان سازمان تربيت بدني و سفارت كره جزو ميهمانان ويژه در جايگاه حضور داشتند.
*بيش از 300 تماشاگر كره‌اي با پنج دستگاه اتوبوس وارد ورزشگاه شده بودند و با پوشيدن پيراهن تيم ملي كره تا پايان نيمه‌ي اول، مداوم تيم خود را تشويق مي‌كردند.
*دكتر محمد دادكان و مسعود مرادي از كنار زمين بازي را تماشا مي‌كردند.
*التلاو رحمان، داور بحريني قضاوت قابل قبولي را در نيمه‌ي اول انجام داد.
*از نكات قابل توجه در جايگاه ويژه‌ي خبرنگاران، حضور بيش از 20 خبرنگار كره‌اي با تمامي امكانات حرفه‌يي در ارسال خبر است كه عملا جايي را براي خبرنگاران ايراني باقي نگذاشته‌اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5781

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي با يك گل از سد ايران گذشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016